درود !
سیاوش محمدی
امیدوارم ناراحت نشید دوست عزیز ولی تنها نکته قابل توجه در این عکس رعایت یک سومه. اگه حرف دیگه ای برای گفتن داره خوشحال میشم بنده رو آگاه بفرمایید.
دوست عزیز،البته بنده کاره ای نیستم فقط از اساتید نقل قول می کنم، برای عکاسی خیابانی، خصوصا برای کاندیدشات، تا میتونی باید به سوژه نزدیک شی. یک استاد گرانقدری جایی فرموده بود:
"فقط هر وقت نتونستی فوکوس کنی زیادی نزدیکی!!"
شما اگه فاصلتو با سوژه 1/3 می کردی، (یعنی اگه الان از 15 متری انداختی تا 5 متری می رفتی جلو)، همین نگاهت به عکس بسیار دلنشین تری ختم می شد. اما الان نه به این شدتی که دوست عزیزمون این پایین فرمودن که هیچ نکته ای درش نیست، اما اگر نکته ای در ذهنت بوده توی این فاصله زیاد از سوژه گم شده.
Nikon D90 + nikkor AF 50mm f/1.8D + Sigma 24-135mm f/2.8-4.5]
http://perfume.roozemehmooni.ir
سلام دوست عزيز
كاش اين چند كلمه اول رو اصلا توي كامنتتون ذكر نميكرديد. شما نه توهيني كرديد و نه اينكه حرف بدي زديد براي همين نه دليلي براي ناراحتي من هست و نه اينكه دليلي براي اتمام حجت شما واما در خصوص عكس:
اينكه شما نكته قابل توجه يي رو از اين عكس برداشت نكرده ايد در حالت جزيي تر بستگي به انتظار شما از اين عكس دارد و اينكه از اين مجموعه عكس ها به طور كلي چه انتظاري داريد كه در اين عكس انتظار شما برآورده نشده ؟!
من خودم اگر بخوام در خصوص اين ثبت توضيحي بدم اينه كه سعي كردم با يك ديد مينيمال اين عكس رو بگيرم و فكر كنم كه اينچنين كه شما فرموديد اين عكس بي محتوا نباشه، حضور يك زن تنها و منتظر كنار يك ديوار بلند و تنومند و نوشته هاي پايين ديوار همه و همه ميتونه مفاهيمي رو بيان كنه، در پايان دوست دارم نظرات ساير دوستان رو هم در اين خصوص بشنوم
موفق باشيد
دوست عزيز بايد خدمت شما عرض كنم كه عكاسي خياباني فقط محدود به كانديد شات نيست، من اينجا اصلا مشكل نزديك شدن به سوژه رو نداشتم دوست داشتم كادر رو اينجوري ببندم . در ضمن اگه آثار ساير عكاسان رو نگاه كنيد ميبينيد كه همه آثار آنها شامل عكس هاي كانديد نيست.برای عکاسی خیابانی، خصوصا برای کاندیدشات، تا میتونی باید به سوژه نزدیک شی.