صفحه 44 از 58 نخستنخست ... 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 431 تا 440 , از مجموع 572
Like Tree1223تشکر

موضوع: پردازش و تبديل فايلهاي RAW

  1. #431
    كاربر فعال AmirS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    896
    تشکر شده
    2131
    تشکر کرده
    1291

    پیش فرض

    آخرین ورژن ACR که با CS3 کار میکنه، همون ACR 4.6 ه که نسخه ویندوزی‌ش رو از لینک زیر میتونید بگیرید:
    کد:
    http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4036
    روش نصب‌ش هم توی همون لینک هست.

    •••
    پ.ن: اگه چشم نزنم، الان یه مدتی‌ه که سایت ادوبی برای ایران بازه!!!
    برای همین شاید این لینک ها به درد بخوره:
    لیست همه نسخه های ACR برای ویندوز:
    کد:
    http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=106&platform=windows
    لیست همه نسخه های ACR برای مک:
    کد:
    http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=106&platform=mac
    پ.پ.ن: اینکه نسخه های ابتدایی زیر ۲ مگ هستند و الان به ۱۰۰ مگ رسیده هم در نوع خودش جالبه...
    nmroshan، پندار و M.smaelnedjad تشکر می‌کنند.

  2. #432
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38312
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض

    ACR ده ساله شد.

    در این ۱۰ سال، ACR روند پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.

    در آن ابتدا که اصلا کسی RAW را نمی‌شناخت و به آن اهمیت نمی داد.

    نرم افزارهای همراه دوربین نیز خیلی User Friendly نبودند.

    از خیلی از دوستان عکاس حرفه‌ای آن سالها (۸۲-۸۳) شنیده بودم که اصلا به RAW معتقد نبودند و می گفتند JPEG همه نیازهایشان را بر طرف می‌کند.

    ادوبی با معرفی ACR با فتوشاپ CS در آن سالها، حقیقتا پروسس RAW را به یک کار لذت بخش تبدیل کرد.

    و وقتی این روش پروسس توسط عکاسان تجربه شد، تازه به برتری های آن پی بردند.

    در آدرس زیر مطلبی است که در همان سالها تهیه شده و به عنوان سرگرمی بد نیست نگاهی به آن بیاندازیم و با شکل و قیافه ACR های اولیه آشنا شویم:

    روند كاری عكاسی دیجیتال در فرمت RAW : قسمت سوم | عکاسی

    اینفوگرافیک زیر نیز به همین مناسبت توسط ادوبی تهیه شده است و مرور آن خالی از لطف نیست تا با حقایقی از ACR آشنا شویم:


    آدرس نسخه بزرگ اینفوگرافیک:
    http://blogs.adobe.com/photoshopdotc...fographic_.jpg
    ME، reza_Bahman، Kaveh Ghobadi و 26 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  3. #433
    كاربر همراه MZITech آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2007
    نوشته ها
    151
    تشکر شده
    923
    تشکر کرده
    2030

    پیش فرض

    در راستای مباحثی که جناب روشن عزیز درباره‌ی DNG Converter مطرح کردن، امروز فرصتی دست داد تا شخصا خودم مقایسه‌ای انجام بدم.
    نحوه‌ی کار بدین‌صورت بود، که عکس خام رو با غیرفعال کردن همه‌ی پارامترها به فایل‌های DNG و همچنین فایل JPG تبدیل کردم.
    و در نهایت یک ویرایش یکسان رو به همه‌ی عکس‌ها (در هر گروه) اعمال کردم.

    عکس زیر برای مشاهده‌ی نحوه‌ی بازیابی مناطق تاریک، گزینه‌ی خوبی بود:

    DSC_0069.jpgDSC_0069-Edited.jpg

    حجم فایل‌ها به قرار زیر است:

    NEF = 24.9
    DNG_Loseless = 17.4
    DNG_Lossy = 6.07
    DNG_Lossy_10MP = 2.95
    JPG_Quality_80 = 2.26

    مقایسه در برش 100 درصد :

    Second_Comparison.jpg

    خوب کاملا مشخص هستش که Lossy DNG با وجود کاهش چشم‌گیر در حجم، تفاوتش با عکس اصلی (در این‌جا NEF) بسیار ناچیز است.
    چیزی که خودم حس کردم، به مقدار خیلی جزئی نویز در برش 100 درصد به چشم می‌خورد نسبت به عکس خام.
    علی‌رغم این‌که از لحاظ حجمی فایل jpg تقریبا با DNG Lossy 10MP مشابه هست، ولی 8-بیتی بودن‌ش در ویرایش‌های سنگین، خیلی زود خودش را نشان می‌دهد!

    =============================

    عکس زیر هم برای سنجش طیف رنگی انتخاب کردم.

    DSC_0310.jpg

    حجم فایل‌ها به قرار زیر است:

    NEF = 28.2
    DNG_Loseless = 24.5
    DNG_Lossy = 7.44
    DNG_Lossy_10MP = 3.92
    DNG_Lossy_3MP = 1.1
    JPG_Quality_80 = 4.27

    مقایسه در برش 100 درصد:

    First_Comparison.jpg

    همان‌طور که مشاهده می‌شود، دوباره DNG Lossy در سایز اصلی، رفتار خیلی خوبی از خودش نشان داد. ولی با کاهش ریزلوشن عکس، طیف رنگی در آسمان کمی دچار اختلال شده است. البته قابل ذکر هست که اندکی مقابله با نویزهای رنگی و یا با روش‌های دیگر می‌توان با این مشکل تا حدود زیادی غلبه کرد.

    و در انتها اینکه، حس خودم به Lossy DNG این‌طور هست که، قابل اعتماد است!
    بسته به درجه‌ی حساسیت عکس‌ها، شاید بتوان گفت که احتمالا در درصد بالایی از عکس‌ها و پروژه‌ها، انسان می‌تواند بر روی دلش پای بگذارد..!
    nmroshan، ME، Kaveh Ghobadi و 19 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد زرندی

  4. #434
    كاربر فعال nejadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2008
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    791
    تشکر شده
    5573
    تشکر کرده
    1978

    پیش فرض

    سلام به همه دوستان ......

    من لپتاپ macbook pro Retina دارم .....وقتی توی نرم افزار dpp اندازه view روی ۱۰۰٪ میزارم با وقتی که توی فتوشاپ یا لایت روم روی ۱۰۰٪ میزارم از لحاظ اندازه تفاوت فاحشی داره ...یعنی ۲۰۰٪ توی فتوشاپ یا لایت روم برابر ۱۰۰٪ توی dpp هست ..دوستان کسی اطلاعاتی توی این زمینه داره ؟
    ویرایش توسط nejadi : Monday 27 January 2014 در ساعت 18:54
    Amir Abdolpanah تشکر می‌کند.

  5. #435
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38312
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض

    DPP ( مانند فتوشاپ) نسخه سازگار با رتینا دارد؟
    بابک مهرافشار تشکر می‌کند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  6. #436
    كاربر فعال nejadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2008
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    791
    تشکر شده
    5573
    تشکر کرده
    1978

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nmroshan نمایش پست ها
    DPP ( مانند فتوشاپ) نسخه سازگار با رتینا دارد؟
    سلام
    جناب دكتر روشن ، با دستگاهي كه از سيستم عامل ويندوز استفاده ميكنه تست كردم و در اونجا در هر دو نرم افزار ويو 100% يكي هست و همون actual size هست ، اما توي رتينا در نرم افزار dpp ويو 100 درصد درست هست و اين فتوشاپ و لايت روم هست كه ويو ١٠٠ درصدشون در واقع ٥٠ درصد هست و براي رسيدن به صد درصد حتي در ACR بايد روي ٢٠٠ درصد گذاشت !
    lamagra و بابک مهرافشار تشکر می‌کنند.

  7. #437
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38312
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض

    درود جناب نژادی
    گمان می‌کنم نرم‌افزارهایی که با رتینا سازگار نباشند در نمایش عکسها رزولوشن واقعی را نشان نمی‌دهند. احتمالا اشکال از DPP باشد. در این آدرس هم چیزهایی گفته و راه حلی را پیشنهاد کرده:
    http://www.dpreview.com/forums/post/50693385
    M.Rahimizadeh تشکر می‌کند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  8. #438
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض

    همان طوری که می دانید به علت وجود فیلترهای رنگی (برای ثبت رنگ) روی پیکسل ها، تصویر ابتدا با 3 رنگ RGB ثبت شده و سپس توسط پردازنده ها، رنگ های اصلی استخراج می شوند. می خواستم بدونم آیا در عکاسی در فرمت خام، این تبدیل انجام می گردد؟ یا فایل خام ما به همان صورت با سه رنگ ثبت شده و مبدل های فایل خام این کدها را ترجمه می کنند؟ به نظر خودم با توجه به اینکه در ACR، دوربین هایی که از الگوی بایر پیروی نمی کنند با مشکلاتی مثل آب رنگی شدن و کاهش دیتیل همراه می شوند، پس احتمال زیاد این تبدیل در ACR انجام می شود. درست است؟

    -------------------------------------------------------------------------

    سوال دیگر این است که اگر این اطلاعات به صورت ترجمه نشده در فایل RAW وجود داشته باشد، چگونه می توان حالت پیکسل پیکسلی آن را
    که هر پیکسل به رنگ فیلتر روی آن نمایش داده می شود، دید؟ (چیزی مشابه عکس زیر)

    ویرایش توسط Amir Abdolpanah : Saturday 22 February 2014 در ساعت 15:23 دلیل: اضافه کردن سوال دیگر ...
    Canon!، a.g g.a، D.Daneshmand و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #439
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    13116
    تشکر کرده
    7879

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir Abdolpanah نمایش پست ها
    همان طوری که می دانید به علت وجود فیلترهای رنگی (برای ثبت رنگ) روی پیکسل ها، تصویر ابتدا با 3 رنگ RGB ثبت شده و سپس توسط پردازنده ها، رنگ های اصلی استخراج می شوند. می خواستم بدونم آیا در عکاسی در فرمت خام، این تبدیل انجام می گردد؟ یا فایل خام ما به همان صورت با سه رنگ ثبت شده و مبدل های فایل خام این کدها را ترجمه می کنند؟ به نظر خودم با توجه به اینکه در ACR، دوربین هایی که از الگوی بایر پیروی نمی کنند با مشکلاتی مثل آب رنگی شدن و کاهش دیتیل همراه می شوند، پس احتمال زیاد این تبدیل در ACR انجام می شود. درست است؟
    سلام...

    بله، درست است.
    در واقع یکی از اصلی ترین کارهای هر مبدل RAW فرآیند Demosaicing است.

    کد:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Demosaicing
    K_NMT، KHAKSAR، Amir Abdolpanah و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نوید حسینیان | پیوسته



  10. #440
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38312
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir Abdolpanah نمایش پست ها
    همان طوری که می دانید به علت وجود فیلترهای رنگی (برای ثبت رنگ) روی پیکسل ها، تصویر ابتدا با 3 رنگ RGB ثبت شده و سپس توسط پردازنده ها، رنگ های اصلی استخراج می شوند. می خواستم بدونم آیا در عکاسی در فرمت خام، این تبدیل انجام می گردد؟ یا فایل خام ما به همان صورت با سه رنگ ثبت شده و مبدل های فایل خام این کدها را ترجمه می کنند؟ به نظر خودم با توجه به اینکه در ACR، دوربین هایی که از الگوی بایر پیروی نمی کنند با مشکلاتی مثل آب رنگی شدن و کاهش دیتیل همراه می شوند، پس احتمال زیاد این تبدیل در ACR انجام می شود. درست است؟

    -------------------------------------------------------------------------

    سوال دیگر این است که اگر این اطلاعات به صورت ترجمه نشده در فایل RAW وجود داشته باشد، چگونه می توان حالت پیکسل پیکسلی آن را
    که هر پیکسل به رنگ فیلتر روی آن نمایش داده می شود، دید؟ (چیزی مشابه عکس زیر)

    درمورد سوال دوم:
    با توجه به اينكه الگوي فيلتر رنگي باير در سنسورهاي متفاوت، با يكديگر متفاوت هستند، نميتوان با يك فرمول مشابه براي همه سنسورها، به هدف فوق رسيد
    اما در ادرس زير پلاگيني معرفي كرده است كه احتمالا اين فرايند را شبيه سازي مي كند
    http://www.peter-cockerell.net/Bayer/filters.zip
    Bayer Pattern in Digicam CCDs
    F.KamranNia، Navid7h، Amir Abdolpanah و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

صفحه 44 از 58 نخستنخست ... 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •