سلام دوستان
مدتی است به فکر خرید لنز ی مناسب برای دوربین دی 600 نیکونم افتاده ام
مابین دو لنز نیکون 24-120 با دیاف 4 و تامرون 24-70 با دیاف 2.8 بسیار درگیرم
از اونور رنج بیشتر و نیکون بودن 24-120 وسوسه کنندست و از طرف دیکر دیاف باز و دهنه بزرگتر 24-70 تامرون بسیار نظرم را جلب کرده .
نمیدونم کدام را تهیه کنم که در کنار کیفیت خروجی بسیار بالا بتوانم به عنوان یک لنز همه کاره ازش استفاده نمایم .
ممنون میشم اساتید فن راهنمایی بفرمایند .
متشکرم
سلام
می خواستم بدونم کسی از دوستان با 28-300 نیکون کار کرده؟
دوربین هم دی 800 هستش
می خواستم بدونم لنز خوبی هست یا نه؟
عمده ی کارم هم عکاسی پرتره در فضای استدیو و خارج از استدیو هستش
ممنون
درود
در نهایت بعد از همه وسوسه ها ، جذابیت ها ، نگرانیها ،
آن چیزی که میتونه باعث بشه شما قید یک چیزهایی رو بزنید و تن به چیز های دیگری بدید ،
این هست که کدوم دقیقا برای نوع مصرف مورد نظرتان کارایی بیشتری خواهد داشت.
فیلتر دهنه 77mm هم ارجحیت بیشتری از لحاظ تهیه فیلتر به دهنه 82mm دارد.
اینجا رو هم بد نیست ببینید
موفق باشید
انوش جان
اگر شما بودید کدام را انتخاب میکردید و به چه دلیل ؟؟
با یکی از دوستان عکاس با تجربه و توانا ساکن سوئد که صحبت میکردم تامرون را بدلیل دیاف بازتر مناسبتر دیدن و به بنده پیشنهاد کردن امما انوش و دیگر اساتید عزیز نظر شما چیست ؟؟
لطفا با دلایل بفرمایید .
متشکم
درود
نظر ها از دوجهت میتواند متفاوت باشند ، هم به دلیل تجربه عملی کار با لنز ،
هم به دلیل نگاه متفاوت اشخاص به عکاسی ، استفاده ای که افراد مختلف قرار است از ابزار ها داشته باشند.
به من توصیه شد که 24-70 f2.8 نیکون خوب هست و فلان کاربرد ها را دارد من هم تهیه و استفاده کردم تمام توصیه ها هم درست بود
اما این بین تجربه شخصی خودم به وجود آمد کم کم علاقه های عکاسی خودم هم شکل گرفت و دیدم این لنز با توجه به همه فوایدش بهترین
گزینه شخص من نیست ، من برای پرتره های محیطی وقتی میدانم قرار است چه نوع کادری ببندم ( نیم تنه ، تمام قد ،بسته ) پس تکلیفم با فاصله کانونی مورد نظرم روشن است
و قرار نیست با زوم کردن کادر ببندم ،
شاید برای کسی که فرصت ندارد و سریعا میخواهد کادر ببندد زوم بودن لنز حیاتی باشد و در این رنج ، F2.8 بازترین دیاف در لنز هاست ،
اما من میتوانم با گذشتن از زوم بودن لنز هم به دیافراگم باز تر و هم به اپتیک بهتر دسترسی داشته باشم
پس ترجیح میدهم یک 85mm پرایم با دیافرام باز تر داشته باشم و در کنارش یک 35mm پرایم با دیاف باز
که برای دست یابی به عمق میدان کمتر اوضاع بهتری از f2.8 خواهند داشت.
اما فرضا برای کسی که در یک سالن عروسی قرار است عکاسی کند ، تند تند کادر ببندد و عکس بگیرد زوم بودن لنز یکی از باید های اوست.
بهر روی من 24-70 نیکون خودم رو فروخته ام و برای پرتره قصد تهیه 85mm + 35mm را دارم .
برای عکاسی منظره هم اولتراواید لازم دارم و قطعا 24mm روی 24-70 برایم کافی نیست و البته در رنج واید نمیشود تمام فواصل کانونی را بصورت پرایم تهیه کرد
و از انجایی که در رنج واید هر یک میلیمتر زوایه دید متفاوتی فراهم میکند .. پس یک التراواید زوم لازم دارم
اگر جنس عکاسی شما با عکاسی مورد نظر من، به هم نزدیک باشد توصیه من میتواند برای شما کارساز شود و اگر نه
حتی میتواند شما را به خریدی اشتباه سوق دهد.
بهر روی 24-70 تامرون از نظر اپتیکی بهترین 24-70 در بین برند های متفرقه است و تا آنجایی که قبلا بررسی کرده بودم ( مطابق ریویو ها )
خروجی نزدیک به 24-70 نیکون دارد با قیمتی کمتر.
اما انتخاب یک لنز برند متفرقه برای من ( با تمام خوبیهایی که دارا باشد ) سخت خواهد بود ، چرا که به فروش آن هم فکر میکنم
چرا که میدانم فروش یک لنز برند اصلی حتی نه چندان تمیز ، راحت تر از یک لنز بسیار تمیز یک برند متفرقه است.
موفق باشید
مثل همیشه عالی و پر از نکات آموزنده
انوش جان من این لنز را جهت عکاسی در سفر و یا به عبارتی یک لنز همه کاره در مواقعی که میخواهم سبک و راحت حین پیاده روی و فعالیتهای روزمره که از قبل برنامه ای خاص ندارم استفاده کنم .
مسلما این لنز را در کنار لنزهای 8-200 و 50 و 14 موجودم میخواهم اضافه کنم .
من برای پرتره از لنزهای 50 با دیاف 1.8 و 80-200 با دیاف 2.8 استفاده میکنم و برای عکاسی منظره و نجوم هم از لنز 14 سامیانگم با دیاف 2.8 .
لذا شاید هدف من از خرید و مطرح نمودن سوال تا حدودی روشن شده باشد .
انوش جان اگر قصد فروش 24 - 70 نیکون را داری در پیام خصوصی علاوه بر راهنمایی های سازنده قیمت را نیز بفرمایید شاید مشتری شدیم .
متشکرم
درود
ممنونم از لطف شما
خوب پس به عنوان یک لنز همه کاره رنج بیشتر ، کاربرد بیشتری داره و شاید 24-120 F4 کارا تر باشد اگر رنج 70 به بالا را هم لازم دارید
ولی به صورت کلی به عنوان لنزی همه کاره شاید باید مقایسه بین 24-120 و 28-300 میبود که از نظر اپتیکی من 24-120 رو ترجیح میدادم
من با 50mm روی فول فریم خیلی راحت نبودم اکثرا یا میخواستم جلو تر برم که دفرمه شدن صورت سوژه اجازه نمیداد ( و 85mm لازم میشد )
( روی فول فریم با 50mm بیش از 2 متر نباید به سوژه نزدیک شد در دو متری کادری حدود پرتره نیم تنه میشود)
یا اینکه کادر باز تری میخواستم که با عقب رفتن حاصل میشد اما ترجیحم این بود که با 35mm بدون فاصله گرفتن از سوژه بتوانم آن کادر را
داشته باشم. کلا 50mm یک جوری بینابین است . برای کراپدار جذاب تر است. و قیمت کمترش در مقایسه با 85mm و 35mm
و از اینها گذشته از خودتان بپرسید رنج بیشتر یا F2.8؟
من 24-70 ام را فروخته ام
موفق باشید
در همفکری با پست های 540 و 541:
اون دوستمون فرمودن 300-55 و یه 18-140 میخریدم و خلاص...
55-300 و 140-18 ؟ اینها که نصف فاصله کانونیشون هم پوشانی داره.حالا اگه میگفتیم یه Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G با یه Nikon AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR که یه پرایم هم داشته باشیم و از فیض پرتره های عالی محروم نشیم بازهم یه چیزی...البته لازم به ذکره اگه لنز تله فوتو مورد نظره حقیقتا این لنز 300-55 کیفیت آنچنانی نداره.من باشم میرم سراغ Nikon AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II.صد البته باید توان مالیتون رو هم در نظر گرفت که این لنز کمی گرونه.یک هفته ای این لنز مهمان من بود و بجز در انتهای فاصله کانونیش که شارپنسش رو تا حدودی از دست میداد نقص خاصی ندیدم.سرعت فوکوسش هم بد نیست.لازم به ذکره 140-18 به قیمت 1400 و 300-55 به قیمت 900 جمعا 2300 میشه که قیمت 200-18 هم همین 2300 هست.و صد البته من لنز طلایی 85-16 رو به همه اینها ترجیح میدم.گوهریه واسه خودش.
ویرایش توسط fosoos : Thursday 17 April 2014 در ساعت 12:35