چطوری ميشه از توی فوتوشاپ اگزيف رو حذف کرد؟؟
Printable View
چطوری ميشه از توی فوتوشاپ اگزيف رو حذف کرد؟؟
حتماً اشتباه کرده
احتمالاً منظورش مد ديگه اي بوده( av.tv.p)
نور سنجی توی مد منوال فقط برای اطلاع شماست مثل لايت ميتر های اکسترنال عمل ميکنه و با اين تنظيمات که شما کردی وضعيت نور چطوری خواهد بود . تغييری توی تنظيمات دوربين نميده که بخوای لاکش کنی
ممکنه منظورش اين باشه شما با استفاده از نور سنج تنظيمات رو به صورت دستی برای پس زمينه تنظيم کنيد (که نيازی به لاک کردن هم نداره و ثابت ميمونه)
دوستان به فکر تست سینما گراف هستم. سرعت 6 فریم/ثانیه دوربین دی 7000 جوابگوی این کار هست؟ داشتم فکر میکردم که با فیلمبرداری hd و 30 فریم / ثانیه، نتیجه بهتری میشه گرفت؟ نرم افزاری هست که فریم ها رو دقیق نشون بده و بشه از فریم ها خروجی گرفت یا کلا این کار نشدنیه و تنها راهکار پیش روم استفاده از عکاسی پیاپی خود دوربینه؟ البته با خود دوربین، صد در صد خروجی خیلی خیلی بهتر میشه گرفت حداقل تو کیفیت عکس ها و باز بودن دست برای ادیت.
سپاس
پ.ن: عذرخواهی بابت آف تاپیک. هر چی دنبال تاپیکش گشتم پیدا نکردم ( حتما کلیدواژه خوبی استفاده نکردم ) چون اونجا فکر میکنم دوستان قبلا همین سوال پرسیده بودن
دوستان این magic lantern که توی سایتش نوشته ممکنه به دوربین آسیب بزنه منظورش چیه ؟ در چه صورت آسیب میزنه ؟
شما اول ميترينگ دوربين رو بزار روی حالت نقطه اي ، اگر دوربينتون کنون 4 تا حالت داره (*) و () ، * ، آخری که خالی نشون ميده شما بزار روی *
بعد نقطه وسط دوربين رو ببر اونجا که ميخوای تنظيم کنی که تو مثال گفته بک گروند
دکمه شاتر رو بزن
از اون علامتی هايی خط خطی که توی چشمی هست ميتونی ببينی تنظيماتت چطوره
اگر نقطه وسط باشه يعنی درست تنظيم شده اگر به سمت چپ باشه يعنی نور کمه و بايد شاتر يا ديافراگم يا ايزو رو تغيير بدی اگر به سمت راست متمايل بود يعنی نور زياده و بايد کمش کنی
بعد از هر تغييری که ميدين يه بار دکمه شاتر رو نصفه بزنين ببينيد درست تنظيم کرديد يا نه
این از لینک تاپیکش سینما گراف Cinemagraph
اما در مورد سوالتون با هر چیزی که بشود عکس و فیلم گرفت می توان سینماگراف درست کرد. مشکل اصلی در درست کردن سینماگراف مبارزه با حجم بالا در کیفیت بالاست! یعنی در انتها شما مجبورید که کیفیت را پایین بیاورید، بنابراین در نتیجه نهایی چندان فرقی نمی کند.
سلام
در مورد تبدیل های واید اطلاعات میخواستم٬ جایی از فروم پیدا نکردم!
ممنون میشم لینکی بدید و یا اطلاعات
معمولا این نوع وسایل رو به صورت دست ساز خودتون باید بسازید .
من چند تمونه از این وسایل رو دیدم که دوستان خودشون طراحی و تولید کردن ولی اینکه بخواهید از جایی خریداری کنید فکرنکنم درایران بتونید این ابزار رو پیدا کنید .
خیر٬ تبدیل هایی که بر روی لنزهای دوربین های slr بسته می شود برای عکاسی.
دقیقا نمیدونم چیه ولی دوستی در جایی آگهی داده بود که برای هر لنزی میتونه بسازه و با قیمتی کمتر از نوع خارجی و با کیفیتی بهتر!!
دقیقا میخوام بدونم این تبدیل ها چیکار می کنن؟! لنز رو واید تر می کنن؟! افت کیفیت؟!! ...
ممنون
یادش بخیر !
یک زمانی ( حدود سال 2006 ) بچه های فروم همه یکی یکدونه تبدیل واید داشتند ! اینطور نبود که همه چیز اینقدر به وفور پیدا شود و همه فول فریم داشته باشند با یک دو جین لنز!
یک سری عدسی عینک می گرفتیم ! که تصاویر را واید می کرد.بعد یک فیلنر دهانه 77 ( مثلا ) می خریدیم و بعد آن عدسی را درون آن می چسباندیم و با تبدیل به لنز هایمان متصل می کردیم و به الترا واید می رسیدیم تا 4 مم می شد فواصل کانونی را واید تر کرد.البته اگر منظور آن فرد این نوع باشد.بر روی 18-55 عالی بود.
دوستان اگر لطف کنن راهنمایی کنن. امشب در عکاسی با فلش دوربین (قدرت فلش رو روی بالاترین خروجی گذاشته بودم) تعدادی از عکس ها پر از نقطه های سفید هست.اگر امکان داره دلیلش رو بفرمایید ممنون می شم.
مشابه تصویر زیر
فایل پیوست 50109
دوستان من هرچه گشتم تاپیکی مرتبط با عکاسی فیلم پیدا نکردم. ممنون میشم دوستانی از روش و روند کار اطلاعی دارن اطلاعاتشون رو مطرح کنن.
سلام دوستان، يه موضوعي رو فراموش كردم. لنزهاي EF-S كانن به بادي هاي فول فريم نميخورن يا لنزهاي EF به بادي هاي كراپدار نميخورن؟
سلام
دوستان یک سوال داشتم و اون اینه که چند نمونه نقطه فکوس داریم و اینکه نقطه فکوس کراس چه قابلیتی داره؟
تا سوال داشتم
1-چه اتفافی در دیاف های باز میوفته که عمق میدان کم میشه؟
2-دایره هایی که در بوکه تشکیل میشه از چی هست؟
ميزان عمق ميدان فرمول داره که يکی از عوامل موثر توش اندازه ديافراگمه و هرچی باز تر باشه عمق ميدان کمتری خواهيم داشت توی ويکی فرمول کاملش هست و سايت هايی مثل سايت پايين هم براتون انلاين حساب ميکنن
Free Depth of Field Calculator.
Depth of field - Wikipedia, the free encyclopedia
شکل دايره ها هم از فرم و تعداد پره های ديافراکم ايجاد ميشه و هرچی تعداد پره ها بيشتره باشه معمولاً بوکه قشنگ تری بوجود ميآره
که البته ميتونيد توش ابتکار هم به خرج بديد
فایل پیوست 50399
فایل پیوست 50400
در دوربین مارک 2
اتو فکوس در حالت لایو ویو با گرفتن af-on شروع به کار میکنه امکان داره با گرفتن نیم شات اتو فوکوس کار کنه؟
یک سوال در مورد تاریخ عکس داشتم
من کامپیوترم تاریخش روی 2006 گیر کرده و در اگزیف عکسهام تاریخ 2006 نمایش داده میشه
میخواستم بپرسم راهی هست که بشه تاریخ واقعی عکسها معلوم بشه؟
سلام دوستان, یه سوال داشتم
میخواستم بدونم لنزهای 18-55 و 18-135 کانن از نظر کیفیت خروجی عکس برابرند و تنها در میزان بزرگنمایی (زوم) تفاوت دارند یا 18-135 کیفیت بهتری رو ارائه میده؟
مرسی
در حالت عادی 18-55 شارپ تره اما اگر 18-135 اس تی ام باشه 18-135 شارپ تره
از لينک زير ميتونيد مقايسه کنيد
Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS Lens Image Quality
این که میگن دوربین کراپ دار دقیقا منظور چیه ؟
ضریب اندازه ی سنسور (ثبت کننده ی نهایی تصویر-جایگزین فیلم های قدیمی) نسبت به سنسور یک دوربین فول فریم (هم اندازه با فریم های فیلم های قدیمی با عرض حدود 36 میلی متر) واحد کراپ هست.بر فرض مثال اندازه ی سنسور 1100D کنون در مقابل 5d mark II از همین برند 1.6 هست.یعنی سنسور فول فریم 1.6 از سنسور بدنه ی 1100D بزرگتره
بر فرض مثال اندازه سنسورها در عکس زیر آمده
فایل پیوست 50741
سلام دوستان
در رابطه با زاویه دید چشم انسان و نسبت اون با لنزها میشه کمی راهنمایی کنید ؟
قبلا مقاله ای در یکی از سایتهای عکاسی خونده بودم که نتونستم پیداش کنم
اگر مقاله ای سراغ دارید ممنون میشم آدرسش رو قرار بدید
با تشکر
سلام دوست عزیز
امیدوارم این مقاله براتون مفید باشه
Cameras vs. The Human Eye
اين هم بدنيست اگه منظورتون رو درست متوجه شده باشم
کاربرد لنزها درعکاسی - پرنیان
دوستان سلام
بنده چند سوال داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید
۱- من تازه وارد دنیای عکاسی شدم و میخاستم یک دوربین عکاسی نیمه حرفه ای (حرفه ای) بگیرم؟ به نظر شما اینکارم درست هست؟
۲- اگه درست هستش چه برندی بگیرم؟ کانن یا نیکون یا فوجی فیلم ؟ کدوم مدلش؟
خودم از کانن d650 و d700 خوشم اومده چون قیمتش مناسبه
بیشتر واسه عکاسی از منظره، طبیعت، جشن ، بیشتر کارای شخصی میخام
پیشاپیش ممنون از راهنماییتون دوستان
سلام
من داشتم فریمور دوربین رو اپدیت میکردم که خاموش شد حالا دیگه بالا نمیاد لنز هم همینجوری بیرون مونده!!!
کسی میدونه باید چیکار کنم؟!!! :(
ضمن خوش آمدگویی به این فروم، به نظرم یک مقدار در خریدتون تامل و مطالعه بیشتری داشته باشین. دو دوربینی که نام بردین خوبه ولی چون نوشتین: خوشم اومده چون قیمتش مناسبه.... صرفا خوش قیمت بودن ملاک نیست.
شاید با کمی مطالعه و شناخت بهتر دوربینها، به نتیجه ی دیگه ای برسین. در کنارش، بودجتون اعلام کنین چرا که همون طور که میدونین جدا از بدنه، لنز هم خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی مهمه.
مرسی از راهنماییتون امیر جان
از چند سایت خارجی یکم اطلاعات گرفتم، لنز روش ۱۸ م.م هست اگه اشتباه نگنم
الان اومدم دبی واسه یه هفته، اگه یه ودربین بگیری یه لنز ۷۲ م.م و یه لنز ۳ م.م با کیفش و مموری و پایه روشه قیمتش هم زده ۳۹۰۰ درهم که میشه تقریبا ۳۵۰۰ تومان
میشه شما بیشتر راهنماییم کنید؟
اینم عکس پرموشناش
ممنون میشم ببنید و راهنماییم کنید
[img]
https://www.box.com/s/3nmgmmd9kvx3m6dudrwl
بازم ممنون
کنون 650 با لنز 18-55 تو ايران حدود 2 تومن
لنز 75-300 حدود 500
50 1.8 380
قيمت اون کيف و مموری هم اينقدر ها نيست
اين قيمت ها قيمت سايت ها بود تو بازار بايد ارزون تر هم پيدا کنيد
نداشتن گارانتی ايران رو هم بايد در نظر بگيريد
سلام و عرض ادب .
یک سوالی چند وقتیه ذهن من رو در گیر کرده ، البته بنا بر تجربه خودم به یک نظریاتی رسیدم اما گفتم اینجا مطرح کنم تا به یک جواب روشن برسم.
ما وقتی در یک شرایط کنترل شده مثل اتلیه مشغول عکاسی هستیم و ، و مواردی مثل وایت بالانس ، دمای رنگ ، نورسنجی دقیق و .... رو قبل از عکاسی به صورت دستی تنظیم کردیم ، آیا در این شرایط باز هم عکاسی raw مزیتی در ویرایش برای ما داره یا نه ؟ خودم تقریبا به این نتیجه رسیدم که وقتی حجم کار بالاست ارزش داره و محدودیتی مشاهده نکردم .
مثلا چند وقت پیش همینجوری برای تمرین گفتم از حیاط خونه یک پانوراما- hdr ء360 درجه بگیرم که نتیجه شد حدود 35-40 تا شات . حالا در این شرایط با توجه به حجم عکس ها و ادیتی که لازمه روشون انجام بشه اگه تنظیمات ووایت بالانس ، دمای رنگ ، نورسنجی و... رو با دقت قبل از عکاسی انجام بدیم و JPEG عکاسی کنیم (البته jpeg با حد اقل ضریب فشرده سازی ) و در عوض از حجم کار بعد از عکاسی کم بشه ، این کار محدودیتی هنگام ادیت فایل های jpeg برای ما ایجاد میکنه ؟
با تشکر از دوستان عزیز
خيلی از حرفه اي ها حتی عکاسی عاديشون رو هم جی پی جی ميگيرن
اما به نظر من مثل بيمه ميمونه ، اگر 100% به کار مطمئن باشی فرقی نميکنه اما حتی اگر يه سايه روی صورت رو بخوای کمرنگ کنی راو خيلی به کار مياد
واسه کسی که حرفه اي کار ميکنه حجم فايل نبايد به اندازه کيفيت مهم باشه
سلام ویدا جان ؛
باتوجه به اینکه می گویید تازه وارد هستید و می خواهید نه یک دوربین خیلی ساده DSLR بگیرید و نه برای دوربین های فول فریم آن خرج کنید ؛ بهتر است از نظر من دوربین Canon EOS 650D را بگیرید و با یک لنز 18-135 و خیال خود را تا چند وقت و تا انشاالله حرفه ای شدنتان راحت کنید.
درباره 700D که گفتید تنها مزیتی که نسبت به 650D داره اینه که عمر باطریش طولانی تره. اما 650D در نور کم نویز کمتری داره نسبت به 700D و همینطور تصویرهایش داراری کیفیت بالاتری هستند. ناگفته نماند که از 700D ارزان تر و به صرفه تر هم هست. پس پیشنهاد می کنم به هیج وجه 700D نگیرید و به سراغ 650D بروید که گزینه ای عالی برای شما خواهد بود.
می توانید لنز 18-55 هم خریداری کنید ، اما اگه بودجه می رسه پیشنهاد می کنم 18-135 بگیرید که کلا در همه نوع عکسبرداری راحت باشید و تا چندین سال خیالتان راحت باشه.
اما مهمتر از همه به قول دوستان تحقیق کنید. امیدوارم موفق باشید
امیدوارم اطلاعات غلط بهتون ندم... تا جائی که خاطرم هست...
فایل jpeg عمق رنگ 8 بیت دارد، و فایل raw بسته به دوربین عمق رنگ 12 الی 14 بیت که در ظرف 16 بیت فایل raw ذخیره میشود.
یعنی فایل خام 16 بیتی است و بخاطر همین حجم بسیار زیادی دارد.
وقتی فایلی با عمق رنگ بیشتر داریم، توی ویرایش دستمان باز خواهد بود.
مثلاً افزایش یا کاهش اشباع رنگها (که بصورت سخت افزاری، قبل از عکاسی ممکن نیست) با فایل خام، بهتر انجام خواهد شد.
موفق باشید
با سلام.همانطور که تیتر رو هم دیدید خواستم بدونم راهی هست ؟همه جور سه پایه رو امتحان کردم بعد ه مدت ردش میمونه باید چکار کرد؟به نظرتون اون قسمت اتصالی بین سه پایه و دوربین بزارم رو دوربین بمونه و باز و بسته نکنم یا اینکه بر عکس؟
سلام به اساتید. دوستی دیروز یه حرفی بمن زد یکم برام جای سوال پیش اومد. من بیشتر مواقع با لنز دیاف باز عکاسی میکنم و چون معولا تو طبیعت هستم و نور طبیعی کافی هست همیشه با ایزو100 عکس میگیرم. سرعت شاتر هم تو روز معمولا 1/500 اینوراست و جز مواقعی که نور کمه یا شب باشه ایزو رو بالا نمیبرم. دوستی دیروز بمن گفت اگه میخوای تو روز هم عکسهات شفاف تر بشن ایزو رو ببر بالا! شاید من درک درستی از ایزو ندارم اما تا جایی که من میدونم ایزو حساسیت سنسور به نور رو بالا میبره تا تو شرایط نوری ضعیف بشه عکس گرفت! حالا جایی که ایزو 100 خوب جواب میده آیا زیاد کردن ایزو واقعا تو کیفیت عکس تاثیر داره؟ اونم وقتی لنزمون دیاف بازه و سرعت شاتر هم تقریبا بالاست؟؟؟
نه دوست عزیز ٬ آخرین کاری که شما باید انجام بدید بالا بردن ایزو هست چون نه تنها نویز رو افزایش میده بلکه دینامیک رنج رو هم به مقدار خیلی زیادی کم می کنه ٬ هر دوی این مشکلات مخصوصا در عکاسی از طبیعت بسیار مخرب هستند ٬ پس تا حد امکان از ایزوی ۱۰۰ بالاتر نرید مگر اینکه مجبور باشید.
در عکاسی طبیعت عموما از آپرچر بسته مثل f/8 به بالا استفاده می شود ٬ چون هم لنز به شاپنس ایده آل می رسد (البته از f/8 یا f/11 بالاتر عموما افت شارپنس خواهید داشت) هم عمق میدان افزایش می یابد. سرعت شاتر هم دو برابر فاصله کانونی لنز انتخاب کنید ٬ مثلا اگر لنز شما ۵۰ میلیمتر هست شما سرعت شاتر ۱/۱۰۰ یا بالاتر را انتخاب کنید (اگر نور کافی وجود داشته باشد بالاتر برید بهتر هم هست).
استفاده از سه پایه در عکاسی منظره در صورت امکان بسیار مفید هست.
من با برداشتی که خودم داشتم میدونستم ایزو 100 باید بهتر باشه! اما خب شک میندازن به دل آدم دیگه :-D
این دوست ما کلا عجیبه! مثلا با 18-55 میخواد پرتره بگیره یه ربع دستی فوکوس میکنه! میگم آخه وقتی عمق میدانت تو فاصله 3 4 متر تقریبا 30 سانتیمتره دیگه اینهمه زحمت چرا!!! میگه نه سر دماغ فوکوس کنی یا دندون فرق داره :-D آیا واقعا با همچین عمق میدانی فرق داره واقعا؟؟؟؟
همان طور که جناب hossein137 هم فرمودند ٬ فرق داره ٬ و این فرق زمانی که نور محیط کم هست یا نور شدیدی از رو به رو میاد خودش رو نشون میده . شاید حتی اصلا فوکوس نکنه!
ولی اگر نور مناسب باشه ٬ همان اتوماتیک هم جواب می دهد (در فوکال ۵۵ و f/5.6 عمق میدان بیش از ۶۰ سانتیمتر هست!).
البته نباید نقش دوربین را هم نادیده گرفت ٬ مثلا دقت d7000/60d با d5100/600d متفاوت خواهد بود. در مورد دوربین 600d چون خودم دارم ٬ می تونم بگم به جز نقطه مرکزی فوکوس بقیه نقاط عملا کاربردی ندارند چون بسیار خطا می دهند و اصلا قابل اتکا نیستند ٬ حتی در نور مناسب گاهی اوقات گیج می زنند. این مشکل مطمئنا در d7000/60d کمتر خواهد بود.
معمولاً اونايی که تازه دوربين ميگيرن اولين کاری که ميکنن اينه که دائماً دستی فکوس ميکنن و فکر ميکنن حرفه اي بودن يعنی فکوس دستی
اگر کسی دوربين خودش رو بشناسه کمتر مشکل اين چنينی پيدا ميکنه
من با اين دوربين قديمی خيلی کم پيش مياد مشکل پيدا کنم
اگر به اندازه کافی عمق ميدان داشته باشم با گوشه های صورت فکوس ميکنم که کنتراست داره
اگر هم عمق ميدان کم باشه يا فلاش رو ميزنم روی دوربين و از لامپش استفاده ميکنم و يا با چراق قوه مبايل کمی سوژه رو روشن ميکنم
مشکل ما تازه کار ها اينه که خيلی به وسايلمون وابسته هستيم و همش دنبال اينيم ببينيم کدوم دوربين بهتره کدوم فلانه ، طرف برای خريد يه دوربين 2 تمنی 2-3 ماه تحقيق ميکنه در صورتی که اون دوربين با دوربين های هم قيمتی خودش شايد 5% هم اختلاف نداره
چند وقت پيش يک ويدئو ميديدم راجع به يک عکس منظره قديمی بود که جايزه های زيادی هم برده بود
عکاسش که الان پير شده بود داشت توضيح ميداد تو اين عکس 3 پايه من فقط 2 تا پايه داشت و دوربينم هم ال سی ديش شکسته بود و کلاً چيزی نميديدم و فکوس دوربين هم ايراد داشت و بايد چند متر جلو تر فکوس ميکردم تا جايی که ميخوام فکوس بشه
اما عکسی رو تو اين شرايط گرفته بود که کلی جايزه برده بود ، توصيش هم اين بود ابزارتون رو بشناسيد
من با چند تا از حرفه اي ها تماس داشتم و سؤال ميکردم به اين نتيجه رسيدم اونا حتی نصف ما هم از جزئيات دوربينشون خبر ندارن و بجای تلف کردن وقتشون واسه اين مسائل فقط عکس ميگيرن
200 تا تاپيک داريم که دوربين 2 تومنی چی بگيرم ، 2100 چی بگيرم .........
اما هيچکی نميپرسه چه کتابی بگيرم ، چطوری ياد بگيرم ، چقدر پول برای کلاس لازم دارم
با این دو جمله قرمزتون به شدت موافقم. البته ناگفته نمونه که اگه آدم دوربینشو بشناسه واقعا خیلی سریعتر و بهتر عکس میگیره. من الان با دیدن یه فیلم آموزشی از دوربینم تازه فهمیدم که این دوربین هم یه چراغ راهنما برای تایید صحت فوکوس دستی داره و هم یه نمودار برای اینکه تو حالت منوال بگه سرعت شاتر رو درست انتخاب کردیم یا نه. البته کم کاری از من بوده که اینارو یاد نگرفتم اما خب الان خیلی خوشحالم که بلدم :::love2:::
سلام
من یه دوربین sony rx100 دارم که طبق گفته خود سونی میتونه با 10fps عکاسی کنه.
ولی من با هر تنظیماتی که میزارمش تو حالت spd priority cont حداکثر 8 تا عکس میگیره و بعد سرعت عکس گرفتن به شدت میاد پایین و در حالت cont shooting هم 12 تا میگیره و بعد همونجوری میشه.
اصلا هم فرقی نداره ایزو دیاف شاتر اسپید فوکوس و حتی رزولوشن چی باشه.
به نظرتون مشکل کجاست؟
مموری هم یه ترنسند SDHC کلاس 10 هست.
ممنون
مشکلی وجود نداره ٬ این چیزی که گفتید کاملا نرمال هست.
طبق گفته خود سونی حداکثر سرعت عکاسی این دوربین ۱۰ فریم بر ثانیه است.
در این ریویو هم اشاره شده که در حالت Speed Priority continuous این دوربین ۱۰ فرم بر ثانیه عکس می گیره ٬ و بعد از ۱۲ فریم بافر پر می شود و بعد از آن سرعت عکاسی به ۲.۵ فریم بر ثانیه کاهش می یابد که باید چند لحظه منتظر باشید تا دوباره بافر خالی بشه تا بتوانید با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه عکاسی کنید.
پس این مشکل مربوط به محدودیت ظرفیت بافر این دوربین است.
خیلی ممنون.الان موبایل ها هم عکاسی پیاپی نامحدود دارن و من فکر نمیکردم محدودیت اونم تا این حد داشته باشه!
راستش الان تایم گرفتم و تو هر دو حالت بعد از پر شدن بافر سرعت به 0.66 فریم بر ثانیه (هر 3 ثانیه 2 شات) کاهش پیدا میکنه و نه 2.5 فریم.
حالا که تا اینجا اومدم یه سوال دیگه هم بپرسم.
من تقریبا 9 ماهی میشه به عکاسی علاقه مند شدم و 6 ماهی هم میشه این دوربین رو گرفتم.
تا به حال به صورت تفریحی عکاسی میکردم، بیشتر هم وقتی میرفتم کوه و البته با مطالعه ای که داشتم یه سری اصول اولیه عکاسی رو یاد گرفتم.
از این دوربین هم فوق العاده راضی ام ولی خوب به هر حال یه سری محدودیت ها دارن کامپکت ها و نمیشه برای عکاسی نیمه حرفه ای ازشون استفاده کرد.
به نظرتون این رو بفروشم یه dslr یا میرورلس تو همین محدوده قیمت بگیرم؟ولی خوب اینم بگم با اندازه اونها خیلی مشکل دارم.
این رو تو جیب شلوار لی هم میشه گذاشت و همه جا برد.
موبایلها چون فایل خام ذخیره نمی کنند و کلا مگاپیکسل پایین تری هم دارند ٬ ظرفیت ذخیره سازی تعداد عکس بیشتری دارند. فکر می کنم گوشی های هوشمند از رم دستگاه به عنوان بافر استفاده می کنند و چون گوشی های جدید عموما ۱ یا ۲ گیگ رم دارند مشکلی از این بابت ندارند .
دقیقا نمی دونم چرا سرعت شما به 0.66 فریم بر ثانیه میرسه ولی ممکنه به خاطر سرعت کارتتون باشه ٬ چون زمان تخلیه بافر دوربین به سرعت کارت بستگی داره ولی قاعدتا نباید تا این حد تاثیر گذار باشه! با یک کارت حافظه پرسرعت امتحان کنید شاید به همان سرعت برسید.
مهمترین مشکل dslr اندازه و وزنش هست ٬ پس باید با آگاهی کامل اقدام به خرید کنید ٬ تا بعدا پشیمون نشید ٬ بعضی ها بعد از عزیمت به dslr از عکاسی زده شده اند یا خیلی کمتر از قبل عکاسی می کنند ٬ در صورتی که باید برعکسش رخ می داد ٬ دلیلش همین قضیه بوده که بدون آگاهی کامل و در نظر گرفتم معایب اقدام به کوچ به dslr کرده اند.
دوربین های بدون آیینه تا حدودی مشکل را حل کرده اند ولی باز هم تفاوت اندازه آنها با کامپکتها خیلی زیاده و دیگه در جیب جا نمی شوند.
موضوع مهمتر اینه که اگر کسی می خواهد به dslr یا بدون آینه کوچ کند باید واقعا در مورد عکاسی جدی باشد ٬ باید وقت و هزینه بگذارد . نقطه قوت این دوربین ها تنظیمات کامل و مهمتر از همه توانایی استفاده از لنزهای گوناگون هست پس اگر کسی اقدام به خرید آنها می کنند باید از این توانایی ها بهره ببرد وگر نه اگر قرار است با لنز کیت و به صورت اتومات عکاسی کند٬ کامپکت های با کیفیت بسیار گزینه بهتری هستند.
پس پاسخ سوال شما ٬ پیش خود شماست ٬ آیا می توانید با اندازه و وزن dslr کنار بیایید؟ یا در صورت خرید وقت و هزینه کافی برای استفاده از توانایی های دوربینتان خواهید گذاشت؟(مثل خرید لنزهای مختلف ٬ مطالعه بیشتر در زمینه عکاسی و ...)
این را هم در نظر بگیرید که دوربین کنونی شما یک کامپکت بسیار با کیفیت هست و توانایی های زیادی داره ٬ ممکن است همین دوربین بتواند نیاز شما را برآورده کند.
در نهایت برای کسی که واقعا در مورد عکاسی جدیست و با مشکلات و هزینه های dslr ها و یا بدون آینه ها می تواند کنار بیاید ٬ رفتن به سمت آنها کار معقولی است.
با سلام
دوستان واسه یه فرد مبتدی که تازه بخواد شروع کنه - لنز 15-85 خوبه؟
البته میدونم که لنز خیلی خوبیه - منظورم اینه که لنز تقریبا همه فن حریفی هستش؟ واسه کارهای : عکاسی از طبیعت - پرتره - شخصی و گاهی هم ماکرو
دوربین هم 60D
با سپاس
اصولا چیزی به نام لنز همه فن حریف وجود ندارد. با توجه به آماتور بودن شما، بلی لنز 85-15 از لنز های خوب کنون میباشد که بازه خوبی از واید تا تله متوسط را به شما میدهد که جوابگوی نیازتان است. این لنز در رده لنزهای Walk around قرار می گیرد.
با عرض پوزش ، با جناب بیرامی همزمان شدم.
اگر با قیمت مشکلی ناشته باشید بله چرا که نه ،یک لنز همه کاره هست .
اما به نظر من روی لنز Sigma 17-70 F/2.8-4 جدید سیگما که وجه تمایز اسمی اون با مدل های قبلی این لنز با مارک C مشخص میشه هم تحقیق کنید ....
یک لنز فوق العاده هست که تازه وارد بازار ایران شده......
http://forum.akkasee.com/f59/t18238.html#post353588