صفحه 67 از 80 نخستنخست ... 17 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 661 تا 670 , از مجموع 799
Like Tree4527تشکر

موضوع: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت

  1. #661
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Pooyan نمایش پست ها
    خوب با توجه به حرف شما براي ثبت يك منظره غروب اين قدر ريكاوري لازم است؟ ضمنا اگر لازم باشد، منطقي تر نيست كه دو تا نورسنجي مختلف با هم استك شوند؟
    ...
    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    ایشون احتمالا قصد داشتند بگویند که تکنیک اچ دی ار علاوه بر افزایش محدوده رنج دینامیکی فواید دیگری هم دارد که حتی در مناظری که دینامیک رنج بالایی ندارند هم میتوان از آنها استفاده کرد.

    در مورد عکاس حرفه ای منظره واقعا نظری ندارم. باید از یک عکاس حرفه ای منظره پرسید. ولی من هم اگر باشم ترجیح میدهم از اچ دی ار استفاده کنم. چون اچ دی ار به هر حال کیفیت بالاتری میدهد و ارزش وقتی که برایش گذاشته شود را هم دارد. منتها اگر امکانش باشد! خیلی وقتها بوده به دلیل وجود حرکت در اشیا مثل موج، شاخ و برگ درختان بوسیله باد یا حرکت افراد مجبور شدم عطای کیفیت پیکسلی بالاتر در سایه ها را به لقایش ببخشم بعضی وقتها کمی نویز بیشتر در سایه ها برآیم قابل قبولتر از این مشکلات بوده است.. این در مورد عکاسی اچ دی ار است و در مورد ژانرهای دیگر که عملا امکان استفاده از براکتینگ وجود ندارد که دیگر بحثی باقی نیست. مگر فقط عکسهای منظره دینامیک رنج بالایی دارند.
    اما چرا فقط یک عکاسی حرفه ای که توانایی زیادی دارد باید از این امکان استفاده کند؟ یا اچ دی ار را به آن ترجیح دهد. به عنوان یک آماتور خیلی از عکسهای من کنتراست بالایی دارد و بدنه های نیکون، سونی و سامسونگ این امکان را به من میدهد که عکسهای کاملا مورد قبولی داشته باشم بدونه اینکه درگیر ماجرای عکاسی اچ دی ار شوم که نه توانایشش را دارم و نه حوصله اش را! درضمن خیلی از عکسهای اسنپ شات ما عکسهای با ارزشی هستند، مثل عکسهایی که در جمع خانواده و سفر میگیریم. حتی شاید با ارزشتر از عکسهایی که برایش برنامه ریزی میکنیم و...

    با این حال بنظر من این دینامیک رنج بالاتر بدنه های دیگر چه برای کاربر آماتور چه حرفه ای مورد بسیار کاربردیی و مهم است.
    a.g g.a تشکر می‌کند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  2. #662
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    عکاسی فقط با داینامیک رنج سنسور یک دوربین که انجام نمی شود، بدنه، میزان نویز، دقت نورسنجی و فوکوس، سلامت فنی،مجموعه لنزها و .... انتخاب را شکل می دهند و بخش اعظم عکاسان جهان انتخابشان مشخص است.
    ما هم در مورد تمام اجزای بدنه حرفی نزدیم اقای چگینی!
    بخش اعظم عکاسان هم مثل ما ناراضی ولی خوب امکان تغییر برند برایشان نیست. چه از این نظر که لنزها و تجهیزات کنون را دربرندهای دیگر پیدا نمیکنند چه نظر مالی!

    خوبه که دوستان ناراضی از سنسورهای کنون همه کاربرکنون هستیم وگرنه ...
    Nima Sadigh، davoud maani، a.g g.a و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  3. #663
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط davoud maani نمایش پست ها
    شما فرمودین که در 90 درصد عکس هاتون shadow را یک سوم به راست میارید ولی اینکار اشتباه است به ویژه در عکس های منظره زیرا ماهیت توزیع یکنواخنی فضای نوری را در عکس به هم میزندو اصطلاحا فضای نوری ، مجازی می شود. عکس های منظره را باید به شیوه ای پروسس کرد که مرزهای نوری دست نخورد یا اگر قرار است این مرزها ادیت شوند باید به شیوه گرادیانی آن هم در فواصل اپسیلونی انجام داد. در روش حرفه ای تر به کانال های رنگی رجوع کرده و بعد از آسیب شناسی عکس از گزینه aplly image و انتقال این کانال های در مدهای آمیختگی بر روی کانال دیگر عمل می شود. کلا استفاده از گزینه shadow یک راه سهل الوصول برای فرار از ادیت تخصصی تر است که به عکس شما آسیب میزند. البته این تایپیک مجال این بررسی را نمی دهد و اگر مایل باشید در تایپیک مربوطه می توانیم بحث بیشتری داشته باشیم.
    اقای معانی عزیز تفاوتی وجود ندارد که شما با چه شیوه ای عکس را ادیت کنید. وقتی عملا سگنالی در قسمت های سایه نباشد با هر روشی نتیجه مطلوب نخواهد بود. عکسهایی هم که در پست قبلی داده بودید همه دیتیل خوبی در سایه ها داشتند.

    در مورد روشهای تخصصی ادیت هم خیلی خوشحال میشوم از تجربیات شما در یک تاپیک مناسب استفاده کنم. حداقل یک بحث مفید (غیر از راهنمایی خریدبه دوستان تازه وارد) در فروم سابقا وزین عکاسی داشته باشیم.
    Nima Sadigh، davoud maani، S_Mahdi و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  4. #664
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    ما هم در مورد تمام اجزای بدنه حرفی نزدیم اقای چگینی!
    بخش اعظم عکاسان هم مثل ما ناراضی ولی خوب امکان تغییر برند برایشان نیست. چه از این نظر که لنزها و تجهیزات کنون را دربرندهای دیگر پیدا نمیکنند چه نظر مالی!

    خوبه که دوستان ناراضی از سنسورهای کنون همه کاربرکنون هستیم وگرنه ...
    جناب دانشپاینه عزیز، عرض بنده در پاسخ به نظر نیمای عزیز بود که فرموده بودند چرا در سال 2015 کسی باید دوربین کانن بخرد که داینامیک رنجش کمتر از نیکون یا سونی است؟
    همین سوال را می توان به این نحو پرسید که چرا در سال 2015 کسی باید دوربین نیکون بخرد که در حالت Live View (چه عکاسی و چه فیلمبرداری) امکان تغییر اپرچر ندارد؟
    منظورم این است که دوربین های نیکون داینامیک رنج بالاتری از دوربین های کانن دارند ولی این عامل به تنهائی برای انتخاب دوربین کافی نیست وگرنه قطعاً کانن در سال های اخیر ورشکست شده بود. (که کاشکی کانن هم فکری به حال افزایش بیشتر داینامیک رنج دوربین هایش بکند، هر چند نسل جدید 5D بنا به گزارش DPreview در دینامیک رنج حدود 1 استاپ بهتر از نسل قبلی است و 7D MK II و 70D هم در داینامیک رنج نسبت به نسل قبلی افزایش داشته اند ولی به نظر می رسد بهبود بهتری مورد نیاز است)

  5. #665
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    اقای معانی عزیز تفاوتی وجود ندارد که شما با چه شیوه ای عکس را ادیت کنید. وقتی عملا سگنالی در قسمت های سایه نباشد با هر روشی نتیجه مطلوب نخواهد بود. عکسهایی هم که در پست قبلی داده بودید همه دیتیل خوبی در سایه ها داشتند.

    در مورد روشهای تخصصی ادیت هم خیلی خوشحال میشوم از تجربیات شما در یک تاپیک مناسب استفاده کنم. حداقل یک بحث مفید (غیر از راهنمایی خریدبه دوستان تازه وارد) در فروم سابقا وزین عکاسی داشته باشیم.

    جناب دانش پایه
    در اسرع وقت یک مقایسه در مورد آنچه بیان کردم قرار خواهم داد البته در یک تایپیک دیگر و مرتبط
    اما باید بدانیم که مورد بحث ما چیست
    اگر هدف گرفتن یک عکس ضد نور باشد من دوال ایزو را فعال می کنم عکس را میگیرم صرفا به خاطر اینکه نویز خطی نداشته باشم اما
    دیگر در ادیت سراغ بازیابی نقاط سایه نمی روم چون هدف از ثبت عکس برایم کاملا روشن بوده و نیازی به این کار ندارم.
    در پرتره های محیطی از 50 اف 1.4 استفاده می کنم و در اف های پایین عکسی که می گیرم کمتر نیاز به پروسس فضای نوری پیدا می کنم و
    اکثرا ادیت عکس های پرتره محیطی به color محدود است و پروسس در فضای نوری فقط رفع مشکلات کنتراست است نه ادیت سنگین روی سایه ها
    در پرتره محیطی هرگاه نیاز به ریکاوری بخش موها و چشم ها باشد به یکی از کانال های رنگی خود عکس رجوع می کنم.
    در عکس های لند اسکیپ با توجه به شناختی که از دوربینم پیداکردم دو عکس میگیرم یکی با نورسنجی در هایلایت ترین بخش با یک و نیم استاپ بالاتر ( بعدا قابل بازیابی است ) و یک عکس هم با نورسنجی در بخش سایه با یک استاپ بالاتر میگیرم. در مورد ترکیب عکس ها هم بعدا در بخش تایپیک مربوطه توضیح میدهم
    اما می ماند عکس های ایندور
    این عکس ها به دو بخش تقسیم میشه با فلاش و بدون فلاش
    در حالت استفاده از فلاش که مشکلی نیست
    در هنگام عدم استفاده از فلاش اگر عکس در رده خانوادگی و یادگاری باشد که اصلا از 6 دی استفاده نمی کنم اما اگر هدف عکس هنری باشد از لنز 50 میلی متری خودم استفاده می کنم و همواره از نور پنجره استفاده می نمایم سایه را هم به عنوان زیباترین بخش عکسم اصلا دست بهش نمی زنم
    Nima Sadigh، I.Givili، MohammadH و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    داود معانی

  6. #666
    كاربر آشنا sam32 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2012
    نوشته ها
    77
    تشکر شده
    73
    تشکر کرده
    203

    پیش فرض

    در جمع بزرگان من کوچک هم یک نکته کوچک رو بگمبین صحبت ها عنوان شد که انتخاب بزرگان عکاسی مشخصه به سمت چه برندیه
    من تجربه زیادی تو عکاسی ندارم اما در گذشته دوچرخه سوار بودم که مثل هر کار دیگه برای داشتن لوازم خوب باید هزینه خیلی زیادی کرد بیشتر از تصور و به تجربه بهم ثابت شد انتخاب برند حداقل برای بزرگان کاملا انگیزه تجاری داره در موارد خیلی زیاد و تقریبا تمام موارد یک کمپانی تولید دوچرخه یک بدنه و کلی لوازم رو که حداقل 15 میلیون ارزش داره برای یک تور دوچرخه سواری اهدا میکنه به کسی که باهاش قرارداد میبنده و مبلغی هم به عنوان اسپانسر بهش میده و برای تور بعد یک چرخ دیگه ولی اون ورزشکاره که با هر برندی رکورد خودش رو میزنه و انتخاب برند براش بیشتر حالت تجاری داره
    تصور میکنم تا حد زیادی انتخاب برند برای بزرگان عکاسی هم همینطور باشه مسلما وقتی کنون آمار برند دوربین فرضا 100 عکس برتر سال رو در تبلیغات منتشر میکنه قبلش رو این حرکت حساب کرده و میدونه که وقتی یک نفر اولین دوربینش رو گرفت کوچ کردن به برند دیگه براش خیلی مشکله
    Nima Sadigh، davoud maani، ata_m3 و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #667
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sam32 نمایش پست ها
    در جمع بزرگان من کوچک هم یک نکته کوچک رو بگمبین صحبت ها عنوان شد که انتخاب بزرگان عکاسی مشخصه به سمت چه برندیه
    من تجربه زیادی تو عکاسی ندارم اما در گذشته دوچرخه سوار بودم که مثل هر کار دیگه برای داشتن لوازم خوب باید هزینه خیلی زیادی کرد بیشتر از تصور و به تجربه بهم ثابت شد انتخاب برند حداقل برای بزرگان کاملا انگیزه تجاری داره در موارد خیلی زیاد و تقریبا تمام موارد یک کمپانی تولید دوچرخه یک بدنه و کلی لوازم رو که حداقل 15 میلیون ارزش داره برای یک تور دوچرخه سواری اهدا میکنه به کسی که باهاش قرارداد میبنده و مبلغی هم به عنوان اسپانسر بهش میده و برای تور بعد یک چرخ دیگه ولی اون ورزشکاره که با هر برندی رکورد خودش رو میزنه و انتخاب برند براش بیشتر حالت تجاری داره
    تصور میکنم تا حد زیادی انتخاب برند برای بزرگان عکاسی هم همینطور باشه مسلما وقتی کنون آمار برند دوربین فرضا 100 عکس برتر سال رو در تبلیغات منتشر میکنه قبلش رو این حرکت حساب کرده و میدونه که وقتی یک نفر اولین دوربینش رو گرفت کوچ کردن به برند دیگه براش خیلی مشکله
    دقيقاً همينه ، اکثر عکاسان معروف اسپانسر دارند و غير مستقيم برای اون برند تبليغ ميکنند

    بدنه يکی از جزئی ترين بخش های عکاسيه که ما توش گير کرديم ، تو خيلی از فيلم های آموزشی ميبينم هنوز دارن با نقطه مرکزی فکوس ميکنند ولی ما صبح تا شب سر هم ميزنيم فلان دوربين 200 نقطه داره اونيکی 199 تا
    در صورتی که واسه کسی که نخواهد عکاسی حيات وحش يا ورزشی بکنه هيچ فرقی نداره چی باشه
    از طرف ديگه وقتی اين بزرگان عکاسی حرف ميزنند ميبينيم شايد 1/3 ما اطلاعات فنی راجع به بدنه دوربين ندارند و بخاطر خلاقيتشونه که پيشرفت کردند

    ويدئو های قديمی sue bryce رو اگه ديده باشيد با 5 دی 2 و 24-105 عکاسی ميکنه و حتی تنظيمات دوربين رو هم بلد نيست اما پرتره های خيلی زيبايی ميگيره
    Pooyan، davoud maani، ata_m3 و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon 6D2/5D3
    16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
    Majid

  8. #668
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    August 2013
    محل سکونت
    URMIA
    نوشته ها
    62
    تشکر شده
    36
    تشکر کرده
    69

    پیش فرض

    در محضر اساتید بنده با دانش ناچیزم ادعایی ندارم ولی از اول برام جنگ بین برندها برام مجذوب بود.
    کلا این بحث بین دوگانه ها (ios android,AMD Intel,ATI Nvidia ,PC Console........) هیچ وقت بجایی نمیرسه چون اکثرا تعصبی هست بگید نه منطقی هست برام باور پذیر نیست چون اگه منطقا برتری با یکی از این ها بود هیچ وقت این دوگانه ها وجود نداشتند و دیگری از صحنه روزگار محو میشد.هیچ عقل سلیمی بد رو انتخاب نمیکنه.
    برتری یک مدل به مدل دیگه وجود داره منکرش نیستم و این نیاز عکاس هست که تعین میکنه انتخابش چی باشه حتی ممکنه این نیاز سلیقه ای باشه مثلا ارگونومی یا چینش دگمه ها

    ولی در کل نمیشه به برند تعمیم داد مثلا او بزرگ عکاسی که کانن و دوربین EOS-1D X رو انتخاب کرده من نمیتونم به استناد به اون EOS 1100D رو صرفا برای کانن بودن انتخاب کنم بگم بخش اعظم عکاسان جهان انتخابشان مشخص است پس منم اینو انتخاب میکنم
    یا اگه مثلا بگید DR کل دوربین های کانن کمتر از نیکون هست پس تکلیف این همه عکاس منظره که کنون دارن چی هست؟یا بلعکس مثلا نورسنجی دقت فوکوس بدنه های نیکون کمتر و پر از ایراد ! پس این بادی ها رو کی میخره پس نیکون Nikon D4S یا 810 رو واسه اماتور ها و کسانی دانش عکاسی ندارن و نمیدونن بدنه های نیکون اشکال داره ضعیف عمل میکنه میسازه ؟کی این ها رو میخره؟
    الان من اماتو دو چیز دستگیرم شد
    نیکون پر از اشکال و هر کی خریده از اون عکاس حرفه ای که پول در میاره تا یکی که خیلی اماتوره به شعورش توهین شده و سرش کلاه رفته و کسی هم متوجهش نیست بغیر از کسانی که برند حریف رو انتخاب کردن
    کنون همه چیز داره جز سنسور DR خیلی پایینی داره تو لیست DXOmark و DP هم همیشه از رقیبش عقب هست ولی همچنان اکثر عکاسان این برند رو اتخاب میکنن.
    کوروش، hasibi01 و hossein_ashrafi تشکر می‌کنند.

  9. #669
    كاربر فعال Mahdi.A.Tabar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2014
    محل سکونت
    Isfahan
    نوشته ها
    630
    تشکر شده
    2865
    تشکر کرده
    5057

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط milad_6060 نمایش پست ها
    در محضر اساتید بنده با دانش ناچیزم ادعایی ندارم ولی از اول برام جنگ بین برندها برام مجذوب بود.
    کلا این بحث بین دوگانه ها (ios android,AMD Intel,ATI Nvidia ,PC Console........) هیچ وقت بجایی نمیرسه چون اکثرا تعصبی هست بگید نه منطقی هست برام باور پذیر نیست چون اگه منطقا برتری با یکی از این ها بود هیچ وقت این دوگانه ها وجود نداشتند و دیگری از صحنه روزگار محو میشد.هیچ عقل سلیمی بد رو انتخاب نمیکنه.
    برتری یک مدل به مدل دیگه وجود داره منکرش نیستم و این نیاز عکاس هست که تعین میکنه انتخابش چی باشه حتی ممکنه این نیاز سلیقه ای باشه مثلا ارگونومی یا چینش دگمه ها

    ولی در کل نمیشه به برند تعمیم داد مثلا او بزرگ عکاسی که کانن و دوربین EOS-1D X رو انتخاب کرده من نمیتونم به استناد به اون EOS 1100D رو صرفا برای کانن بودن انتخاب کنم بگم بخش اعظم عکاسان جهان انتخابشان مشخص است پس منم اینو انتخاب میکنم
    یا اگه مثلا بگید DR کل دوربین های کانن کمتر از نیکون هست پس تکلیف این همه عکاس منظره که کنون دارن چی هست؟یا بلعکس مثلا نورسنجی دقت فوکوس بدنه های نیکون کمتر و پر از ایراد ! پس این بادی ها رو کی میخره پس نیکون Nikon D4S یا 810 رو واسه اماتور ها و کسانی دانش عکاسی ندارن و نمیدونن بدنه های نیکون اشکال داره ضعیف عمل میکنه میسازه ؟کی این ها رو میخره؟
    الان من اماتو دو چیز دستگیرم شد
    نیکون پر از اشکال و هر کی خریده از اون عکاس حرفه ای که پول در میاره تا یکی که خیلی اماتوره به شعورش توهین شده و سرش کلاه رفته و کسی هم متوجهش نیست بغیر از کسانی که برند حریف رو انتخاب کردن
    کنون همه چیز داره جز سنسور DR خیلی پایینی داره تو لیست DXOmark و DP هم همیشه از رقیبش عقب هست ولی همچنان اکثر عکاسان این برند رو اتخاب میکنن.
    یقینأ داشتن دینامیک رنج بالا برای هر عکاسی خوشاینده و هر کی بگه براش فرقی نداره یه جای کارش میلنگه!
    اما طبق گفته دوستان باید هر عکاسی با توجه به ژانر تخصصی خودش نیازشو برآورد کنه. برای امثال بنده که خودم رو در ردیف آماتوران جدی! میبینم، خوشبختانه یا بهتره بگم متأسفانه دوست دارم به هر ژانری ناخنک بزنم. مثلأ من به عکاسی حیات وحش، ماکرو ، طبیعت و تا حدودی پرتره علاقمندم. ( البته شاید بخاطر مسایل شغلی وقتم برای عکاسی کم باشه ولی دوست دارم تو همون معدود مواقعی که به عکاسی میپردازم نیز برای همون ژانر هم بدنه و هم لنز قابل قبولی داشته باشم) به همین خاطر دوست دارم برندی رو انتخاب کنم که بدنه خوب با لنزهای مناسب و با کیفیت رو با قیمت مناسب داشته باشه. یا مثلأ سرعت فوکوسش برای عکاسی ورزشی و حیات وحش خوب عمل کنه! و یا برای فیلمبرداری ، فوکوسش دقیق و نرم باشه و گیج نزنه.

    خلاصه من یکی، بعد از تحقیق، همه موارد بالا رو در برند کنون یافتم و با توجه به بودجه ام 70D رو برداشتم. هر چند همیشه دوست میداشتم سنسوری با دینامیک رنج نیکون هم داشته باشه که اگه میشد خیلی خوشایندمان بود!
    ولی با توجه به بقیه مواردی که عرض کردم اگه میخواستم مثلأ نیکون رو انتخاب کنم ، از نظر امکانات فنی و تهیه لنز، بعضی چیزای ضروری رو از دست میدادم!

    نتیجه اینکه با توجه به شرایط خودم فکر میکنم بهترین انتخاب رو انجام دادم و بهتره بجای این بحث ها، برم بیرون و چند تا عکس جدید بگیرم
    Nima Sadigh، davoud maani، MEHRDAD.D و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    پس از سالها عکاسی دریافتم هنرمند واقعی خداست. چرا که او خلق میکند و ما ثبت!
    آری اوج هنر ما، ثبت هنر اوست! www.tabarpix.ir

  10. #670
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط davoud maani نمایش پست ها
    شما فرمودین که در 90 درصد عکس هاتون shadow را یک سوم به راست میارید ولی اینکار اشتباه است به ویژه در عکس های منظره زیرا ماهیت توزیع یکنواخنی فضای نوری را در عکس به هم میزندو اصطلاحا فضای نوری ، مجازی می شود. عکس های منظره را باید به شیوه ای پروسس کرد که مرزهای نوری دست نخورد یا اگر قرار است این مرزها ادیت شوند باید به شیوه گرادیانی آن هم در فواصل اپسیلونی انجام داد. در روش حرفه ای تر به کانال های رنگی رجوع کرده و بعد از آسیب شناسی عکس از گزینه aplly image و انتقال این کانال های در مدهای آمیختگی بر روی کانال دیگر عمل می شود. کلا استفاده از گزینه shadow یک راه سهل الوصول برای فرار از ادیت تخصصی تر است که به عکس شما آسیب میزند. البته این تایپیک مجال این بررسی را نمی دهد و اگر مایل باشید در تایپیک مربوطه می توانیم بحث بیشتری داشته باشیم.
    با توجه به اطلاعات کامل تر شما در این زمینه به نظر می رسد روش شما بهتر باشد.
    البته اگر درست متوجه شده باشم به هم خوردن مرزهای نوری به صورت هاله در مرزهای نوری بین مناطق مختلف عکس خودش را نشان می دهد. از این نظر مشکلی در عکسهایم دیده نمی شود.

    فکر می کنم تاپیکی با عنوان "مشکل shadow noise در سنسورهای کنون" جای مناسبی برای بحث باشد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    جناب دانشپاینه عزیز، عرض بنده در پاسخ به نظر نیمای عزیز بود که فرموده بودند چرا در سال 2015 کسی باید دوربین کانن بخرد که داینامیک رنجش کمتر از نیکون یا سونی است؟
    همین سوال را می توان به این نحو پرسید که چرا در سال 2015 کسی باید دوربین نیکون بخرد که در حالت Live View (چه عکاسی و چه فیلمبرداری) امکان تغییر اپرچر ندارد؟
    منظورم این است که دوربین های نیکون داینامیک رنج بالاتری از دوربین های کانن دارند ولی این عامل به تنهائی برای انتخاب دوربین کافی نیست وگرنه قطعاً کانن در سال های اخیر ورشکست شده بود. (که کاشکی کانن هم فکری به حال افزایش بیشتر داینامیک رنج دوربین هایش بکند، هر چند نسل جدید 5D بنا به گزارش DPreview در دینامیک رنج حدود 1 استاپ بهتر از نسل قبلی است و 7D MK II و 70D هم در داینامیک رنج نسبت به نسل قبلی افزایش داشته اند ولی به نظر می رسد بهبود بهتری مورد نیاز است)
    قصد ادامه بحث و تکرار کردن حرفهای بی فایده را ندارم. فقط برای یادآوری برای دیگر دوستان، الان 7-8 سال است داینامیک رنج دوربینهای کراپ کنون تغییری نکرده اند:
    Canon EOS M3
    اگر اعتقادی به اعداد بالا ندارید، من در تجربه هم هیچ تفاوتی بین داینامیک رنج سنسور 10 مگاپیکسلی 40d با سنسور 18 مگاپیکسلی جدیدتر eos m ندیده ام.
    m.daneshpayeh، S_Mahdi و MohammadRanjbar تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

صفحه 67 از 80 نخستنخست ... 17 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •