صفحه 75 از 219 نخستنخست ... 25 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 125 175 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 741 تا 750 , از مجموع 2189
Like Tree27758تشکر

موضوع: عکاسی خیابانی Street Photography

  1. #741
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    November 2006
    نوشته ها
    231
    تشکر شده
    2147
    تشکر کرده
    817

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir Abdolpanah نمایش پست ها
    درود ...

    مطلبی که فرمودید، مطلب بسیار خوب و پسندیده ایست. اما متاسفانه باید قبول کنیم، علم این رشته از ما نیست، از کشورهای دیگر گرفته شده است، می توانیم طرحی نو در اندازیم، اما با اسمی دیگر! اگر قرار بر فعالیت در یک ژانر خاص است، باید باید ها و نباید هایش را شناخت و مطابق آن ها عمل کرد. می توان هم اندیشه ای نو داشت و سبکی نو بنا نهاد.

    من از صحبت های هر دو سوی بحث چیزهایی آموختم.
    درود

    ادامه ی این گفتگو را _ اگر نیاز باشد _ میتوان در جای دیگری پی گرفت. من تنها چند جمله ای می نویسم.


    نخست اینکه من دقیقاً متوجه نشدم منظور شما از « این رشته » چیست؟!
    آیا « عکاسی » را مد نظر دارید یا « عکاسی خیابانی » را ؟ که البته در هر صورت، پاسخ من چندان دگرگون نخواهد شد.

    اینکه دوربین عکاسی را کشورهایی دیگر ساخته و این صنعت و هنر را نخست دیگران برپا داشته اند، هیچ استدلال محکمی نیست که ما نتوانیم در عکاسی، پیشتاز باشیم و در این عرصه، نوآوری کنیم و درهای تازه ای به روی آن بگشاییم.

    کشوری که خاستگاه یک هنر یا یک دانش یا یک ورزش است، تنها به عنوان یک سرآغاز میتواند شناسانده شود و از آن پس باید با کشورها و ملتهای دیگر بر سر همان هنر یا دانش یا ورزش که خود برپادارنده ی آن بوده است، رقابت کند تا بتواند جایگاه نخستین را به دست بیاورد.

    و در پایان: کسی که در عکاسی، تحولی ایجاد میکند یا عکاسی خیابانی را از چشم اندازی تازه می نگرد، لازم نیست نام دیگری بر عکاسی یا عکاسی خیابانی بگذارد. نام، همان است. درونمایه را باید دگرگون ساخت و برکشید.


    .
    Amir Abdolpanah، lamagra، Usef Bagheri و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #742
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    338
    تشکر شده
    2377
    تشکر کرده
    837

    پیش فرض

    نام: DSCF5691.jpg نمایش: 558 اندازه: 214.7 کیلو بایت
    مشهد پارک ملت پاییز 91
    A_Maddah، Nima Sadigh، M.Meghdari و 14 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    در سرزمینی که سایه ی آدم های کوچک بزرگ میشود، قطعا آفتاب در حال غروب است!
    Nikkor 16-35 | Nikon F5

  3. #743
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    ۵- نظر شخصی: دوستان در مثال هایی که برای اثبات نظراتشون میزدند عکس هایی رو از اساتید و عکاسان قدیم قرار میدادند یا نام اون عکاس رو ذکر میکردند و نتیجه مورد نظرشون رو میگرفتند. در اون تاپیک دیگر هم اشاره کردم که صرف پیدا کردن یک عکس از یک عکاس که قوانین یک ژانر رو رعایت نکرده ولی عکاس در اون ژانر معروف هست دلیل بر اثبات چیزی نمیشه. هیچ کسی نمیتونه ادعا کنه که عکاسی فقط در یک ژانر کار میکرده یا اون عکس رو با چه هدفی و چگونه ارائه ای گرفته مگر اینکه عکاس جایی به صراحت ذکر کرده باشه. که در عکس های فوق مستندی در این مورد ارائه نشد.

    سلام
    از آنجا که فرساد خان هدایت دادند که عکس ها باید با ذکر نام عکاس و منبع معتبر ارسال شود ؛ ما هم سعی میکنم تا حد امکان با مدرک و لینک بحث کنیم


    مطعمنا کسانی که در ژانر خیابانی فعالیت دارند و یا اون رو دنبال میکنند با عکاس آمریکایی Bruce Gilden آشنا هستند


    کد:
    http://www.brucegilden.com/
    به نقل از ویکیپدیا

    Bruce Gilden (born 1946) is a noted street photographer, known for his work in New York City.

    While studying sociology at Penn State, he saw Michelangelo Antonioni's film Blowup in 1968. Influenced by the film, he purchased his first camera and began taking night classes in photography at the School of Visual Arts of New York. Fascinated with normal people on the street and the idea of visual spontaneity, Gilden turned to a career in photography.[1] He routinely uses a flash, alerting his subjects to his presence, unlike most street photographers. His first major project was documenting the sensuality of the bodies of the people at Coney Island.[2]
    A member of Magnum Photos since 1998, he shot images of Japan's Yakuza mobsters, the homeless, prostitutes, and members of bike gangs between 1995 and 2000. According to Gilden, he was fascinated by the duality and double lives of the individuals he photographed.[3] Gilden is also the subject of Misery Loves Company: The Life and Death of Bruce Gilden, a documentary produced in 2007.[4] He has also photographed rural Ireland and horseracing there, as well as voodoo rituals in Haiti.
    ایشون که از عکاسان مگنوم هم بودند که برای دوستان منبع معتبری می باشد در عکاسی بسیار دست بازی دارند تا جایی که سوِژه کاملا در اختیار ایشون هست ؛ استفاده از نور سنج و فلاش و غیره که بهتره دوستان در لینک زیر ببینند
    کد:
    http://www.youtube.com/watch?v=2z-ETcSGZsE
    از دیگر عکاسان فعال و مشهور و البته جوان میتوان از Eric John Kim نام برد
    که البته چندی پیش خود شخص فرساد خان مقاله ای از ایشون رو که در مورد جامعه شناسی در عکاسی بود رو ترجمه و به اشتراک گذاشتند ( اگر اشتباه نکنم ؛ حالا اگر فرساد خان نبودند یکی دیگر از دوستان بودند)

    کد:
    http://erickimphotography.com/blog/about/
    کد:
    http://erickimphotography.com/blog/
    چندی پیش Eric John Kim و Kai Man Wong یک فوتو واک در مالزی داشتند

    کد:
    http://www.youtube.com/watch?v=egLEYmogyoE&list=SP7579B0B003643180&index=3
    Kai Man Wong که خود عکاس خیابانی هست ؛ ولی حالا مجری یک شبکه و شرکت عرضه محصولات عکاسی هست در این کلیپ به یکی از ویژه گی های Eric kim که ارتباط بر قرار کردن با سوژه است نام میبرد . که البته در ویدیو هم به طور واضح معلوم است . ایشون خیلی راحت با سوژه صحبت میکنه و از اونا میخواد تا با او همکاری کنند

    از دوستان خواهش میکنم دو ویدیو بالا رو حتما ببینند

    حالا دوستان هر تعریفی میخوان براش بدهند ( مدرن یا هر چیز دیگر)
    دو نمونه و نسل از عکاسی خیابانی رو بنده برایتان به اشتراک گذاشتم و امیدوارم همانطور که فرساد خان فرموردند اگر کسی مخالف آن است لطفا با مدرک و ماخذ قوی قدم بذارند

    اگر کسی را دیدیم که سخنش برخاسته از چشمه ی اندیشه ی خودش بود و اندیشه اش میتوانست درخور درنگ و گامی نخستین در گشایش راهی باشد، پیش از هر کاری، با چماق منبع و رفرنس بر او نتازیم و بگذاریم قدمهای بعدی اش را بردارد.

    ما در اینجا نه فقط به رفرنس، که دقیقاً به دیدگاه شخصی نیز نیاز داریم!
    اگر قرار باشد تنها بازگوکننده ی سخنان دیگران باشیم و چراغ اندیشه هایمان را خاموش کنیم، معنای گفتگو و هم اندیشی را سخت پایمال کرده ایم!
    قطعا همینطوره
    ما راوی سخن نسل قبل نیستیم (‌نه به این معنی که ما مخالف ایده و نظر آنها باشیم و یا آنها رو قبول نداشته باشیم)
    ما توی این تالار عکس میذارم تا دوستان ببیند و با این کار سطح کار خود و دیگران رو با نقد و برسی عکس ها بالا ببریم.
    قطعا هیچ کدام مان یک عکاس و یا منتقد سطح عالی نیستیم ( البته بزرگان واساتید و مدیران رو نگفتم و منظورم خودم و دوستان هم سطحم بود) ولی میتوانیم نسبت به تجربه و مطالعه و بینشی که نسبت به عکاسی داریم به عقایدمان پایبند باشیم.
    و به نظر من همانطور که دوستامان Amature فرمودند به دیدگاه شخصی و البته کارهای ارایه شده شخص نیاز داریم

  4. #744
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    338
    تشکر شده
    2377
    تشکر کرده
    837

    پیش فرض

    نام: 28700011-.jpg نمایش: 492 اندازه: 265.1 کیلو بایت
    مشهد پاییز 91
    ME، abidar، M.Meghdari و 11 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    در سرزمینی که سایه ی آدم های کوچک بزرگ میشود، قطعا آفتاب در حال غروب است!
    Nikkor 16-35 | Nikon F5

  5. #745
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط farsad نمایش پست ها

    عکاسی خیابانی:

    به طور خلاصه عکاسی خیابانی یک نوع از عکاسی هست که سوژه ها رو در حالت کاندید نشون میده. و از تکنیک های عکاسی صریح استفاده میکنه تا یک نمای خالص از هرچیزی رو نشون بده. مانند یک آینه که مقابل جامعه.

    عکاسی مستند:

    عکاسی مستند معمولا به عکاسی از رویدادهای تاریخی یا شرح وقایع مهم گفته میشود. در این نوع عکاسی معمولا تلاش میشه که عکس هایی با صداقت و هدف مشخص ارائه بشه که معمولا (نه الزاما) کاندید و از مردم هستند.

    عکاسی کاندید:

    عکاسی کاندید به عکاسی ای گفته میشه که عکس بدون اجازه گرفتن از شخص و اطلاعش گرفته میشود.

    عکاسی صریح:

    منظور از عکاسی صریح این هست که در عکس گرفته شده هیچ گونه تغییری نباید انجام بشه و باید کاملا واقعیت رو نشون بده.


    بین تعریفی که فرساد خان درج کردند و عکس هایی که دکتر روشن به اشتراک گذاشتند اندکی تناقض وجود دارد
    آیا به طور کل باید عکس های خیابانی کاندید باشند!؟؟؟
    یا یکی از ویژه گی های عکاسی خیابانی است!؟؟؟




    اگر یک عکس خیابانی کاندید نباشد لطمه ای به عکس خواهد زد!؟؟
    امیداورم دکتر روشن لطف کرده و نظر خودشون رو در این مورد بفرمایند تا چراغی باشد فرا روی ما

    من یک موضوع دیگر که در عکس های خیابانی بسیار نقش دارد رو در این چنین عکس ها میبینم!!
    و آن " ارتباط " است
    ارتباط بین عکاس و سوژه
    زمانی که سوژه میداند فردی به نام عکاس او را نشانه گرفته است و ارتباط بین این دو بر قرار میشود

    نمونه ای از کارهای خودم ( سعی میکنم عکس های خودم رو به اشتراک بذارم چون بیشتر برداشت شخصی خودم است تا رفرنس)

    نام: DSCF41011 (52).jpg نمایش: 478 اندازه: 218.7 کیلو بایت


    نام: IMG_2654-2.jpg نمایش: 573 اندازه: 282.9 کیلو بایت

    نام: DSCF41011 (21)-2.jpg نمایش: 453 اندازه: 224.3 کیلو بایت


    نام: IMG_2946.jpg نمایش: 446 اندازه: 200.1 کیلو بایت


    نام: IMG_3030-2.jpg نمایش: 529 اندازه: 224.1 کیلو بایت


    حس ارتباط بین عکاس و سوژه دقیقا حس ارتباط بین سوژه و بیننده است که از عمق نگاه سوژه سر چشمه میگیرد

    نقد و خرده گیری آزاد

  6. #746
    ME
    ME آنلاین نیست
    كاربر فعال ME آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2004
    نوشته ها
    660
    تشکر شده
    4947
    تشکر کرده
    4114

    پیش فرض

    فرساد من یک ( چند ) سوال دارم :
    شما وقتی تو خیابون راه میری و به مردم نگاه میکنی و یا لبخند میزنی یا سلام میدی ملت بهت نگاه نمیکنن یا عکس العمل نشون نمیدن؟
    یعنی اینحا همه جزئی از لحظات زندگی در خیابونه
    حالا اگر این لحظات رو با دوربین ثبت کنی آیا برداشتی از خیابان و زندگی جاری در اون نیست؟
    آیا پرتره خیابانی شاخه ای از عکاسی خیابانی نیست ؟
    محمد امدادی

  7. #747
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    نام: DSC_0052.jpg نمایش: 420 اندازه: 297.2 کیلو بایت
    farsad، jahangir، Asri و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #748
    كاربر فعال Usef Bagheri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    775
    تشکر شده
    8755
    تشکر کرده
    4222

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط کوروش نمایش پست ها
    نام: DSC_0052.jpg نمایش: 420 اندازه: 297.2 کیلو بایت
    سلام

    جناب سروش خسته نباشید، چند مورد در خصوص عکس ارسالی شما هست که خدمتتون عرض میکنم :

    هدف شما از ارایه رنگی این کار چی بود؟ تم رنگی خاصی در این عکس هست که شما را ترقیب به ارایه رنگی این کار و با عمق میدان زیاد کرد؟! اگر مقصود شما فقط تاکید روی سوژه انسانی بود( فارغ از پیامی که این عکس باید منتقل میکرد) ، بهتر نبود که با ادیت سیاه و سفید این کار رو ارایه میکردید ؟ از شما انتظار میرفت که لااقل با مختصر ادیتی این کار رو از حالت بسیار معمولی اش خارج کنید.

    من بیننده با دیدن این عکس در فضای شلوغ پس زمینه سردر گم شدم و واقعا باید بگم که چشم هام کمی اذیت شد، دلیل انتخاب کادر عمودی برای این کار چی بود؟! آیا اون دار بست ها باید پیام خاصی رو منتقل کنن؟

    اگر منظور شما سوژه انسانی بود بهتر نبود در یک لحظه مناسب تر شاتر دوربین رو میچکاندید مثلا لحظه ای که سوژه سرش رو به سمت شما میچرخوند؟! قطعا نگاه سوژه حس خوبی رو به بیننده منتقل میکرد.

    بهتر نبود که شما از فوکال بلندتری مثلا همون حداکثر فوکال لنزتون ( 105 م م ) و دیاف 5.6 برای ثبت این اثر استفاده میکردید.

    انشالله شاهد کارای خیلی بهتر از این از شما باشیم

    موفق باشد
    ویرایش توسط Usef Bagheri : Sunday 23 December 2012 در ساعت 20:55
    کوروش تشکر می‌کند.

  9. #749
    كاربر فعال iman kh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2011
    محل سکونت
    Stockholm, Sweden
    نوشته ها
    625
    تشکر شده
    1439
    تشکر کرده
    747

    پیش فرض

    من تقریبا بحث رو دنبال کردم
    پس اینطور که یعضی از دوستان میگن فقط خروجی دوربینهای امنیتی که مخفی هم هستن در رده عکاسی خیابانی قرار میگیره !
    در صورتی که همون لبخند و ژست گرفتن هم جزئی از رفتار مردم در خیابان و زندگی روزمرشون هست
    و این که در کل در عالم هنر این مرزبندی ها همیشه با هم همپوشانی دارن
    jahangir و MohammadH تشکر می‌کنند.

  10. #750
    كاربر فعال Usef Bagheri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    775
    تشکر شده
    8755
    تشکر کرده
    4222

    پیش فرض

    نام: IMG_6598.jpg نمایش: 408 اندازه: 242.0 کیلو بایت
    شیراز - شهریور 91
    Hadi.M و Dariush Chegini تشکر می‌کنند.

صفحه 75 از 219 نخستنخست ... 25 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 125 175 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •