لطفا توضیحی در مورد تجهیزات بکار رفته هم بیان کنید
Printable View
سلام دوستان
داشتم توی آرشیوم می گشتم که این عکس رو که مربوط به 23 آذر ماه 1388 هست رودیدم.
اگزیف:
نوع دوربین : Canon EOS 50D
نوع لنز : Canon 18-55mm
دیافراگم : F3.5
شاتر : 26 ثانیه
ایزو : ISO400
فوکال : 18mm
سلام
من خیلی جا ها رو گشتم برای کانکتور تلسکوپ به Dslr نیکون، فقط نسخه کنونش بود.
کسی می دونه از کجا می شه تهیه کرد؟ (PM)
قیمت حدودی چقدره؟
سلام، اين هم عكسي كه من دقايقي پيش گرفتم:خبرش رو هم صبح گذاشتم:
http://www.akkasee.com/forum/showpos...&postcount=115
در عكس سياره زهره و هلال ماه و دو ستاره از صورت فلكي Gemini.
سلام دوستان
با اجازه دوستان من هم عکسی از سياره زهره و هلال ماه گرفتم:
http://up.iranblog.com/Files/8d788bb958934bb19461.jpg
و
http://up.iranblog.com/Files/6788df40567b47e19009.jpg
اگزیف: عکس اول
نوع دوربین : Canon EOS 50D
نوع لنز : Canon 18-55mm
دیافراگم : F8
شاتر : 13 ثانیه
ایزو : ISO100
فوکال : 55mm
کراپ: 100%
اگزیف: عکس دوم
نوع دوربین : Canon EOS 50D
نوع لنز : Canon 18-55mm
دیافراگم : F8
شاتر : 13 ثانیه
ایزو : ISO400
فوکال : 55mm
به کار گرفتن قابلیتهای Adobe Camera Raw
با سلام و درود . (و با کسب اجازه از محضر اساتید ) ،
جهت ادیت عکسهایی که با دوربینهایی، مانند پاور شات ، کولپیکس ،.... اس ال آر لایکها و...... ایجاد میشوند و معمولا"به علت محدودیتهای ساختاری دوربینها احتیاج به ادیت عکس حاصله در خروجی جهت حاصل شدن کیفیت مطلوب بیشتر است ، خصوصا" وایت بالانس ، شارپنس ، رفع مشکل ابیراهی ، CA ( نوار رنگی در اطراف اشیاء روشن در این مورد خاص اطراف قرص ماه و دیگر اجرام و ... ) ، حذف نویز رنگی و .... و،.. ...و....
به کار گرفتن قابلیتهای ( Adobe Camera Raw =ACR ) بسیار مفید خواهد بود .
چون اکثر این نوع دوربینها دارای قابلیت ذخیره عکس با فرمت RAW نیستد لذا ما مجبور به باز کردن همان فرمت jpg در مبدل راو ACR در فتو شاپ و استفاده از آن تا حد امکان ( و نه با تواناییهای کامل ) هستیم ، جهت این کار بایستی به این صورت عمل شود :
توضیح : پس از اینکار کلیه عکسهای با فرمتjpg در مبدل راو باز میشوند و جهت استفاده از فتو شاپ بصورت معمول بایستی این حالت را دوباره Disable یا خاموش نمایید .
(در منوی ادیت طبق شکل به منوی Camera Raw -----< preferences ----< Edit رفته و : طبق تصاویر زیر این حالت فعال و امکانات آن در دسترس ما قرار میگیرد )
1- در پایین پنجره ACRشما میتوانید سایز ( که نسبت به اندازه فایل ورودی تغییر میکند ) ، رزولوشن و... ، ... فایل خروجی راتغییر دهید (شکل 5 و Jpg in ACR 3)
2- در سمت راست در تبهای مختلف امکانات بی نظیر این نرم افزار قابل دسترسی است
3- در سمت چپ و پایین پنجره اندازه فایل قابل مشاهده در پنجره تعیین میشود ، برای دیدن برخی تغییرات مانند نویز ریداکشن و یا شارپنس این مقدار بایستی حتما" روی 100 درصد باشد ( شکل 6 Jpg in ACR )
-------------- با آرزوی موفقیت : ---------- خرداد 89 --------------- Majid-MS
فایل پیوست 10188
فایل پیوست 10189
سلام ... خوشحال میشوم نظرتون رو درباره این عکس ها بدونم!
دریاجه بزنگان... 89/3/24
دوربین a300 لنز سونی 18-70
دافراگم 3.5
ایزو 3200
شاتر حدود 50 ثانیه
من این عکس را ممکن است قبلا" گذاشته باشم ( شاید هم در فروم همسایه بوده) بحر حال جهت دوستان جدید که ممکن است علاقه داشته باشند دوباره میگذارم چون مرور کل صفحات این تاپیک دشوار است و خودم هم نتوانستم آنرا بیابم
در مقایسه با عکس دوست گرامی نیما با تلسکوپ دابسونی از زحل .
عکس سیاره با دوربین روی دست ( کانن 40 دی - لنز 55-18 - و از پشت چشمی گرفته شده ) و فقط کمی اقمار مشتری پر نور تر شده تا دیده شود و کراپ هم شده و اندازه قطر سیاره در چشمی کمتر از این دیده میشود .
با چشمی مرغوبتر بزرگنمایی و شارپنس بهتری هم بدست میآید.
لنز سیگما 500-150 و ( چشمی 6.3 میلیمتر پلوسل -)
-------------
سلام
اون در واقع لرز نیست... تو شاتر طولانی ( در اینجا 50 ثانیه ) ستاره ها رد حرکت خود را بجا میگذارند، و اینو نمیشه کاریش کرد مگه موتور ردیاب ( خدا تومن پول!!!:biggrin:) داشته باشیم...
مثل این عکس:
فایل پیوست 10195
دوباره دریاچه بزنگان (نمای اونورش!!!)
شاتر حدود 20 دقیقه
در مورد درخت بله.. بنظر حق با شماست ... البته فکر کنم باید یه مقدار کم نور تر هم بود تا زیاد بک گراندشو خراب نکنه...!
متشکر از راهنماییتون...
سلام عرض خسته نباشید به همه دوستان و اساتید..............یه سوال داشتم کسی عکسی از مک نات گرفته؟!!! آخه فکر کنم اینجا بود که با m34 یکی عکسشو گرفته بود........کسی نمی دونه الان قدرش چه قدره؟!!!!
.
.
.
.
این هم یه عکس که حدودا پارسال گرفته بودم ولی خوب ادیتشش با فوتوشاپ بود، حالا با لایت روم ادیتش کردم، خوشحال میشم نظر اساتید رو بدونم
http://www.akkasee.com/forum/attachm...1&d=1247296952
f4.5
46s
iso1600
focal lenght:18mm
با کمی کراپ:::love2:::
سلام آقا نیما
اون عکس هایی که از بزنگان گذاشتم رو وقتی گرفتم که برای شکار مک نات رفته بودیم... اون موقع قدرش 4 بود الان باید پر نور تر هم شده باشه.... تا اخر ژوين هم بیشتر میشه و بعد افول میکنه!!!
علت اینکه نتونستم از عکس بگیرم ، بخاطر اینه که افق دید ما بسته بود ( چند تا تپه تو 200 متری حدودا) دور تا دور دریاچه گرگ ها زوزه میکشیدن و ما که رفته بودیم بالای ساختمون محیط بانی، جرات پایین امدنو نداشتیم!!!:::waw:::
درخت ادیت شده نیست! با نور چراغ قوه اینجوریش کردم!
سلام
فکر میکنم روند کیفی عکسهایی که در این تاپیک قرار داده می شوند روند نزولی نسبت به قبل داشته است.
عکسهای بعضی از دوستان فاقد حداقلهای لازم است!
اگر قرار به ثبت ستاره ها به صورت نقطه ای است باید شرایط را به گونه ای در نظر گرفت که حرکت ستاره ها ثبت نشود.
بعضی از عکسها فکوس نیستند.
روی بسیاری از عکسها حداقل ادیت لازم مثل نویز گیری که برای این نوع عکاسی بسیار لازم است هم اعمال نشده است.
تصویری از غروب خورشید:
پیام عزیز!
تصویر قابل تحسینی هست. فقط اگر ستاره قطبی رو نقطه طلایی گذاشته بودی، بهتر نمی شد؟
راه شیری بر فراز فارس
عکس کادربندی خیلی خوبی ندارد. تنظیم کادر در شب کمی مشکل است. مخصوصا آن شب که ظلماتی بود. چراغ قوه هم نداشتم. درخت رو با نور موبایل نوردهی کردم.نقل قول:
پیام عزیز!
تصویر قابل تحسینی هست. فقط اگر ستاره قطبی رو نقطه طلایی گذاشته بودی، بهتر نمی شد؟
تشکر
سلام
نمیدونم این مطلب برای دوستان قدیمی است یا خیر:
تعویض فیلتر استاندارد دوربینهای کنون با فیلترهای نجومی Baader
کد:http://telescope.ir/index.aspx?siteid=1&siteid=1&pageid=143&newsview=88
جناب اصلان با تشكر از ثبت زيباتون
لكه هاي پرنور سمت چپ كادر چطوري بوجود آمده اند
با سلام
این هم 2 عکس از ماه با 2 دوربین 40دی و 50 دی با لنز 70-200 سیگما
این 40دی
http://www.fixsat-pics.com/images/rw...aqgbhujuqs.jpg
این عکس هم 50دی
http://www.fixsat-pics.com/images/ac...14tg2c660x.jpg
حالا وقتی میگن 50دی چیزی بیشتر از 40دی نداره راست میگن یا دروغ ؟
5مگاپیکسل بیشتر داره اما جزییات عکس حتی کمتر از 40دی
من که اسم 50دی ر ا از تجهیزاتم پاک کردم اما مونده رو دستم
دوست عزیز
عکسها با تنظیمات یکسان گرفته نشده اند!(پس نمی توان آنها رو با هم مقایسه کرد)
مشکل عکسهای شما بیش از آنکه به دوربین ارتباط داشته باشد به خود شما مرتبط است.
سرعتی که با آن عکس گرفته اید اصلا متناسب با سرعت حرکت ماه نیست و جزئیات ماه در عکس ثبت نشده است.
وایت بالانس عکس هم به شدت مشکل دارد.
یکی از تفاوتهای مهم این دو دوربین داشتن میکرو اجاستمنت در 50 دی است که بسیار کاربردی و مهم است.
همچنین LCD این دوربین از LCD 40دی بسیار بهتر است.
ما از این مقایسه که کاملا هم غیر علمی و غیر آزمایشگاهی است
به این نتیجه رسیدیم که این 50دی ما با 5 مگاپیکسل بیشتر تفاوت آنچنانی
با سلف خود یعنی 40 دی ندارد تازه بنده با این دو دوربین حدود 20 عکس از ماه گرفتم که اگر دقت کنید ایزو و دیاف در هر دو یکی است در ضمن لنز را هم با گریپ ثابت کرده بودم و شارپ ترین عکس 50 دی را در کنار شارپ ترین عکس 40دی قرار دادم
وایت بالانس هم این جوری به نظرم قشنگ بود هیچ ربطی هم به شارپ بودن دوربین ها ندارد
در ضمن این عکس با لنز 200 گرفته شده و عکس ها کراپ هستند
ما هم یک نوآموز بیش نیستیم
گفتیم
یکم آزمایش کنیم
و یکم مورد انتقاد قرار بگیریم
التماس دعا
پ ن : یک نکته دیگر این مانیتور بهتر در 50 دی خیلی هم خوب نیست چون بعضی وقت ها عکس در مانیتور دوربین شارپ و خوشرنگ و لعاب است اما در روی مانیتور PC یا لپ تاپ گاهی حتی خارج از فوکوس است. (شاید اشکال از من باشد):confused:
http://irsky.persiangig.com/photo/_MG_3505.jpg[/QUOTE]
يه توضيح كاش مي دادين:
اين صورت فلكي شكارچي يا orion constellation است كه يكي از زيباترين صورت هاي فلكي است كه ديگه در اين زمان نميتونيد اونو ببينيد و اقلا شش ماه ديگه بايد صبر كنيد(اين عكس تقريبا 24 آذر گرفته شده است).
ضمنا بخاطر نور دهي طولاني و دوربين ثابت ستاره ها كمي حركت كردند كه به نظر مي رسد تار شده اند ولي در مقابل همه قسمت هاي شكارچي حتي ستاره هاي كم نور ثبت شده اند.
دو تصویر از ماه که با تلسکوپ 12 اینچ، اما با موتور خاموش گرفته شده است.
تصویر شما با اندکی پردازش
ایران اسکای عزیز!
کاش توضیح می دادید لنز مورد استفاده شما چی بوده.
ممنون.
تصویر دور قطبی که در سال 1379 و بوسیله دوربین زنیت 122 در مکانی حوالی شیراز گرفته شده.
سلام دوستان
عکس هلال روز 26 ماه از پشت چشمی تلسکوپ 5 اینج بدون لنز
http://ghzare.persiangig.com/image/photo/IMG_8034.jpg
زمان ثبت حدود ساعت 4:15 صبح امروز
اگزیف:
نوع دوربین : Canon EOS 50D
نوع لنز : -----
دیافراگم : 00
شاتر : 1/50 ثانیه
ایزو : 320
http://mmobin.persiangig.com/8/khor1.jpg
Camera Model: Canon EOS 7D
Lens: EF-S10-22mm f/3.5-4.5 USM
Image Date: 2010-07-10 03:41:04 +0000
Focal Length: 10mm
Aperture: f/3.5
Exposure Time: 30.000 s × 120
ISO equiv: 400
Exposure Bias: none
Metering Mode: Matrix
Exposure: Manual
Exposure Mode: Manual
White Balance: Auto
http://nemaroshan.persiangig.com/pub...oshan-4322.jpg
عکس از ترکیب 1+120 فریم ایجاد شده است: ۱۲۰ عکس ۳۰ ثانیهای با ایزو پایین برای رد ستارگان و یک عکس ۳۰ ثانیهای با ایزو بالا برای ثبت قسمت پایین عکس. در ترکیب نهایی، رَد ستارهها، به یک ستاره نقطهای در قسمت پایین ختم شده است. رنگهای عکس حاصل Cross-Process است.
ببخشید نحوه ترکیب این 120 فریم رو میشه توضیح بدین؟
میدونم با فتوشاپ انجام میشه اما گزینه ای که این کار رو میکنه رو نتونستم پیدا کنم
این عکس رو از ترکیب یک فریم با نور دهی 30 دقیقه ای و شش فریم اچ دی آر برا ساختمون
البته دو فریم اچ دی آر و 30 دقیقه ای روی هم انداخته شده با فتوشاپ (برش)
میخواستم بدونم کار اصولیش چیه
http://up.iranblog.com/Files/dd04591c3372453d8e0c.jpg
در پستهای قبلی همین تاپیک در موردش صحبت شده است:
http://www.akkasee.com/forum/showthr...l=1#post132964
http://www.akkasee.com/forum/showthr...l=1#post133027
سلام
بامداد شنبه 19 تیر 89 , مشهــــــد , جاده کلات
D60 / 18-105 / 18mm / 25s / f3.5 / ISO 1600
یک تعدادی هم هات پیکسل (اغلب آبی رنگ) در عکس هستند که میتوان ستاره فرضشان کرد :biggrin:
چند عکس Star trace هم ثبت شد که به پیشنهاد دوستان قرار است در تاپیک عکس طنز قرار بگیرد!
فایل پیوست 10926
سلام دوست عزیز عکس بدی نیست،2تا پیشنهاد داشتم
1-چراغهای اتاق خیلی تو عکس بد شده میتونستید بعداز چند ثانیه نوردهی چراغ رو خاموش کنید تا انقدر اور نشه یا بنظر انگار یه منبع نور خیلی زیادی تو اتاق روشن بوده.
2-یکم اطراف خونه رو خالی میکردید بهتر میشد مثل ماشینها یا اون سطل یا شئی که زیر درخت هستش.
(خوشبحالتون حداقل وقت دارید عکاسی نجومی بکنید ما که تا بحال امتحان نکردیم
اینا فقط یه نظر بود تا دوستان چی بگن
موفق باشی
لنز 17-85
http://irsky.persiangig.com/photo/_MG_0782.jpg
canon 450D
lens:Ef-s 17-85
iso:800
f:4
17mm
عکس ترکیبی از 44 شات 30 ثانیه ای از راه شیری
http://www.m-mobin.com/images/201007...8_img_0296.jpg
Camera Model: Canon EOS 7D
Lens: EF-S10-22mm f/3.5-4.5 USM
Image Date: 2010-07-10
Focal Length: 10mm
Aperture: f/3.5
Exposure Time: 43.000 s
ISO equiv: 1250
Exposure Bias: none
White Balance: Auto
http://mzitech.persiangig.com/akkase...DSC_1297-5.jpg
145 * 30sec
iso 1000
یکی از مشکلات پروسس فایلهای عکس نجومی، شارپ سازی است. به الگوریتمی برخورد کردهام که در شارپ سازی عکسهای نجومی کاربرد دارد. این الگوریتم به نام Richardson-lucy Deconvolution در برخی نرمافزارها وجود دارد. اساس کارش تخمین تابع محو شدگی و سپس رفع آن است
نرمافزارهایی که این الگوریتم را دارند شامل : Focus magic ، IRIS ، Image Plus ، RAW Therapee و RAW Developer و CCD Sharp و ... هستند. برخی رایگان اند مانند همین CCD Sharp که به طور خاص برای عکاسی نجومی ساخته شده است.کد:http://en.wikipedia.org/wiki/Richardson%E2%80%93Lucy_deconvolution
من هنوز تجربه زیادی در این زمینه ندارم. علاقمندان عکاسی نجومی میتوانند بررسی داشته باشند و نتایج احتمالی را اعلام کنند.
http://nemaroshan.persiangig.com/pub...han-4617-f.jpg
ترکیب رد ستاره ها با زمینه راه شیری ( قسمتهای متراکم تر در آسمان، شبح راه شیری است)- ایزو ۱۲۵۰ دیافراگم ۲.۸ -ترکیب ۱۱۰ عکس ۳۰ ثانیهای
http://nemaroshan.persiangig.com/pub...r-reflect2.jpg
ادامه عکاسی از ستارهها تا گرگ و میش صبحگاهی- ایزو ۱۲۵۰ دیافراگم ۲.۸ - ترکیب ۶۰ عکس ۳۰ ثانیهای
http://nemaroshan.persiangig.com/pub...oshan-4479.jpg
غروب ماه- ساعت ۲ نیمه شب- ایزو ۱۲۵۰ دیافراگم ۱۶ - ۲۵ ثانیه نوردهی
Raw Therapee v.2.4 Multilingual Portable | 18,7 Mb
کد HTML:http://hotfile.com/dl/9444914/c0e4c0d/Raw_Therapee_v.2.4.rar.html
کد HTML:http://uploading.com/files/TDHINTQ4/Raw_Therapee_v.2.4.rar.html
Neat Image v6
کد HTML:http://rapidshare.com/files/210224733/nim6.rar
کد HTML:http://hotfile.com/dl/46720730/887b597/nim6.rar.html
IRIS 5.5
کد HTML:http://www.megaupload.com/?d=I76JGY12
focus magic 3
کد HTML:http://rapidshare.com/files/254743095/Portable_Focus_Magic_3.0.2.zip
http://mmobin.persiangig.com/8/IMG_1760.jpg
Camera Model: Canon EOS 7D
Lens: EF-S10-22mm f/3.5-4.5 USM
Image Date: 2010-07-23
Focal Length: 10mm
Aperture: f/3.5
Exposure Time: 30 sec×130
ISO equiv: 1000
Exposure Bias: none
قسمتی از نتیجه کار یک شب بسیار سرد تابستانی!!!تا صبح لرزیدیم!(جای سلمان خالی بود)
بعد از اینکه آن ۱۲۰ فریم تهیه شد، با همان کادر یک عکس دیگر با ایزو بالا گرفتم. در نهایت ابتدا ۱۲۰ عکس را ترکیب کرده و سپس حاصل آن را با آن یک فریم آخر ادغام کردم.
امیدوارم درست متوجه منظورتان شده باشم.
سلام!
کسی می تونه یک نرم افزار خوب برای کنترل دوربین دیجیتال، فوکوس و برنامه ریزی برای نوردهی و استراحت بین نوردهی ها معرفی کنه؟
خيلي عذر ميخوام سوالم خيلي ابتدايي هست!
با دوربين من(canon sx10) هم ميشه عكس برداري نجومي كرد؟ طولاني ترين زمان نوردهي دوربينم 15 ثانيه هست كه فايده نداره.
البته جدا از بحث نويز و اندازه سنسور و ...
چه وسايل و نرم افزار هايي نياز دارم .
ممنون ميشم راهنماييم كنيد
http://mzitech.persiangig.com/akkasee.com/DSC_2721.jpg
290 frame
30 sec exposure
iso 1000
آقای زرندی عکستون بسیار زیبا شده !
تبریک میگم.
نیروگاه بادی دیزباد
Camera Model: Canon EOS 7D
Lens: EF-S10-22mm f/3.5-4.5 USM
Image Date: 2010-08-13
Focal Length: 10mm
Aperture: f/3.5
Exposure Time: 30.000 s
ISO equiv: 1250
در ادامه عکسهای فرفره :)
http://berlano.persiangig.com/image/...G_44781200.jpg
Canon EOS 500D - Sigma 10-20mm - f/5 - 2700sec - iso 200 - tripod - NR OFF
سایز بزرگتر
http://berlano.persiangig.com/image/...s/IMG_4484.jpg
Canon EOS 500D - Sigma 10-20mm - f/5 - 2700sec - iso 100 - tripod - NR ON
سایز بزرگتر
با سلام
دوستان لطفا اشکالات این ثبت را گوشزد کنید
با تشکر
http://www.fixsat-pics.com/images/pc...98dujjdle0.jpg
سلام، اگر رد اون ابرها نبودن عكس خيلي بهتري مي شد.نقل قول:
با سلام
دوستان لطفا اشکالات این ثبت را گوشزد کنید
با تشکر
http://www.irupload.ir/images/jklvkr5ysfvan6n9c80.jpg
Canon EOS 500D - canon 18-135mm - f/9 - 20shot - 2min - iso 800 -
با تشکر از آقای مسعود مبین علی بابت راهنما یی هاشون
سلام دوستان
مقارنه ما و مشتری در پنج شنبه شب، متشکل از دو شات یکی برای ماه یکی هم برای مشتری
http://ghzare.persiangig.com/image/photo/IMG_0859.jpg
مشخصات شات از ماه:
نوع دوربین : Canon 50D * شاتر : 1/320 ثانیه * دیافراگم : F5.6 * ایزو: ISO:200
مشخصات شات از مشتری:
نوع دوربین : Canon 50D * شاتر : 1/20 ثانیه * دیافراگم : F5.6 * ایزو: ISO:200
اینم یک نمای بسته از ماه همون شب
http://ghzare.persiangig.com/image/photo/IMG_8880.jpg
نوع دوربین : Canon 50D * شاتر : 1/160 ثانیه * دیافراگم : F9 * ایزو: ISO:100
سلام به همه دوستان و اساتيد
ديشب براي اولين بار و براي تست و يادگيري پشت بوم خونه 70 شات از آسمان گرفتم تا اونها رو تركيب كنم و ببينم چطور ميشه (به نوعي با آزمون و خطا خواستم برام جا بيفته كه براي كپچر ردي زيبا از ستاره ها به چه شكل بايد عمل كنم. اين بود كه دوربين رو روي سه پايه فيكس كردم و تعداد هفتاد فريم 30 ثانيه اي ثبت كردم و اونها رو در فتوشاپ CS5 با استفاده از اسكريپت Load Files Into Stack فايلها رو وارد كردم و سپس با فرمان Auto-Blend Layers، لايه ها رو با هم تركيب كردم. اما نكته اينجاست كه نتيجه افتضاح شد و نوعي ديستورشن كه به نظر مياد مشكل نرم افزاري باشه نتيجه كار رو برام نا اميد كننده كرد. حالا خواهشي كه از دوستان دارم اينه كه با بررسي عكس راهنمايي كنن كه مشكل از گرفتن عكسهاست يا ميتونه نرم افزاري باشه؟
قبلا از همه دوستان و اساتيد ممنونم
http://pearless.bizhat.com/30-08-201...xport%2001.jpg
سلام
این روش را نیز تست کنید:
علاوه بر این مورد
فاصله بین هر شات شما زیاد و نامرتب بوده که باعث شده ردها منقطع باشند.
ظاهرا ادیت دیگری نیز روی عکس(یا عکسها) انجام داده اید که آثار تخریبی روی عکس داشته است.
با تغییر کنتراست،شارپنس و کلاریتی میتوانید ردهای پر نورتری داشته باشید.در ترکیب بندی هم بهتر است سهم زمین را در عکس بیشتر بفرمایید.
موفق باشید.
پاسخ پست 1397
احتمالا نویز ریداکشن دوربین فعال بوده و عمل نویز گیری فاصله بین شاتها رو زیاد کرده که در نتیجه خط پیوسته به وجود نیومده .
برای این نوع عکاسی حتما نویزگیر باید غیر فعال باشه .
به عنوان تجربه اول و با اطلاعات و مطالعه ناكافي بله فاصله بين شاتها نامرتب بود اما اديتي روي عكسها و يا خروجي نهايي انجام نشد چون بيشتر ميخواستم عمل تركيب عكسها و بدست آوردن رد ستاره ها رو تست كنم كه البته گويا روش من اشتباه بوده. در مورد راهنمايي ها نيز يك دنيا سپاسگذارم جناب مبين علينقل قول:
علاوه بر این مورد
فاصله بین هر شات شما زیاد و نامرتب بوده که باعث شده ردها منقطع باشند.
ظاهرا ادیت دیگری نیز روی عکس(یا عکسها) انجام داده اید که آثار تخریبی روی عکس داشته است.
با تغییر کنتراست،شارپنس و کلاریتی میتوانید ردهای پورنورتری داشته باشید.در ترکیب بندی هم بهتر است سهم زمین را در عکس بیشتر بفرمایید.
موفق باشید.
ضمن تشكر بله اين مورد هم متاسفانه فراموشم شده بودنقل قول:
احتمالا نویز ریداکشن دوربین فعال بوده و عمل نویز گیری فاصله بین شاتها رو زیاد کرده که در نتیجه خط پیوسته به وجود نیومده .
برای این نوع عکاسی حتما نویزگیر باید غیر فعال باشه .