در مورد جنس رنگ های دو برند فرمودید،
در فایلهای خام تفاوت رنگها بین دو برند خیلی کم هست و میشه گفت مشهود نیست
در فایلهای jpg بله تفاوت هست که برمیگرده به سلایق مهندسان دو شرکت.
در مورد جنس رنگ های دو برند فرمودید،
در فایلهای خام تفاوت رنگها بین دو برند خیلی کم هست و میشه گفت مشهود نیست
در فایلهای jpg بله تفاوت هست که برمیگرده به سلایق مهندسان دو شرکت.
Fujifilm X-E3, 18-55mm F2.8-4
درود
تا حالا همش درباره لنداسکیپ بود ولی علاوه بر آن من فکر میکنم ریکاوری شادوها در عکاسی خیابانی که گاها باید بسیار سریع عکسی با کنتراست بالا گرفته بشه واقعأ یه نعمته.
تا نظر اساتید چی باشه
پس از سالها عکاسی دریافتم هنرمند واقعی خداست. چرا که او خلق میکند و ما ثبت!
آری اوج هنر ما، ثبت هنر اوست! www.tabarpix.ir
با تشکر از دوستان بابت بحث مفیدتون، دو تا سوال ذهنمو درگیر کرده که اولیش یه سوال نیمه شخصی از جناب دانش پایه هست،
و اون اینکه آیا بحثی که شروع کردین ریشه در این داره که احتمالا به فکر کوچ به نیکون هستین؟ جواب این سوال از این جهت برام مهمه که در آینده قصد خرید فول فریم رو دارم و تجربیات دوستانی که با فول فریم در هر دو برند کار کردن برام مفید و ارزشمنده و اگر اشتباه نکنم دوربین فعلی شما 6 دی هست (که اتفاقا خیلی مشتاقشم).
سوال دوم اینکه همیشه در بحث هائی که در مورد مقایسه این دو برند صورت می گرفت از اختلاف جزئی dynamic range صحبت بود ولی در مثالی که آورده شد این اختلاف اصلا جزئی نیست!
70D+EF-S 10-18+EF-S 18-135 STM+EF-S 24+EF 50 f1.8 STM
جواب سوال اول اینکه، به هیچ وجه به نیکون فکر نمیکنم. از نظر من دوربین فقط و فقط کنون (بی منطق). البته قبل از اینکه یکبار بدنه 750دی و لنز کیتش را دست بگیرم نظرم در مورد نیکون به این بدی نبود فکر میکردمپانهم مثل سونی، پنتاکسو سمسونگ! و غیره باید برند خوبی باشد.
از شوخی که بگذریم من لنزهای برند کنون را در برند نیکون نمیتوانم پیدا کنم. کنون در بازار دوربین خیلی خوب عمل میکند و محصولات اصلی و جانبی کاملتری برای کاربران دارد. از امکانات فیلم برداری و بدنهای متنوع برای کاربردای خاص بگیرید تا فلشهای رادیویی، پریتر و غیره. حالا ممکن است در محدوده و سبک عکاسی شما داستان متفاوت باشد.
هدف از مقایسه هم این بود که قصد داشتم درک یهتری از محصولات مشابه داشته باشم و با اشتراک اینها کمکی باشم برای دوستانی که قصد انتخاب دارند.
نظر من در جواب سوال دوم شما این است که این اختلاف جزئی است اگر انرا نشناسیم و از ان استفاده نکنیم. و یا سبک عکاسیمان طوری باشد که نیازی به ان نداشته باشیم. فرضا اگر شما به نوعی نورپردازی میکنید این اختلاف واقعا قابل چشم پوشی است. ویا اگر نورسنجی را بر عهده خود بدنه ها بگذارید در اکثر موارد حتی در مواردی که کنتراست زیادی در عکسها است اختلاف کم است. اما اگر ابزار را بشناسید و خودتان کنترل بدنه را در دست بگیرید انوقت در مواردی که دینامیک رنج سنسورها به چالش کشیده میشود اختلاف قابل صرف نظر کردن نیستند. دوستانی هم که معتقد به اختلاف جزئی بودند عمدتا شامل گروه میشدند که معتقد به نورسنجی سنتی بودند که اگر رنج دینامیکی بالا رفت انگاه عکاسی اچ دی ار و لاغیر!!! نه اینکه من به براکتینگ معتقد نباشم یا لزومش را با ابزار نا بالغی که داریم زیر سوال ببرم ولی تغییرات زیادی در ابزار و متدهای عکاسی اتفاق افتاده و باید انها را بشناسیم و به زمانش از برتری انها استفاده کنیم.
این تغییرات احتمالا در نسل بعدی بیشتر هم خواهد شد. بنظر من در نسل بعدی بدنها، نسلی که 3 یا 4 سال اینده وارد بازار میشوند یکی براکتینگ برای عکاسی اچ دی ار به تاریخ پیوسته ( خوب در واقع به تاریخ که نه ولی رفته پیش عکاسی نگاتیو، هنوز عکاسی با نگاتیو داریم ) و یکی اینکه احتمالا دکمه ایزو از بدنها حذف خواهد شد خلاص !
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.
با سلام خدمت دوستان گرامی
در خصوص این موضوع، علاوه بر بحث داینامیک رنج که مهم میباشد، بهتره که در خصوص مشخصات دیگر این 2 برند مثل( نویز کمتر در ایزوهای بالا، ارگونومیک و جنس بدنه، تنوع لنزها، سیستم فوکوس دوربین و ....) هم بحث بشه تا دوستانی که میخواهند بین این 2 یکی را انتخاب کنند، بهتر بتوانند تصمیم بگیرند.
سلام
دوستان یه سوالی برام پیش اومده چرا تفاوت دینامیک رنج نیکون و کانن فقط تا حدود ایزو 1200 هست و بعد اون کانن وضعیت بهتری پیدا میکنه (البته تو چند تا بدنه ای که من تو dxo دیدم)؟
یعنی نیکون کاری شبیه dual iso مجیک لانترن رو بادی های کانن انجام میده؟ من وقتی رو تنظیمات dual iso مد 100-800 رو انتخاب میکردم تقریبا همون داینامیک رنج 14.5 رو نشون میده
مقایسه داینامیک رنج 6دی کانن و دی 750 نیکون
IMG_58920.jpg
جلال پارسا
این تاپیک و این مبحث مفید که شکل گرفته، برای مقایسه مواردی که فرمودین نیست و مشاوره خرید بین دو بدنه، در تاپیک مربوط به راهنمایی خرید و کدامیک بهتر است باید پیگیری بشه.
بازم جا داره از تک تک دوستان تشکر کنم که با این مبحث مفید و به دور از حاشیه و برندبازی، کلی مطلب خوب یاد گرفتیم.
ارادتمند
پیش از این در تاپیکی مطلبی را نوشتم در مورد داینامیک رنج. داینامیک رنج ِ بیشتر هرچند میتواند کاربرد بازیابی تصویر آندر یا اوراکسپوز را داشتهباشد ولی در اصل بهمعنای حداکثر تفکیک در خاکستریهای میانی رنج است.
و به همین دلیل تصویر غنای بیشتری در بازتولید آنچه به چشم نزدیکتر است، را دارد.
که بیشترین دامنهی آن در نگاتیو قابل دستیابی بود. به همین دلیل تصاویر نگاتیو و چاپ حاصل از آن، بیشترین غنای تصویری و نزدیکترین بازتولید به چشم را داشت.
تقلیل داینامیک رنج بیشتر، به صرفا کاربرد بازیابی تصاویر با نورخوانی نادرست، تقلیلدادن یک مبحث بسیار مهم در بازتولید تصویر است.
هرچند،
گاهی به دلایل سبکشناختی، و رسیدن به حالتی پرکنتراست، مثلن در نگاتیو با افزایش منحنی گاما، سعیمیشد به تصاویری پرکنتراست ولی با خاکستریهای کمتر رسید، و برای مین از نگاتیوهای پرکنتراست استفاده میشدولی این مهم، فقط در بعضی سبکها و حالات مورد استفادهبود. و نه غالب کارها. ضمن اینکه همانموقع بسیاری از اساتید ترجیح میدادند از نکاتیو معمولی استفادهکنند و این جلوهرا با پوشدادن در مرحلهی ظهور و سپس چاپ ایجادکنند.
حالا یکی از دستاوردهای مهم و اهداف تولیدکنندگان سنسورها، همیشه نزدیکشدن به ان ایدهآل دستیافته در نگاتیوها اما از طریق سنسورهای دیجیتالاست.
داینامیک رنج،
در نهایت باعث غنای رنگ و روشناییست. و آنچه برخی دوستان در مورد کیفیت تصویر خروجی دوربینهای نیکون میگویند، بخش مهمی از آن به همین دلیل است.
که صدالبته در چاپهای هرچه بزرگتر و نیاز به تفکیک رنگ و تنالیتههای خاکستری میانی خودش را نشان میدهد.
با تشکر از همه دوستان بابت مطالب مفیدی که فرمودید
در مورد مزایای داینامیک رنج بالاتر سنسور های بادی نیکون خیلی استفاده کردم به شخصا
اما در مورد سایر مباحث تفاوت های کانن نسبت به نیکون و یا نیکون نسبت به کانن هم لطفا بی بهره نذارید در مورد مزایایای هر کدوم در خصوص پرتره ایندور و آوت دور و ....