عرض کنم نه من فقط دوربین را برای علاقه خودم می خوام اما داشتن یک فول فریم در برنامه ایندم قدم نخسته منظورم 1 یا 2 سال اینده است
Printable View
عرض کنم نه من فقط دوربین را برای علاقه خودم می خوام اما داشتن یک فول فریم در برنامه ایندم قدم نخسته منظورم 1 یا 2 سال اینده است
در این صورت بهتر است توجهتان را معطوف به خرید لنز های فول فریمی کنید و نه بدنه. البته با خرید یک لنز کیت ارزان همراه با بدنه به هبچ جای جیب آدم بر نمی خورد! اون لنز ارزان به اندازه توانش برای آدم کار میکنه بعد هم اگه خواستید فول فریم بخرید یک کاریش می کنید.
اگر پولتان آماده است با صبر کردن فقط زمان را از دست می دهید. نهایتاً یک دوربین بخواهد در بهترین حالت 100 هزار تومان ارزان شود (که بعید است) شما باید بابتش 6 ماه صبر کنید. من اگه 100 هزار تومان کم داشته باشم برای دوربین یک هفته می روم آجر می اندازم بالا که زود تر بتوانم خرید کنم. باور کنید زمان ارزش بیشتری از این شاید ها دارد.
البته خودم تو این فکر بودم که یه مدت کوچیکی صبر کنم برم دوربینها را از نزدیک ببینم و کمی اطلاعاتمو از پایه بیشتر کنم تا با دست پرتری برم سراغشون
سلام دوستان
من قصد خرید 5دی مارک2 + لنز 24-70 دارم
خریدمو میخوام از تهران انجام بدم میخواستم از دوستان کمک بگیرم که آدرس یک مغازه دار منصف که هم از نظر گارانتی دوربین و همینطور سالم بودن دوربین خیالم راحت باشه را بدن،
از اونجایی هم که میدونم گزاشتن آدرس و معرفی مغازه خلاف قوانین هست ، بی زحمت برام pm کنید ممنون
اگر هم یکی از دوستان قصد رفتن به بازار و خرید تجهیزات داشت ممنون میشم به من هم بگه که بتونم در جوارشون و با کمکشون خریدمو انجام بدم
ببخشيد چندتا سوال:
توي برند نيكون رقيب 7D كانن چيه؟
توي عكاسي حيات وحش لنز مهمه يا بدنه؟غير از تله و تله زوم بودن لنز منظورمه.لنز مهمه و بهتر و سريعتر فوكاس ميكنه يا بدنه ؟
مثلا با يه D90 ميشه مثله 7D عكاسي حيات وحش كرد؟
كلا با حدود 1 ميليون تومن D90 خوبه؟
اگه D90 را بالنز كيت 28-135 يا 18-200 نيكون بفروشه صرفه با اين لنز هاست يا 18-105 معروف؟غير از بحث رنج.
ببخشيد اگه مربوط به اين تاپيك نميشه!
سلام
1- اگر بشه اسمشو رقابت گذاشت و توان رقابت داشته باشه؛ اين رقيب D300s است.
2- تو عكاسي حيات وحش همه چيز مهمه. هم بدنه مهمه كه Weather Sealed باشه و فوكوس سريعي با همه ي لنزها داشته باشه و AI Servo موثري براي فوكوس در حال حركت داشته باشه و هم لنز مهمه كه فاصله ي كانوني ايده آل و فوكوس سريع و شارپنس بالا داشته باشه.
3- فكر نمي كنم D90 دوربين خيلي مناسبي براي اين ژانر باشه
4- كلا ديگه سوال از اين كلي تر نمي شد :biggrin:
5- در اين مورد نيكني ها توضيح خواهند داد ولي تا جايي كه مي دانم 105-18 اپتيك بهتري از دوتاي ديگر دارد (البته منظورتون از 135-28 قطعا 135-18 بوده است).
درود
کنون ، 7d را برای رقابت با D300 ساخت و مگاپیکسل بیشتر و یک نوع فوکاس متفاوت تر از برتر های عکاسی 7d نسبت به d300 هست. که البته d300 با d300s فرقهای اساسی ندارد فیلم برداری تنها به آن اضافه شده. (چه بسا اگر فیلم برداری برای کسی اهمیتی نداشته باشد خرید d300 با قیمت کمتر و با همان مشخصات d300s بهتر باشد) اما در D300 هم کارایی هایی هست که در 7d نیست. و اساسا اینها دو بدنه متفاوت هستند و برتری های خود را دارند.
اما با توجه به اینکه سهم عمده خروجی مربوط به لنز هست و بدنه سهم کمی هم دارد ( بگذریم که خورجی نیکون متفاوت تر هست ) و سهم بیشتر در خروجی از لنز هست پس در نهایت امر اینکه با خرید این بدنه یا آن بدنه بسته به اینکه به چه تجهیزاتی لازم دیگری دسترسی پیدا کنید میتواند موازنه را حسابی عوض کند.
مسلما لنز.
اهمیتی که بدنه میتواند داشته باشد ، سلینگ هست یعنی در برابر باران و نفوذ گردو خاک که در شرایط سخت و عکاسی حرفه ای در محیط بیرون گاهی اوقات لازم میشود یا بدنه الیاژی و منیزیمی ،که7d و d300 برای همین نوع عکاسی ساخته شده اند و D90 فاقد این موارد است چون در این رده قرار ندارد.
اما اگر بخواهیم سرعت فوکاس را مورد اولویت قرار دهیم هیچ چیزی به جز لنز عمده ترین سهم را ندارد. اینکه شما بتوانید بعد از خرید فلان بدنه به لنزی که سرعت فوکاس خیلی سریع دارد دست پیدا کنید ، اهمیت اصلی را دارد. در نتیجه عملا سرعت فوکاس سریعی دارید ، نه در تئوری.
اما از نظر انتخاب لنز تله برای این نوع عکاسی باید دید واقعا عکاسی حیاط وحش شما از حیث جدی بودن کدام یکی از این 3 مورد است ؟ 1- در حد اینکه بتوانید گاهی از چند پرنده عکسی بگیرید ، 2- به این نوع عکاسی شدیدا علاقه دارید اما باز از آن کسب در آمدی ندارید دوست ندارید بهای زیادی بابت ابزار های رده حرفه ای بپردازید ، 3- یا اینکه علاوه بر آن بخواهید به صورت حرفه ای آنرا دنبال کنید و از آن در آمد داشته باشید و مطمئنا باید ابزار های رده High End را داشته باشید.
اگر جزو گروه 1و2و3 هستید ابزار کنون را میتوانید انتخاب کنید اما ابزار نیکون را اگر جزو گروه 1 و 3 هستید میتوانید انتخاب کنید.
به دلیل اینکه کنون دو تا لنز داره :
100-400 و 400mm f5.6 برای گروه دوم از سه گروه نام برده، بخاطر قیمت کمتری که در مقایسه با لنز های high End دارند مناسب تر خواهد بود. اما این دو لنز برای یک عکاس جدی حیاط وحش مناسب نیستند تنها حصن این دو لنز قیمتشان خواهد بود و در رده High End وقتی قرار به پرداخت چینین قیمتهایی باشد کنون و نیکون فرقی ندارند قیمت لنز ها همگی بالای 5 میلیون تومان هستند و صحبت از 8 و 9 میلیون است.
البته نبکون هم برای اینکه در گروه دوم قرار بگیره لنز 300mm F4 رو داره که اپتیک خوبی هم از قضا داره و قیمت خیلی خوبی 1200 هست جناب شناسی هم این لنز رو دارند.
لازم به ذکر است خود من شایدتازه در گروه اول به زور قرار بگیرم :::happy:::
موفق باشید
انوش
سلام.میتوانید با حدود 940 تومن 50دی تهیه کنید که از نظر فوکوس و سیلینگ از دی 90 بالاتر و از دی300 پایین تر است.برای طبیعت تنوع لنزهای کنن بیشتر و قیمت آنها کمتراست(رده ی حرفه ای)
من 40دی داشتم و اکنون دی90 و ازدی90 هم راضی هستم چون سبکتر و کوچکتر است و کمی هم کار کردن راحت تر است(بگذریم که حس دانگرید دارم!).اما اگر میخواستم طبیعت به طور حرفه ای کار کنم یا همان 40دی را نگه میداشتم یا 7دی میخریدم(البته آنقدر مبتدی هستم که سعی میکردم به زور تجهیزات و ... در یکی از این رده بندی های انوش خان قرار بگیرم!)
سیگما هم لنزهای تله ی خوبی با قیمت مناسب تر دارد...(نمونه عکس های جناب مداح عزیز و سایر اساتید)
میتوانید شانه به شانه مقایسه کنید,مثلا:
کنن 100-400 با قیمت 1800 و نیکون 80-400 با قیمت 1500.برتری تصویر و فوکوس و بدنه با کنن
کنن 400 اف 5.6=نیکون ندارد
کنن 300 اف 4 با لرزشگیر در مقابل نیکون 300 بدون لرزشگیر
آیا بالای یک میلیون نمیخواهید هزینه کنید؟
کنن 70-300 در مقابل نیکون 70-300=نیکون ارزانتر است و کیفیت بهتری دارد.
کنن 55-250 در مقابل نیکون 55-200=هر دو خوبند!
و....
اگر خواستید بروید سراغ لنزهای اف باز(مثلا 400 اف 2.8) آنوقت بحث دیگری است!
موفق باشید
به نظر شما كدوم گزينه بهتره؟
1.D90+Kit
2.D300s+18-55 يا هر لنز ارزان قيمت ديگه وتهيه لنز با صبر و متوجه شدن خواسته هام
با توجه به اينكه احتمال اپديت بدنه تا چند سال برام امكان پذير نيست و اينكه قدرت خريد لنز هم فعلا ندارم.
پيشاپيش ممنونم.
سلام سلام سلام
خواهشمندم بنده رو در انتخاب یکی از این دو مجموعه زیر راهنمایی بفرمایید
Canon 500D+18-55 IS + EF-S 55-250mm f-4-5_6 IS
Canon 40D +18-55 IS + EF-S 55-250mm f-4-5_6 IS
ثوضیحات:
1_هردو مجموعه تقریبا هم قیمت هستند
2_فقط بدنه 40d کارکرده میباشد(حدود5000 شات)
3_بودجه تا همین حد ( 1میلیون تومان)
4_تا یکسال قصد ارتقا ندارم (البته تا 2 ماه آینده یک فلاش تهیه میکنم)
6_دوربین قبلی من هم S200EXR بوده و تاحالا SLR نداشتم
5_سرعت دوربین و کیفیت خروجی برام خیلی اهمیت دارن
7_ داشتن یا نداشتن فیلمبرداری و وزن دوربین اهمیت ندارن( هر دو را در دست گرفتم ، 40D سنگین تر ولی خوش دست تر به نظرم اومد)
8_علایق من ماکرو ، پرتره ، طبیعت ، حیات وحش( تا همین250 کافیه)
خلاصه اینکه همه جور عکاسی رو تجربه کنم تا یکی از سبک هاشو خیلی جدی تر ادامه بدم ، اینارو گفتم که زود به نتیجه برسم چون برای خرید ست اول رفته بودم که مجموعه دوم هم نظرمو خیلی
جلب کرد و گفتم حیف میشه اگه با شما عزیزان مشورت نکنم .لطفا با تجارب گرانبهاتون منو راهنمایی کنید.
>>>
(با عرض معذرت لطفا فقط و فقط از بین این دو مجموعه ست مناسب بنده را مشخص کنید و لوازم دیگر پیشنهاد نشه که اگه دامنه انتخاب وسیع تر بشه حتما مرددم میکنه :::shame on you::: ، ممنونم)<<<
راستی 40 دی mass stronge هست؟
خیلی پر حرفی کردم
بینهایت از راهنمایی شما عزیزان ممنونم:::love2:::
من اگر جای شما بودم 40d (به شرطها و شروطها که از سلام بودن دوربین 100%مطمئن باشم )رو می گرفتم اگر هم می تونستم از تله صرفه نظر می کردم و به جاش 50d می گرفتم که با لنز خوبی مثل 15-85 عکس های خوبی می گیره
به طور کلی بدنه های XXD کانن بهتر از سری XXXD هست از نظر مقاومت در مورد رطوبت و گرد و خاک و....
ممنونم
ظاهر خیلی تمیزی داشت، فروشنده هم آشناست و مورد اطمینان
پیشنهاده خوبیه ولی همونجور که گفتم دوست دارم حیات وحش رو هم تجربه کنم
دی نود هم دوربین خوبی هست ولی تصمیم اول و آخر برای اولین slr قطعا یکی از این دو است
عزیزان نداشتن دوربین منو داره آزار میده کمک کنید زودتر خلاص بشم از این برزخ ;-)
سپاس
سلام
به نظر من هم بدنه 40 دی بهتر از 500 دی است .از اونجا که لنزها هم یکیست پس مجموعه دوم بهتر است.
سلام، راستش من از نظر عکاسی آماتور هستم، اما اکثرا پیشنهادشون لنز خوبه و بادی رو کمتر اهمیت می دن، من خودم بادی را بهتر گرفتم، چون نمی دانم چه سبک عکاسی را تخصصی ادامه خواهم داد، ترجیح می دهم سال آینده یا چند ماه دیگر، یه لنز بهتر و تخصصی بگیرم.فعلا باید تکنیک ها و روش استفاده را یاد بگیرم:)
سلام
یه راهنمایی می خواستم من در زمیه عکاسی مبتدی هستم اما قصد دارم جدی شروعش کنم اگر بودجه در
حدود 2300- 2200 برای خرید دوربن در نظر بگیرم شما چه ترکیبی از لنز و بادی را پیشنهاد می کنین با توجه به اینکه بعدا می خوام
در زمینه عکاسی معماری هم فعالیت داشته باشم (علاوه بر پرتره)شنیدم لنزهای خوبه نیکون گرون تره به نظرتون بهتره از ابتدا با کنون پیش برم یا نه؟
اگر 7d را بخوام بگیرم چه لنزی باید روش بذارم که فعلا خوب جواب بده و ضمن اینکه یه لنز اساسی و پایه هم باشه در حد 15-85 کافیه( یا بهتره یه لنز بگیرم که لرزشگیر داشته باشه این اپشن چقدر اهمیت داره؟) یا
پیشنهاد دیگه ای دارین تو همین رنج قیمت
و اینکه اصلا به نظرتون بهتر بادی ارزون تر بردارم مثل 550d یا 50 d یا 450... و اختلاف قیمتش هزینه لنز بهتر کنم؟
راستش یه ترکیب اساسی خوب پایه از لنز و بادی می خوام اگه ممکنه ترکیب های که از لنز و بادی با این خصوصیت به نظرتون می رسه را بهم با الویت بگین
ممنون
با سلام
با این بودجه 7دی با 15-85 بسیار مناسب است
با توجه به واید مناسب 15-85 و رزولوشن بالای آن
ترکیب بسیار مناسبی میتواند باشد
اما اگر عجله ندارید با آمدن نیکون دی7000 و لنزی مثل 16-85 هم میتوانید ترکیب خوبی
داشته باشید البته کمی باید صبر کنید تا از آب و گل درآید و مشخص شود چه کاره است
در کل هم 15-85 و هم 16-85 لرزشگیر دارند
اگر عکاسی معماری میکنید و در مکان های دارای گردوغبار عکاسی میکنید
بهتر است از بدنه های سری نیمه حرفهای که دارای سیلینگ هستند بگیرید و
بدنه هایی مثل 550دی و. . . را بیخیال شوید
لنز هم برای عکاسی معماری به واید احتیاج دارید که بعد ها اگر نیاز داشتید میتوانید یک 10-22
تهیه کنید
دوست عزیز نه اینکه چون خودم 500d دارم این حرف رو میزنم خیر بطور کلی اگر شما عکاسی خبری یا مستند پیش رو ندارید نیازی هم به دوربین های گران قیمت تری مثل 7d یا 5d و دوربین های رقیبشون در نیکون ندارید و نخواهید داشت.
مثلاً در عکاسی معماری یا پرتره یا تبلیغاتی چه نیازی به 7 فریم در ثانیه دارید یا سرعت 1/8000 ثانیه؟ (این نظر شخصی من هست و مطمئناً مخالف هم داره)
به نظر من 550 و 50d هر دو مناسب هستند و ترکیبی از 85-15 و 200-70 برای هر کدوم از این body ها برای شما یا هر کس دیگه ای عالیه .
البته 550 با 85-15 با 200-70 f4 is براتون 2/850/000 در میاد.
درود
ببینید برای عکاسی معماری شما به کادری وایدتر احتیاج دارید واید تر از 15mm یا 16mm
در کنون شما فقط گزینه 10-22 را دارید
در نیکون شما دو گزینه 12-24 و 10-24 جدید را دارید که گزینه هایی بهتر هستند
البته از برند های متفرقه گزینه هایی هم هست هم برای کنون هم برای نیکون مثلا 10-20 سیگما ( حدود 700 تومان )
این برای معماری ، اما برای عکاسی پرتره لنز 15-85 به دلیل دفرمه کردن صورت ایده ال نیست شاید فقط بتوانید از 85 آن استفاده کنید به و از سوژه فاصله بگیرید و عکاسی کنید نمیتوانید زیاد به سوژه نزدیک شوید صورت دفرمه میشود همینطور هم 16-85 .
اما لنزی مثل 18-105 نیکون مناسب تر خواهد بود (با قیمت 350 هزار تومان) و برای معماری هم همراه لنزی مثل 10-24 نیکون که یک اولترا واید هست ، مناسب خواهد بود.(قیمت 970 )
شما نمیتوانید در یک لنز هم واید تخصصی داشته باشید هم کادر ایده ال پرتره ، مگر اینکه دو لنز داشته باشید که قیمت بیشتر خواهد بود اما ترکیب دولنز فوق با هم قیمت مناسبی خواهد داشت هم به کادر ایدال تری برای هر دو نوع عکاسی که مد نظرتان است دست پیدا میکنید. برای انتخاب بدنه هم میل خودتان است همه بدنه ها خوب هستند بسته به نیازهای دیگرتان در مورد انها تصمیم گیری کنید.
ضمنا اینکه کلا لنز های نیکون گرون تره باور اشتباهی هست چون در رنج واید و مید رنج هم تنوع در لنز های نیکون بیشتره هم قیمتهای خوبی دارند.
موفق باشید
انوش
سلام:
من فکر میکنم با دقت به مطالب "بولد" شده بهتر باشد اندکی روی اطلاعات و مفاهیم پایه ای در عکاسی مطالعه بیشتری داشته باشید. اگر به مرور آن مطالب برای شما روشن تر شد ( یا ممکن است الان باشد ) با دقت بیشتری میتوانید خرید خودتان را انجام دهید یا با اطلاعات بهتری میتوانید به تصمیم درست، نزدیک باشد.
من بعید میدانم برای فردی که میخواهد بطور جدی شروع کند ابتدای راه "بطور جدی" ابزاری پیشنهاد داد. برای انتخاب درست، بهتر باشد در مدت زمانی هر چند کوتاه با مطالعه حداقل های این کار برای شما روشن باشد.
راه دوری نمی رویم همین سایت عکاسی مطالب خوبی دارد یا در تاپیک های متفاوتی صحبت هایی شده آنها را مرور کنید.منظور آشنایی به حداقل اطلاعات در مورد دوربین ها و مفاهیمی چون فوکال لنت، عمق میدان ترکیب بندی رنگها و ...
پس از آن اگر فرضا شنیدید روی فوکال لنت 60 با دوربین کراپی تصویر صورت دفرمه میشود ممکن است به راحتی آنرا نپذیرید یا شاید پذیرفتن آن برای شما منطقی باشد و مواردی از این دست... نهایتا تصمیم به خرید با پیشنهاد هایی که دریافت میکنید، با شماست.
من شما رو در خرید این لوازم راهنمایی نکردم فقط چون میخواهید بطور جدی شروع کنید سعی کردم راه بهتر رو به شما نشون بدم.
موفق باشید.
سلام
به نظر من بهترین ترکیب برای شما با توجه به بودجه ای که دارید همون 7D + 15-85 هست ، هم لنز و هم بادی بسیار با ارزشی گرفته اید و انشا الله برای عکاسی معماری هم یک لنز واید خوا هید خرید اما نمیدونم چرا بعضی از دوستان در مورد عکاسی پرتره با 85-15 از دفرمه شدن صورت صحبت میکنن؟ مگر قرار عکس گرفته شده در 15mm یا 30mm گرفته بشه و یا اینکه دوربین بره توی صورت سوژه ؟؟؟! در رنج 55 تا 85 و رعایت فاصله مناسب شما پرتره های مطمئنا خوبی خواهید گرفت و دفرمه شدنی در کار نیست
انوش خان يعني با 105-18 مي توان بدون فاصله گرفتن از سوژه پرتره گرفت و دفرمه هم نمي شود؟!!!
جل الخالق!
پي نوشت: روز چهارشنبه فرصتي دست داد كه لنز 105-18 و دوربين D90 را با چند شات تست كوچكي بكنم. اگر نمره از 20 لنز 105-18 را حدود 12 در نظر بگيريم لنز 85-15 قطعا 17 را مي گيرد.
فکر میکنم منظورشون این بود که فاصله 85 تا 105 رو در اختیار میذاره که برای پرتره مناسب تر هست.
همیشه افراط و تفریط در هر زمینه ای آدم را از واقعیتها دور میکند.
به عنوان کسی که مدتهاست با لنز 105-18 کار کردم (و جزو اولین کسانی بودم که آن را خریدم) بارها این لنز را ستایش کردم, ولی ....... همیشه با در نظر داشتن قیمتش!
شما قیمتی 3 برابر یک 55-18 برای آن میپردازید؛ اما به نظر من چیزی که به دست می آورید ؛ بیشتر از این مقدار است.
(خودم اولین بار این لنز را 270 هزار تومان خریدم, با جعبه سفید)
و معتقدم با این شرایط (ارزش در برابر قیمت پرداختی) هیچ رقیب و لنز مشابهی در هیچیک از برندهای دیگر وجود ندارد .
نه مثل دسته ای معتقدم این لنز از فلان لنز و فلان لنز گرانتر از خودش خیلی بهتر است و نه با دسته دیگری موافقم که آن را یک 55-18 با رنج بیشتر میدانند.
آقا فرهاد, مگر قرار بوده نمره یک لنز 800-700 هزار تومانی با یک لنز 300 تومانی یکی باشد؟؟ یا نزدیک به هم باشد؟
حالا بگذریم که اصلا ً با چنین سیستم نمره دادنی موافق نیستم ;)
نه وحيد جان قرار نبود و نيست. 105-18 بي شك لنز بسيار با ارزشي نسبت به قيمت پرداختي است و كسي هم منكرش نيست (اگر هست متعصب است. خود من با وجوديكه Canon User ام به خاطر اين لنز براي شركت D90 خريدم) ولي گاهي دوستان دلايل عجيبي براي طرفداري از يك لنز يا دوربين يا سيستم عنوان مي كنند كه لازم است براي به اشتباه نيفتادن كاربران كم اطلاع تر شفاف سازي شود.
درود
فکر میکنم بهتره خودم منظورم را توضیح دهم همانطور که هم میدانیم رنج ایده ال روی دوربینهای کراپ دار برای پرتره 85 میلمیتر است و روی فول فریم 135 میلیمتر . البته هر چه فاصله کانونی بلند تر از از 85 میلیمتر باشد بهتر. درنتیجه مثل نتیجه ای که پرسپکتیو فاصله های کانونی پایینتر دارند باعث دفرمه شدن صورت نمیشود.
البته به لحاظ باز بود یا بسته بودن کادر میتوان پرتره های گوناگونی داشت. اما با این لنز(15-85 ) در 50 یا 60 ابدا به جز نیم تنه ( کمر به بالا ) نمیشود کادر دیگری بست هر چقدر هم که سوژه هیکلی تر باشد بدتر میشود
( البته تا اینجای کار بدهیات هست و به اینکه حالا منظور من چه بوده زیاد مربوط نیست )
در نتیجه از کودکان میشود با همین فاصله کانونی هم پرتره های خوبی داشت اما به عنوان نمونه صاحب آن 15-85 و 7d که من از ایشان عکاسی میکردم ورزشکاری با یک مترو هشتادو پنج قد و هیکلی درشت بودند و اصلا نتوانستم بدون اینکه 5 متر از ایشان فاصله بگیرم ، تازه روی 85mm عکاسی کنم نتیجه هم رضایت بخش نبود. در اندازه دماغ چانه و گوشها اغراق شده بود.
البته اگر با یک لنز پرایم 85mm طرف بودیم وضع فرق داشت پرسپکتیوی که این لنز میدهد با آن قابل قیاس نیست.
اما دلیل اینکه من لنز 18-105 را مطرح کردم چون هم همان کادر مید رنج را پوشش میدهد برای مصارف عمومی دیگر و هم از 85 تا 105 را ، که میشود آنرا برای پرتره بدون دفرمه شدن بکار گرفت و بخاطر قیمت خوبی هم که دارد براحتی دوستمان که قرار بود عکاسی معماری هم داشتته باشند میتوانند با بقیه پولشان یک لنز زوم اولترا واید خوب هم بگیرند با همان بودجه ای که اعلام کرده اند.
حال گیریم یک 15-85 بگیرند یا 16-85 در نیکون،
نه از این طرف لنزشان واید تخصصی دارند ، حتی بعدا دلشون نمیاد بخاطر 5 میلیمتر داشتن واید بیشتر در کنار 15-85 یک لنز 10-22 بخرن!
و نه از آن طرف خیلی مناسب برای پرتره میباشد. درست است که این تنها لنر مقبول در مید رنج هست که روی 7d هم بهترین شارپنس را دارد ، اما قرار نیست که هر کسی با هر نوع مصرفی که خواست دوربین بخره به ایشان فورا 7d+15-85 توصیه کنیم !
موفق باشید
انوش
از همه دوستان بابت راهنماییاشون ممنون و سپاسگزارم
موفق باشید
انوش عزیز توضیح بدهید:
از کی تا به حال 85 لنزها روی یک بادی پرسپکتیو متفاوت دارند؟!نقل قول:
البته اگر با یک لنز پرایم 85mm طرف بودیم وضع فرق داشت پرسپکتیوی که این لنز میدهد با آن قابل قیاس نیست.
از کجا از دل ایشان خبر دارید!نقل قول:
نه از این طرف لنزشان واید تخصصی دارند ، حتی بعدا دلشون نمیاد بخاطر 5 میلیمتر داشتن واید بیشتر در کنار 15-85 یک لنز 10-22 بخرن!
یک باور غلط وجود دارد و آن هم اینکه لنزها نباید همپوشانی داشته باشند و ابتدای یکی انتهای دیگری باشد.مثلا در برند کنن چه دلیلی دارد کسی که 24-105 و 100-400 دارد فرضا 70-200 نداشته باشد؟
من زمانی که 7دی داشتم با داشتن 10-22 و 24-70 باز هم بعضی مواقع نیاز به رنجی مانند 17-40 داشتم.همیشه که نمیتوان لنز عوض کرد.
بنابراین داشتن 10-22 یا 10-20 در کنار یک 15-85 یا 16-85 هیچ ایرادی ندارد.یا مثلا داشتن 85 برای پرتره در کنار 18-105(که دیستور بدی دارد)...
جناب خوشبين تصور ميكنم منظور انوش عزيز خروجي حاصل از بوكه بهتر باشد كه خروجي زيباتري را ايجاد ميكند.
و البته بنده هم با وجود 15-85 علاقه اي به فروش 10-22 خودم ندارم ولي گاه فردي كه 15-85 را دارد خريد 10-22 كمي زور دارد.
در باب همپوشاني نيز بنا به سليقه من هم با شما هم عقيده هستم و اعتقاد دارم گاه شرايط براي من ايجاب ميكند تا لنز نصب شده روي دوربين را براي عكسم بكار گيرم و فرصت يا جاي تعويض ندارم.و يا گاهي دوست دارم با تك لنز به جايي بروم و اين محدوديت انتخاب مرا وادار به نقض همپوشاني نموده.
ولي اين ايده را در برخي نيز ديده ام كه اين قضيه را خيلي رعايت ميكنند و مثلا تركيب زير را بكار ميگيرند:
10-22+24-105+100-400
درود
در خصوص فرق بین 85mm لنز کراپدار 15-85 با کادری که 85mm پرایم فول فریم دارد رو عنوان کرده بودم
اینها به ظاهر یکی هستند اما یکی از آنها روی کراپدار با توجه به ضریب 1.6 کراپدار های کنون تبدیل به 136mm خواهد شد که فاصله کانونی ایده ال برای پرتره است.
در مورد دوم بله از دل کسی خبر دارم که به یکی از دوستان خبر خوب فروش یک 10-22 را به قیمت 600 دادم لنز کاملا تمیز بود و نو ایشان به دلیل اینکه 15-85 داشتند هیچ میلی برای پرداخت اون هزینه اندک را نداشند فقط برای 5 میلیمتر واید تر . ( حال بگذریم که من به ایشان گفتم آقا بخر پشیمون میشی در اون رنج یک میلیمتر واید تر هم ارزش دارد اما ایشان قرار بود پول بدهند نه من :biggrin: )
موفق باشید
انوش
سلام.
در مورد اول اشتباه میکنید.فقط کادر تبدیل به 136مم میشود.پرسپکتیو همان 85 است.یعنی 85 فول را کراپ کنید.ولی یک نکته و آن هم اینکه شما میتوانید در کراپدار از سوژه فاصله داشته باشید و این همه چیز را تغییر میدهد.
در مورد دوم شما لطفا تصمیم یک نفر را به همه تعمیم ندهید.برای ایشان هم متاسفم که این فرصت را از دست داد.شخص شما انوش خان نشده زمانی مثلا به 50-150 نیاز پیدا کنید؟با وجودی که دو لنز برای این بازه دارید؟
بحث این است که نداشتن همپوشانی لنزها برای افراد فقط به جهت مسائل اقتصادی است.ولی برای کسی که پرداخت هزینه برایش به صرفه است.نقل قول:
در اون رنج یک میلیمتر واید تر هم ارزش دارد
کاملا درست است. یک مسئله ظریف در اینجا وجود دارد که باید دوستان به ان دقت کنند همانطور که گفتید پرسپکتیو هیچ ارتباطی با فاصله کانونی ندارد بلکه پرسپکتیو به در نظر گرفتن فاصله نسبی سوژه ها در تصویر و فاصله با سنسور تغییر میکند. یعنی این گفته که پرسپکتیو 85 روی فول فریم و کراپ دار یکی است میتواند درست باشد اما در شرایط واقعی عکاسی شما کادری که با 85 روی فول فریم میبندید با کادری که با 85 روی دوربین کراپ دار میبندید فرق میکند و به همین دلیل پرسپکتیوها متفاوت میشود. اگر بخواهم واضح تر بگم این است که بنده اگر بخواهم یک پرتره سر و گردن بگیرم زمانی که با لنز 85 روی دی300 عکاسی میکنم از زمانی که با لنز 85 روی دی3 عکاسی میکنم با سوژه فاصله بیشتری میگیرم پس پرسپکتیو یکسانی ندارم. یعنی اگر برای پرتره گرافی با دوربین فول فریم لنز135 مناسب ترین لنز باشد بنده نباید برای دوربین کراپ دار هم همان لنز را بخرم.نقل قول:
در مورد اول اشتباه میکنید.فقط کادر تبدیل به 136مم میشود.پرسپکتیو همان 85 است.یعنی 85 فول را کراپ کنید.ولی یک نکته و آن هم اینکه شما میتوانید در کراپدار از سوژه فاصله داشته باشید و این همه چیز را تغییر میدهد.
انچه گاهی با هم قاطی میشود FOV یا field of view با پرسپکتیو است که خیلی از دوستان ان چه که جنابعالی هم گفتید در نظر نمیگیرند.
درود
جناب غفاری
اما در کار کردن با 85 لنز 15-85 و موضوع دفرمه شدن صورت در جای خود باقیست ( عملا این اتفاق با اون لنز خاص را تجربه کردم ) و استفاده از فاصله کانونی بالاتر مشکل را حل میکند. تا اینجا که درست هست؟
مگر اینکه لنز ما فول فریم باشد و در آن صورت چون روی کراپ دار فاصله کانونی 136 خواهد شد (85x 1.6=136 ) ما کادر ایده ال تری برای پرتره خواهیم داشت. و به این دلیل است که لنز 85mm بهتر از 85 یک لنز غیر فول فریم عمل میکند این نیز درست هست؟
با سپاس
انوش
پی نوشت: جناب حمزه ای (مطابق تست ها و چارتها انجام شده ) دیستروشن خفیفی در کل رنج این لنز که هست ، اما مقدار ان کم هست خصوصا روی 85 ان بعید میدانم آن چهره دفرمه شده ای که من از سوژه در کادر دیدم بخاطر دیستروشن خود لنز باشد.
یک مثال از دفرمه شدن صورت تحت تاثیر فاصله کانونی نامناسب برای پرتره :
http://harmonica.typepad.com/.a/6a00...221a970b-750wi
موضوع دیستورشن رو هم در نظر بگیرید. اکثر لنزها در فواصل کانونی بالا هم دیستورشن دارند منتها Pincushion Distortion. که کم و زیاد داره. شاید منظور شما از دفرمه شده این باشه.
ممکنه دیستورشن لنز 85 فیکس با 15-85 در فاصله کانونی 85 فرق داشته باشد
انوش جان
كمي در دو پست اخير شما در مورد موضوعي مشكوك شدم
احتمالا شما معتقديد كه فاصله كانوني 85 ميليمتر در لنز 85-15 برروي دوربين كراپدار، كادري معادل 136 ميليمتر نخواهد داد؟
و اينكه فاصله كانوني لنزها روي باديهاي مختلف تغيير نمي كنه...يك مشخصه فيزيكي هست و ثابت...بلكه كادر معادل فواصل كانونيهاي متفاوت ارائه مي گردد.
درود
قسمت بولد شده را درست گفتید. بله نخواهد داد. اما قسمتی رو که خاکستری کردم را درست فرمودید و دقیقا مشکل دوستان هست.
جناب غفاری عزیز لطفا توضیح دهید تا موضوع روشن گردد
من یک زمانی 85mm پرایم داشتم که فول فریم بود. که روی کراپدار ها با توجه به کراپ فاکتور نیکون که 1.5 باشد تقریبا 128 میشد. در همان زمان لنز 18-135 غیر فول فریم هم داشتم که روی اخرین فاصله کانونیش که حدود 135 بود حالا مقداری کمتر ( 128 ) دقیقا همان کادر لنز 85 را میداد. پس یعنی کادر 85 فول فریم روی دوربین کراپدار = کادر 128 یک لنز غیر فول فریم روی همون دوربین کراپدار.
با سپاس
انوش
سلام انوش جان؛
يكي از موارد را دوستان گفتند اما
مشخص است كه اين عكس با يك لنز وايد در فاصله نزديك به سوژه گرفته شده (مثلا با 18-55 در 18mm و 30 سانتي متري سوژه) كه خوب نتيجه مشخص است.نقل قول:
یک مثال از دفرمه شدن صورت تحت تاثیر فاصله کانونی نامناسب برای پرتره :
البته اگر بتوان اصولي را رعايت كرد مي توان با لنزهاي وايد هم عكس پرتره گرفت، بدون اينكه سوژه دفرمه شود (البته نه Head Shot)
مثلا اين يكي كه با 10-20 سيگما گرفته شده
وكراپ از صورت سوژه
سوژه هم فرشته نجات من و اصغر در نئور است.
اين يكي خيلي عجيب است. آيا امكان دارد نمونه اي ارسال كنيد؟نقل قول:
اما در کار کردن با 85 لنز 15-85 و موضوع دفرمه شدن صورت در جای خود باقیست
http://www.irupload.ir/images/we97vbq0q97uryausius.jpg
مقايسه ديستورشن هر دو لنز و همچنين 24-105
بنده با ديستورشن لنز 15-85 در فوكال 85 تابحال مشكلي نداشته ام.
نمونه عكسي را در 85 ارسال ميكنم. حتي فاصله تا موضوع نزديكتر از حد عرف بوده كما اينكه مشاهده ميگردد.
روي بادي 7دي - بدون كراپ- سافتي ناشي از ريسايز-دياف 5.6- سرعت 64- ايزو 400
بدون هيچگونه اصلاح و تنها عكس خام
http://www.irupload.ir/images/9toen0rfjt8iw1zxnsva.jpg
سلام.انوش خان من از شما با این سابقه تعجب میکنم.شما هر لنزی چه فول چه کراپ روی دوربین کراپدار ببندید در 1.6 یا 1.5ضرب خواهد شد.
خیلی ساده است یک 18-55 را در کنار 24-70 تست کنید.
در مورد عکس ارسالی هم دوستان گفتند.لنز را چسبانده به صورت پسر بیچاره!آن هم در فوکال پایین.
+لطفا قبل از راهنمایی دیگران خود از درستی سخن خود مطمئن شوید+
سلام.پویان خان ساده است!مطمئنا هم 24-70 و هم 18-55 در 50مم یک کادر میدهند(به قول شما بعضا با اختلاف اندک) اما نه اینکه 50 کادر 75 بدهد و 24-70 همان 50مم!
یکسان بودن کادرها مشخص است.اگر اینطور نبود انوش خان 10-20 روی کراپ کادر 10 فول را میداد!
درود
اول اینکه شما آقای غفاری هستید؟؟!! نمی دانم چرا احساس کرید مخاطب بنده هستید
دوم هم مطلب من راهنمایی دیگران نیست ، سوال از جناب غفاری است لطفا حرف خودم را برای خودم تکرار نکنید.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
جناب پویان عزیز ما داریم راجب لنز مناسب یا فاصله کانونی مناسب به جهت پرتره گرافی صحبت میکنم یا مطمئن هستم که من راجب این موضوع صحبت میکردم. حال اینکه با 10-20 بتوانیم چه کارهایی بکنیم بحث دیگری هست.
انوش
دوستان عزيز بنده
بحث خوبي در گرفته بود كه ما هم چيزي ياد بگيريم. متاسفانه ادبيات تغيير كرد.
نه از سر نصيحت كه من كوچكتر از اين حرفها هستم ولي جايي كه حرف پيش نميرود مسلما تنها مدرك پاسخگوست.
بهتر است تا بصورت مستدل عكسهاي نمونه را بگذاريد تا من آماتور هم چيزي را فرا بگيرم و از اين گفتگوهاي خارج از شان اين سايت كه چيزي بيرون نمي آيد و بدآموزي دارد دوري شود.
جناب persian بهتر نيست شما نيز نظر خود را بدهيد تا ما نيز نتيجه بگيريم؟
با تشكر
انوش عزیز
لنرهای کراپ دار تنها در دایره تصویر از لنزهای فول فریم کوچکتر هستند یعنی سازنده برای صرفه جویی ان قسمت از لنز را که روی سنسور کراپ دارد مورد استفاده قرار نمیگیرد کم کرده است تا هزینه کاهش یابد اما این تغییر را در مورد فاصله کانونی لنزهای کراپ دار اعمال نکرده است. فرمایش شما در مورد اینکه ممکن است فاصله کانی لنزهای مختلف هرچند عددی مشابه باشد (با محاسبه کراپ یا بدون ان) اما دقیقا کادر مشابهی ندهند درست است اما این تفاوت چندان زیاد نیست برای نمونه بسیاری معتقدند که لنز 200-18 نیکون واقعا 200 نیست و کمی کمتر است.
نقل قول زیر را از رویو لنز 85-16 نیکون توسط تام هوگان ملاحظه کنید
اگر لنز 85-16 به 16 روی دی300 معادل 16 میلیمتر فول فریم بود که نور علی نور بود.نقل قول:
Announced in January 2008 and delivered not long after, the 16-85mm DX was a slight surprise, and it departed from Nikon's parade of 18-xx consumer zooms. Over the years, 24mm, not 28mm became the real starting point for mid-range zooms for film SLRs and FX digital bodies, and the 16-85mm DX is Nikon's first attempt to replicate that in the DX lens world, as it is essentially the equivalent of a 24-135mm lens on film or FX sensor camera.
جناب نادر خان بنده غفاری هستم. راستش من اصلا انلاین نبودم که زودتر جواب بدم و الان پستها را دیدم.نقل قول:
جناب persian بهتر نيست شما نيز نظر خود را بدهيد تا ما نيز نتيجه بگيريم؟
با تشكر
انوش جان من درمورد این دولنز و اینکه چقدر فاصله کانونی 135 در روی این لنز واقعی است اطلاعی ندارم چون گاهی سازندگان برای روند کردن اعداد کمی در فاصله کانونی لنزها اغراق میکنند اما مطابق محاسبه باید لنز با 135 روی دی300 به 200 میلیمتر برسید و با 85 همانطور که گفتید 128 و اختلاف به نظر زیاد میرسد اما کن راکول نکته جالبی را مطرح میکند که خواندنش خالی از لطف نیست:
و اینجا هم نقل قولی از تام هوگان در مقایسه لنزهای 200-18 و 85-16نقل قول:
Nikon 16-85mm VR vs. 18-200mm VR
Due to the optical tomfoolery used to design modern do-everything zooms, there actually is much less difference between these lenses if you're only a few feet away from the subject. This is because these zooms actually shorten their focal lengths as you focus more closely!
If you point the 18-200mm at your feet and zoom from 85 - 200mm, you'll see little change.
If you're comparing them for yourself, be sure to point them at something very far away. You'll see less difference at 20 feet (6m) and very little difference at just five feet (1.5m).
نقل قول:
Such a range, of course, is very useful. You get a nice taste of wide angle at the one end (16mm [24mm equivalent]), plus a modest amount of reach into the telephoto end (85mm [technically, 128mm equivalent]). Some people would call this the ultimate "walking around" zoom range, as rarely would you need wider and you can always try to get a little closer to your subject if you need more telephoto. Indeed, that's about how I think of the lens: for casual photography where I don't have any particular type of shot in mind and want to be ready for whatever subject presents itself. The addition of VR to this lens augments this "walk-aroundability," as it means you can continue to photograph in situations where you otherwise might want a tripod or other type of support.
Many Nikon DX users had already picked the 18-200mm VR as their walkaround lens, partly because they were seduced by numbers. Quick question, which gives you more range: the 18-200mm or the 16-85mm? The answer might surprise you a bit. The 16-85mm has a horizontal angle of view range of 16 to 73 degrees, the 18-200mm has an angle of view range of 7 to 66 degrees. However, because the 18-200mm changes focal length so much at the long end when focused close, for many situations its angle of view is only 10 to 66 degrees, which is not looking a lot better than the 16-85mm. I personally value those extra 7 degrees at the wide end much more than the extra 6 to 9 degrees at the telephoto end--they make a more dramatic impact on my photography.
سلام انوش جان؛نقل قول:
جناب پویان عزیز ما داریم راجب لنز مناسب یا فاصله کانونی مناسب به جهت پرتره گرافی صحبت میکنم یا مطمئن هستم که من راجب این موضوع صحبت میکردم. حال اینکه با 10-20 بتوانیم چه کارهایی بکنیم بحث دیگری هست.
من محسن هستم؛
من ديدم شما مي گوييد در 85 ميليمتر بر روي دوربين كراپدار هم دفرمگي صورت داريد و فوكال بالاتري لازم است؛ اما عكسي كه به عنوان نمونه گذاشتيد با يك لنز وايد از فاصله نزديك گرفته شده، من هم در جواب گفتم 85 ميليمتر كه سهل است با لنزهاي وايد هم مي توان عكسي گرفت كه اين حالت دفرمگي را نداشته باشد. فكر نكنم بي ربط باشد؟
در مورد 85 و135 ميليمتري هم كه عنوان كرديد، با توجه به حدسي كه مي زنم بايد يك آزمايش انجام بدهم؛ بعد از نتيجه خدمت شما عرض مي كنم.
ببخشید من یه خورده گیج شدم. قطعا انوش عزیز این را می داند که هر لنزی، چه فول فریم چه کراپدار را روی دوربین کراپدار ببنیدم فاصله کانونی 1.5 (1.6) برابر میشود. چون من با پاسخ دوستان شک کردم که سئوال انوش خان این باشد، در حالی که این دیگه امری بدیهیست.
اما اینکه 85 که میشود 128 کادری دقیقا مشابه 128، 18-135 ندهد، خیلی تعجب ندارد. همین 70-200 ورژن جدید با 70-200 ورژن قبلی در 200 میلیمتر کلی اختلاف دارند. اگر اشتباه نکنم ورژن جدید چیزی در حدود 180 ورژن قبلیست. ممکنه شما عکسی در 200 میلیمتر با 70-200 خودتان و 18-200 من در 200 بگیرید که کادری دقیقا برابر ندهد.
(حالا این بحثها اینجا چه کار می کنه؟!)
فقط نكته مهم اينه كه جمله كمي گمراه كننده است.
پس یعنی کادر 85 فول فریم روی دوربین کراپدار = کادر 128 یک لنز غیر فول فریم روی همون دوربین کراپدار.
پس اگر از دوربين كراپدار از دو طرف فاكتور گرفته و كلمه غير و فول فريم رو براي لنز از دو طرف برداريم نتيجه قابل تعمق است.
چرا؟ به دليل اينكه لنز فول فريم و لنز غير فول فريم به چه مفهوم است؟
البته بنده كانني هستم ولي اگر منظور همانند ef و efs باشد چون روي دوربين كراپدار ميخواهيد آزمايش يكسان انجام دهيد ديگر نبايد صحبتي از اين كلمه گمراه كننده نمود.
اين براي ما به اين مفهوم است كه مثلا 24-105 روي 85 با لنز 15-85 بايد كادري متفاوت ارائه نمايد.
(البته انوش جان اين در صورت صداقت گفتار سازنده لنزهاست)
و البته براي لنزهايي از شركتهاي بزرگ تفاوت بعيد است تا اينقدر زياد باشد كه مثلا از 85 تا 128 كادري متفاوت بگيريم.
به اعتقاد بنده اين مسئله تنها با تست و ارائه نمونه عكس امكان پذير است.
به هر حال از جناب غفاري - انوش عزيز و سيروان عزيز و ديگر دوستان تشكر و نتيجه را به اعلام تست و عكس ارائه شده واميگذاريم.
سلام خدمت تمامی دوستان
من میخوام دوربین حرفه ای بخرم(7d یا 5d II) الانم دوربینم کانن جی 9 هستش
به عکاسی تله و مستند علاقه زیادی دارم
ممنون میشم اگه کمکم کنید که هم دوربین خوبی بخرم هم یه لنز خوب با بودجه ای در حدود 3500
البته خودم بیشتر میل به 5d II دارم و خروجی کار هم برام مهمه
مرسی از همه
با سلام
دوست عزز بدنه 5 دی یک فول فریم می باشد و برای رسیدن یه فواصل کانونی بالا (اشاره شما به تله گرافی ) هزین بالاتری باید بپردازید مثلا شما باید بالای 8 میلیون خرج کنید تا به فوکال لنز 400 فیکس یا 100- 400 با بدنه دی 7 دست پیدا کنید یهنی باید شما لنز فیکس 600 رو تهیه کنید با 5 دی
با سلام دوست عزيز و با خير مقدم
پيشنهاد بنده - البته با اجازه اساتيد محترم خصوصا جناب غفاري عزيز -
نوع عكاسي شما چون به بادي سرعتي نياز دارد گزينه 7 دي را برايتان مناسب تر ميكند لذا فكر ميكنم چنانچه الباقي بودجه خود را روي لنزهاي بهتري متمركز نماييد عاقلانه تر باشد.
و البته اين پيشنهاد نه آنكه از ارزش بادي خوب 5 دي چيزي كم نمايد بلكه به دليل نوع سيستم فوكوس - كه براي عكاسي تله و پرنده گرافي - در اين دوربين تعبيه شده و داراي دو چيپ مجزا است دست شما را بازتر مينمايد.
ضمنا از مازاد اين پول بهتر ميتوانيد لنزهاي بهتري را تهيه نماييد.
با تشكر
جناب غفاري عزيز
بنده ديشب تستي را روي لنز 70-200 و 15-85 را انجام دادم و هر دو را روي رنج 85 تست نمودم.
نتيجه : كادري تقريبا نزديك به هم بود و تفاوتي در كادر حاصله نداشت. براي اطمينان از پايه و نقاط نشان استفاده نمودم . تفاوت ناچيزي را در خروجي ديدم.
البته هنوز هم معتقد هستم ممكن است انوش خان با آن لنز اين مسئله را تجربه كرده باشد و دنبال لنزهاي ديگري نيز هستم تا اين تجريه را بسط دهم.
به هر حال ممنون خواهم شد اگر دوستان نيز اين مسئله را تست نمايند.
جناب فريد
با تشكر از نكته اشاره شده از شما
درست است كه ايشان بر روي 70 ميليمتري اين تست را گرفته اند ولي روي 85 من تفاوت كادري احساس ننموده و تفاوت زيادي را نديدم. والبته در نظر داشته باشيد بر روي 70-200 اين عدد بطور تقريبي تنظيم شده و عكسي را نگرفتم تا بتوانم نمونه تطبيقي را ارائه نمايم. كما اينكه در پست 8 همين أدرس شما يكي بودن كادر 24-70 و 70-200 نيكون مشاهده شده.
ولي سعي ميكنم آخر هفته براي هم 70 و هم 85 اين تست را بر روي 3 لنز انجام و نتيجه را اعلام نمايم.
بهتر است اين مبحث به پست آدرس داده شما براي ادامه بحث منتقل گردد.
با تشكر
سلام
اون پستی که جناب Farid-Gh اشاره کردند پست اینجانب بود
در همونجا هم گفتم که روی 100 ماکرو و 100 لنز 70-200 کوچکترین اختلاف کادری ندیدم
ولی در 15-85 و 70-200 روی 70 اختلاف کادر واضح است
من تو همون تاپیک با توضیحات دوستان از جمله جناب قشقایی تا حدی قانع شدم، ولی در نهایت به این نتیجه رسیدم که خیلی هم نمیشه به عددی که روی لنز نوشته توجه کرد که دقیقاً به چه کادری دست پیدا می کنم
با تشکر
نکته: این موضوع چرا در این تاپیک دنبال میشه؟!!!
با تشكر
و همانطور كه فرموديد و اشاره نموديد ادامه بحث را در آن پست ارائه نماييم بهتر است.
ظاهرا اعداد درج شده روي لنز ماتريسي اضافه ميگردند نه خطي.
ضمنا در پست انتقالي اگر دوستان سوال بنده راجع به عدد 1.6 را كه دقتش چقدر بالاست نيز پاسخ دهند
يعني با توجه به تفاوت اندازه سنسورها- هر چند كوچك - ولي همگي با ضريب 1.6 عمل ميگردد.
http://www.akkasee.com/forum/attachm...&thumb=1&stc=1
D90 + 18-105 DX
بنده وجود نویز در ایزوهای بالا برای خیلی مهمه چراکه میخوام از ایزوهای بالا حداکثر استفاده رو ببرم
حالا با توجه به نکته های قبلی 7d Or 5d II?
از همه اساتید و دوستان محترم تشکر
عملکرد 5دی کمی بهتر از 7دیه.
باسلام
دوست گرامی این اصلا مقایسه صحیحی نیست که ببینیم 7D بهتر است یا 5D و مثلا نویز کدام کمتر است یا .......
شما اولین گام را بایستی خودتان بردارید و بگویید فول فریم میخواهید یا کراپدار .
اما توصیه عمومی به کسانی که میخواهند عکاسی با لنزهای بلند انجام دهند و اهل خرجهای خیلی زیاد ( بیش از 7-8 میلیون برای لنز ) نیستند دوربین کراپدار است .
اما برای عکاسی های INDOOR و مخصوصا اتلیه ای 5D یک دوربین بی نظیر است .
موفق باشید
از همه ی دوستان که اینقدر سریع پاسخ میدن ممنون
درسته مقایسه سنسور کراپدار با فول کار درستی نیست...
اما بنده اشاره ای داشتم که میخوام مستند اجتماعی هم انجام بدم
بازم ممنون
باسلام
دوست گرامی در کل هر دو این دوربینها بسیار کارامد و در رده خودشان بهترین هستند و میتوان گفت از پس همه نوع عکاسی آنهم با کیفیتی بالا بر می آیند .
اما بحث اصلی این وسط فول فریم و کراپدار بودن سنسور است که این مورد در خرید لنز در اینده خیلی تاثیر گزار خواهد بود .
ضریب کراپ سنسور 1.6 باعث میشود شما با هزینه ای کمتر و صد البته با حمل لنزهایی با وزن کمتر به فوکال مورد نظر خود برسید و مثلا با یک لنز 300F/4 به فوکال 480 با کیفیت بالا دست پیدا کنید اما برای رسیدن به چنین شارپنسی درهمان فوکال شما عملا بایستی لنز 500F/4 کنون را باقیمتی بسیار بالاتر تهیه کنید و متحمل وزن سنگین ان نیز بشوید .
دوست عزیز شما اگز عکاسی با لنزهای بلند را از لیست عکاسی خود حذف کنید 5D میتواند گزینه مناسبی باشد .
البته این را هم در نظر داشته باشید رفتار نویزی 7D حتی با توجه به تراکم بالای پیکسل سنسور این دوربین خیلی مناسب است ( البته خوب به 5D نمیرسد ) و سایز عکسهای مناسبی نیز دارد .
اگر شما به دنبال انتهای کیفیت باشید حتی 5D نیز شما را ارضا نمیکند اما اگر به دنبال کیفیت خوب و معقول هستید 7D گزینه مناسبیست .
از لحاظ بدنه هر دو دوربین شباهت زیادی به هم دارند .
مطالب فوق تنها بیان نظرات کاملا شخصی بنده است .
موفق باشید