سلام دوستان.
من احتیاج به راهنمایی و کمکتون دارم ممنون میشم جواب سوالتم رو بدید
تاپیک رو مطالعه کردم و جواب بعضی سوالاتم رو دیدم
تصمیم گرفتم برای خودم شروع به کار کنم تجربم هم نسبتا کمه
تو اتاقی به ابعاد 2.8*4.8متر .
با توجه به بودجه خیلی کمی که دارم
میخوام یه ست نور چینی که تو انتخاب برندش مردد هستم 400 ژول بگیرم و 2تا بک سفید و مشکی که ابعادشون 3*5 هست و البته پایه زنجیری
مساله اینجاست که عرض اتاق 20 سانت از 3 متر کمتره برای نصب فون و پایش به مشکل میخورم یا میشه کاریش کرد؟ نور 400 چطور ؟ این وسایل رو نو بگیرم یا دسته دو تقریبا بودجه خرید نو رو دارم اما فکر میکنم اگر بعد مدتی کارم اوکی نشد و خواستم بفروشم ضرر کمتری بکنم
دوربینم هم 600 دی با لنز 18-135
خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید.
اگر کاری که میخواهید انجام بدید، تفننی است و بودجه تون محدود، بشرط اینکه به اجناس دست دوم و سالم دسترسی داشته باشید، شاید صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشه براتون. چون حین فروختنشون، دست دوم بودن و سوم بودنشون دیگه فرقی نخواهد داشت.
اگر کار پرتره قراره انجام بدید، ۳۰۰ ژول جوابگوی کارهاتون هست؛ و اگر کار تبلیغاتی و محصول-گرافی باشه، ۴۰۰ بهتر از ۳۰۰ جواب میده، ولی همون ۳۰۰ هم در اکثر قریب به اتفاق موارد، پاسخگوست (گرچه ترفندهایی هم برای جبران کم بودن نورفلاش ها در دیافراگم های خیلی تنگ وجود داره)
اون لولهء ۳ متری و ملحقاتش هم اغلب قابل بریدن و کوتاه شدنه، همینطور طاقهء فون ها
و از همه مهمتر، اگر کلاً با فلاشهای استودیوئی آشنایی ندارید و دوستی دارید که این امکانات را در اختیار دارد و میتوانید از آنها بطور موقتی بهره مند شوید، حتماً قبل از خرید اینکار رو بکنید تا با روال کارشون آشنا بشید و موقع خرید، اولین بارتون نباشه دارید فلاش میبینید.
دوست عزیز در اتاقی با چنین ابعاد و با بودجه محدود چه نیازی به فلاش 400j هست؟
یه ست کامل 150 یا 160 (شامل 3فلاش، پایه، چتر، شیدر، فیلتر رنگی و ...) هم کاملا برای کارهای آماتور خانگی جوابگو خواهد بود. میتونید دست دوم تمیزش رو با قیمتهای بسیار مناسبی در سایتهای مربوط و یا تاپیک خرید و فروش همین سایت پیدا کنید. در اینصورت حتی اگه کاسبی نچرخید ضرری نکرده اید.
ضمنا عرض واقعی فونهای 3 متری موجود در بازار 2.7 الی 2.8 هست و لوله نگهدارنده هم قابل برش.
قیچی کردن کناره فون رو توصیه نمیکنم چون به تدریج و در باز و بسته کردن مداوم ریشه ریشه شده و از بین خواهد رفت.
موفق باشید.
می شود هر شات، قدمی باشد به سوی خدا ...
ممنون از جوابتون دوستان
راستش کار تفننی نیست و قراره یه جورایی مشتری داشته باشم(البته بعد از 1-2 هفته تمرین با نور و مدل)
دوره عکاسی دیدم و یک مدتی هم تو استودیو عکاسی کار کردم که البته خیلی مفید نبوده
فکر نمیکنم عکاسی صنعتی انجام بدم حداقل فعلا و در حال حاضر فقط پرتره
بودجم تقریبا 3 میلیون هست
دقیقا بین 2 راهی هستم که اگه کارم نگرفت ضرر نکنم و اگه بگیره جای بزرگ بگیرم و دیگه نور لازم نباشم حالا موندم خوش بین باشم نور خوب بگیرم یا نه ریسک نکنم و نور معمولی تر
در مورد فون مساله حل شد واسم
و ممنون میشم اگه نظر پیشنهاد و تجربه داشته باشید که حتما منه تازه کار نمیدونم بگید
دوستان عزیزم...
خرید فلاش استودیویی موکت نیست! که به ابعاد محل ارتباط مستقیم داشته باشد.
مهم کیفیت نور و تنظیمات است.
شما اگر یک فلاش 200 ژول بخرید ولی یک استاپ نور اش کاهش پیدا کند یقینا نور مناسبی نخواهد داشت در مقایسه با فلاشی که 1000 ژول است ولی 10 استاپ نور اش کم می شود.
در خرید فلاش به موضوعات مختلفی باید توجه کرد که در تاپیک های مختلف بارها در مورد اش صحبت شده.
وقتی شما قصد خرید دارید سعی کنید با اطلاعات کامل خرید کنید که در آینده حسرت نخورید که ایکاش این را نمی خریدم.
لازمه اگاهی کامل این که که تاپیک ها را مطالعه کنید. چرا ؟
چون با پرسیدن شما نظر یکی دو نفر را جویا می شوید ولی با مطالعه دقیق یک تاپیک با 400 پست شما نظر حداقل 40 تا 50 نفر خبره و اینکاره را متوجه خواهید شد.
که یقینا راهگشای بهتری خواهد بود.
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
این مطلبی که مینویسم اگر دوست داشتید بعدا به فلاش های استودیویی منتقل کنید
ولی چون اکثرا اینجا این سوال پرسیده میشه
که برای تازه کار ها فلاش چی بخرم که ارزون باشه بعدا کارم نگرفت ضرر نکنم و...
و اکثرا هم فلاش های 150-200 ژول پیشنهاد میشه و اکثر این فلاش ها هم چینی و بیکیفت هستن
تصمیم گرفتم اون مطالبی که با تجربه بهشون رسیدم و دهنم را با اسفالت خیابان یکی کردن باهاتون به اشتراک بگذارم
فلاش های ارزون مخصوصا 150-160 ژول ها چند تا مشکل دارند
اول اختلاف وایت بالانسشون یعنی در کمترین قدرت با بیشترین قدرت فلاش تغییر رنگ تصویر را به وضوح مشاهده میکنید
دوم بخاطر اینکه اکثرا رینگ یونیورسال میخورن نه رینگ بوئن براشون سافت باکس های متنوع وجود نداره مثلا شما نمیتونی 30*90 روشون نصب کنی
سوم تعداد استاب های نوری شون خیلی کمه حداکثر چهار تا و تو بعضی ها سه تا
چهارم اکثرا فن ندارند و چون رینگ های یونیورسال پلاستکی هستن شما لامپ مدلینگ را روشن میکنی بعد حدود یک ساعت میبینی سافت باکس افتاد زمین به علت گرم شدن حفاظ دور و اب شدن رینگ یونیور سال و درنتیجه نمیتونی از لامپ های مدلینگ به مدت طولانی استفاده کنید
پنجم نور مدلینگ داخل این فلاش ها بسیار ضعیف هست و اگه نور محیط معمولی باشه شما اصلا نمیتونی ببینی نور کجای سوژه افتاده
ششم پایه های این فلاش ها بسیار ریقو و بدرد نخور و نازک هستن و با کوچکترین ضربه ای فلاش زمین میخوره و ریق رحمت را سر میکشه
هفتم ارتفاع این پایه این فلاش ها اکثرا 1.80 هستن و شما عملا نمیتونی برای سوژه های ایستاده اون روش نورپردازی ایده الت را استفاده کنی
خلاصه بهتر هست در خرید فلاش کاملا دقت به خرج بدهید چون اگه قراره هر روز باهاش سر و کله بزنید اعصابتون و کیفیت کار خیلی مهم تر از یک میلیون بیشتر یا کمتر هست
خوشبختم؛ تو با منی، لبخندتو از من نگیر
عشق من؛ تا با همیم دلشورۀ رفتن نگیر
البته مسعو جان من با شما مخالفم.نه در همه ی موارد
اول این که شما همه ی برند ها رو تست نکردید (فلاش های قبلی من که 160 بود فن هم داشت)
در مورد وایت بالانس هم بارها اساتید گفتند که اگر فلاش شما وایت بالانس ثابتی نداره دلیل بر این نیست همه ی چینی ها همین طور باشه
در مورد کم شدن قدرت هم مطمئنم از خود من بیش از 4 استاپ بود
در مورد سایز سافت باکس هم فقط کافیه یه هزینه ی اضافی بدید.و تبدیلش رو بخرید
در مورد پایه هم اصلا" این حرفتون نیاز به بحث نداره.اگر کسی پایه بهتر خواست میره مدل پمپی رو میخره که تا 2.5 متر هم بلند میشه و استحکام و ایستایی خوبی هم داره
و اصل موضوع اینه فلاش های قدرت پایین و چینی رو هیچ کس برای یک کار تجاری توصیه نمیکنه.یه ضرب المثلی هست که میگه "یا خدا رو بخواه یا خرما"
ببخشید اگه زیاد حرف زدم
CACTUS.HOSSEIN=INSTAGRAM
CANON M5 + 15-45 / 50MM F1.8 STM / Yongnuo 600ex-rt*2 / Yongnuo YN-E3-RT
ممنون جناب مسعود از به اشتراک گذاشتن تجربیاتتون که به صرف هزینه بدست اوردید
اما من دقیقا متوجه نشدم فلاش چینی نگیریم یا فلاش 150-200 چینی نگیریم؟
من خودم میخوام واسه کسب تجربه و تمرین از یه شاخه فلاش شروع کنم که پولمم به همون 300 s&s یا mettle یا برندهای چینی که زیاد با هم تفوت ندارند میرسه(شاید تفاوت عمدشون در قدرتشون باشه) و میخوام یه 300 j بخرم
من تمام پست های این قسمت رو خوندم و به جز عده ای خاص همه بودجشون به همین فلاش چینیا میرسه
اگه تجربه شما اینکه همه برندهای چینی در هر قدرتی واقعا بدرد نخور است (یا همون قدرتهایی که مثال زدید) خوب من هیچوقت اقدام به خرید فلاش نمیکنم چون پول خریدن برند گرون رو هم ندارم
یا اگه پیشنهادی واسه برند چینی بی کیفیت یا قدرتی که بدرد بخور باشه دارید لطف کنید بگید (البته میدونم اگثربرندهای چینی مثل هم هستن)
تو این کتاب نور پردازی خوندم که فلاش dream light کلوین ثابت کم شدن نور مدلینگ با قدرت ومزایا ی یک فلاش بدرد بخور چینی رو داشت
خب به نظر شما این تبلیغات فقط تبلیغاته واسه کسایی مثل ما اماتور ها که به اندازه شما تجربه نداریم
اصلا بزار یه سوالی بپرسم
من با این پول کم 1000000 که میخوام یه شاخه بگیرم چه برندی بگیرم که این مشکلاتی که تو پست خودتون ذکر کردید توش نباشه
چون اگه تجربه ی شمارو بازم تجربه کنم خیلی زده حال بهم میخوره
اگه دوستان دیگه ام پیشنهادی دارن بی زحمت لطف کنن از تجربیاتشون بگن تا ما تازه کارا ضرر نکنیم
اون کتابی رو که اشاره کردید (دوجلدی) در اصل همون آقای واردکنندهء برند Dream Light نوشته و تا تونسته از برند وارداتی خودش توش تبلیغ کرده (هر دوجلد رو خونده ام)
حتی اینکه سمینارهای رایگان نورپردازی (بخوانید معرفی برند خاص!) برگزار میکنند و عملاً چیزی از نورپردازی در ۲ ساعت به شرکت کننده منتقل نمیکنند (فقط یکسری بدیهیات رو شبیه سازی میکنند) ولی ذهنش روآماج تبلیغات اون جنس میکنند.
اینگونه اجناس رو بنده هم میتونم برم چین، و نام برند مورد علاقه ام رو به سازنده بدم و جنسم رو با شکل و رنگ و برند خاص خودم تحویل بگیرم. (اکثر غریب به اتفاق واردکننده های فلاش چینی، همینکار رو کرده اند)
از قیمتش خبر ندارم، هنوز هم کسی رو ندیدم که ازش بد یا خوب بگه.
اما با توجه به اینکه یه شاخه فلاش اروپائی با قیمتی بین ۳.۵ میلیون تومن تا مثلاً شش یا ۷ میلیون تومن (یعنی معادل ارزش ریالی کل یه کیت سه شاخهء کامل چینی)، باز هم بین FullPower و ۱/۲ قدرتش، اندکی تغییر کلوین داره، ادعای فروشندهء فلاش چینی مبنی بر ثبات کلوین در قدرتهای مختلف رو قویاً مردود میدونم. (این مطلب رو روی دو برند معروف اروپائی و آمریکایی باتفاق یکی از دوستان در همین فروم تست کرده ایم) کما اینکه با دو سه برند چینی و حتی یک برند معروف کره ای هم کار کرده ام و همین وضعیت رو به عینه دیده ام.
یا باید بهای جنس خوب رو داد، و یا باید جنس متوسط رو خرید و با کم و کاستش ساخت؛ اما سراغ جنس چینی ای برید که هم زیاد ازش (صرفاً) توسط «مصرف کننده» تعریف میشه و هم خدمات پس از فروش خوب و خوش نامی داره.