سلام دوستان
ینده می خوام یک دوره کامل عکاسی ببینم بر حسب علاقه ی زیادم و بیشتر روی منظره و landscape احتمالا مانور خواهم داد. می خواستم از دوستان خبره بپرسم در رنج دو تا یه سه تومن چه نوع دوربینی بایستی بخرم با بهتر است تهیه کنم؟
ممنون
سلام دوستان
ینده می خوام یک دوره کامل عکاسی ببینم بر حسب علاقه ی زیادم و بیشتر روی منظره و landscape احتمالا مانور خواهم داد. می خواستم از دوستان خبره بپرسم در رنج دو تا یه سه تومن چه نوع دوربینی بایستی بخرم با بهتر است تهیه کنم؟
ممنون
دوستان بنده درمورد تفاوت فوکس پوینت معمولی و فوکس پوینت کراس تایپ خیلی خوندم اما هنوز واقعا به صورت دقیق متوجه نشدم دقیقا تاثیر و تفاوت عملیی که کراس تایپ بودن فوکس پوینت ها اعمال میکنن چی هست
من با D3300 که فقط یه کراس تایپ در مرکز داره همه جور فوکسی روی همه قسمتی میکنم و مشکلی واقعا ندارم با فوکسش
اگه دوستی تفاوت سری 3 که فقط یک کراس تایپ دارن و سری 5 که 9 تا دارن و سری 7 رو بگه که در عمل چه تفاوت هایی ایجاد میکنن واقعا ممنون میشم
یه سری مطالب خوندم درمورد اینکه کراس هم افقی رو شامل میشه هم عمودی اما واقعا نفهمیدم منظور به صورت دقیق چیه یعنی در عمل چه تفاوتی ایجاد میشه
D3300 چه ناتوانایی هایی در فوکس داره نسبت به سری 5 و 7
سوال رو تو تاپیک مناسبی مطرح نکردین
ولی در کل با اطلاعات ناقصی که من دارم این طور میشه :
دوربین برای فوکوس کردن از اختلاف کنتراست استفاده میکنه که تو نقاط فوکوس معمولی این اختلاف کنتراست روی یک خط اما تو نقاط فوکوس صلیبی روی دو خط تشخیص داده میشه بدیهیه که تو نقاط کراس تایپ به خاطر ویژگی که دارن حساسیت بالاتر و فوکوس سریعتر انجام میشه و دقت بالاتره حالا در نظر بگیرید دوربین شما تنها روی نقطه مرکزی این قابلیت رو داره تو 5000 چند نقطه بیشتر و تو 7000 چند نقطه بیشتر این رو هم در نظر بگیرید دوربین خیلی خوبی مثل کنون 6D هم تنها یه نقطه کراس تایپ داره
3300 ناتوانانی نداره فقط صرفا چون رده ابتدای دوربین های نیکون هست طبیعتا امکانات پایین تری تو قیاس با رده های بالاتر داره و البت مثالی هم زدم که ته دلتون خالی نشه 6D رو فراموش نکنید
دوستان اگه جایی اشتباه کردم بگید که خودم هم یاد بگیرم
نیما هستم گاه آنكه ما را به حقيقت مي رساند خود از آن عاري است .زيرا تنها حقيقت است كه رهايي مي بخشد.( مارگوت بیکل - احمد شاملو )
سلام.
من یک دوربین نیکون D700 با لنز 16-35 دارم و بیشتر منظره کار میکنم. بعلت هزینه و گستره کم لنزهای اولترا واید فول فریم میخوام دوباره به کراپ دار برگردم. بنظرتون اصلا این کار رو انجام بدم یا با همین بسازم؟
اگه بخوام تغییر بدم میخوام یک نیکون D7200 و یک لنز توکینا 11-16 مثلا بگیرم. آیا جایگزین مناسبیه؟
ممنون
* نمیدونم تو دسته بندی صحیحی گذاشتم یا نه، اگه ایراد داره بگید اصلاح کنم.
نیما هستم گاه آنكه ما را به حقيقت مي رساند خود از آن عاري است .زيرا تنها حقيقت است كه رهايي مي بخشد.( مارگوت بیکل - احمد شاملو )
7200+11-16 = 14-24 تقریبا
تازه یه لنز هم با قیمت بالا برای فروش دارید.
15-30 تامرون هم که هم که از 16-35 f4( اگر این لنز را داشته باشید) ارزانتر است. 14 سامیانگ هم زیر 2 میلیون . اگر vr f4 16-35 ، دارید به نظرم خیلی کار درستی نیست این کار نهایتا 14-24 بگیرید.
قیمت اولتراوایدهای کراپ اینقدر هم ارزان نیست! به نسبت فاصله کانونی و دیافراگم به نظرم گرانتر هم هستند.
یعنی فکر میکنید 11-16 توکینا از 16-35 نیکون شارپ تره ؟ و انقدر شارپ تر که بخواهید کل سیستم رو تغییر بدید ؟ فکر نمیکنم اختلاف در اون حد باشه که بخواهید تغییر سیستم بدید نزدیک هم هستن و یحتمل نیکون اندکی بهتر هم هست ببینید اگه شما برعکس این سیستم رو داشتید توصیه نمیشد از هاف فریم به فول فریم کوچ کنید ولی الان که فول فریم دارید باز به نظر اصلا نیاز نیست به واید تو هاف فریم فکر کنید باز اگه عکاسیتون تله بود بحث فرق میکرد
اگه به واید بیشتری نیاز دارید 12-24 سیگما هم هست قیمتش یکم از تمرونی که دوستمون معرفی کردن کمتره ولی دیاف بسته تری داره در عوض 3 میل واید تره که خب یعنی خیلی !
ولی در کل من یکی موافق تغییر سیستم از فول فریم نیستم باز تصمیم نهایی با خودتونه
نیما هستم گاه آنكه ما را به حقيقت مي رساند خود از آن عاري است .زيرا تنها حقيقت است كه رهايي مي بخشد.( مارگوت بیکل - احمد شاملو )