صفحه 319 از 735 نخستنخست ... 219 269 309 315 316 317 318 319 320 321 322 323 329 369 419 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 3,181 تا 3,190 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #3181
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    این ویدیو هم کمک می کند برای درک بهتر...

    www.youtube.com/watch?v=k0HaRZi-FWs
    Saeid Arzani، peiman_h و Rouzbeh_Fakuri تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  2. #3182
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط moma.shir نمایش پست ها
    ممنون ار توضیح خوبتون
    دوستان این نودال پوینت رو چطور می تونیم به صورت دقیق پیدا کنیم ؟
    به عنوان مثال نودال پوینت لنز 18-270 تامرون در 18 مم کجاست ؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط Rouzbeh_Fakuri نمایش پست ها
    دوستان کسی هست که در مورد نقطه نودال دوربین و روش بدست اوردن اون اطلاعاتی داشته باشه و در اختیار ما بزاره ؟

    ممنون

    اصولا نیاز نیست برای هر پانورامایی (و هر فوکال لنتی) نودال پوینت را پیدا کنید. عملا در 18 مم روی بدنه کراپدار خطای پارالکس به آن اندازه ای نیست که نرم افزار از پس تصحیح آن در پانوراماهای معمولی بر نیاید. اما برای فوکال های وایدتر (الترا واید و فیش آی) و همچنین پانوراماهای 360 درجه یا پانوارماهایی که قسمتی از فضای 360 درجه هستند به صورتی که اجسام خیلی نزدیک به دوربین هم وجود داشته باشند. پیدا کردن این نقطه و استفاده از آن لازم است.

    اما برای پیدا کردن نودال پوینت روش های زیادی در نت هست ولی اساس کار همه روش ها به این صورت است که، دوربین روی هد مخصوص نصب می شود. هد قابلیت رگلاژ دوربین به عقب یا جلو را دارد، از یک جای ریل شروع می کنیم، فرق نمی کند از کجا! ابتدا در کادر رو به روی دوربین یک میله (ترجیحا جسمی که لبه مشخصی در هر دو طرف داشته باشد) پیدا می کنیم. آن جسم را در قسمت راست کادر قرار دهید، در بک گروند پشت میله جسمی را نشان کنید، حال در همان حالت به آرامی دوربین را بچرخانید تا میله در قسمت چپ کادر قرار دهید، آیا جسم نشان شده در بک گروند در همان وضعیت نسبت به میله قرار دارد یا خیر؟ اگر نه با کمی جلو یا عقب کردن دوربین روی ریل هد مراحل بالا را دوباره تکرار کنید تا این چرخه به خطای حداقل (یا صفر خود) برسد.

    وقتی که خطا به صفر رسید، اگر هد دست ساز است، آن نقطه را روی هر علامت بزنید، اگر هد آماده خریدید، عددی که روی خط کش ریل است به خاطر بسپارید.


    پ.ن: تعجب می کنم دوستان رنج انتظار برای جواب را، در قبال دریای اطلاعات پیش رویشان، که با یک جستجوی کوچک قابل دسترسی است، به جان می خرند. (نمونه اش همین لینک که اتفاقا به خوبی هم توضیح داده است.)

    --------------------------------------------
    یک نکته که از فرط بدیهی بودن گفته نشد این است که خط فرضی محور لنز در همه حال از تقاطع محور چرخش و نودال پوینت باید بگذرد! (جمله اش سخت است، تجسم سه بعدی کنید!)


    با جناب قبادی خط رو خط شدیم. شرمنده ...
    ویرایش توسط Amir Abdolpanah : Saturday 3 November 2012 در ساعت 15:44
    Kaveh Ghobadi، M.Meghdari، M.Rahimizadeh و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  3. #3183
    كاربر فعال Pouria Arshadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    508
    تشکر شده
    1326
    تشکر کرده
    1006

    پیش فرض

    سلام دوستان
    یک نفر بهم پیشنهاد کاری رو داده که میخوام با شما دوستان مشورت کنم.
    یه سری تابلو نقاشی(رنگ روغن) هست که قرار هست ازشون عکس بگیرم و قرار هست توی یک بروشور چاپ بشن.
    جنس نقاشی ها براق نیست خیلی، و میشه با فلاش عکاسی کرد و انعکاس هم نداشته باشیم.
    سوالم این هست که به نظر شما با فلاش عکاسی کنم یا با نور خورشید از پشت پنجره ؟ اگز پاسختون نورپردازی با فلاش هست، چه چیدمان نوری رو پیشنهاد میکنید ؟ 2 تا سافت باکس از چپ و راست با قدرت یکسان خوب هست ؟ راهنمایی کنید ممنون میشم..
    در ضمن مسئله مهم دیگه ای که هست رنگ هست..میخوان رنگ ها دقیقا مثل خود عکس باشه.. اگر قرار شد با فلاش بگیرم، Raw بگیرم و بعد وایت بالانس رو روی نور روز بذارم خوبه به نظرتون ؟ البته اگر کارت خاکستری داشتم عالی میشد ولی ندارم..
    پـوریـا ارشدی

  4. #3184
    كاربر ويژه shahbazi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,474
    تشکر شده
    22254
    تشکر کرده
    6919

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Pouria Arshadi نمایش پست ها
    سلام دوستان
    یک نفر بهم پیشنهاد کاری رو داده که میخوام با شما دوستان مشورت کنم.
    یه سری تابلو نقاشی(رنگ روغن) هست که قرار هست ازشون عکس بگیرم و قرار هست توی یک بروشور چاپ بشن.
    جنس نقاشی ها براق نیست خیلی، و میشه با فلاش عکاسی کرد و انعکاس هم نداشته باشیم.
    سوالم این هست که به نظر شما با فلاش عکاسی کنم یا با نور خورشید از پشت پنجره ؟ اگز پاسختون نورپردازی با فلاش هست، چه چیدمان نوری رو پیشنهاد میکنید ؟ 2 تا سافت باکس از چپ و راست با قدرت یکسان خوب هست ؟ راهنمایی کنید ممنون میشم..
    در ضمن مسئله مهم دیگه ای که هست رنگ هست..میخوان رنگ ها دقیقا مثل خود عکس باشه.. اگر قرار شد با فلاش بگیرم، Raw بگیرم و بعد وایت بالانس رو روی نور روز بذارم خوبه به نظرتون ؟ البته اگر کارت خاکستری داشتم عالی میشد ولی ندارم..
    بنده مدتها از این تابلو ها عکاسی کرده ام هم رنگ روغن هم سیاه قلم
    بهترین را استفاده نور طبیعی اتاق و استفاده از سه پایه است ، نور محیط باید یکنواخت باشد در این صورت هیچ مشکلی نخواهید داشت
    حتماً راو عکاسی کنید در صورت وجود رفله های احتمالی از فیلتر پلاریزه استفاده کنید.
    masoudrejae، Walkman، Pouria Arshadi و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #3185
    كاربر فعال Pouria Arshadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    508
    تشکر شده
    1326
    تشکر کرده
    1006

    پیش فرض

    ممنون بابت راهنمایی..
    شما تجربه این کار رو با فلاش استدیویی هم داشتید ؟
    shahbazi تشکر می‌کند.
    پـوریـا ارشدی

  6. #3186
    كاربر ويژه shahbazi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,474
    تشکر شده
    22254
    تشکر کرده
    6919

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Pouria Arshadi نمایش پست ها
    ممنون بابت راهنمایی..
    شما تجربه این کار رو با فلاش استدیویی هم داشتید ؟
    فلاش استديويي خير اما با فلاش اكسترنال آن هم تك شاخه قبلا تست كرده ام درصورتي كه شيشه جلوي نقاشي نباشد كه معمولا نيست ميشود از فلاش هم استفاده كرد اما من نور فلاش را براي اين كار دوست ندارم و ترجيح ميدهم از سرعت كم شاتر ، سه بايه ، ريموت و قفل آينه استفاده كنم.
    masoudrejae، Pouria Arshadi و amparisay تشکر می‌کنند.

  7. #3187
    كاربر آشنا danesh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    92
    تشکر شده
    77
    تشکر کرده
    113

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Pouria Arshadi نمایش پست ها
    ممنون بابت راهنمایی..
    شما تجربه این کار رو با فلاش استدیویی هم داشتید ؟
    اگر با فلاش خاستيد بگيريد از نور مسقيم استفاده نكنيد حتي با سافت باكس .يا از بازتاب نور روي ديوار استفاده كنيد يا دوطرف تابلوها جلوي سافت باكس پرده نازك سفيد آويزون كنيد
    Pouria Arshadi و shahbazi تشکر می‌کنند.

  8. #3188
    كاربر آشنا imanse7en آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    نوشته ها
    84
    تشکر شده
    24
    تشکر کرده
    71

    پیش فرض

    سلام امیدوارم از این سوالم پاسخی بگیرم
    رویه بعضی لنزها در قسمت نشان دهنده فاصله فوکوس یه سری درجه را رنگ قرمز مشخص کردن که به Infra-Red Focus شناخنه میشه..ممکنه توضیح بدید چیه و چه کاربردی داره؟

  9. #3189
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط imanse7en نمایش پست ها
    سلام امیدوارم از این سوالم پاسخی بگیرم
    رویه بعضی لنزها در قسمت نشان دهنده فاصله فوکوس یه سری درجه را رنگ قرمز مشخص کردن که به Infra-Red Focus شناخنه میشه..ممکنه توضیح بدید چیه و چه کاربردی داره؟
    طول موج نور فروسرخ از طول موج نورهای مریی بلندتر است . و از این رو باید به لنز فیلتری مخصوص ( فیلترهای ریتن ) الحاق شود تا جلوی همه نورهای مریی را بگیرد و دوربین فقط نور فروسرخ را جذب کنه ، از این رو باید لنز را کمی جلوتر از شی مورد نظر فوکوس کرد . ( فاصله لنز تا سطح حساس ، اندکی بیشتر می شود ) و چون با حضور این فیلترهای با دانسیته بالا نورهای مریی عبور نمی کند و نمی توان از روی ویزور وقتی که این فیلترها قرار دارند فوکوس کرد . باید با قرار دادن دوربین بر روی سه پایه ابتدا فیلتر را برداشت ، عمل فوکوس را انجام داد و بعد فیلتر را نصب کرد و سپس شاخص را بر روی شاخص اینفرارد تغییر داد . بر روی لنزهایی که این شاخص را ندارند باید با تست انجام شود ( که البته خود این فرایند کمی مفصل است ) . اما برخی لنزها خودشون این شاخص رو بر روی خودشون دارند ، کار رو بسیار ساده تر می کنند .
    ویرایش توسط کوروش : Thursday 8 November 2012 در ساعت 02:36
    imanse7en تشکر می‌کند.

  10. #3190
    كاربر فعال aidin594 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    محل سکونت
    Sweden
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    4500
    تشکر کرده
    2638

    پیش فرض

    همچنين براي فوكوس روي فيلم مادون قرمز (آنالوگ) اين نقطه به جاي خط فوكوس استفاده ميشود. به خاطر تفاوت طول موج نور مادون قرمز با نور مرئي فاصله كانوني عدسي براي اين نوع نور فرق ميكند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •