به جز ماكرو براي بقيه موارد مناسب است.
Printable View
اين دوستانی که تو زمينه حيات وحش کار ميکنن پولی هم از اين بابت در ميآرن؟مخصوصاً در ايران که براحتی نمونه های خارجی رو بدون خريد لايسنس چاپ ميکنن
چون اين سبک تجهيزات خيلی گرونی احتياج داره که فکر نکم کسی به عنوان تفريح بتونه اينقدر هزينه کنه ، برام سؤاله بدونم اين تو اين سبک چطوری ميشه کار کرد
سلام
خوب اول ببینیم عکاسان حرفه ای حیات وحش در دنیا چگونه کسب درآمد میکنند:
۱-چاپ و فروش عکس به افراد حقیقی
۲-واگذاری امتیاز عکس برای چاپ در کتابها، مجلات و....
۳-برگزاری دوره های آموزشی
۴-نشر کتاب و جلوه های آموزشی
۵-شرکت در مسابقات و دریافت جوایز
افرادی که در ایران به صورت حرفه ای عکاسی حیات وحش می کنند از انگشتان یک دست هم کمتر است و به علت نبود حق کپی رایت گزینه ۱ منتفی است. گزینه ۲ هم آنقدر دردسر و درگیری دارد که اگر از خیرش بگذارند بهتر است. برای گزینه ۳ هم در ایران باید آنقدر قیمت را پایین بگیرند که تعداد افراد شرکت کننده به حد نصاب برسد. در مورد گزینه ۴ هم درآمد کفاف هزینه ها را نمی دهد. و گزینه ۵ هم تقریبا در ایران بیمعناست یا اصلا ارزش ریالی جوایز ارزش فکر کردن را ندارد. حالا مشقات و هزینه های سفرهای عکاسی حیات وحش را در نظر بگیرید که مجبورید در زمان های خاص سال در گوشه گوشه ایران باشید، اگر محل عکاسی به تمدن نزدیک باشد و بخوانید مکان شب ماندن فراهم کنید و نزدیک نباشد (برای از دست ندادن نور مطلوب عکاسی) شب را در چادر یا ماشین سر کنید و ...
من اما تور که امسال سال کم سفری را داشتم از اول امسال ۶ سفر عکاسی داشتم (سفرهای قم را هم منها کردم) و در مجموع حدود ۱۱۰۰۰ کیلومتر با وسیله شخصی رانندگی کردم. حالا حساب کنید برای عکاسی مثل سید بابک موسوی که چندین برابر این سفر عکاسی داشته است وضعیت به چه صورت است.
حالا برای شما یک عکاس حرفه ای نام آشنای خارجی را مثال می زنم به نام الن مورفی:
تعرفه فروش عکس:
www.alanmurphyphotography.com
این هم دوره های اموزشیش که می ببینید تا پایان ۲۰۱۴ همگی فروخته شده:
www.alanmurphyphotography.com
و این هم قیمت یک دوره آموزشی به عنوان نمونه:
www.alanmurphyphotography.com
پس می ببینید که قابل مقایسه نیستند.
یک مورد دیگه هم اضافه کنید که بعضی از عکاسان حیات وحش ، حرفه ی عکاسی اونها با شغلشون همخونی داره .....
به عنوان مثال آقای سید بابک موسوی که پرنده شناس هستند و در سازمان محیط زیست فعالیت میکنند و به این طریق تا حدی کارشون توجیه شده هست ......
من نظر من تو کشور ما بهترین حالت هم همین هست ....
ّ
سلبام.
من یه wx70 خریدم.
دوتا سوال داشتم.
1- این دوربین عکسای پیاپی ش کجاس؟ توضیحاتش نوشته داره. ولی من پیدا نمیکنم.
2- عکساش چرا وقتی زوم میکنی آبرنگ مانند میشه؟ همه ی دوربین دیجیتالا اینجورین؟ دوربین گوشی که اینطوری نیس و به نظرم بهتره.
ممنون میشم از راهنماییتون. من کلی گشتم اینجا رو پیدا کردم تا سوالامو بپرسم. میخام عکاسی کنم و پیشرفت کنم تو این رشته. از کمکاتون ممنون
سونی تقریبا از 4 سال قبل که مگاپیکسل دوربین های کامپکتش رو از 12 بالاتر برد ، عکساشون آبرنگی شده حالا نمیدونم دلیلش همینه یا نه ؟
حدود 4 سال قبل یک W220 خریدم برای استفاده تو خونه ،بعد اون هم یک W510 یکی برامون هدیه آورد و همچنین یک W570 هم داییم خرید ، و یکی از دوستام هم یک دوربین کامپکت سونی خرید جالبه به جز W220 بقیه دوربینها دچار مشکل آبرنگی شدن عکس ها هستن ....
ولی دوربینی که 4 سال قبل خریدم یعنی W220 فوق العاده شارپ هست و کیفیت خیلی بالایی داره عکساش در حالی که قیمت پایینتری از بقیه هم داشت ....
نکته دیگه ای هم که دیدم اینه که W220 ساخت ژاپن بود اما ازون به بعد پشت دوربین هایی که گرفتم Made in Japan روشون حک نبود و ظاهرا مونتاژ چین هست ......
جناب پويان ممنون از توضيحاتتون
واسم جالب بود بدونم آيا کسی ميتونه از اين طريق حتی پول ابزارش رو هم در بياره يا نه و خودم هم حدس ميزدم جواب منفی باشه مثل خيلی از هنرمندها و ورزشکار هايی که فقط به عشق هنرشون دارن ادامه ميدن
ابزار سبک های ديگه عکاسی رو ميشه برای کار های ديگه هم استفاده کرد اما يک لنز تله گرون قيمت رو فقط تو همين سبک ميشه استفاده کرد و شايد عکاسی ورزشی و هزينه همين لنز ممکنه از کل کيتی که يک عکاس ديگه باهاش پول در ميآره هم بيشتر باشه
اميدوارم اين کپی رايت تو ايران جدی تر گرفته بشه که خيلی از هنرمند ها بتونن از زحماتشون نتيجه بگيرن
این دوربینایی که من دیدم تو منوی دوربین یک قسمتی هست به نام Burst Setting که به فارسی مینویسه تنظیمات زنجیره ای که اگر در حالت Burst باشه عکاسی پیاپی فعال میشه به این شکل که تا وقتی که دست شما به روی شاتر فشار داده میشه دوربین عکس میگیره البته با توجه به بافر دوربین سرعت و تعداد عکس محدودیت داره ......
موفق باشید
با سلام
بینهایت واسه دوربین از چه فاصله ای شروع میشه؟
ظاهرا 2 هفته قبل یکی از دوستان 1700 قیمت گرفتن http://forum.akkasee.com/f22/t637.html#post352588
دوستان در منوی دوربین قسمتی وجود داره که تعداد شات های گرفته شده رو نشون بده؟
براي تعيين تعداد شات زده شده توسط دوربين به اين تاپيك مراجعه كنيد :
http://forum.akkasee.com/f56/t10134.html
با سلام
من 2تا مطلب با هم قاطی کردم
فاصله هایپرفوکال و عمق میدان
در مبحث عمق میدان فاصله 1/3 جلو در فوکوس 2/3 در پشت سوژه در فوکوس هست
در مبحث هایپرفوکال 1/2 فاصله در تا سوژه تا بینهایت در فوکوس هستن
الان چی شد؟
1/3 جلو یا نصف فاصله تا سوژه
عمق میدان همیشه در پشت سوژه بیشتر است در مثال شما اگر در یک اف مشخص 1/3 فاصله دوربین تا سوژه در فوکوس باشند حدود دو برابر همین فاصله در پشت سوژه در فکوس است.
هایپرفوکال در واقع یک فاصله است که در هر f متفاوت است. اگر سوژه فاصله اش تا دوربین برابر هایپرفوکال باشد نصف فاصله بین دوربین تا سوژه در سمت سوژه در فوکس خواهد بود. از سوژه الی بی نهایت هم در فوکوس خواهد بود.
در واقع اگر فکوس روی فاصبه هایپر فوکال باشه از نصف این فاصله تا بی نهایت را در فکوس خواهید داشت.
Understanding Your Camera’s Hyperfocal Distance
سلام.خسته نباشید.میخواستم اطلاعاتی درمورد لنزهای کوسینا(COSINA) داشته باشم.بالاترین قیمتاش و هراطلاعاتی که به نظرتون مفیدباشه.خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنین.
کوشینا البته
چی لازم دارید در موردش؟ یک کارخانه قدیمی تولید لنز است که بعد ها دوربین slr هم تولید کرد.
قیمت ها رو می تونید از ebay پیدا کنید. چندان گران نیستند.
http://www.ebay.com/bhp/cosina-lens
دوستان در مورد نمایشگاه های عکس برام سوال پیش اومد. بعد از اتمام نمایشگاه ها ، عکاس ها با آثارشون چه کار میکنند؟ مثلا تو اینترنت آثار بازم ارائه میدن؟
برای کسی که شرایط حضور در نمایشگاه ها رو نداره سایتی هست که بعد از اتمام نمایشگاه، بتونه آثار اونجا ببینه یا این کار به هر دلیل غیر منطقیه و جایی آثار رایگان نمیذارن؟
خیلی دوست دارم آثاری که تو نمایشگاه های مختلف کشورهای دیگه برگزار میشه رو ببینم ولی تاحالا چیزی پیدا نکردم. داخل کشور هم همین طور.
مثلا الان خیلی مشتاقم آثار نمایشگاه جناب آرش عاشورینیا و روزبه روزبهانی در آلمان ببینم.
ممنون میشم در این مورد بیشتر توضیح بدین. احیانا اگه سایتی هم هست که هزینه شارژ ماهیانه داره و آثار به نمایش میذاره ممنون میشم معرفی کنین. سپاس
آقا یه سوال این موضوع که موتور داخلی آینه دوربین dslr رو برای تصویر برداری در میارن صحت داره؟مشکلی به وجود نمیاره؟
دوستان کسی میدونه چه طوری اینطوری شده؟
دوربینش به نظر کانن D600
کابلش و برنامش چی میتونه باشه؟
فایل پیوست 51335
درود
سلام دوستان عزیز
میخواستم بپرسم که جایی تو تهران یا کلا ایران هستش که بیشتر دوربین های برند های مختلف رو داشته باشن و آدم قبل خرید بتونه کمی با دوربین ها کار کنه؟
یا مثلا در این رابطه نمایشگاهی چیزی برگذار میشه؟
تو مازندران هم اگ همچین جایی بود ممنون میشم بهم بگین و توضیح بدین.
(اگه بود آدرسشو بزارین)
موفق باشید
اگر سری به این تاپیک بزنید بد نیست. اطلاعات مفیدی عایدتان خواهد شد.
http://forum.akkasee.com/f101/t19467.html
در همین تاپیک، لینک همین وییدئوی آموزشیوجود دارد و میتوانید دانلود کنید.
برنامه های مختلفی وجود دارند برای این کار نظیر DSLR Remote و DSLR Controler و کابلی که مورد نیاز است، کابل OTG میباشد که به راحتی در مغازه های فروش لوازم جانبی موبایل یافت میشود. البته به شرطی که گوشی شما قابلیت usb otg را داشته باشد.
اپلیکشن های فوق را میتوانید از این آدرس دانلود کنید.
http://myket.ir/appdetail.aspx?id=de.dslrremote
دانلود DSLR Controller 0.99.0 - کنترل دوربین های دیجیتال
سلام دوست عزیز، تا جایی که من میدونم یه همچین مراکزی وجود نداره.
اما من پیشنهاد بهتری براتون دارم.
طبیعتاً قبل از خرید یک دوربین مناسب با شرایط شما، باید اول تحقیقات لازم را انجام بدید. به عنوان مثال تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید که دوست دارید چه برندی داشته باشید. ( به طور خاص برند کنون یا نیکون ) در آن صورت نصف راه را رفتید. بعد با توجه به بودجه ای که میخواهید صرف خرید دوربین کنید به احتمال قوی در انتخاب 2 یا نهایتاً 3 مدل خاص دچار شک میشید ( که البته آنهم با تحقیق و مطالعه میتوان به نتیجه قطعی رسید ) اما در نهایت که به این مرحله رسیدید برای اطمینان از دوربینی که میخواهید خرید کنید،
می توانید از مراکزی که دوربین و تجهیزات عکاسی اجاره میدهند مدل های خاص خود را اجاره کرده و با آنها عکاسی کنید.
در نهایت می توانید با خیال آسوده و با اطمینان خریدتان را انجام بدهید.
موفق باشید.
سلام
دنبال سایتی مثلمیگردم تا عکسهام رو اوونجا با کیفیت بالا آپلود کنم و به نمایش بزارم تا برای نشون دادن نمونه عکسهام کارم راحت بشه.....متاسفانه سایتی دویانت آرت ف....لتر هست....دنبال سایتی مطمئن میگردم............تشکرنقل قول:
deviantart.com
بله درسته....مثله اینکه بعضی صفحات فـــــ..لتر شدند (فـــــ....لتر هوشمند!) سایت خوبی هست محیط و امکاناتش رو میپسندم ولی باز هم نمیشه اطمینان کرد به برادرانمون در .... شاید فردا هوس کردند کل سایت رو مورد غضب قرار بدند.....اگر سایت دیگری سراغ دارید ممنون میشم بفرمایید (گرچه هر سایت خارجی به خاطر ماهیت اینچنینی که دارد در خطر غضب! هست)
١.دوربين هاي كراپ دار در چه مواردي عملكرد بهتري نسبت به فول فريم دارن ؟
٢.توي تاپيك canon 5d markiii يكي از مديران ( آقاي مبين فكر مي كنم ) فرمودن لنز هاي فول فريم توي دوربين هاي كراپ دار عملكرد و تصوير بهتري دارن . دليلش رو متوجه نشدم ، مي شه توضيح بديد ؟
سلام
١- دستيابي به عمق ميدان بيشتر (تقريبا)
٢- به خاطر كوچكتر بودن سنسور دوربينهاي كراپدار،از گوشه هاي تصوير لنزها (كه معمولا اپتيك ضعيفتري نسبت به مركز تصوير دارند )كمتر استفاده مي شود. البته موارد ديگري هم ميتواند بر تفاوت خروجي لنز نسبت به سنسور اثر بگذارند.مثلا چگالي پيكسل بالاتر در سنسور كراپدار ميتواند كيفيت خروجي تصوير را پايين بياورد.
پ ن: لطفا سوال خود را فقط در يك تاپيك بپرسيد.
توضيح مي ديد چرا چگالي پيكسلي بالا باعث افت كيفيت مي شود ؟
سلام
تا وقتی که آقای مبین علی جواب دقیق و علمی را بنویسند که ما هم بیاموزیم، خلاصه چیزی که من فهمیدم از این موضوع این است که :
کیفیت اپتیکی لنزها با دو مولفه Resolution , Contrast سنجیده می شود که در MFT Chart آن لنز مشخص است.
به زبان ساده اگر چگالی پیکسلی سنسور بالاتر از Resolution لنز باشد ما شاهد افت کیفیت خروجی یا ثبت دقیق تر خطاهای اپتیکی لنز توسط سنسور خواهیم بود.
مطالعه این سایت را پیشنهاد می کنم.
بالارفتن چگاپيكسلي به خودي خود باعث افت كيفيت تصويرنمي شود،من كه جايي چنين چيزي نخوانده ام. فكرميكنم بااثرگذاري روي برخي فاكتورها بطورغيرمستقيم باعث اين موضوع ميشود.بطورمثال ازلرزش دوربين بيشترتاثيرميپذيردكه اين باعث كمي بلورشدن تصويروازدست دادن شارپنس ميشود. گرچه همين مشكل را نيز من طبق شنيده هاي دوستان فروم وتوصيه هاي نيكون عرض ميكنم. وخودم با d800 هنوز چنين مشكلي را احساس نكرده ام وشايدهم براي من پيش نيامده است. وشايد مسئله اي كه اقاي hkhaghani فرمودندهم يكي ازعوامل باشد.
1سوالی واسم پیش اومده
یک لنز 70-200 اف 4 دسته دوم خریدم فکر میکنم به اندازه 24-105 شارپ نیست یا من این جور احساسی میکنم
دوم شارپ تر هست
سوال دوم ممکن هست شارپ بودن 70-200 اف 4 با هم فرق داشته باشن؟
چه عاملی شارپ بودن لنز کم یا زیاد میکنه؟
از جمله مهمترین عوامل :
- میزان گشودگی دیافراگم (در صورت استفاده از دیافراگم های کاملا باز و یا خیلی بسته از شارپنس تصویر کاسته شده و میزان گشودگی حدود f8 الی f16 بهترین شارپنس را بدست می دهد.)
- فاصله کانونی (لنزهای زوم، معمولا در انتهای بازه فاصله کانونی خود، شارپنس تصویر کاهش می یابد (مثلا فاصله کانونی 200mm برای لنز 200-55)
دوست عزیز بالارفتن چگالی پیکسل در یک سنسور یعنی کوچک شدن پیکسل و این یعنی دریافت نور کمتر در واحد زمان ( در سنسورهای ساخت یک کارخانه و از یک سری ) و این چطور در افت کیفیت تاثیر ندارد؟!
به عنوان مثال 70D و 6D هر دو 20 مگاپیکسل هستن و سایز پیکسل در اولی 4.1 میکرون و در دومی 6.54 میکرون است.یعنی 6D در واحد زمان نور بیشتری نسبت به 70D دریافت میکند و در نتیجه نسبت سیگنال به نویز بیشتر می شود ( جدا از محدوده دینامیکی بیشتر در سنسورهایی با پیکسل های بزرگتر ).
بله کیاوش خان
عوامل متعددی وجود داره
سنسور خروجی لنز را ثبت می کنه.
نور علاوه بر اینکه ماهیت موجی داره ، ماهیت ذره ای هم داره. یعنی اگر مثلا 100 پرتو نور از سر لنز وارد شد آیا دقیقا همان 100 پرتو و با همان انرژی از ته لنز خارج خواهد شد ؟
جواب مسلما منفی است چون بخشی از نور توسط عدسی ها جذب می شوند یا بخشی انرژی آنها افت خواهد کرد، یعنی ما افت Resolution , Contrast در خروجی لنز خواهیم داشت.
اما از طرفی بدنه ای مثل d800 با سنسور بسیار با کیفیتی که داره دقیقا بدلیل همین بالا بودن کیفیت (علیرغم چگالی پیکسلی بالا) خروجی حداکثری را با لنزهای معمول نمی دهد به همین دلیل اساتید روی لنزی که قرار است به D800 بسته شود حساس هستند.
در کراپ ها مثل d3200 با 24m پیکسل اوضاع وخیم تر هم می شود (معادل 48m پیکسل روی فول فریم)
یعنی به تصور من مثلا خروجی d3200 با لنز 18-105 با خروجی d3100 با همین لنز باید یکسان باشد ولی با یک لنز پرایم بسیار با کیفیت خروجی d3200 بهتراز d3100 خواهد بود.
ببخشید که جسارت کردم
فقط خواستم منظورم را برسانم
درتایید فرمایشات اقای خاقانی , هرچه تعدادپیکسلهادرواحدسطح بیشترشود ,گرمای حاصله ومیزان نویزعلی القاعده باید بالارود, اما این موضوع مطلق نیست و بستگی به ساختار ونوع تکنولوژی فتودیودها و مجموعه سنسور هم دارد وبا پیشرفت تکنولوژی ودرشرکتهای مختلف ممکن است عملکردیکسانی مشاهده نشود. وبه همین دلیل هرسال شاهد افزایش میزان مگاپیکسل دوربین ها بدون افزایش میزان نویز وحتی بهترشدن محدوده دینامیکی سنسورها هستیم.
ممنون بابت اطلاعات خوبتون
١.چرا عكاس هاي حرفه اي در كنار فول فريمشون يه باديه هلف فريم هم دارن ؟ استاد فرمودن دوربين هاي هلف فريم عمق ميدان بهتري داره . دليلش چيه ؟
٢. چرا سنسور هاي مديوم فرمت كيفيت بهتري از فول فريم دارن ؟ توضيح مختصري راجع به مديوم فرمت مي ديد ؟ سپاس
سلام.
من از "ثبت جزئیات" در دوربین قبلیم (Canon 60D) اصلاً راضی نبودم. با اینحال در مواقع خاصی با بستن دیافراگم/اپرچر تونسته بودم اندکی جزئیات بیشتری ثبت کنم.
ولی با خرید دوربین جدیدم (Canon 70D) همونطور که در سمپلها دیده بودم ، متاسفانه از این لحاظ پسرفت قابل توجهی صورت گرفته !! و ثبت جزئیات حتی در بهترین شرایط، اصلاً برام رضایت بخش نیست.
میخواستم از دوستان بپرسم آیا راه حلی برای رفع این مشکل هست؟؟
چرا عکسهایی که با دوربین مثلاً Canon 50D یا حتی Canon 30D ثبت شده ، جزئیات بیشتری دارند؟؟!!!
((دوربین های Canon 50D و Canon 30D را بخاطر این مثال زدم که همگی کراپ فاکتور یکسان دارند))
یک سوال از دوستانی که دوربین هاشون مجهز به وای فای داخلی هست
ایا دیگه با بودن وای فای برای دیدن عکس ها در همون لحظه در لپ تاب یا کامپیوتر نیازی به اتصال مستقیم با سیم usb نیست؟(تدر؟)
یعنی میشه همون لحظه عکس گرفته شده را حتی در موبایل دید یا با توجه به حجم عکس ارسال از طریق وای فای خیلی طول میکشه و دنگ فنگ داره و ...؟
وای فای برای تایم لپس و ... منظورم نیست فقط برای همین هدف خاص منظورم هست که ایا کارایی خوبی دارد یا نه؟
با سلام
روی لنز های 70-200 کانن 3 دکمه وجود داره
مثلا 2نوع لرزشگیر میخواستم ببینم چه فرقی وجود داره
دوم دکمه اول که 1.2تا بینتهایت و 3 متر تا بینهایت هست
ممنون میشم در مورد این 2 دکمه بفرمایید
دکمه لرزش گير يکيش برای اينکه لرزش گير رو فقط تو حالت عمودی فعال کنه و مثلاً وقتی ميخواين تکنيک پنينگ رو انجام بديد رو حرکت افقی تأثيری نزاره
ليميت فوکوس هم واسه اينه که وقتی روی سوژه های تو فاصله دور فکوس ميکنيد ديگه لنز بازه نزديک تر از 3 متر رو چک نميکنه و باعث ميشه سرعت فکوس بالا بره
سلام عزیزان . خسته نباشید
به این عکس نگاه کنید : http://axgig.com/images/07002478028854086279.jpg اول باید با چرخ دنده بالا که این شکلی میره (به دو طرف) اینجوری کنی و بعد میتونی چپ و راست کنی . این جه فرقی با معمولیش میکنه ؟ قضیه این چیه؟
به این عکس نگاه کنید : http://axgig.com/images/13303109049326696847.jpg فرق اینا چیه ؟
ممنون
سلام
اولی برای تنظیم دوربین برای عکاسی با سه نوردهی مختلف ( HDR ) ٬ معمولی٬ روشن تر از معمول و تیره تر از معمول.تعیین میزان اختلاف نوردهی توسط این منو انجام میشه.پس از تنظیم دوربین رو روی حالت عکاسی پی در پی بزارید و سه عکس بگیرید.
دومی هم برای تنظیم مقدار روشنایی هستش ولی توضیحات دقیقش رو نمیدونم.
کسی ميدونه دايناميک رنج گوشی های مبايل در چه حديه
خيلی وقت ها شده ميبينم عکس های مبايل از عکس هايی که من حتی با فيلتر پلاريزه ميگيرم کامل تر به نظر مياد
مخصوصاً آسمون و ابر ها ، اگر من با دوربين واسه سوژه نور سنجی کنم آسمون تقريباً سفيد ميشه
اما با مبايل عکس ها بهتره ، کسی دليلش رو ميدونه؟ من فکر ميکنم مبايل ها نرم افزاری عکس ها رو تغيير ميدن
دوستان کالر سمپلینگ 600D چنده؟
با سلام خدمت اساتید
راستش من آماتور هستم و علاقه دارم به عکاسی ولی نه به طور خیلی حرفه ای و خفن!! ( عکس های شخصی - پرتره - طبیعت ) تا حدی که عکس زیبا و با کیفیت باشه
اول قصد داشتم یه کانن60 دی بخرم با یه لنز متوسط مثل 18-135
بعد نظرم عوض شد با دیدن دوربین 1100دی ( 1 تومان فرقشه)
میخواستم راهنمائیم کنید بگید نظرتون چیه که 1100 رو بگیرم با یه لنز بهتر مثل 15-85 با یه لنز دیگه مخصوص پرتره مثلا
آخه میگن لنز خوب بهتر از دوربین خوبه :دی
ممنون میشم راهنمائیم کنید
من قبلاً دوربين کنون 1000 رو داشتم که خيلی قديمی تر از 1100 ، تو شرايط عادی تفاوت زيادی با مدل های جديد نداره
خيلی از امکانات خوب مثل فکوس بهتر و نويز کمتر تو ايزو بالا و ال سی دی 99999999 رنگ رو نداره اما به نظر من با يک لنز خوب خيلی بهتر از دوربين بهتر و لنز کيت
البته 18-135 اگر اس تی ام باشه انچنان تفاوت کيفيتی با 15-85 نداره که فکر کنيد عکس ها تون بهتر ميشه
من باشم 18-55 +85 1.8 ميگيرم
من چون دستم واسه فروش باز بود 1000 600 50 5 دی رو به فاصله چند ماه امتحان کردم
تو شرايط نرمال مثل روز و عکس داخل خونه با نور مناسب تفاوت ها تو خروجی خيلی کمه
فقط امکانات هر دوربين با اون يکی فرق ميکنه که تو خروجی تاثير کمی داره و مهمترينش ايزو (که در کل تو کراپ ها همه نزديک به هم هستن)
تفاوت خروجی اصلاً در حدی نيست که کسی که ندونه عکس با کدوم دوربين گرفته شده بتونه بفهمه کدوم عکس با دوربين گرون تر و جديد تره و کدوم با دوربين قديميه
اما عکسی که با ديافراگم 1.8 لنز 85 ميليمتری خيلی با عکسی که شما با 15-85 روی 85 5.6 ميگيری تفاوت داره
اگر ميخوای عکس متفاوت داشته باشی لنز الويت داره
اگر ميخوای راحت باشی و امکانات بروز داشته باشی بدنه بهتر خوبه
اگر انتخاب بين 1100 + 15-85 و 60 دی + 18-135 باشه من 60 دی رو ترجيح ميدم (اختلاف اين 2 تا لنز در حدی نيست که بدنه چند لول پايين تر رو بگيری)
اگر قرار باشه لنز های خوب بگيری اون موقع خريد 1100 خوبه ، (من 1000 دی + تامرون 17-50 و 70-200 سيگما داشتم و خيلی راضی بودم)
برای پرتره به ديافراگم باز احتياج داريد که ارزون ترين حالت 50 1.8 / 50 1.4 / 85 1.8
توی لنر های EF کنن ، خود لنز هم موتور فوکوس داره ؟
با سلام
در میحط اتلیه
منبع ثابت سوژه جابه جا میشود(هرچه سوژه به منبع نزدیک شود سافت تر _هرچه دورتر شود هاردتر)
منبع جابه جا شود سوژه ثابت(هرچه به سوژه نزدیک شود سافت تر _از سوژه دروتر شود هارد تر)
حالا میخواستم بپرسم این برای تمام منبع های نور درسته یا
اگر اسنوت -بیوتی دیش- سافت باکس -چتر باشه فرق میکنه )
ممنون میشم اگر فرق داره برای تمامی نور بفرمایید که چگونه هست
دوست من منظورت از اینا چیه؟قانونیه که خودت داری؟
هیچ تفاوتی نداره چه سوژه به نور نزدیک بشه،چه نورو به سوژه نزدیک کنیم.
اما بعد از اینکه سوژه پوزیشن مناسبو گرفت نورتو بسته به سبکی که میخوای عکاسی کنی میذاری در صورت زیاد یا کم بودن این کارو با پتانسیومتر پشت نور انجام میدی.
اسنود -بیوتی دیش و... هرکدوم برای یه نوع نورپردازیه.
با اسنود نورو به صورت موضعی میتبونه مثلا برای موها و سایه های خاص
بیتی هم همینطور برای سبکای مورذ نظرته که میخوای مثلا سایه های تند ایجاد کنی-یا نورپردازی خاصی در نظرته.
برای درک بهتر،عملی انجام بدی بهتر متوجه میشی.