صفحه 329 از 735 نخستنخست ... 229 279 319 325 326 327 328 329 330 331 332 333 339 379 429 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 3,281 تا 3,290 , از مجموع 7345
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #3281
    كاربر آشنا imanse7en آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    نوشته ها
    84
    تشکر شده
    24
    تشکر کرده
    71

    پیش فرض

    سلامی دوباره ... واسه تغذیه هاتشو اگه از باطری خشک لید اسید (مثل باطری موتورسیکلت) که امپر بالا داره حدود 6 امپر و ولتاژ 6 ولت میشه استفاده کرد به عنوان منبع خارجی؟ کار خطرناکی هست؟

  2. #3282
    كاربر فعال hossein137 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2012
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته ها
    687
    تشکر شده
    4977
    تشکر کرده
    8205

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط AliShamshirian نمایش پست ها
    سلام دوستان. سوالی از خدمت شما داشتم.
    مشکل من با لنز و دوربینم است. دوربین 500دی و لنز 15-85
    از وقتی که با این لنز عکاسی میکنم، بیشتر عکس‌هایم به این صورت است:

    فایل پیوست 36582

    هر چند این طور عکس‌هایی هم گرفته‌ام:

    فایل پیوست 36583

    دوستانی که این لنز را دارند، چند درصد عکس‌هایشان به صورت تقریباً خارج از فکوس ثبت می‌شود؟
    حتی وقتی روی یک سوژه دوبار نیم‌شاتر می‌زنم، میزان فکوس ممکن است بسیار تغییر کند. به خاطر همین اکثراً مجبورم، چند بار نیم‌شاتر بگیرم و وقتی، تغییری در وضعیت لنز ایجاد نشد، شاتر را کامل فشار دهم. در نور کاملاً کافی، این مشکل کمتر بروز می‌کند.
    درود
    من که هیچ وقت با این لنز مشکلی نداشتیم.تازه اتوفوکوس دوربین من خیلی کند تر از دوربین شماست.

    به نظر میاد تو عکس دوم رعایت نکردن حداقل فوکوس باعث تاری شده.البته با این فرض که کراپ نکرده باشید
    به نظر من هم با سه پایه و یا ثابت نگه داشتن دوربین و همین سرعت شاتر.دوباره عکاسی کنید.مسلما" تو اون شرایط عکس برداری بالا بردن ایزو بهتر از پایین آوردن سرعت شاتر هست و مطمئن باشید تا ایزوی 400 و یا حتی 800 هم مشکل زیادی پیش نمیاد(البته اگر با فرمت خام عکاسی کنید)
    روی فوکال های مختلف این تست رو انجام بدید و ببینید باز هم مشکل پا برجاست (البته حواستون به حداقل فوکوس باشه)
    AliShamshirian تشکر می‌کند.

  3. #3283
    كاربر فعال hossein137 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2012
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته ها
    687
    تشکر شده
    4977
    تشکر کرده
    8205

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Alias_239 نمایش پست ها
    برای این که کمتر با فکوس مشکل داشته باشید باید از f_stop های بالاتر استفاده کنید.
    به نقل از ویکیپدیا:
    The speed of the AF system is highly dependent on the maximum aperture offered by the lens. F-stops of around f/2 to f/2.8 are generally considered optimal in terms of focusing speed and accuracy. Faster lenses than this (e.g.: f/1.4 or f/1.8) typically have very low depth of field, meaning that it takes longer to achieve correct focus, despite the increased amount of light.

    Most consumer camera systems will only autofocus reliably with lenses that have a maximum aperture of at least f/5.6, while professional models can often cope with lenses that have a maximum aperture of f/8, which is particularly useful for lenses used in conjunction with teleconverters.
    هر چقدر aperture شما باز تر می شه فوکوس اتوماتیک دیرتر و با دقت کمتر انجام میشه.
    درود
    من تا حالا فکر میکردم f های پایین باعث فوکوس دقیق تر میشه.و همین طور لنزهای f پایین به عنوان لنزهای سریع معرفی میشند
    این نکته رو حتی توی یکی از مقالات سایت خونده بودم.

  4. #3284
    كاربر آشنا imanse7en آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    نوشته ها
    84
    تشکر شده
    24
    تشکر کرده
    71

    پیش فرض

    فرق سیستم evaluative و average در ETTL II کنون چیه؟
    اگه اشتباه نکنم باعث میشه که فلاش به عنوان نور اصلی تنظیم بشه و در حالت بعدی به عنوان نور فیل در برابر نور صحنه و موجود تنظبم بشه. درسته؟
    البته تو فرومهای خارجی خوندم که وقتی که از قفل نورسنجی فلاش استفاده میکنیم و سوژه در حالت اور یا اندر اکسپوژ هست باز دوربین سعی میکنه که خطای نورسنجی رو جبران کنه...
    ویرایش توسط imanse7en : Sunday 2 December 2012 در ساعت 04:58
    Dariush Chegini تشکر می‌کند.

  5. #3285
    كاربر فعال persian.boy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    سـرزمین اهـورا
    نوشته ها
    782
    تشکر شده
    2925
    تشکر کرده
    4662

    پیش فرض

    درود

    :Average Metering

    Early TTL metering cameras had average metering. All this system does is mix all the tones on your focusing screen down a single tone which it calls '18% Grey' It will give exactly the same result as a reflective reading from an 18% grey card or taking an incident light reading using the white cone on an exposure meter. Our photographic forebears found that an 18% reading gives a good result for the majority of subjects. Obviously though if YOUR MAIN SUBJECT is substantially lighter or darker than 18% grey then you need to give exposure compensation to account for it


    :Evaluative Metering

    With this system the screen is divided into a number of small zones (which you can't see) and the metering system reads the exposure within each of those zones, mixing all the tones in those zones down to a single tone. Each zone will end up with a different tone. The on board software then compares each of these zones and comes up with an exposure to suit all of them as best it can.Canon's E-TTL II Evaluative flash metering will try to expose the nearest object correctly, which means that the more distant objects (the background) will be dark unless sufficient ambient light is available


    نتیجه گیری :

    For a well-exposed subject, Evaluative metering is usually the best choice. The only problem is if the subject isn't the closest thing in the scene, or if there's something a lot brighter nearby (typically something white) that the camera will think is the actual subject. For fill flash, Evaluative metering is the choice
    For a picture with a well-lit background and a more centered histogram just like you got with your digicam, Average metering will do the job. At the cost of possibly (probably?) blowing out your subject



    این لینک هم حتما به دردتون می خوره .



    با آرزوی بهترین ها
    پسر پارسی
    behzad_milad، ehsan+، Miri و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #3286
    كاربر فعال Ali M.Rezaei آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    752
    تشکر شده
    917
    تشکر کرده
    1254

    پیش فرض

    با سلام، ممكنه سوالم مبتديانه باشه ولي به بزرگي خودتون ببخشيد . مي خواستم ببينم تفاوت دوربين هاي DSLR با دوربين هاي فول فريم چيه ؟ همين

  7. #3287
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali6262 نمایش پست ها
    با سلام، ممكنه سوالم مبتديانه باشه ولي به بزرگي خودتون ببخشيد . مي خواستم ببينم تفاوت دوربين هاي DSLR با دوربين هاي فول فريم چيه ؟ همين
    دوربین های فول فریم نوعی از دوربین های DSLR هستند که اندازه سنسورشان به اندازه یک فریم فیلم عکاسی 35 م م است. مابقی DSLR ها سنسورهای کوچکتری دارند (که به سنسورهای کراپ دار مشهورند) اندازه سنسور دوربین های فول فریم حدوداً 1.6 یا 1.5 برابر سنسورهای کراپدار است.
    کیفیت تصویر دوربین های فول فریم طبیعتاً بهتر از دوربین های کراپدار است و قیمتشان هم بسیار گرانتر.
    hkhaghani، shahbazi و moma.shir تشکر می‌کنند.

  8. #3288
    كاربر همراه hkhaghani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2011
    نوشته ها
    340
    تشکر شده
    840
    تشکر کرده
    3838

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali6262 نمایش پست ها
    با سلام، ممكنه سوالم مبتديانه باشه ولي به بزرگي خودتون ببخشيد . مي خواستم ببينم تفاوت دوربين هاي DSLR با دوربين هاي فول فريم چيه ؟ همين
    DSLR به نوعی از دوربین ها می گویند که شما سوژه را مستقیما از طریق المانهای اپتیکی و از داخل لنز مشاهده می کنید. Digital Single-Lens Reflex
    Full Frame : به دوربین هایی گویند که اندازه سنسور آنها به اندازه قطع دوربین های انالوگ حدود 24 * 35 میلیمتر است.

    1- در این میان دوربین های DSLR هستند که ممکن است Full Frame باشند یا نباشند(مثل کراپدار های 1.5 و 1.6 مثل : D7000, D90 ,60D , 600D , 7D)

    2- از طرفی دوربینی هایی هستند که Full Frame هستند ولی DSLR نیستند مثل Sony RX1 یا Lieca M9)


    مثال از Full Frame های DSLR میتوان به D700 , 5D اشاره کرد.

    پ.ن: ببخشید با داریوش عزیز خط رو خط شدیم
    persian.boy، shahbazi و Dariush Chegini تشکر می‌کنند.
    حمید رضا خاقانی

  9. #3289
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18517
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    همانطور که دوستان گفتند مقیاس سنسور دوربین هاست . برای اینکه تفاوت اندازه این سنسورها را دریابید به عکس زیر نگاه کنید .
    از چپ به راست :
    Mobile phone: Apple G4
    SLR Like : Canon SX40
    APS-C : NIKON D7000
    Full Fram : NIKON D800


    untitled21.JPG
    sh.khani و shahbazi تشکر می‌کنند.

  10. #3290
    كاربر همراه Alias_239 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    محل سکونت
    Iran,Qom
    نوشته ها
    179
    تشکر شده
    1075
    تشکر کرده
    1864

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hossein137 نمایش پست ها
    درود
    من تا حالا فکر میکردم f های پایین باعث فوکوس دقیق تر میشه.و همین طور لنزهای f پایین به عنوان لنزهای سریع معرفی میشند
    این نکته رو حتی توی یکی از مقالات سایت خونده بودم.
    سلام
    f های پایین باعث مشکل تر شدن فکوس می شه به دلیل این که عمق میدان تصویر کوچکتر می شه.
    ولی لنز هایی که f پاینتری دارنند لنز های سریع تری هستند.
    Lens speed - Wikipedia, the free encyclopedia
    باز به نقل از ویکیپیدا
    Lens speed refers to the maximum aperture diameter, or minimum f-number, of a photographic lens.
    لنزی که aperture بازتری داشته باشه سریعتره به دلیل این که نور بیشتری به سمت افق کانونی می فرسته.
    hossein137 تشکر می‌کند.
    حسینی

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •