Comet lovejoy (C/2014 Q2)
finala.jpg
Vixen RS200 f/4 mounted on EQ5
Nikon D810
80sec X 16 - ISO 4000
Comet lovejoy (C/2014 Q2)
finala.jpg
Vixen RS200 f/4 mounted on EQ5
Nikon D810
80sec X 16 - ISO 4000
D810 -- 24-120 -- Tamron 15-30 -- Tamron 150-600 -- 20 f/2.8 -- 70-300 VR -- 35 f/1.8 -- Tamron 19-35علیرضا اخلاقی
alone with Night Sky
Nikon D7000
Tokina 11-16 f2.8
30 sec
10922819_787811924643240_3643242509581800351_n.jpg
Nikon D7000 + Nikkor 18-105 + Nikkor 50 f1.8 D + Tokina 11-16 f2.8 + Nikon SB-700
سلام
میشه توضیحی در باره مدیفای کردن بدین.
با تشکر
سیدمحمد آقامیرزائی
لطفا تصاویر من را نقد کنید. ویرایش هم آزاد.
Olympus OM-D E-M5 + 12-50mm 3.5-6.3
با تشکر از جواب
اگه این فیلتر نصب بشه عملکرد عادی دوربین به مشکل میخوره؟
روی همه دوربین ها نصب میشه؟
لطفا توضیحاتی در باره نحوه نصب کردن این فیلتر بدین و کلا هر چیزی به نظرتون مهم میاد.
ضمنا اگه سایتی هم هست که توضیحاتی در باره ی این کار داره بی زحمت یه لینک بذارین.
خیلی خیلی تشکر
سیدمحمد آقامیرزائی
لطفا تصاویر من را نقد کنید. ویرایش هم آزاد.
Olympus OM-D E-M5 + 12-50mm 3.5-6.3
مستقیما از کانوت مطلب رو میزارم :
به طور طبیعی سنسور همهی دوربینهای DSLR به نور فروسرخ و کمی فرابنفش حساس است. برای همین سازندگان این دوربینها یک فیلتر جلوی سنسور قرار میدهند تا مانع رسیدن نورهای اضافه به آن شوند و بالانس رنگها مشابه بینایی چشم انسان شود ولی متاسفانه این فیلتر مانع عبور طیف هیدروژن آلفا که سحابیهای نشری تابش میکنند هم میشود که در عکاسی اعماق آسمان بسیار مهم است.
فیلترهای مختلفی برای جایگزین کردن با فیلتر اصلی وجود دارد که معمولاً برای عکاسی اعماق آسمان از فیلتری مشابه فیلتر اصلی استفاده میشود با این تفاوت که طیف هیدروژن آلفا و کمی از طولموجهای محدودهی قرمز را هم عبور میدهد. حساسیت دوربین مودیفای نشده به H-Alpha صفر نیست اما بسیار کم است. معمولاً ضریب عبور فیلتر اصلی در طیف H-Alpha حدود ۲۰% و در فیلترهای جایگزین بیش از ۹۰% است.
بنابراین ثبت سحابیهای نشری مثل سحابی آمریکای شمالی، پلیکان، رزت و… و سحابیهای نشری که در بازوی کهکشانها وجود دارند و به صورت نواحی قرمز رنگ در عکس دیده میشود و ثبت قسمتهایی از سحابیهای سیاره نما با یک دوربین مودیفای نشده بسیار مشکل خواهد بود. ولی برای ثبت قسمتهای دیگر کهکشان، سحابیهای بازتابی مثل سحابی اطراف خوشهی پروین، سحابی سر جادوگر و… و سحابیهای تاریک و خوشههای ستارهای تفاوتی ندارد.
در عکس زیر تفاوت یک دوربین مودیفای شده و یک دوربین مودیفای نشده را در ثبت قسمتهایی از سحابی رزت میبینید:
Modify-Sample (1).jpg
شخصا تجربه ای در استفاده از دوربین های مادیفای شده ندارم ولی دوستی که 450D رو مادیفای کرده بودن سوال کردم ، گفتن که تاثیر منفی در روز داره و عکس ها بدلیل ثبت بسیار بالاتر فروسرخ کمی به صورتی میزنه .
Nikon D7000 + Nikkor 18-105 + Nikkor 50 f1.8 D + Tokina 11-16 f2.8 + Nikon SB-700
خواهش میکنم ، درواقع این فیلتر با فیلتر روی سنسور دوربین شما تعویض میشه .
معروف ترین مراکز نجومی برای مشاوره وهمچنین خرید ابزار مربوط به کار های نجومی محدود به چند مرکز خاص هست که درکنار آموزش به تامین تجهیزات هم میپردازن ، بطور مثال آسمان شب و آقای ابوالفتح و اخترنمای شیراز ، میتونین تماس بگیرین و بطور کامل ازشون مشاوره بگیرین من جایی در مشهد رو نمیشناسم متاسفانه ، مسلما این مراگز خیلی بهتر میتونن به شما مشاوره بدن در این زمینه.
موفق باشین
Nikon D7000 + Nikkor 18-105 + Nikkor 50 f1.8 D + Tokina 11-16 f2.8 + Nikon SB-700
من عکاسی از اعماق آسمان برام اهمیتی نداره، چون نه دانش اینو دارم نه علاقش. علاقه من عکاسی آسمان شب به صورت لنداسکیپ هست. حالا میخوام بدونم برای من مدیفای کردن اهمیتی داره؟
چون اگه بخوام این کارو انجام بدم باید این دوربینم رو بفروشم و یه دوربین دسته دوم قدیمی برای مدیفای کردن (یا مدیفای شده) و یه دوربین دیگه هم برای عکاسی معمولی بخرم.
حالا دو تا سوال:
1- آیا با توجه به ژانر عکاسی من (لنداسکیپ با آسمان شب، اعماق آسمان با لنز های بلند مد نظر نیست) ارزش این کارو داره؟
2- بهترین دوربین با مناسب ترین قیمت برای این کار چیه؟
با تشکر خیلی زیاد
سیدمحمد آقامیرزائی
لطفا تصاویر من را نقد کنید. ویرایش هم آزاد.
Olympus OM-D E-M5 + 12-50mm 3.5-6.3