صفحه 77 از 80 نخستنخست ... 27 67 73 74 75 76 77 78 79 80 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 761 تا 770 , از مجموع 799
Like Tree4527تشکر

موضوع: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت

  1. #761
    كاربر فعال خزان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2014
    محل سکونت
    لاهیجان
    نوشته ها
    648
    تشکر شده
    1850
    تشکر کرده
    3572

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hossein_ashrafi نمایش پست ها
    بسیار جالب بود فرمایشات دوستان عزیز ممنون
    مخصوصا این دوستمون که صادقانه جواب دادن
    اما در آخر نوشتید اگر الان می خواستم خرید کنم نیکون رو انتخاب می کردم ؟ انتظار داریم به همین صورت صادقانه در این مورد کمی شفاف سازی کنید
    ممنون
    حسین عزیز قصد جسارت و بی ادبی ندارم و امیدوارم برداشت بدی نکنین
    شمار نوشته های شما تو این سایت شده 162 دو عدد که فکر کنم 160 موردش این بوده که "کنون یا نیکون" و هربار که یکی از دوستان میگه کنون شما دوچار تردید میشی و بعد یک کاربر دیگه میگه نیکون دوباره این چرخه رو ادامه میدین
    بهتر نیست یه نتیجه ای ازین مبحث چند ماهه بگیرین ؟ یا حداقل عنوان کنین تا الان به چه نتیجه ای رسیدین ؟ مثلا اگه انتخاب نیکونه چه مدل هایی یا کنون چه مدل هایی
    از نظر من برای عکاسی پرتره یه 5دی مارک 3 + یه 70-200 گزینه خیلی خوبیه ولی دلیل نمیشه یه نفر با یه نیکون 7100 و یه لنز 85 عکس بهتری ازون نگیره صرفا همه چیز که بدنه یا لنز نیست
    برای همه ثابت شده که کنون تو عکاسی پرتره قویتره نیکون تو عکاسی منظره برتری داره ولی دلیل شده که کاربری که کنون داره ( اکثر بچه های این فروم و همینطور اکثریت عکاسان دنیا ) عکاسی منظره انجام ندن ؟ یا برعکسش من نوعی چون نیکون دارم بیخیال پرتره بشم ؟
    عذرخواهی میکنم ولی حقیقتش درک نمیکنم این همه مدت درگیر بودن حداقل برای انتخاب برند
    yaghoobi، Fereidoon، M.Nouri و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نیما هستم گاه آنكه ما را به حقيقت مي رساند خود از آن عاري است .زيرا تنها حقيقت است كه رهايي مي بخشد.( مارگوت بیکل - احمد شاملو )

  2. #762
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2015
    محل سکونت
    تبریز(Tabriz)
    نوشته ها
    199
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط خزان نمایش پست ها
    حسین عزیز قصد جسارت و بی ادبی ندارم و امیدوارم برداشت بدی نکنین
    شمار نوشته های شما تو این سایت شده 162 دو عدد که فکر کنم 160 موردش این بوده که "کنون یا نیکون" و هربار که یکی از دوستان میگه کنون شما دوچار تردید میشی و بعد یک کاربر دیگه میگه نیکون دوباره این چرخه رو ادامه میدین
    بهتر نیست یه نتیجه ای ازین مبحث چند ماهه بگیرین ؟ یا حداقل عنوان کنین تا الان به چه نتیجه ای رسیدین ؟ مثلا اگه انتخاب نیکونه چه مدل هایی یا کنون چه مدل هایی
    از نظر من برای عکاسی پرتره یه 5دی مارک 3 + یه 70-200 گزینه خیلی خوبیه ولی دلیل نمیشه یه نفر با یه نیکون 7100 و یه لنز 85 عکس بهتری ازون نگیره صرفا همه چیز که بدنه یا لنز نیست
    برای همه ثابت شده که کنون تو عکاسی پرتره قویتره نیکون تو عکاسی منظره برتری داره ولی دلیل شده که کاربری که کنون داره ( اکثر بچه های این فروم و همینطور اکثریت عکاسان دنیا ) عکاسی منظره انجام ندن ؟ یا برعکسش من نوعی چون نیکون دارم بیخیال پرتره بشم ؟
    عذرخواهی میکنم ولی حقیقتش درک نمیکنم این همه مدت درگیر بودن حداقل برای انتخاب برند

    بسیار بسیار ممنون از مطلبی که نوشتید و نه تنها ناراحت نشدم بلکه لذت بردم - بارم ممنونم

    بنده متاسفانه به جهت مشکلات مالی دوبار هزینه خرید و آماده کردم و تا بیام تصمیم بگیرم (تاخیر در تصمیم گیری باز هم وسواسیت بیش از حد بود و خطای خودم صد البته) مجبور شدم کل اون پولو هزینه کنم و بعد تامین مججددش دوباره رای گیری نهایی و بروز باعث تکرار این بحث کنون یا نیکون شده

    الان بعد از این مدت (حدود یک سال ) فکر می کنم در مورد تئوری عکاسی اطلاعات خیلی خوب و قابل توجهی جمع کردم و دید خیلی علمی تری دارم

    اما همین موضوع بسیار خوبی که فرمودید :

    (( برای همه ثابت شده که کنون تو عکاسی پرتره قویتره نیکون تو عکاسی منظره برتری داره )) موضوع نیکون رو درک می کنم که شاید به خاطر داینامیک رنج بهتر سنسور های نیکون و امکان بیشتر ریکاوری سایه ها برای منظره نیکون ارجهیت خوبی داره . اگر جمع بندی بنده ناقص هست لطفا کاملش کنید تا خطایی برای بقیه اعضا ایجاد نشه ؟؟

    اما دلیل اینکه چرا اکثریت عکاسان پرتره کنون استفاده می کنن و شما هم فرمودید که برای پرتره کنون ارجهیت داره چیست ؟؟
    باور کنید برای بنده صرفا نتیجه خرئجی مهتره و تعصب قابل ملاحظه ای در مورد عنوان برند ها ندارم - فقط فکر می کنم که 50% فعالیت بنده ژانر پرتره محیطی و پرتره در فضای باز یا با نور طبیعی باشه و 30 % باز هم پرتره تو فضای بسته با نور مصنوعی و فلاش های غیر استودیویی و 20% عمومی (خیابانی و منظره )

    لطفا کمی با جزئیات بیشتری توضیح دهید ممنون و بسیار ممنونم !!!!

  3. #763
    كاربر فعال خزان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2014
    محل سکونت
    لاهیجان
    نوشته ها
    648
    تشکر شده
    1850
    تشکر کرده
    3572

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hossein_ashrafi نمایش پست ها
    بسیار بسیار ممنون از مطلبی که نوشتید و نه تنها ناراحت نشدم بلکه لذت بردم - بارم ممنونم

    بنده متاسفانه به جهت مشکلات مالی دوبار هزینه خرید و آماده کردم و تا بیام تصمیم بگیرم (تاخیر در تصمیم گیری باز هم وسواسیت بیش از حد بود و خطای خودم صد البته) مجبور شدم کل اون پولو هزینه کنم و بعد تامین مججددش دوباره رای گیری نهایی و بروز باعث تکرار این بحث کنون یا نیکون شده

    الان بعد از این مدت (حدود یک سال ) فکر می کنم در مورد تئوری عکاسی اطلاعات خیلی خوب و قابل توجهی جمع کردم و دید خیلی علمی تری دارم

    اما همین موضوع بسیار خوبی که فرمودید :

    (( برای همه ثابت شده که کنون تو عکاسی پرتره قویتره نیکون تو عکاسی منظره برتری داره )) موضوع نیکون رو درک می کنم که شاید به خاطر داینامیک رنج بهتر سنسور های نیکون و امکان بیشتر ریکاوری سایه ها برای منظره نیکون ارجهیت خوبی داره . اگر جمع بندی بنده ناقص هست لطفا کاملش کنید تا خطایی برای بقیه اعضا ایجاد نشه ؟؟

    اما دلیل اینکه چرا اکثریت عکاسان پرتره کنون استفاده می کنن و شما هم فرمودید که برای پرتره کنون ارجهیت داره چیست ؟؟
    باور کنید برای بنده صرفا نتیجه خرئجی مهتره و تعصب قابل ملاحظه ای در مورد عنوان برند ها ندارم - فقط فکر می کنم که 50% فعالیت بنده ژانر پرتره محیطی و پرتره در فضای باز یا با نور طبیعی باشه و 30 % باز هم پرتره تو فضای بسته با نور مصنوعی و فلاش های غیر استودیویی و 20% عمومی (خیابانی و منظره )

    لطفا کمی با جزئیات بیشتری توضیح دهید ممنون و بسیار ممنونم !!!!
    به خاطر اینکه لنز های کنون تو این قسمت بیشتر در دسترس هستن قیمت مناسب تری دارن در حالی که کیفیت مثال زدنی دارن ( کافیه نگاهی به 85 بندازید ) خوندن این مطلب هم خالی از لطف نیست :
    لنز های پرتره برای سیستم Canon EOS
    سیستم لایو ویو کارامدتر تو قیاس با نیکون برای مثال با تغییر دیافراگم شما متوجه تاثیر این عمل تو نمایشگر میشید در حالی که تو نیکون تنها بعد از ثبت عکس این اتفاق میفته
    داشتن هیستوگرام در لایو ویو که باز کمک میکنه تو درک تیرگی و روشنی تصویر
    سیستم فوکوس سریع و دقیق و کارامد که تو پرتره خیلی خیلی مهمه
    لوازم جانبی برند کنون تو سطح گسترده تری از بازار وجود داره که هم شامل مارک اصلی میشه هم مارک های متفرقه که در نهایت باعث میشه شما هزینه کمتری بکنید اما نتیجه کاملا مطلوبی به دست بیارید
    بازار دست دوم بهتر که هم برای خرید لوازم بهتون کمک میکنه هم برای فروش
    yaghoobi، nautilus_214، Mehrdad-PL و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نیما هستم گاه آنكه ما را به حقيقت مي رساند خود از آن عاري است .زيرا تنها حقيقت است كه رهايي مي بخشد.( مارگوت بیکل - احمد شاملو )

  4. #764
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2015
    محل سکونت
    تبریز(Tabriz)
    نوشته ها
    199
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط خزان نمایش پست ها
    به خاطر اینکه لنز های کنون تو این قسمت بیشتر در دسترس هستن قیمت مناسب تری دارن در حالی که کیفیت مثال زدنی دارن ( کافیه نگاهی به 85 بندازید ) خوندن این مطلب هم خالی از لطف نیست :
    لنز های پرتره برای سیستم Canon EOS
    سیستم لایو ویو کارامدتر تو قیاس با نیکون برای مثال با تغییر دیافراگم شما متوجه تاثیر این عمل تو نمایشگر میشید در حالی که تو نیکون تنها بعد از ثبت عکس این اتفاق میفته
    داشتن هیستوگرام در لایو ویو که باز کمک میکنه تو درک تیرگی و روشنی تصویر
    سیستم فوکوس سریع و دقیق و کارامد که تو پرتره خیلی خیلی مهمه
    لوازم جانبی برند کنون تو سطح گسترده تری از بازار وجود داره که هم شامل مارک اصلی میشه هم مارک های متفرقه که در نهایت باعث میشه شما هزینه کمتری بکنید اما نتیجه کاملا مطلوبی به دست بیارید
    بازار دست دوم بهتر که هم برای خرید لوازم بهتون کمک میکنه هم برای فروش

    باز هم ممنون دوست عزیز از اینکه حوصله به خرج دادید

    در ادامه برای جمع بندی در مورد ژانر پرتره که معمولا نور ها یا کنترل شده هستند یا نور طبیعی در حالت مورد نظر اغلب موجود هست علاوه بر بحث هزینه و قیمت بادی و لنز ها و اینکه به نظرم بیشتر ایزو کاربردی در پرتره زیر 1600 میشه ( اگر اشتباه نکنم ) تفاوت ملموس و با اهمیت سنسور کراپ دار و فول فریم چی هست ؟ چقدر تو این ژانر کاربردی و ملموسه واقعا ؟

    سوال بعدی اینکه :

    یه لنز مثلا 50 روی فول فریم 50 میلیمتر هست اما روی کراپ مثلا 80دی میشه 80 میلیمتر معادل فول فریم . حالا آیا دیاف 1.8 روی فول فریم همین لنز رو بادی کراپ که فوکال معادل 80 میلیمتری میسازه باز هم دیاف 1.8 یکسان روی فول فریم هست در واقع تاثیر دیاف ثابت یه لنز فیکس مثل 50 میلیمتری روی هر دو همون 1.8 هست یا تغییر می کنه ؟

    باز هم ممنون از اینکه دوستان برای یه علاقه مند و عاشق جدی عکاسی کمی وقت می زارید.
    خزان تشکر می‌کند.

  5. #765
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hossein_ashrafi نمایش پست ها
    باز هم ممنون دوست عزیز از اینکه حوصله به خرج دادید

    در ادامه برای جمع بندی در مورد ژانر پرتره که معمولا نور ها یا کنترل شده هستند یا نور طبیعی در حالت مورد نظر اغلب موجود هست علاوه بر بحث هزینه و قیمت بادی و لنز ها و اینکه به نظرم بیشتر ایزو کاربردی در پرتره زیر 1600 میشه ( اگر اشتباه نکنم ) تفاوت ملموس و با اهمیت سنسور کراپ دار و فول فریم چی هست ؟ چقدر تو این ژانر کاربردی و ملموسه واقعا ؟

    سوال بعدی اینکه :

    یه لنز مثلا 50 روی فول فریم 50 میلیمتر هست اما روی کراپ مثلا 80دی میشه 80 میلیمتر معادل فول فریم . حالا آیا دیاف 1.8 روی فول فریم همین لنز رو بادی کراپ که فوکال معادل 80 میلیمتری میسازه باز هم دیاف 1.8 یکسان روی فول فریم هست در واقع تاثیر دیاف ثابت یه لنز فیکس مثل 50 میلیمتری روی هر دو همون 1.8 هست یا تغییر می کنه ؟

    باز هم ممنون از اینکه دوستان برای یه علاقه مند و عاشق جدی عکاسی کمی وقت می زارید.
    تفاوت بين فول فريم و كراپ فقط در رفتار نويزي نيست، كيفيت و شارپنس يك لنز ثابت روي كراپ و فول فريم يكسان نيست. در فول فريم هاي جديد با مگاپيكسل بالا، اندازه قابل چاپ عكس هم تفاوت ديگري بين كراپدار و فول فريم است.
    در خصوص سوال دوم:
    مقدار اپرچر (ديافراگم) براي يك لنز مشخص از نظر نوردهي تفاوتي روي فول فريم و كراپدار ندارد (مثلا f/1.8) ولي از نظر عمق ميدان تفاوت مي كند. اگر شما با يك لنز مثلاً 50 م م و f/1.8 روي كراپدار يك قاب پرتره بگيريد و همان قاب را با همان f/1.8 و لنز 50 م م روي دوربين فول فريم بگيريد، عمق ميدان در عكسي كه با دوربين فول فريم گرفته شده است كمتر خواهد بود.
    yaghoobi، Rax، nautilus_214 و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #766
    كاربر همراه kato آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    419
    تشکر شده
    339
    تشکر کرده
    325

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    تفاوت بين فول فريم و كراپ فقط در رفتار نويزي نيست، كيفيت و شارپنس يك لنز ثابت روي كراپ و فول فريم يكسان نيست. در فول فريم هاي جديد با مگاپيكسل بالا، اندازه قابل چاپ عكس هم تفاوت ديگري بين كراپدار و فول فريم است.
    در خصوص سوال دوم:
    مقدار اپرچر (ديافراگم) براي يك لنز مشخص از نظر نوردهي تفاوتي روي فول فريم و كراپدار ندارد (مثلا f/1.8) ولي از نظر عمق ميدان تفاوت مي كند. اگر شما با يك لنز مثلاً 50 م م و f/1.8 روي كراپدار يك قاب پرتره بگيريد و همان قاب را با همان f/1.8 و لنز 50 م م روي دوربين فول فريم بگيريد، عمق ميدان در عكسي كه با دوربين فول فريم گرفته شده است كمتر خواهد بود.
    من از روز اول همینو میگفتم شما میگفتید نه که ! حالا چطور شد ؟ همه گفتن نخیر فقط رفتار نویزی فول فریم بهتره . ای خدا از دست شما هر دفعه یه مدل حرف میزنید

  7. #767
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kato نمایش پست ها
    من از روز اول همینو میگفتم شما میگفتید نه که ! حالا چطور شد ؟ همه گفتن نخیر فقط رفتار نویزی فول فریم بهتره . ای خدا از دست شما هر دفعه یه مدل حرف میزنید
    همان روز اول من به شما گفتم اگر دغدغه مالی ندارید حتما دوربین تان را بفروشید و فول فریم بخرید. همان زمان هم گفتم که صرفنظر از مسائل مالی در خرید دوربین و خصوصا لنزها، دوربین کراپدار مزیتی بر فول فریم ندارد.اگر حافظه تان یاری نمی کند سوابق در سایت وجود دارد.
    همان موقع هم گفتم که اگر مشکلی برای پرداخت میلیون ها تومان برای لنز اولترا واید یا تله بلند ندارید حتما فول فریم بخرید.
    جناب کاتو که اسم شریفتان را نمی دانم (اگر حافظه درست یاری کند کاتو به زبان ژاپنی می شود اژدها!). کسی در این فرم بدهکار کسی نیست. به نظرم شما تصور می کنید از بقیه طلبی دارید. اگر دوستان راهنمایی و کمک می کنند از سر لطف و مهربانی است. شخصا در این فروم بسیار بسیار زیاد آموخته ام. اگر به نظرتان اینجا مفید نیست و بقیه درحال کلاه گذاشتن بر سر شما هستند، چاره ی آسانی دارد.
    ویرایش توسط Dariush Chegini : Wednesday 7 September 2016 در ساعت 00:13
    yaghoobi، Rax، nautilus_214 و 13 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #768
    كاربر همراه kato آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    419
    تشکر شده
    339
    تشکر کرده
    325

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    همان روز اول من به شما گفتم اگر دغدغه مالی ندارید حتما دوربین تان را بفروشید و فول فریم بخرید. همان زمان هم گفتم که صرفنظر از مسائل مالی در خرید دوربین و خصوصا لنزها، دوربین کراپدار مزیتی بر فول فریم ندارد.اگر حافظه تان یاری نمی کند سوابق در سایت وجود دارد.
    همان موقع هم گفتم که اگر مشکلی برای پرداخت میلیون ها تومان برای لنز اولترا واید یا تله بلند ندارید حتما فول فریم بخرید.
    جناب کاتو که اسم شریفتان را نمی دانم (اگر حافظه درست یاری کند کاتو به زبان ژاپنی می شود اژدها!). کسی در این فرم بدهکار کسی نیست. به نظرم شما تصور می کنید از بقیه طلبی دارید. اگر دوستان راهنمایی و کمک می کنند از سر لطف و مهربانی است. شخصا در این فروم بسیار بسیار زیاد آموخته ام. اگر به نظرتان اینجا مفید نیست و بقیه درحال کلاه گذاشتن بر سر شما هستند، چاره ی آسانی دارد.
    من خودم هم اینجا مطالب بسیار اموختم انصافا . بله یادم میاد که همه گفتن اگه پول ملاک نیست فول بهتره ولی هیچ کس زیر بار نمیرفت که کیفیت عکسهای فول حتی تو شرایط نوری برابر باز خیلی بهتر از کراپ داره همه میگفتن تفاوت کمتر از 10% هست . همه میگفتن 1- رفتار نویزی بهتر توی نور کم 2- عمق میدان کمتر همین . من هم از کسی طلب کار نیستم همه محبت میکنن راهنمایی میکنن .

  9. #769
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kato نمایش پست ها
    من خودم هم اینجا مطالب بسیار اموختم انصافا . بله یادم میاد که همه گفتن اگه پول ملاک نیست فول بهتره ولی هیچ کس زیر بار نمیرفت که کیفیت عکسهای فول حتی تو شرایط نوری برابر باز خیلی بهتر از کراپ داره همه میگفتن تفاوت کمتر از 10% هست . همه میگفتن 1- رفتار نویزی بهتر توی نور کم 2- عمق میدان کمتر همین . من هم از کسی طلب کار نیستم همه محبت میکنن راهنمایی میکنن .
    تو شرايط نوری خوب اختلاف در حدی نيست که با نگاه کردن به 2 تا عکس شما بتونيد تشخيص بديد کدوم فول فريم بوده کدوم کراپ بوده
    توی نور کم اختلاف بيشتر ميشه
    nautilus_214، Mehrdad-PL، lamagra و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon 6D2/5D3
    16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
    Majid

  10. #770
    كاربر همراه Mehrdad-PL آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2008
    نوشته ها
    160
    تشکر شده
    464
    تشکر کرده
    2215

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    تفاوت بين فول فريم و كراپ فقط در رفتار نويزي نيست، كيفيت و شارپنس يك لنز ثابت روي كراپ و فول فريم يكسان نيست. در فول فريم هاي جديد با مگاپيكسل بالا، اندازه قابل چاپ عكس هم تفاوت ديگري بين كراپدار و فول فريم است.
    در خصوص سوال دوم:
    مقدار اپرچر (ديافراگم) براي يك لنز مشخص از نظر نوردهي تفاوتي روي فول فريم و كراپدار ندارد (مثلا f/1.8) ولي از نظر عمق ميدان تفاوت مي كند. اگر شما با يك لنز مثلاً 50 م م و f/1.8 روي كراپدار يك قاب پرتره بگيريد و همان قاب را با همان f/1.8 و لنز 50 م م روي دوربين فول فريم بگيريد، عمق ميدان در عكسي كه با دوربين فول فريم گرفته شده است كمتر خواهد بود.
    در تکمیل فرمایشات استاد چگینی
    ضمنا برای بدست آوردن عمق میدان معادل فول فریم در سنسور کراپ ، عدد دیافراگم رو در کراپ فکتور ضرب کنید .یعنی اگر همان 50 f:1.8 v رو روی بدنه کراپ مثلا برند کنن از نظر کادر
    و عمق میدان دقیقا مشابه یک لنز 80 با دیافراگم 2.88 یا همان 2.8 روی فول فریم عمل خواهد کرد .
    و همچنین برای دانستن رفتار نویزی دوربین کراپ خود در مقایسه با فول فریم ( به شرط ثابت فرض کردن سایر متغیر های تاثیر گذار مانند تکنولوژی و نسل سنسور و نیز مقایسه کل نویز در واقع نویز نرمالایز شده و نه در مقیاس پیکسل به دلیل چگالی متفاوت سنسور ها ) ایزوی دوربین کراپ رو در مجذور کراپ فکتور ضرب کنید .
    یعنی عکس گرفته شده با دوربین کراپ با لنز 50 دیافراگم 1.8 و ایزوی 100 به لحاظ تئوریک دقیقا مشابه عکس گرفته شده توسط دوربین فول فریم با فاصله کانونی 80 و دیافراگم 2.88 و ایزوی 256 خواهد بود .
    اگه از فردا صبح مثلا کنن این لنز ها رو تولید کنه برای کراپ 10-15 F 1.8 و 15-50 f 1.8 و 50-150 f1.8 مثلا با کیفیت 18-35 آرت سیگما و کمینه ایزوی دوربین های کراپ رو بیاره روی 50 ...البته کنن هرگز فردا صبح اینکارو نمیکنه
    خزان، hossein_ashrafi و kato تشکر می‌کنند.

صفحه 77 از 80 نخستنخست ... 27 67 73 74 75 76 77 78 79 80 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •