صفحه 93 از 102 نخستنخست ... 43 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 921 تا 930 , از مجموع 1013
Like Tree8749تشکر

موضوع: عکاسی از کودکان

  1. #921
    كاربر همراه mohsen.sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    191
    تشکر شده
    321
    تشکر کرده
    2345

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط keshvary نمایش پست ها
    نقل قول نوشته اصلی توسط keshvary نمایش پست ها
    ممنون از راهنماییتون. درست است ولی سمت راست سوژه محیط خوبی نبود و به نوعی این نگاه به بیرون کادر رو دوست داشتم. کار دیگری هم از این سری هست که براتون آپ میکنم بلکه ایرادات قبلی را رفع کرده باشد و دوستان اشکال دیگری اگر باشد اطلاع دهند. در این دو کار از فیلتر سافت کننده استفاده شده

    فایل پیوست 25319
    عکس اولی که گذاشتید در صورتی که بخواهید حس ناراحتی در کودک نشان داده بشه خوب هست و ... همان طور که آقای صادقی گفتند لوک روم دقیقا برعکس اعمال شد
    در عکس دوم هم چون دارد مستقیم نگاه می کند در نتیجه لوک رومی نمی خواهد! و باز باید سوژه وسط کادر باشد!
    باز هم حس ناراحتی در کودک ایجاد میشه
    به خصوص با نوع ادیتی که انجام دادید.
    اگر دنبال چنین حسی بودید که کادرتون هم درست میشه! (به قول استاد فیلم برداریمون همیشه که نمیشه برای هر غصه ای بهترین کادر ها رو بست ! اتفاقا برای بعضی تم ها باید کادر بد بسته بشه!) البته به شرطی که قوانین رو بدانید و با شناخت بشکنید!

    نقل قول نوشته اصلی توسط 7777 نمایش پست ها

    جناب نعمت الهي نوراصلي بايد بالا تر از نور پركننده باشد.اگر نور اصلي پايين باشد نور پركننده كدوم سايه را ميتواند پركند؟
    یه سوال؟!
    ما توی نور پردازی تصویر برداری نور پر کنند (فیل لایت) رو ترجیحا هم رده با سوژه و بهترین جا کنار دوربین مد نظر قرار می دهیم!
    دلیل اینکه فرمودید نور پر کنند باید بالا باشد چه چیزی هست؟
    فیل لایت معمولا سایه ها رو تلطیف می کند نه اینکه بخواهد کاملا پر بکند! ممنون میشم بفرمایید دلیل این بالا بودن که فرمودید.
    keshvary تشکر می‌کند.

  2. #922
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض

    یه سوال؟!
    ما توی نور پردازی تصویر برداری نور پر کنند (فیل لایت) رو ترجیحا هم رده با سوژه و بهترین جا کنار دوربین مد نظر قرار می دهیم!
    دلیل اینکه فرمودید نور پر کنند باید بالا باشد چه چیزی هست؟
    فیل لایت معمولا سایه ها رو تلطیف می کند نه اینکه بخواهد کاملا پر بکند! ممنون میشم بفرمایید دلیل این بالا بودن که فرمودید.
    دوست عزيز يكبار ديگه پست بنده روبخونيد من گفتم نور اصلي بايد بالاتر از نور پركننده باشد.اگر شما با اين مورد مخالفيد توضيح بدم؟
    mohsen.sh تشکر می‌کند.
    مجید صادقی

  3. #923
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hmd921 نمایش پست ها
    ممنون بابت ارسال زیبایتان...

    نتیجه این است که می شود گاهی عکس های خوب هم در این تاپیک دید.

    این عکس به نظرم عکس خوب و بی نقصی است.عالی...
    ویرایش توسط Kaveh Ghobadi : Thursday 12 April 2012 در ساعت 00:13
    Halalzadeh، KHAKSAR، M.Meghdari و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  4. #924
    كاربر همراه mhd61 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Aachen, NRW, Germany
    نوشته ها
    134
    تشکر شده
    1685
    تشکر کرده
    199

    پیش فرض

    خواب چه میبینی نازنینم

    نام: 123.jpg نمایش: 435 اندازه: 157.0 کیلو بایت

    EOS 7D
    EF 50mm f1.4 @ F2.8
    1/640s
    ISO 100

  5. #925
    كاربر همراه K_NMT آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2006
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    477
    تشکر شده
    2511
    تشکر کرده
    4984

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 7777 نمایش پست ها
    دقت كنيد فقط سمت راست كادر و روي پيشاني اين ته رنگ است كه به نظر من اين ايراد محسوب ميشه.

    اين مشل يعني چي؟

    جناب نعمت الهي نوراصلي بايد بالا تر از نور پركننده باشد.اگر نور اصلي پايين باشد نور پركننده كدوم سايه را ميتواند پركند؟
    جناب صادقي
    عكس مال شماست؟ بهتره كمي صبر كنيم تا عكاس عكس، اگر مايل بود توضيح بده.
    اون مشل غلط املايي بود...شما ببخش
    نور اصلي بنا به تشخيص عكاس، هر جا باشه، نور پر كننده هم مي تونه وجود داشته باشه
    ضمنا من كجا گفتم نور اصلي بايد پايين باشه رفيق؟ مجددا پست اول من رو ببينيد...توضيح من، در مورد نور دوم بود.
    اين عكس (حداقل) يك نور ديگر، غير از نور اصلي داره كه در كچ لايت چشم سمت چپ پيداست...از اونجا كه خيلي بالا قرار داره، نمي تونه نور پركننده باشه، چراكه نور پركننده تا حد ممكن بايد همراستا و حتاي الامكان هم ارتفاع با دوربين قرار بگيره كه سايه مزاحمي ايجاد نكنه.
    اين موضوع رو بايد عكاس عكس، اگر مايل بود روشن كنه كه نقش اون نور دوم در عكس چي بوده
    حالا شما بفرماييد پايين بودن نور اصلي كه فرموديد، چطور باعث سافت شدن عكس شده؟
    ویرایش توسط K_NMT : Thursday 12 April 2012 در ساعت 09:13
    کوروش تشکر می‌کند.
    كيوان نعمت اللهي
    تجهيزات من

  6. #926
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض

    با سلام جناب نعمت الهي.
    اون مشل غلط املايي بود...شما ببخش
    منظور من توهين نبود. من فكر كردم يك اصطلاح عكاسيه كه من از اون بي خبرم.شما ببخشيد كه سوال من اين گونه تداعي شد.
    نور اصلي بنا به تشخيص عكاس، هر جا باشه، نور پر كننده هم مي تونه وجود داشته باشه
    نور پركننده ميتونه ميتونه وجود داشته باشه ولي نميتونه بالاتر از نور اصلي باشه. چون ديگه در اون حالت سايه اي را پر نمي كند كه بخواهيم اسمش رو نور پركننده بگذاريم.
    ضمنا من كجا گفتم نور اصلي بايد پايين باشه رفيق؟ مجددا پست اول من رو ببينيد...توضيح من، در مورد نور دوم بود.
    اين عكس (حداقل) يك نور ديگر، غير از نور اصلي داره كه در كچ لايت چشم سمت چپ پيداست...از اونجا كه خيلي بالا قرار داره، نمي تونه نور پركننده باشه، چراكه نور پركننده تا حد ممكن بايد همراستا و حتاي الامكان هم ارتفاع با دوربين قرار بگيره كه سايه مزاحمي ايجاد نكنه.
    ودر پست قبليتون:
    همونطور که در انعکاس چشم سمت چپ کودک پیداست, نور پرکننده زاویه بالایی دارد که سایه های صورت رو کاملا بهم ریخته
    همانطور كه در بالا هم گفتم نوري كه بالاتر از نور اصلي قرار ميگيره نميتونه اسمش نور پركننده باشه. و اين نور هيچ سايه اي از صورت رو نميتونه به هم بريزه.
    اين دو مورد كه در دو پست به اون اشاره كرديد با هم تناقض داره يا نه؟
    حالا شما بفرماييد پايين بودن نور اصلي كه فرموديد، چطور باعث سافت شدن عكس شده؟
    من در اين مورد به جاي اينكه جواب فني بهش بدم.جوابي رو كه در فرمايشات خودتون بود بهش اشاره ميكنم:
    عكس مال شماست؟
    با سلام و تشکر از ارسال زیباتون
    من مشکلی در ارتفاع دوربین و کادر بندی نمی بینم
    عکس کمی ته رنگ دارد ...ولی مشل اصلی در زاویه نور پر کننده است....همونطور که در انعکاس چشم سمت چپ کودک پیداست, نور پرکننده زاویه بالایی دارد که سایه های صورت رو کاملا بهم ریخته
    اين پست قبلي شماست كجاي اون از عكاس سوال كرديد كه به من ميگيد عكاس بايد خودش نظر بده.
    شما در اين پست يك موردي رو مطرح كرديد كه اشتباه بود( در بالا بهش اشاره كردم) اين رو من حق خودم ميدونستم كه فرمايشتون رو نقد كنم اگه اين ايراد داره و به قول شما صاحب عكس بايد اينرو بگه كه به نظر من اين اشتباهه وهركس ميتونه حرفهاي ديگري رو نقد كنه. براي اينكه خودم حرف خودم رونقض نكنم جواب سوالتون رو فني ميدم:
    پايين بودن نور اصلي كه فرموديد، چطور باعث سافت شدن عكس شده؟
    اگر نور اصلي در سطح تراز و نزديك به سطح تراز و روبروي صورت باشد.هيچگونه سايه اي در جلوي صورت ايجاد نميشود در اين حالت اجزاء صورت توسط سايه روشن برجسته نميشوند يعني سافت ميشوند. دو طرف بيني در سايه قرار نميگيرد .واز آنجا كه دو طرف سر هم روشن ميشوند وفقط عقب سر در سايه قرار ميگيرد سوژه تخت و بي روح ميشود.
    اين موضوع ميتواند حتي توسط دو نور كه در كناره هاي عكاس وسوژه قرارميگيرد هم اتفاق بيافتد به طوري كه قدرت وفاصله اين دو نور از سوژه يكي باشد (مدلي كه در اكثر آتليه هاي بي كيفيت ما رسم است) . دراين حالت هم هيچ سايه اي در صورت بوجود نمي آيد و در نتيجه در صورت سوژه برجستگي كمتر ديده ميشود وصورت سوژه سافت وتخت ميشود .
    ویرایش توسط 7777 : Thursday 12 April 2012 در ساعت 13:56
    Mehran m و hadi 85 تشکر می‌کنند.
    مجید صادقی

  7. #927
    كاربر فعال masoudrejae آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    نوشته ها
    595
    تشکر شده
    3136
    تشکر کرده
    2404

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hmd921 نمایش پست ها
    این عکس خیلی عالیه
    اگه میشه نسخه خروجی دوربین بدون ویرایش را هم بگذارید
    چون من واقعا برام سواله شده که این چنین کاری چند درصدش ادیت و چند درصدش عکس هست .ممنون
    Usef Bagheri تشکر می‌کند.

  8. #928
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    127
    تشکر شده
    63
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط masoudrejae نمایش پست ها
    این عکس خیلی عالیه
    اگه میشه نسخه خروجی دوربین بدون ویرایش را هم بگذارید
    چون من واقعا برام سواله شده که این چنین کاری چند درصدش ادیت و چند درصدش عکس هست .ممنون
    به نظر من عكس بدي نيست.ولي همچين عكس تكان دهنده اي نيست.درحالي كه فكر ميكنم قسمت راست كادر ميتونست در اديت در نزديكي دست سوژه قطع شود واين فضاي بدون استفاده را در سمت راست كادر از بين ببرد.

    با اين حال خوشحال ميشم دوستان نكات مثبت اين عكس رو بگن تا من هم ياد بگيرم.
    ممنون.

  9. #929
    كاربر همراه K_NMT آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2006
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    477
    تشکر شده
    2511
    تشکر کرده
    4984

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 7777 نمایش پست ها
    با سلام جناب نعمت الهي.

    منظور من توهين نبود. من فكر كردم يك اصطلاح عكاسيه كه من از اون بي خبرم.شما ببخشيد كه سوال من اين گونه تداعي شد.

    نور پركننده ميتونه ميتونه وجود داشته باشه ولي نميتونه بالاتر از نور اصلي باشه. چون ديگه در اون حالت سايه اي را پر نمي كند كه بخواهيم اسمش رو نور پركننده بگذاريم.

    ودر پست قبليتون:

    همانطور كه در بالا هم گفتم نوري كه بالاتر از نور اصلي قرار ميگيره نميتونه اسمش نور پركننده باشه. و اين نور هيچ سايه اي از صورت رو نميتونه به هم بريزه.
    اين دو مورد كه در دو پست به اون اشاره كرديد با هم تناقض داره يا نه؟

    من در اين مورد به جاي اينكه جواب فني بهش بدم.جوابي رو كه در فرمايشات خودتون بود بهش اشاره ميكنم:

    اين پست قبلي شماست كجاي اون از عكاس سوال كرديد كه به من ميگيد عكاس بايد خودش نظر بده.
    شما در اين پست يك موردي رو مطرح كرديد كه اشتباه بود( در بالا بهش اشاره كردم) اين رو من حق خودم ميدونستم كه فرمايشتون رو نقد كنم اگه اين ايراد داره و به قول شما صاحب عكس بايد اينرو بگه كه به نظر من اين اشتباهه وهركس ميتونه حرفهاي ديگري رو نقد كنه. براي اينكه خودم حرف خودم رونقض نكنم جواب سوالتون رو فني ميدم:

    اگر نور اصلي در سطح تراز و نزديك به سطح تراز و روبروي صورت باشد.هيچگونه سايه اي در جلوي صورت ايجاد نميشود در اين حالت اجزاء صورت توسط سايه روشن برجسته نميشوند يعني سافت ميشوند. دو طرف بيني در سايه قرار نميگيرد .واز آنجا كه دو طرف سر هم روشن ميشوند وفقط عقب سر در سايه قرار ميگيرد سوژه تخت و بي روح ميشود.
    اين موضوع ميتواند حتي توسط دو نور كه در كناره هاي عكاس وسوژه قرارميگيرد هم اتفاق بيافتد به طوري كه قدرت وفاصله اين دو نور از سوژه يكي باشد (مدلي كه در اكثر آتليه هاي بي كيفيت ما رسم است) . دراين حالت هم هيچ سايه اي در صورت بوجود نمي آيد و در نتيجه در صورت سوژه برجستگي كمتر ديده ميشود وصورت سوژه سافت وتخت ميشود .
    جناب صادقي
    با تمام نقل قولهاي شما، من هنوز تناقضي در حرفهام نمي بينم...حتما سوء تفاهم شده
    بنده هم گفتم كه نور پركننده نمي تونه زاويه بالا داشته باشه و ...ولي با فرض اينكه عكاس، از اون نور دوم، با نيت نور پركننده استفاده كرده، توضيحاتي دادم و نظرم رو گفتم.
    واقعا اون نور دوم هدفش چي بوده؟ كسي جز عكاسي نمي دونه.
    منظور من از بهم ريختن سايه ها، تداخل سايه هاي نور اول و دوم بوده كه در سايه هاي صورت سوژه، قابل مشاهده است.
    در مورد سافت بودن...نزديكي منبع نور اصلي به سوژه و يا بزرگ بودن نسبت منبع نور به سوژه، باعث كاهش كنتراست سايه و روشن و نرم شدن لبه سايه ها مي شه كه البته يك تكنيك نورپردازي است و شما در اين مورد خاص، با عنوان سافت شدن بهش اشاره كرديد .
    ولي در كل، با تجربه خودم در عكاسي استوديويي كه بيشتر هم در زمينه كودك بوده، مي دونم كه گرفتن يك حالت راحت و دوست داشتني از يك كودك، اينقدر ارزشمند است كه مي توان گاهي ايرادات ظريف نورپردازي و ... را ناديده گرفت...همونطور كه پدر و مادرها، اغلب ناديده مي گيرند!
    فعلا...
    M.Mobin، Ali Bayati و کوروش تشکر می‌کنند.
    كيوان نعمت اللهي
    تجهيزات من

  10. #930
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض

    در مورد سافت بودن...نزديكي منبع نور اصلي به سوژه و يا بزرگ بودن نسبت منبع نور به سوژه، باعث كاهش كنتراست سايه و روشن و نرم شدن لبه سايه ها مي شه كه البته يك تكنيك نورپردازي است و شما در اين مورد خاص، با عنوان سافت شدن بهش اشاره كرديد .
    يك بار ديگه پست بنده رو بخونيد.
    من در مورد نزديكي منبع نور . اندازه منبع نور. كنتراست نور. چيزي نگفتم عرض من در مورد جايگاه وارتفاع منابع نور بود.
    عكاسي با كنتراست بالا وپايين هم جزء تكنيك هاي نور پردازي هست . ولي شما اشتباه نكن منظور من از سافت بودن عكس, مربوط به پايين بودن كنتراست عكس نمي شود.مربوط به عدم وجود سايه ميشود.
    ولي در كل، با تجربه خودم در عكاسي استوديويي كه بيشتر هم در زمينه كودك بوده، مي دونم كه گرفتن يك حالت راحت و دوست داشتني از يك كودك، اينقدر ارزشمند است كه مي توان گاهي ايرادات ظريف نورپردازي و ... را ناديده گرفت...همونطور كه پدر و مادرها، اغلب ناديده مي گيرند!
    به نظر من منطق خوبي در اين مورد در كارتان در نظر نگرفته ايد.چون پدر ها ومادر ها ايرادهاي نورپردازي رو ناديده ميگيرند وشايد اصلا درباره نورپردازي چيزي نميدونند.ما فقط يك عكس بچه شون رو بهشون تحويل بديم و.....
    مشكلي كه وجود دارد اينه كه ما در نور پردازي فقط يك نور اصلي داريم نه دوتا و نه سه تا.حال وظيفه نور اصلي چيست : روشن كردن سوژه وبوجود آوردن سايه روشن براي اينكه در عكس دوبعدي با بوجود آوردن سايه حس سه بعدي رو به بيننده منتقل كنيم.
    خب كار فيل لايت چيست: كم رنگ كردن سايه هاي بوجود آمده از نور اصلي. ولي نه اينكه سايه ها رو از بين ببرد وصورت سوژه رو تخت و بيروح كند .در اين موقع است كه ميشه گفت ما به جاي يك نور اصلي دوتا نور اصلي داريم در جايگاه هاي مختلف . كاري كه خيلي ها در آتليه اين كار رو انجام ميدهند (دوتا نور با زاويه 45 درجه با يك قدرت نسبت به سوژه)
    به نظر من اسم اين نورپردازي نيست اسم اين رو فقط ميتوان روشن كردن سوژه براي گرفتن يك عكس گذاشت.
    مجید صادقی

صفحه 93 از 102 نخستنخست ... 43 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •