...
ایشون احتمالا قصد داشتند بگویند که تکنیک اچ دی ار علاوه بر افزایش محدوده رنج دینامیکی فواید دیگری هم دارد که حتی در مناظری که دینامیک رنج بالایی ندارند هم میتوان از آنها استفاده کرد.
در مورد عکاس حرفه ای منظره واقعا نظری ندارم. باید از یک عکاس حرفه ای منظره پرسید. ولی من هم اگر باشم ترجیح میدهم از اچ دی ار استفاده کنم. چون اچ دی ار به هر حال کیفیت بالاتری میدهد و ارزش وقتی که برایش گذاشته شود را هم دارد. منتها اگر امکانش باشد! خیلی وقتها بوده به دلیل وجود حرکت در اشیا مثل موج، شاخ و برگ درختان بوسیله باد یا حرکت افراد مجبور شدم عطای کیفیت پیکسلی بالاتر در سایه ها را به لقایش ببخشم بعضی وقتها کمی نویز بیشتر در سایه ها برآیم قابل قبولتر از این مشکلات بوده است.. این در مورد عکاسی اچ دی ار است و در مورد ژانرهای دیگر که عملا امکان استفاده از براکتینگ وجود ندارد که دیگر بحثی باقی نیست. مگر فقط عکسهای منظره دینامیک رنج بالایی دارند.
اما چرا فقط یک عکاسی حرفه ای که توانایی زیادی دارد باید از این امکان استفاده کند؟ یا اچ دی ار را به آن ترجیح دهد. به عنوان یک آماتور خیلی از عکسهای من کنتراست بالایی دارد و بدنه های نیکون، سونی و سامسونگ این امکان را به من میدهد که عکسهای کاملا مورد قبولی داشته باشم بدونه اینکه درگیر ماجرای عکاسی اچ دی ار شوم که نه توانایشش را دارم و نه حوصله اش را! درضمن خیلی از عکسهای اسنپ شات ما عکسهای با ارزشی هستند، مثل عکسهایی که در جمع خانواده و سفر میگیریم. حتی شاید با ارزشتر از عکسهایی که برایش برنامه ریزی میکنیم و...
با این حال بنظر من این دینامیک رنج بالاتر بدنه های دیگر چه برای کاربر آماتور چه حرفه ای مورد بسیار کاربردیی و مهم است.