درود هرچقدر هم گنگ باشه برادر مردم بی سواد نیستن که کم کمک یاد میگیرن اتم نمیخوان بشکافن که چیزی نداره که
Printable View
برادر نوشته قبلی هم ذکر کردم اخه چظور ممکنه شما ندونی با دوربین قراره چیکار کنی و کسی بتونه راهنمایی انجام بده؟ هر کی الان داره حرفی میزنه بر اساس سلیقه و معیارهای خودش ائه و ارتباط مستقیم به خواسته شما نداره! بهتره قبل از خرید یه مروری روی خواسته هاتون انجام بدید و در ضمن اگر متوجه سوالات نمیشید حتما قبلش مطالعه کنید (که فکر نمیکنم بیشتر از 1روز وقت شما رو بگیره) و متوجه بسید چی مد نظرتونه! هر خریداری باید حداقل این چند تا سوال مهم رو جواب بده:
1.چه زاویه ای قراره عکاسی کنید! قراره عکس دست جمعی بندازید؟ غکس از پرنده؟ عکس از اسمون؟ عکس از منظره؟ عکس از صورت و بالا تنه تکی؟ عکس از ماه؟عکس از دماغ مورجه؟ و غیره!
2.چقدر با بوکه اشنایی دارید و دوست دارید ایا شات هاتون شامل بوکه سنگین و زیاد باشه یا خیر؟
3.ایا چشمی نیاز دارید؟ با چشمی الکترونیکی راحتتر هستید یا اپتیکی؟ برای عکس انداختن ترجیح میدید همون چیزی که با چشم میبینید ثبت بشه و یا تصاویر طبیعی دیده بشود و دوربین عکس خودشو ثبت کنه!
4.سایز دوربین چقدر برای شما مهمه؟
ولی تو کامنت های بعدی نوشتن که میخوام کلاس عکاسی برم. هیچ دوربینی من ندیدم روی اتومات عکس خوب بگیره .یه عکاس حرفه ای روی تنظیمات دستی از هر 10 تا عکس 4 تاش خوب در میاد حالا ایشون میخوان روی انو عکس خوب بگیرن . اتومات برای اینه که فقط عکس بگیری همین نه عکس خوب. بهترین گزینه برای کسی که میخواد اتومات عکاسی کنه همون ایفون 6 هست
با سلام
بنظر بنده همون DSLR بگیرید نهایتا تا 3 تومن فوقش هزینه کنید, مطمئن باشید اگر کامپکت بگیرید بزودی خواهید فروخت پس از اول این کار را بکنید!
همین که به عکاسی علاقه دارید نشون میده به سمت DSLR کشیده خواهید شد , حس عکاسی با آنها تفاوت چشمگیری با کامپکت داره و مطالعه در مورد عکاسی و دیدن عکسها و تجارب دیگران مسیر شما رو به دنیای عکاسی هموارتر خواهد کرد.
حتی در سنسورهای برابر هم عکاسی با DSLR متفاوت خواهد بود
موفق باشید
دوست عزیز!
من خودم G16 دارم ولی اگر شرایط عکاسی با DSLR رو داشته باشم بسمت G16 نمیرم , دوربین خوبیه ولی بنظر من هیچوقت به DSLR نمیرسه و فلاش خوبی هم نداره و من خودم از فلاش جداگانه روی G16 استفاده میکنم(در امضاء مشخص هست) که در اینصورت در عکاسی در فضای بسته به کمک تون میاد!
تمام کسانیکه تو این انجمن به شما مشاوره میدن معمولا به نوعی در گذشته درگیر همین سردر گمی بودند
با توضیحاتی که شما دادید بنظرم شرکت های نیکون و کانن و... باید مود اتو را از محصولاتشان حذف کنند!!!
احتمالا شما تفاوت مود اتو و دستی را نمیدانید شاید فکر میکنید در اندازه سنسور تاثیر می گذارد...
نوشته ای از وبسایت نیکاسون:
نقل قول:
مود اتوماتیک Automatic Mode
من گمان میکنم که تمامی کاربران کاملا با این مود آشنا باشند و نیازی به معرفی نباشد و اغلب مصرف کنندگان این مود را مورد استفاده خود قرار میدهند.مود Auto ترتیب دادن بهترین تنظیمات از قبیل سرعت شاتر ، دیاف ، ایزو ، وایت بالانس ، فوکوس و فلاش را به دوربین فرمان خواهد داد.حتی در بعضی دوربین های دیجیتال مود Auto نور فلاش را خنثی میکند و یا نور مبدل شده به قرمزی چشم را کاهش میدهد.ما صد در صد این مود را تضمین خواهیم کرد و بی شک در تمامی شرایط عکاسی نتایجی حیرت انگیز را در پی خواهد داشت.با استفاده از این مود دیگر لزومی به تنظیمات دستی دیگر ندارید و فقط کافیست تا دوربینتان را در این حالت قرار دهید ، در این صورت دوربینتان تبدیل به یک روبات کاملا خودکار می شود و فقط کافیست تا آن را به سوی سوژه نشانه بروید و دکمه ی شاتر را بفشارید تا بهترین و با کیفیت ترین عکس ها گرفته شوند.
کدام نمونه عکسها؟ و چرا؟
نمونه عکسهای بسیاری از بررسی ها خیلی طبیعی هستند و انواع صحنه ها در نورهای مختلف با تنظیمات مختلف را به نمایش می گذارند. البته بیننده نباید زیبایی عکسها را در نظر بگیرد بلکه به مواردی همچون شارپنس، نویز، بوکه و .... باید توجه کند.
با پیشنهاد آیفون موافق هستم ولی با اینکه در عکاسی با دوربینها همیشه باید از M استفاده کرد خیر. بیشتر عکاسهای advanced(پیشرفته) در dslr هایشان از مود AV استفاده می کنند. محبوب ترین مود در بین این عکاسان av است.
نورسنجی اتوماتیک دوربینها این روزها پیشرفتهای بسیار خوبی داشته است و نیاز به اصلاح آنها کمتر از قبل شده است.
من خودم به چشم دیده ام یکی از موردهایی که جلوی پیشرفت برخی عکاسان تازه کار را می گیرد استفاده از مود M هست.
تشکر میکنم از دوستان به خاطر راهنمایی های خوبشون...
میخواستم یه راهنمایی دیگه بکنید .. بین دومدل D5500 18-140 و 760D 18-135 اگه بخواهیم انتخاب کنیم کدام را باید انتخاب کرد.. این اختلاف قیمتی که 760D 18-135 داره آیا ازرشش را داره نسبت به D5500 18-140 ... من از خیلی ها شنیدم که D5500 18-140 خیلی سرتر هست نسبت به 760D 18-135 ، پس اگر اینجوری هست چرا 760D 18-135 اینقدر گرونتره ، مگه چی داره که D5500 18-140 نداره ...
و یک سوال دیگه چرا این صحبت به همه فروشنده عرف شده که کار کردن با مدلهای DSLR کنون راحتتر هست نسبت به نیکون ، آیا این گفته صحت داره؟؟؟؟
درود
عزيز من سوال اخرتونو اول جواب ميدم بعد ميريم سراغ بقيش
اول از اينكه از فروشنده نبايد اطلاعات بگيري كلا خزولات زياد ميگن مورد دوم بعلت اين ميتونه باشه كه كنون فكر كنم از ٧٠٠d صفحه ي لمسي داشت و با صفحه لمسي كار كردن راحت تر بود ولي خوب الان d5500 هم صفحه لمسي داره و بنده كه دارم اينقدر تنظيمات ساده و جلوي دست هست كه واقعا مثل دوربين كامپكت ميمونه
اين ستا دوربين اختلاف چنداني ندارن 760 بعلت صفحه نمايش دوم و ي سري تنظيمات بيشترش گرونتر هست
من اگه جاي شما بودم يd5300 يا نهايتا d5500 ميگرفتم با كيت لنز ١٨-٥٥ در اينده كه يكم راه افتادم ي لنز پرايم بسته به نيازم ميگرفتم يا اگه اينقدر ميتونستم هزينه كنم ي بادي 7200 ميگرفتم با لنز ١٨-٥٥ دسته دوم ميشد همون ٣ تومن و در اينده با لنز شارپ براش تهيه ميكردم ١٨-١٣٥ و ١٨-٥٥ جز فاصله كانوني تفاوت خاصي باهم ندارن
خروجي تصوير d5500 بعلت نداشتن لو پس فيلتر شارپ تر هست و رفتار نويزي سنسور از هم مدلهاي كنوني بهتره تا جايي كه ميدونم
اگر ميخواي بهتر راهنمايي بشي بايد دقيقا توضيح بدي كه با دوربين ميخواي چيكار كني براي چه نوع عكسي داري تهيه ميكني دوربينو تا هم در تهيه دوربين هم تهيه ي لنز بتونن دوستان بهترين مورد رو پيشنهاد بدهند
موفق باشيد
درود
d5500 ام متاسفانه بعلت بك فكوس گرانتي هست ولي انصافا با همون تنظيمات اتو هم عكساي خيلي خوبي مينداخت و تقريبا تا ايزو ١٠٠٠ مشكل نويز تو عكس وجود نداشت براي عكس خانوادگي ميتوني ي d5500 با كيت ١٨-٥٥ بگيري اصلا به ١٨-١٤٠ فكر نكن چون بجز فاصله كانوني اختلاف ديگه اي با ١٨-٥٥ نداره ولي ٧١٠٠ و يا از اون بهتر ٧٢٠٠ با ي لنز ١٨-٥٥ انتخاب اينده نگرانه تري هستند و با ي لنز خوب در اينده ي دوربين بيهمتا خواهي داشت ٧٢٠٠ تو كراپ دارها رقيب نداره و چون ميدونم دوست داري دستگاه بزرگي داشته باشي بادي كاملا بزرگي هم خواهي داشت.
پ،ن: واقعا اگه زمان به عقب برميگشت الان برا خودم دقيقا ي ٧٢٠٠ با ١٨-٥٥ دست دو ميگرفتم با اين هزينه اي كه سر تعويض دوربين بهم تحميل شد و تجربه اي كه بدست اوردم واقعا ٧٢٠٠ ارزشش بيشتر از اين صحبتاس البته بشرطي كه بتوني باهاش كار كني
موفق باشيد
اگر به فکر فیلم برداری هم هستید در مورد فکوس بدنهای نیکون در فیلم برداری بیشتر بررسی کنید.
نیکون در عکس برداری کمی، فقط کمی از کنون جلو است. این اختلاف هم وقتی مشخص میشود که بخواهید عکسهای خام را ادیت سنگین کنید.
اما در مورد فیلم برداری نیکون خیلی از کنون عقب است. و دلیلش نوع فکوس بدنهای نیکون است. اگر یک بار با نیکون فیلم بگیرید شاید بار آخر باشد :redface:
مهدي جان اگه ميخواي dslr بخري بايد مطالعه كني در مورد تنظيمات اصطلاحات و ..... اگه نه بخري اصلا نميتوني كار كني و بشيمون ميشه بنظرم اگه وقتو و حوصله ي درست حسابي نداري اصلا سمت dslr نرو كه ممكنه ضرر كني همون g3x بنظرم خيلي مناسبتر بود نميدونم چطور نظرت دوباره برگشت رو dslr
موفق باشي
بک فوکوس یا فرانت فوکوس یک ایراد تو سیستم فوکوس لنز و دوربینه که تو بعضی موارد پیش میاد
برای مثال لنز 50 روی بدنه شما احتمال داره وقتی شما روی نقطه ای فوکوس میکنید موقع دیدن عکس متوجه بشید کمی عقب تر از اون نقطه فوکوس شده ( بک فوکوس ) یا کمی جلوتر از اون نقطه ( فرانت فوکوس )
که در صورت مشاهده همچین موردی باید لنز و دوربین به مرکز گارانتی فرستاده بشه تا اونجا لنز و دوربین رو فیکس کنند دیگه مشکلی پیش نیاد
اما تو بدنه های سری بالاتر ( 7000 ) امکان فیکس کردن فوکوس رو خود بدنه وجود داره و در صورت مشاهده خودتون میتونید این ایرادو برطرف کنید
با سلام!
من قصد خرید یک دوربین dslr رو دارم برای عکاسی از فضای باز و بودجه من 2 میلیون تومن هستش دوربین های 700D کنون با لنز 18-55 و تله رو 1900 و دوربین نیکون D5300 با لنز 18-55 رو 1700 اینجا قیمت کردم و می تونم اینا رو خریداری کنم می خواستم بدونم گزینه دیگه هم هست با این رنج قیمت؟و کدوم دوربین رو خریداری کنم.
با تشکر
اگه قراره عکاسی رو جدی تر و با علاقه تر دنبال کنید به نظرم خرید لنز کیت ۱۸،۵۵ شاید تصمیم درستی نباشه و خیلی زود به این نتیجه خواهید رسید که یه لنز لازم دارید و ۱۸-۵۵ روی دستتون خواهد موند.
بهتره یکم صبر کنید تا بتوانید بودجه رو بالاتر ببرید و لنز ۱۸-۱۴۰ یا ۱۸-۱۳۵ تهیه کنید و تا یه مدت راضی باشید. تفاوت قیمت هم در حدود ۵۰۰ تومن خواهد بود.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
سلام
این مشکل بک فوکوس/فرانت فوکوس راهی هست که بشه تنظیمش کرد و نفرستاد گارانتی ؟ اونجا چطوری تنظیمش میکنند که افراد عادی نمیتونند ؟
اگر ممکنه یک مقدار بیشتر راجع به این مشکل توضیح بدین چون بنده هم قصد خرید D5500 رو دارم و همین مشکل تنظیم نبودن فوکوس یه جورایی داره منصرفم میکنه.
با تشکر
احیانا اگر اشتباه تنظیم کنید و مشکل بک یا فرانت فوکوس رو حادتر کنید با دی فوکوس بودن عکسا مشکلی ندارید؟
هر چند اطلاعی درباره این نرم افزار و نحوه کار ندارم اما اگر برخلاف micro adjustment عملکرد ساده و کابرانه ای نداشته باشه شاید کمی بقول جناب اسماعیل نژاد ریسک محسوب بشه!
منم همین مشکل و دارم دوربینم D5200 با لنز 50 حالا یه سوالی واسم پیش اومده این که این مشکل تو بعضی دیافراگم ها پیش میاد؟ چون بیشتر رو دیاف 1.8 این مشکل و دارم
به این راحتیا نیست چند مرحله داره اول دوربینو به ی لنز مخصوص وصل میکنه با فاصله ی یک متر از چنتا چارت تو نرم افزار مرحله به مرحله باید بتونی بری جلو تا تنظیم بشه کامل فکوس دوربینت!
این مشکل به راحتی در دوربینهای قدیمی تر قابل رفع هست d5500 چون دستگاه جدیدی هست نرم افزارشو نداشت و برای d5300 هم بهش وصل نشد بهترین راه اینه که هنگام خرید دوربین( با ی لنز دیاف باز حدالمقدور) فکوس رو با اون خط کش ۱۸ درجه که تو خود نمایندگی هست تست بفرمایید اگه عقب جلو باشه دقیقا نشون میده و میتونید پس بدید دوربینو البته شاید اگه من حساسیت به خرج نمیدادم و دقت نمیکردم ممکن بود سالها هم متوجه مشکل بک فکوس نمیشدم خیلی جزئی بود ولی تو هر چنتا عکس ی عکس خوب فکوس میشد و البته من از اونجا فهمیدم که وقتی رو بینی بچه فکوس میکردم چشماش بیشتر تو فکوس بود یا رو چشم فکوس میکردم فکوس نزدیک خط ریشه بچه بود.
در مورد ۵۲۰۰ و ۵۳۰۰ اگه سرش خلوت باشه نهایتا ۱ ساعت وقت میگیره تا تنظیم بشه دوربین.
موفق باشید
سلام
منظورتون از پس دادن چیه ؟ یعنی کلا دوربین باید عوض بشه و قابل تنظیم نیست ؟!
مشکل من با تنظیم کردن ها اینه که تهران نیستم و اینجا هم تعمیرگاه معتبری که این کارو انجام بده نیست و نمیتونم هربار یه لنز جدید خریدم بلند بشم بیام تهران اونجا هم چند ساعت منتظر شم تا یه نفر دوربینو تنظیم کنه و آخر سر هم معلوم نیست با دقت لازم انجامش بده یا نه.
ممنون. واقعا دیگه نمیدونم چی کنم. بصورت خلاصه:
7100: سنگین. گران. وایفای نداره
7200: سنگین تر. گران تر. وایفای داره :|
5500: سبک. خوش دست. قیمت مناسب. وایفای و یکسری امکانات جالب دیگه داره. میکرو ادجاست نداره :|
7000: همون مشکلات 7100 + قدیمی بودن
میرورلس های سونی و فوجی: لنز و تجهیزات بسیار گران و کمیاب
اس ال آر های کنون: خیلی ضعیف تر از نیکون توی این رنج قیمتی
بازم باید بگردم...
بیشتر اطلاعاتی که دادید روی کاغذ هست . اختلاف وزن 7100 با 5500 انچنان محسوس نیست و خوش دستی هم تا هر دو رو در دست نگیرید نمیتونید نظر بدید . 7100 نسبت به امکاناتش قیمت بسیار مناسبی داره و به نظرم گران نیست و ارزش خرید بالایی داره . اس ال ار های کنون هم خیلی ضعیف تر از نیکون نیستند ، شاید کنون در داینامیک رنج و چند مورد دیگر عقب باشد ولی امکانات جذاب دیگری مانند سیستم فکوس بهتر برای فیلمبرداری و ... برای طرفدارانش دارد که فروش می رود . در کل به نظرم درگیر مسائل فنی نباشید ، هر دوربینی که دلتان با ان است بخرید و شروع به یادگیری و لذت از عکاسی کنید . موفق باشید
سلام به همه دوستان . بنده تجهیزات قبلیمو فروختم و الان قصد دارم بادی تهیه کنم . ممنون میشم کمک کنید .
1. بودجه 8 میلیون تومن
2. تعصب برندی ندارم !
3. فول فریم
4. کم بودن نویز برام مهمه.
5. تمرکزم بیشتر روی ماکرو + لندسکیپ و در وحله آخرم پرتره
خودم از برند نیکون 610 و 810 و از کنون 5 دی مارک 3 رو بررسی کردم منتهی دوستانی که این بادی ها رو دارن بیشتر میتونن کمک کنن که برای من کدوم مناسبه. داینامیک رنج نیکون بهتره فقط مشکلات اخیر منو ترسونده !! این دو بادی که گفتم مشکل فنی دارن یا ندارن ؟ 810 رو خوندم که میگن رفع شده ایراداتش و اینکه روی دست با این دوربین مشکل نخواهم داشت ؟ منظورم مات شدن تصویر هست.
متشکرم
هر سه دوربین، بادی های خوبی هستند منتها نکته ای که هست اینه که بخش اعظم این 8 میلیون صرف خرید بادی دی810 یا5دی مارک 3 میشه و عملا چیزی تهش نمیمونه.
در نظر بگیرید برای یک لنز ماکرو حداقل 2 میلیون و یک لنز واید نیز حداقل 2.5 باید هزینه کنید !
به این موضوع فکر کردید ؟
پ ن:
ظاهرا 8 تومن رو فقط برای بادی در نظر گرفتید، پس نکته ای که عرض کردم منتفی ست.
با کمال احترام هیچکدام
D750 بگیرید البته رزلوشن 810 و دینامیک رنجش واقعا انکارناپذیره ولی آخر امسال بروزرسانی این دوربین انجام میشود که واقعا دیدنی خواهد بود هزینه را نگه دارید هر زمان آمد میتوانید 750 را بفروشید آن را تهیه کنید
اگر تابحال دوربین نداشتید پیشنهاد میکنم بجای فول فریم حتما d7100 را اول تجربه کنید اگر مقبول واقع شد بقیه هزینه را روی لنز های درجه یک هزینه کنید
اگر هم دوست نداشتید باز هم با اختلاف کمی میتوانید بفروشید
برای منظره خرید فیلتر های کامل + سه پایه سبک و قوی توصیه میشه
یک انتخاب فاقد ریسک می خواهید؟6d+24-105 و یک عدد لنز ماکرو 100. اون لنز 105-24 که یک لنز همه کاره اس و برای منظره هم بد نیست،با اون ماکرو هم که هم ماکرو رو دارید و هم برای پرتره بد نیست.خیالتون هم تخت که مشکلی در کار نخواهد بود.اون مشکل داینامیک رنج هم که غیر قابل حل نیست.
حتی با فرض اینکه این بودجه رو مختص بادی در نظر گرفتید و بودجه جدا برای لنز دارید باز هم به نظرم خرید 6 دی منتطقی تر باشه
خرید 5 دی مارک 3 واقعا وسوسه انگیزه اما داشتن 3 تومان بیشتر برای لنز هم وسوسه انگیز و عاقلانه تره
من خودم این مدتی مارک 3 رو بصورت امانت دستم بوده ولی میخوام برگردونم و 6 دی + 17-40 اف 4 بردارم
در مورد نیکون هم اگر مطمئنید که بادی مشکلداری دستتون نمیاد یا فروشنده مطمئنی سراغ دارید که در صورت بروز مشکل کالا رو تعویض کنه حتما امتحان کنید با توجه به اینکه همه تجهیزاتتون رو فروختید دیگه تنگنای لنزی و ... ندارید!
البته این نکته رو اضافه کنم که فول فریم بودن برام از بابت کم بودن نویز تصاویر مهمه نه عمق میدان . شاید خنده دار باشه حرفم ولی به نوعی حساسیت پیدا کردم رو نویز زیاد عکس. اگر کراپدار خوب با خروجی کم نویز هم معرفی کنید ممنون میشم از لطفتون ببخشید که وقتتون رو میگیرم .
ممنون از راهنمایی دوستان پس همون فول فریم برای من بهتره . سمپلهای دی 750 نیکون رو دیدم خیلی خوب بودن فقط این مشکلات اخیر منو دو دل کرده . بحث شماره سریالم که دوستان میگن بازهم 100 درصدی نمیتونم بهش اعتماد کنم . چون اگه در نمونه های جدیدم این مشکلات بروز پیدا کنه برای من که شهرستانم مشکلاتش دوبرابر میشه
والا راستش من یکی که اعتقادم رو به فول فریم از دست دادم. بدلیل مهمی همچون گران بودن خود بادی و لنزهای متناسبش و این همه هزینه در زندگی شخصی من آن هم برای تفریح و سرگرمی اصلا توجیهی نداره. لکن اگر صد در صد فول فریم رو انتخاب کردی فکر میکنم با شرایطتون دی610 مناسب تر باشه اگر حال و حوصله سرکله زدن با مشکلات احتمالی دی750 رو نداشته باشی.
جالبه چقدر افکارمون در این رابطه شبیه ب همه d500 نیکون گزینه عالی ای ب نظر میاد که در ایزوهای بالا خیلیها در زمینه نویز ب جادو! تشبیهش کردن ولی خب اینها همه شنیدست .. البته ب ژانر هرکس ربط داره ولی خب ب شخصه دوربین با سرعت بالاتر و فوکوس بهتر رو بیشتر میپسندم تا ی دوربین مثل d610 . ب هر حال d500 هم چند ماهی حد اقل قیمتش نجومی خواهد بود نیاز به صبر بیشتر داره و در اخر تصمیم شما با توجه ب نیاز هاتون
موفق باشین
طرف میخواد فول فریم بگیره اونم 750 عزیز یه عده باز اومدن میخوان جلوش رو بگیرن . میخوایید اون رو هم مثل من پشیمون کنید که چرا 7200 گرفتم؟ ایشون که دیگه مشکل هزینه نداره . عزیز اگه 750 ریسک هست برات همون 810 نیکون رو بگیر به خدا پشیمون نمیشی اخرت بادیه.نمونه عکس هاش اصلا قابل مقایسه نیست با بهترین کراپ دار ها و لنزش مخصوصا تو پرتره . اینو بدون جزئیاتی که بادی و لنز فول فریم ثبت میکنه دقایقا 2 برابر کراپ هست. هم جزئیات هم طبیعی تر بودن رنگ ها
شما سطح عکاسی این دوستمون رو میدونید؟یعنی میدونید در چه حدی عکاسی میکنند؟اگر یک کاربر مبتدی باشند حتی یک عکس با اون دیتیل مورد نظر شما(که در هر ژانری نیاز نیست) و شارپی مورد نظر شما (که همه جا شارپی نیاز نیست) با این بادی نمی تونن ثبت کنن.ضمنا این بدنه دست کم یک عدد 70-24 و یک عدد 35-16 یا 24-14 یا 200-70 و 85 یا 58 گلد رینگ میخواد همراهش که بتونه پتانسیلشو نشون بده و این یعنی بدون سه پایه و فلاش و کیف و رم و .... دست کم 30 میلیون هزینه!آیا ایشون درامدی از این راه کسب میکنه؟آیا به چاپ بزرگ نیاز داره؟آخه آدم عاقل واسه باز کردن در یه کنسرو که نمیره هیلتی بخره!!!اگر ایشون یک فرد مبتدی باشه آیا عاقلانه اس 20000 شاتر کانت رو خراب کنه واسه یادگیری؟والا اگه آدم پولش از پارو بالا بره هم اینجوری هزینه کردن ظلمه.ابزار باید متناسب با نیاز باشه.انتخاب باید بر اساس هزینه به نتیجه و امکانات در حد نیاز باشه.شما انیاز های ایشون رو میدونید؟
اگر کاربری دوربین کامپکتی بخواهد برای عکاسی خانوادگی و اینجا مطرح کند، متاسفانه جناب kato باز دی810 و 750 را پیشنهاد میدهند
نمیدانم دلیل این همه اصرار برای فول فریم چیست..!
پ.ن:
چندوقت پیش تصویری از d3300 دیدم باور کنید با گرانترین لنز و بدنه هم نمیتوانستم همچین عکسی ثبت کنم...
دلیل این همه اصرار بر فول فریم فقط و فقط وجود سبکی به نام پرتره هست اونم به خاطر همون چیزایی که دیگه خودتون میدونید . این رو در نظر داشته باشید توی اتلیه با وجود نورپردازی کافی و حرفه ای باز هم عکاسان عزیز دوربین و لنز کراپ نمیخرن همشون فول فریم دارن پس یه چیزی هست دیگه
سلام و ممنون بابت وقتی که میگذارید . بله بعضا تصاویر با شارپنس خوب و ..... هم در نمونه عکسهای کراپدار دیدم . البته در همون شرایط باید یک فول فریم هم ثبت رو انجام بده بعد بشه مقایسه کرد هم لنز و هم شرایط باید کاملا یکسان باشند . از نظر تئوری که اصولا باید رفتار نویزی و کیفیت در فول فریم بهتر از کراپ باشه البته شایدم من اشتباه میکنم .
آیا ما در آتلیه ایزو بالا استفاده میکنیم؟آیا در عکاسی در آتلیه داینامیک رنج نقش پر رنگی داره؟آیا با توجه به غنای نوری که در آتلیه داریم مشکل نویزی شدن داریم؟آیا در یک پرتره در آتلیه به عمق میدان کم نیاز داریم؟بنده در یکی از معروترین آتلیه های شهرمون میبینم که از D90+18-105 داره استفاده میکنه.نه اینکه کسی 5D MARKIII کار نکنه ولی عموما فول فریمها خصوصا کنون جهت فیلم برداری توسط آتلیه ها تهیه میشه.البته نه اینکه جهت آتلیه کراپ رو صرفا مفید بدونم ولیکن مقایسه و استدلال های شما از اساس اشتباهه دوست عزیز.