با تشکر از دوستان
باید عرض کنم که به دلیل اینکه نمیخواستم قسمت بیشتری از سر در کادر باشه، این کراپ رو انتخاب کردم، اگر کتف و آرنج هم وارد کادر می شد، به نظرم بدن بیش از حد کادر رو پر می کرد.
Printable View
با تشکر از دوستان
باید عرض کنم که به دلیل اینکه نمیخواستم قسمت بیشتری از سر در کادر باشه، این کراپ رو انتخاب کردم، اگر کتف و آرنج هم وارد کادر می شد، به نظرم بدن بیش از حد کادر رو پر می کرد.
فایل پیوست 28779
خوشحال میشم نظر بدین
سلام.
فایل پیوست 28828
سلام نور روي صورت اوور شده در حدي كه بافت صورت تقريبا از بين رفته.كادر نامتعاله آيا منظور خاصي در اين مورد بوده؟(پست 3298)
وايت بالانس تنظيمه يا عمدي بوده ته رنگ عكس گرمه .(پست 3299)
http://mansourian3.persiangig.com/im...59-700-444.jpg
5D II + 85f/1.8 @ f/1.8 - iso 100 - 1/250 sec
به دلیل استفاده از دیاف باز پوست صورت و ابرو ها بلور شده و پراسسی بر روی پویست انجام نشده
سرچ کردم، فکر نکنم تکراری باشه.
سلام
این دوتا کوچولو همون دوتا کوچولوی پست 228 هستند.
حالا کمی بزرگتر شده اند
تجهیزات:
Body: Praktica-BC1
Lens: 50mm f1.8
Film:KODAK PROFESSIONAL PROFOTO 100
فایل پیوست 28868
سلام به همه
آقای حلال زاده ، چقدر این تم سرد سبز رنگ، ساختمون نیمه ساز محو در بکگراند و سفیدی پشت سر سوژه با نگاه غمگین سوژه و اون بالاپوش به تن پیچیده اش هماهنگی داره...نقل قول:
خیلی لذت بردم از دیدن این عکس
احسنت آقا ! احسنت !
]نقل قول:
[ATTACH]28880[/ATTACH
جناب روانفر
سوژه سمت چپ پز خوبی نداره (معلومه ازیته!شاید بخاطر نور آفتاب و خیلی اخم کرده) برعکس ، اون نگاه شیطنت آمیز ، اون خنده بازیگوشانه پسربچه بشدت به دل میشینه!خیلی پز خالصی داره این پسرک شیطون!فوق العاده تأثیر گذاره! من باشم کراپش میکنم در یک عکس جدا !
خدا این کوچولوها رو حفظ کنه
تندرست باشید همه همفرومیها
جناب ahmad.abaee
متشکرم از راهنمایی ارزشمندتان
بحق اشاره کردید آفتاب هم موثره ولی چند لحظه قبلش پسرم بچه ناقلا خواهرش رو گاز گرفته بود
اینجا هم نمیتونم کراپش کنم دخترم ببینه ناراحت میشه (روی کارم نظارت داره)
یکی شوخ و شیطون یکی جدی و مهربون البته تو صورت دخترم یک خنده کم رنگی هست که اونهم به اصرار منه
باز هم سپاس
به یاد پاییز از آرشیو پارسال
f/2 -Fill Flash 1/16 from left side
فایل پیوست 28932
اشتباه می کنید اینطور نبود.
فلاش به صورت نقطه ای سمت چپ صورت کودک را روشن کرده
خواهش می کنم قربان
از نظر شما ناراحت نشدم و لطف هم کردید که نظر دادید ولی چون لوکیشن را کاملا به خاطر دارم عرض می کنم که اشتباه می فرمایید.
شما می فرمایید کفش سوژه نور دیده. من عرضم اینه که کفش پای راست که مشخصا نوری ندیده و نوری که شما در کفش (کف کفش) پای چپ مشاهده می فرمایید مربوط به نور آفتاب هست نه فلاش با قدرت ۱/۱۶
حال اگر جایی را مدنظر دارید که من متوجه نشدم بفرمایید تا بررسی کنیم.
طبق تجربه و نظر شخصی البته
در روز به این روشنی با فلاشی با قدرت ۱/۱۶ و از فاصله ای که فلاس با سوژه داره (خارج کادر) فلاش نمی تونه چنین نوری زیادی روی سوژه بیاندازه و همانطور که گفتم فقط کمی از سایه قسمت آفتاب ندیده را برطرف می کند(Fill).
دوست گرامی شما چطور و با کدام دانش یا تجربه و تبحری در زمینه پرتره و/یا نورپردازی با فلاش و ترکیب نور طبیعی با نور فلاش ؛ این چنین قاطعانه و با اطمینان و در عین حال غیر محترمانه نظر می دهید؟نقل قول:
من اشتباه می کنم اما کف کفش سمت چپ سوژه داره داد می زنه که نور روی صورت سوژه بوده یا ته کفش سوژه. به هر حال ببخشید که نظر دادم.
بله با فلاشمتر و در صحنه عکاسی می توان تعیین کرد که چه میزان از نور تابیده شده به سوژه نور محیط و چه میزان نور فلاش است. از روی عکس و با تکیه بر برخی شواهد مثل سایه ها هم می توان حدس زد که کدام قسمت با فلاش نور پردازی شده و کدام قسمت نور طبیعی، رفلکتور یا نور دیگری بوده است اما در این عکس هیچکدام از این شواهد موجود نیست.
اینکه شما برخلاف دیگران صدای داد زدن عکس را می شنوید ولی هیچ یک از کاربران دیگر نمی شنود برای من عجیب است.
اما انتقاد اصلی بنده به نقد شما است :
فرض کنیم عکسی که داریم در یکی از سطوح خوب، متوسط و یا بد قرار می گیرد. آیا ایرادی که وارد کرده اید در ارزیابی کیفی عکس موثر است؟ مثلا جهت نادرست فلاش (با فرض محال درست بودن تشخیص شما) باعث اور شدن کف پا شده و یا صورت سوژه کم نور است؟ و یا عکاس به هدفی که مطرح کرده نرسیده است؟ یا ایراد دیگری بوجود آمده است؟ اگر بله که نقد شما وارد است. در غیر این صورت حتی با فرض صحیح بودن تشخیص شما نقدتان وارد نیست.نقل قول:
تمرکز اصلی فلاش به جای اینکه روی صورت کودک باشه روی پای کودکه!
پست 3320:
از ایرادات عکس به نظر بنده :
قرار دادن سر درست در مرکز کادر ( نمی دونم چرا ).... اون پرده ها که خطوطی هستند که نگاه رو منحرف می کنند ... کنتراست نامناسب عکس ( هم از نور پردازی هم در ادیت ) ... و در آخر به نظر ادیت سیاه سفید زیاد مناسب عکس نیست چون حس و حال خاصی رو منتقل نمی کنه..
سلام
سلام
فرناز رهنما -بازیگر
پست 3323:
با سلام ... این عکس 2 تا ایراد اساسی به نظر من داره ( شرمنده حمیدرضا جان :::blushing::: )
1- زاویه نور...اور شدن صورت از یک طرف و اینکه سایه که انداخته هم روی پیشانی هم روی چشم به نظرم جالب نیست که به نظرم اگر نورپردازی نیم رخ را امتحان می کردید بهتر می شد... 2- قطع کردن 3 انگشت پاینی جالب نیست چون به نظرم می تونست باز هم به انتقال حس بیشتر عکس کمک کنه...
پست 3326:
سلام
به نظر بنده صورت شخص کمی چرب هست که این چرب بودن تاثیرش در روی بینی و بالای لب بالا به خوبی قابل مشاهده هست
و اینکه برای گوشه های دو طرف لب در رتوش کوتاهی شده
و در آخر نمیدونم چرا احساس میکنم نور بالای سر شخص (که حدس میزنم از سمت راست شخص تابیده شده) مقداری به سمت لنز مایل بوده و یا اینکه ارتفاع مناسبی از شخص نداره که باعث شده موهای شخص (مخصوصا قسمت بالا) کمی بی جون و بی رنگ و لعاب بشه
3332
عکس زیباییست زاویه نگاه آن دوست داشتنی است ولی حیف که پوست صورت در اثر ادیت خراب شده.
بعضی نقاط مانند چشمها هم زیادی شارپ شدند.
پوست صورت کودکان جز در موارد خاص ادیت نمی خواهد
سلام خدمت دوستان محترم
یک سوال داشتم و اون اینه که عکس هایی که کسی ازشون هیچ نقدی نمیکنه یا کسی ایرادات اون عکس رو به عکاس نمیگه این به این معناست که اون عکس درواقع هیچ ایرادی نداره؟
این سوال رو برای این پرسیدم چون من عکس هارو نگاه میکنم تا از اونها یاد بگیرم و یه جورایی هر عکسی رو که میبینم سعی میکنم ازش یه الگو برای خودم تو ذهنم نگه دارم تا هر وقت لازم شد ازش استفاده کنم
میخواستم بدونم اینکه بعضی عکس های نظری دربارشون وجود نداره دلیل خوب بودنشونه یا اینکه کسی هنوز وقت نکرده در موردشون نظر بده
خیلی ممنون
با سلام والا...... اینکه بگیم ایراد نداره که نیست ولی بعضی عکس ها ممکنه اونقدر ایرادات بدیهی باشند که دیگه حوصلش نشه بیاد بنویسه.... البته خوب مساله علاقه به نقد و انتقاد نویسی هم وجود داره...البته خوشبختانه من این چند صفحه اخیر این تاپیک رو که دیدم هم خودم هم دوستان بعضا اگر انتقادی باشه یا نقدی باشه از نوشتن دریغ نمی کنیم ... و البته همون جور که برای گذاشتن عکس باید دید که ارزش گذاشتن داره یا نه ... درباره نظر دادن هم همین صدق می کنه
بنده نظر شخصی خودم رو عرض می کنم.
کلا وقتی عکسی را نگاه می کنم چند حالت وجود داره
۱- عکس خوبی هست که بنابراین در زیر عکس از آن تشکر می کنم
۲- عکس خوبی می تونست بشه که در این صورت نکاتی که به نظرم رعایت نشده را و باعث خرابی عکس شده را اطلاع می دهم.( مانند عکس چند پست قبل)
۳- عکس معمولی است که به چند ثانیه دیدن بسنده می کنم.
۴- عکس ضعیف است که فرض را بر این میگیرم که دوستی که این عکس را فرستاده به مرور و با خواندن مطالب آموزشی پیشرفت می کند.
وگرنه اگر همه دوستان بخواهند در مورد عکسهای ضعیف اصول عکاسی پرتره را توضیح دهند تکرار مکررات است. و واقعا طریقه نقد کردن از دوست دیگر بسیار حساس هست به این معنی که باید همراه با اصول خودش و احترام باشه که توی ذوق عکاس تازه کار نخوره.
امیدوارم کمکی کرده باشم.
دوست عزیز میتونید خیلی راحت باتعداد تشکری که زیر عکسهای ارسالی وجود داره متوجه بشید که کدوم عکس از نظر دوستان خیلی خوبه و کدوم زیاد مورد تایید دوستان نیست .
نظری که برای بعضی از عکسها عنوان میشه گاهی جنبه راهنمایی و گاهی هم نظر انتقادی هست .
حالا اگه ایراد عکسی که میفرمایید خیلی زیاد باشه کمتر اتفاق میفته که از نظر دوستان بدون انتقاد عبور کنه مگراینکه مورد خاص یا مهمی نباشه .
با سلام خدمت دوستان
با اجازه از جناب رضوان
یه نمای دیگه از این پیرمرد دوست داشتنی و خونگرم در پست 3331
فایل پیوست 29720
http://img4up.com/up2/74031698074657490224.jpg
پرتره جدید مناسب سایت نداریم اینه که مجبور شدیم سری به البوم های قدیمی بزنیم!
ظاهرا قبلا ته رنگ آبی رو از عمد اضافه کردم خواستم عکس یکم حس سرد بگیره!lol
نیم استاپ اور شدن عکس عمدی بوده هنوز دنبال این تکنیک اور کردن هستم!!!
http://154.2.img98.net/out.php/i393664_img-6339.jpg
منظورتون همین اور شدن کنار سمت راست صورت هست ؟نقل قول:
هنوز دنبال این تکنیک اور کردن هستم!!!
سلام.
قربان داستان این اور کردن عمدی چیه؟ (جهت یادگیری سوال کردم)
ممنون
سلام
این عکس اولین پست بنده توی فروم هستش و دلم میخواد قبلش از تمامی اساتید و کسانی که تازه کارانی همچون بنده رو همیشه راهنمائی و کمک می کنند و اطلاعات مفید و با ارزششون رو خالصانه در اختیار ما قرار میدن تشکر و قدر دانی کنم.فایل پیوست 29781
فایل پیوست 29813
Camera Model: Canon EOS 1100D--Lens: EF50mm f/1.8 II--Focal Length: 50mm--Aperture: f/8.0
Exposure Time: 0.077 s (1/13)--ISO equiv: 100
Nissin 622 II + White Diffuser Umbrella
معمولن در عكسهايي كه دست سوژه به اين صورت روي زانوي سوژه قفل شده بايد هنگام عكاسي فكري به حال مشكل ديستورشن بشود. مثلن در اين عكس مجموعه دستهاي سوژه كه معمولن كمي بزرگتر از پيشاني فرد است به اندازه كل صورت جناب مشايخي درآمده است.
واترمارك نيز اي كاش كمي با وضوح (opacity) كمتري بود تا زيبايي اين پرتره low key زيبا بيشتر معلوم شود.
پينوشت: من خودم اگر از دستم در برود و ديستورشن را نبينم بعدن در اديت مقدار زيادي از دست را كراپ ميكنم.
جناب محبی راه حل جلوگیری از این دیستورشن در هنگام ثبت چیست؟ استفاده از فوکالهای بالاتر میتونه موثر باشه؟ در کل راهنمایی کنید ممنون میشم.
اولین تجربه ها با دو فلش : با تشکر از امین حق شناس ( illidan)
http://154.2.img98.net/out.php/i396487_img-6761.jpg
http://154.2.img98.net/out.php/i396488_img-6734.jpg
يك عكس نور پردازي استوديويي با سه فلاش. دو فلاش با سافت باكس و يك فلاش چتر رفلكت. عكس دوم همان عكس است و جهت نمايش جزئيات عكس اول.
فایل پیوست 29888
فایل پیوست 29889
برای نورپردازی عکس زمینه سفید، عموماً از دو شاخه فلاش، با کاسه استاندارد (همان کاسه رفلکتور 5 اینچ خودمان) و با قدرتهای مساوی، به یکی از دو نحوه ی زیر (هر کدام که جواب داد) استفاده میکنند. (البته ممکن است راههای ابتکاری دیگری هم وجود داشته باشد و نتیجه اش با این روش یکی باشد)
توضیحات:
- نواحی که از قسمت روشن شونده ی جلوی هر فلاش، با عدد 1 مشخص شده، منطقه ای پر نور، موسوم به Hot Spot فلاش است.
- نواحی که با شماره ی 2 مشخص شده، مکمل شماره 1 است که شدت نور آن ناحیه، کمتر از ناحیه 1 است.
- در دیاگرام ها، امتدادهای قرمز رنگ، امتداد و مرکز ناحیه ی Hot Spot است.
- در دیاگرام بالا، این دو امتداد قبل از برخورد با فون، به هم نمیرسند. (حالت ناهمرس)
- در دیاگرام پائینی، این دو امتداد، پس از تقاطع با یکدیگر، به فون میرسند. (حالت همرس)
فایل پیوست 29906
در برخی شرایط و قدرت فلاشها، ممکن است یکی از دو دیاگرام بالا کار کند و شاید هر دو کار کند (باید هر دو را امتحان کنید تا جواب بگیرید) بنده حالت همرس را بخاطر همپوشانی نواحی شماره 2، مقبول تر میدانم و خودم از این متد استفاده میکنم.
اگر هر دو فلاش، در قدرتی یکسان تنظیم شده باشد و نورسنج داشته باشید، با تغییر زوایای افقی فلاشها، به یک نورسنجی یکنواخت (مثلاً f/16) برای هر یک از نواحی سه گانه ی زیر میرسید:عرف بر این است که نور هیچ کدام از این دو فلاش، سوژه ی شما را اکسپوز نکند؛ بنابراین باید سوژه را از مناطق 1 و 2 خارج نمود (البته اندکی نور توسط فون سفید منعکس میشود و نواحی از بدن سوژه را بصورت ظریف روشن میکند. همین روشنائیهای کوچک، مشخص میکند که عکس زمینه سفید، دور بری شده یا واقعاً زمینه اش با تکنیک نورپردازی سفید به ثبت رسیده است! :;)) ... سپس شما سوژه را حدود 2 الی 2.5 استاپ آندر تر از آن f/16 (یعنی حدود f/8) نوردهی میکنید و اپرچر-سایز دوربین تان را نیز بر اساس f/8 تنظیم میکنید و عکس میگیرید.
اما اگر نورسنج نداشتید، باید با جابجائی های متقارن در امتدادهای قرمز و ایستادن در خط نیمساز قرمزها، از فاصله ای حدود 6 الی 8 متری فون (که سوژه رویش نباشد!)، بصورت چشمی به یکنواخت سازی نورهای رسیده به نواحی سه گانه ی فوق بصورت سعی و خطائی، اقدام کنید. (کار نشدنی نیست، با چند سعی و خطا، برای دفعات بعد نیز به مهارت نسبی مناسبی خواهید رسید) :-)
نظر لطفا
فایل پیوست 29919