5100ممنونم از راهنماییتون
میتونم بپرسم چندتا از برتری های نیکون 5100 نسبت به کنون 600 دی رو بگی!
با سپاس
Printable View
5100ممنونم از راهنماییتون
میتونم بپرسم چندتا از برتری های نیکون 5100 نسبت به کنون 600 دی رو بگی!
با سپاس
اجالتا تا بزرگان تشریف بیارن:
این بحث بارها و بارها توی فروم برای بادی های هم رده توی این دو برند شده، خلاصه اینکه:
اولا هر دوی اینها خوبن و....
دوما جزئی برتری هایی دارن نسبت به هم، برای مثال سنسور فوق العاده 5100
سوما مساله فقط انتخاب الان شما نیست، برندی که الان انتخاب میکنی توی چند سال آینده واسش لنز میگیری، فلاش و ریموت و اکسسوری های دیگه میگیری و این یعنی اینکه روی بادی آینده شما تاثیر میگذاره، فعلا نیکون با دی800 و مابقی دوربیناش توی رده های بالاتر کمی دست بالا رو داره...
چهارم اینکه با همون مقدمه چینی دلیل قبلی، واقعا ببین با کدوم برند حال میکنی...
پنجم و مهمتر از همه که یکی از مدیران محترم همین فروم اونو به من یاد داد اینکه: هر چی زودتر از این مرحله رد شی و انتخاب کنی، هزار بار به اصل داستان که همانا بهره گیری از این وسایله نزدیک تر میشی و این بسیار سودمند تره...
موفق باشید
D5100 دارای سنسور عالی D7000 است که از محاسن آن نسبت به سنسور 600D میتوان به نویز کمتر ، دینامیک رنج و عمق رنگ وسیع تر و خروجی با کیفیت تر است
از مزایای دیگر میتوان به عمر باتری بهتر D5100 اشاره کرد عمر باتری این دوربین در سایتهای مختلف 660 عکس است و عمر شاتر 600D را 440 عکس اعلام کرده اند
همچنین تعداد نقاط فوکوس D5100 بیشتر از 600D است یعنی 11 در برابر 9
D5100 در فیلم برداری دارای فوکوس ممتد است اما 600D خیر و ...
از معایب D5100 میشود از نداشتن موتور فوکوس در بدنه دوربین یاد کرد با این دوربین اگر لنزهای قدیمی سری D استفاده کنید اوتوفوکوس را از دست میدهید و باید دستی فوکوس کنید بهمراه این دوربین فقط باید لنزهای AF-S را استفاده کنید که دارای موتور فوکوس داخلی هستن.
برتری زیاد نیست اما
1)نویز کمتر و دینامیک رنج بیشتر(به خاطر سنسور بهتر)
2)لنزهای رده پایین نیکون کمی کیفیت بهتری دارن(لنزهای خوب کانن خیلی گرون هستن البته الان با این وضع همه لنزها گرون هستن)
3)راحتی کار با دوربین(دوربین رو تو دست بگیرید ببینید برای دستهای شما کدوم بهتره)
4)علاقه به برند
من خودم الان سونی slt-a35 دارم که ازش راضی هستم در کل خیلی هم تردید نکن.منم میخواستم دی5100 بگیرم این دوربین رو ارزون گیر آوردم خریدمش.
دوستان من یک cannon 500D و لنز 17-55دارم
و میخایم با 5-6 تومن یه دوربین و یک لنز و شاید دوتا لنز بگیرم
عکسهای داخل باغ برام خلیی مهمه اینکه دوربین در سرعت شات بالا عکسهای خوب بگیره بتونم باهاش بس زمینه رو راحت بلور کنم
چه پیشنهاد میکنید اگر تایپیکی هست که قبلا راجبش بحث شده ممنون میشم بهم معرفی کنید
بــِــــــــــلِــر شدن پس زمینه چه ربطی به سرعت شاتر داره؟؟؟؟؟
شاید منظورتون این بوده سرعت 1/8000 هم داشته باشه که وقتی توی نور روز میخواین از دیافراگمهای باز استفاده کنید ، مشکلی نباشه...
دوربینهای سطح میانی (mid level) غالباً سرعت 1/8000 رو ساپورت میکنن : 7D , D7000 , D90 , 60D , D300 و ...
دوربینهای سطح بالا و فول فریم هم که همه ساپورت میکنن...
تو بازار امروز که دلار بود 3500 تومن ، با 5-6 تومن نمیشه دو تا لنز خوب رو با یه بدنه خوب گرفت! وقتی 200-70 قیمتش 6 میلیونه!یا 7D حدود 4 میلیونه...چه عرض کنم والا...
سرعت شاتر ربط چندان مستقیمی به نویز نداره.اون افزایش حساسیت(iso ) است که بالا بردنش باعث ایجاد نویز میشه.
خواهش میکنم
البته اگر سرعت شاتر رو با زمان نوردهی یکی بگیریم «Exposure time» ، اونوقت میشه گفت یه ربطی بین نویز و سرعت شاتر هست : هرچی سرعت شاتر پایینتر بیاد ، احتمال نویزی شدن عکس بالاتر میره .
یعنی وقتی داریم از سرعت 1/8000 صحبت میکنیم ، دیگه جایی برای نویزی شدن تصویر بر اثر زمان نوردهی وجود نداره . و در این شرایط همونطور که عقیل عزیز گفتن ، تنها افزایش حساسیت در نویزگیری عکس تأثیر داره .
احمد جان به خاطر همین بود که گفتم ربط چندان مستقیمی نداره.ولی خب این مورد رو نگفتم چون به نظرم رسید دوستمون تازه واردند و بهتره مطالب رو پله پله بگیم بهشون که یکدفعه گیج نشن.که شما زحمتش رو کشدید.
این مورد هم بیشتر در عکاسی هایی با زمان طولانی مثل عکاسی در شب و عکاسی نجومی با نور دهی طولانی خودش رو نشون میده.
الان گرفتم چی شد
فرض کنید من میخام مثلا از لباس وقتی باد میخوره و در حرکته عکس واضح بگیرم که پس زمینه هم بلور بشه
خوب نیاز به سرعت شات بالایی دارم و حتما یه لنز واید درسته؟
چون کلا از این جور سبک عکسها خوشم میاد
الان چی پیشنها میکنید چه بدنه و چه لنزی بودج ههم نهایت 6.5
سلام
من يه موارد كلی رو خدمتتون عرض كنم
بلور شدن پس زمينه نياز به ديافراگم باز داره كه با اعداد كوچيك نشون داده ميشن ضمن اينكه نوع لنز و فاصله شما از سوژه و فاصله سوژه از پس زمينه هم تو اين موضوع دخيل هستن.
تو عكسهای متحرك اگر بتونيد تكنيك پنينگ رو با سوژه اجرا بكنيد ميتونين پس زمينه های كاملاً بلور بدست بيارين.
سرعت بالا هم فقط برای فريز (فيكس ، ثابت) كردن تمام اجرای عكس در شرايط حركت هستش و چندان كاربردی تو مورد مد نظر شما نداره.
شما بايد شروع به مطالعه در خصوص مقدمات بكنيد و تمرين رو آغاز بكنيد.
برای اينكه دستتون هم به كار بره يه پيشنهاد ميكنم.
اول اينكه شما تا قبل از اينكه المان های اصلی جزو بند و روح تون نشدن و به اصطلاح خارجكيش Second Nature شما نشدن هر خريدی بكنيد اشتباه خواهد بود و احتمال اينكه شما رو به منظورتون نرسونه وجود داره.
دوم اينكه اين رو بدونيد همين ابزار موجودتون هم قابليت مناسب برای گرفتن عكسهايی با مشخصاتی كه شما ميخواين رو داره
يك شرايط ساده براتون تعريف ميكنم كه بتونيد عكس دلخواهتون رو بگيريد.
داخل همون باغ با فاصله از سوژه بايستيد طوری كه كادر مورد نظرتون رو حداكثر زوم لنز بدست بياد و تا جای ممكن به سوژه نرديك باشيد
فاصله پس زمينه مورد نظرتون حداقل 3 برابر فاصله شما از سوژه باشه
دوربين رو در حالت AV قرار بديد (با اون دگمه چرخون اون بالاش !!!)
پايين ترين عددی كه ميشه انتخاب كرد رو تعيين كنيد (كه 5.6 خواهد بود)
نور سنجی رو هم در حالت ميانگين مركزگرا (Center Weighted Average ) بگذاريد همونكه يه مربع تو خالی هستش.
نه اینکه الان اینکارو رو نمیکنم البته در اینکه اماتورم شکی نیست اما عکسهایی دیدم با دوربین ها و لنزهای دیگه که واقعا از نظر کیفیت خیلی بهتر بود در مورد فاصله پس زمینه میدونم یه جورایی قلقش دستمه اما گاهی توی همون باغ من همون نقطه با همن فاصله نمیتونم اون بلوری که شخص دیگه ای داده بدم بعد وضوح D300 vو با لنز واید رو بادوربین خودم مقایسه میکنم مثل دوربین موبایل میمونه جلوش
همین جمله ای که گفتی
اول اينكه شما تا قبل از اينكه المان های اصلی جزو بند و روح تون نشدن و به اصطلاح خارجكيش Second Nature شما نشدن هر خريدی بكنيد اشتباه خواهد بود و احتمال اينكه شما رو به منظورتون نرسونه وجود داره.
واقعا قبول دارم برای همین اینجا اومدم
به روی چشم لینک میدی؟
ممنون از راهنماییتون اما باید اعتراض کنم که این پست واقعاً مربوط به این تاپیک نیست !
من نمیدونم سطح اطلاعات شما چقدره و در چه بخشهایی نیازمند مطالعه بیشتر هستین...نگاهی به لیست مقاله ها بندازید...کار سختی نیست!
سلام دوستان
عزیزان بنده قصد خرید یک عدد دوربین حرفه ای عالی را دارم
قیمت مهم نیست
5عدد دوربین کاندید هستند
لطفا مابین این 5 دوربین به ترتیب عدد یک تا پنج بهترین را بفرمایید .
عکاسی جهت پرتره ، طبیعت و معماری
دوربینهای مد نظر اینجانب :
CANON 7D - 60D - 650D
NIKON D7000 - D5100
پیشاپیش متشکرم
عکاسی جهت پرتره ، طبیعت و معماری
من D7000 رو پیشنهاد میکنم و بعدش 60d یا 7d و بعد از اینا d5100.واسه عکاسی در موضوعات ذکر شده شما می بایست لنز مناسب همون موضوع و یا یک لنز چند منظوره انتخاب کنی.
دوربینهای مد نظر اینجانب :
CANON 7D - 60D - 650D
NIKON D7000 - D5100
پیشاپیش متشکرم[/QUOTE]
اگر قيمت مهم نيستنقل قول:
قیمت مهم نیست
چرا فول فريم نمي خريد؟
اگر واقعا قیمت براتون مهم نیست D800 و یا 5D Mark III ویا حتی Canon EOS 1D c پس قیمت هم مهمه !
البته فکر کنم در این جور مواقع لنز مهمتره
و اما اولویت من نسبت به دوربین های که گفتید :
Canon 7D
Nikon D7000
Canon 60D
Canon 650D
Nikon D5100
دوست گلم ، معلوم نیست که سطح عکاسه ایشون در چه حدیه و خرید D800 و mark III برای ایشون شاید اصلا عاقلانه نباشه و این پولو میتونن صرف لنز کنن که صدر در صد مهمتره.نقل قول:
اگر واقعا قیمت براتون مهم نیست D800 و یا 5D Mark III ویا حتی Canon EOS 1D c پس قیمت هم مهمه !
البته فکر کنم در این جور مواقع لنز مهمتره
و اما اولویت من نسبت به دوربین های که گفتید :
Canon 7D
Nikon D7000
Canon 60D
Canon 650D
Nikon D5100
و با توجه به اینکه رشته خودم معماریه ، اون فکوس دقیق و سریع 7D نه یه کار پرتره میاد نه معماری نه طبیعت .
ولی نویز کمتر d7000 توی ایزو های بالا داخل فضاهای معماری که خیلی وقتا نور کافی نیست فوق العاده به کار میاد .
تفاوت در نویز بین 7دی و دی7000 در عمل تقریبا نا محسوسه.کمتر از 1هفته است که دی5100 رو فرستادم رفته و در نویز بین این بدنه (که تقریبا نتایج سنسوری یکسانی با دی7000 داره) تفاوت محسوسی دیده نمیشه.
اما تفاوت در عکاسی در محیط کم نور از یک بابت خودش رو نشون میده اونهم داینامیک رنج هست که در عکاسی شب و اصولا محیط های کم نور به راحتی بدون هیچ دقتی خودش رو نشون میده! برتری با دی7000 است.
اما من کنون رو پیشنهاد میدم.چرا؟ به چند دلیل...قیمتهای مناسبترش نسبت به محصولات نیکون در ایران لنز اولترا واید بهتر در رده کراپدار برای این منظور.
10-22 از نظر اپتیک به 24-10 (که اتفاقا اونهم یک هفته پیش از پیشم رفت! ) برتری داره.شاید 24-10 کمی شارپتر باشه ولی در کنترل دیستورشن و فلر عذاب آوره!
در این دو زمینه 22-10 با اقتدار تمام برتری داره.
در رده فول فریم هم که این روزها به سمتش نمیشه رفت کلا کنون برتری داره اونهم به خاطر وجود لنز 17 مم تیلت شیفت که وایدترین تیلیت شیفت دنیاست و در رده خودش بی نظیر.منتها قیمتش هم بی نظیره!
البته من هم موافقم که 7D دوربین برتر لیست است . در ضمن لنز Canon TS-E 17mm F.4L قیمتش بالای 8 میلیون تومان است!
الان به خاطر قیمتهای نا معقول نیکون توی ایران کلا به سمت کنون رفتن به صرفه تره.
مثلا همین 22-10 رو در نظر بگیرید.قیمتی که دارم 2.380 هست و این در صورتیه که 24-10 نیکون 3.300 قیمت دارم(اشکم دراومد با دیدن این قیمت) یا مثلا 105-24 حدود 3 تومن ولی 120-24 حدود 5 تومن!!! خب این دلیل به نظر من خیلی مهمه.برای خرید نمیشه از این تفاوت قیمتهای هول ناک با کارایی یکسان(در مورد مثالهایی که زدم حتی پایینتر) گذشت.
البته کنون هم تو افزایش قیمت ها چیزی کم نذاشته!!!
600دی رفته بالای 2 تومن!!!!!
ولی با این حال به نظر من در صورت در نظر گرفتم تمام عوامل و حالت ها کنون 7دی برتر از دی7000.
البته تا وقتی که نخواید از لنز بی نظیر 105 ماکرو استفاده کنید;-) چون این مورد رو کنون نتونسته جواب بده.
بدنه ی بزرگ تر و هندلینگ بهتر در کنار سرعت فوکوس فوق العاده و امکان استفاده از لنز های دوست داشتنی 400 اف 5.6 و 10-22 هم مزیت های 7دی هستند
متاسفانه اصلا نميشود نام اين دو برند را آورد!
خيلي سريع بحث برندها شروع ميشود
واقعا تفاوت ها خيلي كم شده و به سختي ميشود بهترين را انتخاب كرد نظر دوستان بيشتر شخصي است و علاقه خود را ميبينند.
نكته اي كه درمورد نويز عرض كردم كاملا شخصي است و براي استفاده هاي خاصي كه شخص من دارم مفيد است و احتمال زياد كمتر كس فرق آنرا ببيند!
درنتيجه دوستي كه قصد خريد داشتن ميتونن بين دي٧٠٠٠ و ٧دي يكي را انتخاب كنن.
البته من با بیشتر صحبت های دوستان هم جناب شهبازی و هم آقای احمدی موافقم.
اما فقط یک نکته رو در مورد لنزهای اولتراواید بگم . صحبتهای جناب احمدی در مورد قیمت بسیار زیاد نمونه های نیکونی ، در این مورد کاملن درسته .
البته کیفیت 24-12 که هیچ ! جای صحبت نداره ! اما در برابر 24-10 :
یک انتخاب بسیار مناسب دیگر هم در این زمینه میشه انجام داد و اونهم لنز توکنیا 16-11 است . به ویژه این ورژن دو ی این لنز.
و البته نمونه سیگما هم هست . یعنی کلن میخوام بگم خیلی شاید ضرورت نداشته باشه که حتمن لنز رو از همون برند دوربین تهیه کرد .
پست تکرار شد !!!!
کورش جان من این 16-11 رو هیچ وقت درست و حسابی درک نکردم.رنج گنگ و کوتاهش و نه چندان واید بودنش نسبت به 10 مم ها و این اواخر لنز ارزشمندی مثل 16-8 اونهم در شرایطی که در 11 مم اعوجاجی تقریبا برابر با 8 مم در 16-8 داره باعث شده من هیچ وقت این لنز رو به کسی توصیه نکنم.
مورد دیگری که در مورد این لنز به نظر من مطرحه که حتی 16-8 هم از اون رنج میبره کوتاه بودن لنز از سمت تله است! به این ترتیب که شما لنز رو کاملا زوم میکنید و تازه میرسید به 16 مم که خیلی جاها ممکنه کوتاه باشه.به نظر من اون سمت لنز هم مهمه.به همین دلیل در برابر 16-11 لنزهای دیگری مثل 16-8 به خاطر 3مم وایدتر بودنش و حقیقتا شارپ و خوش ساخت بودنش(دلایلی که باعت شد من این لنز رو در برابر 22-10 انتخاب بکنم) و همینطور 20-10 های سیگما هم قابل توصیه است.همینطور 24-10 تامرون هم بد نیست اگر نسخه سالمش گیر بیاد،ارزان هم هست.
11-16 به نظر من مناسب کسی است که در کارش دیافراگم 2.8 و ثابت از ضروریات باشه.تا نظر سایر دوستان چه باشه...
مرتضی جان شاید در اف 2.8 لنز نیکون کمی(واقعا کمی) شارپتر باشه.ولی در اف های بسته که غالبا در ماکرو مورد استفاده است تفاوت دیده نمیشه اصلا.به این موارد حدود 200 گرم سبکتر بودن لنز کنون و سیلینگ عالی(بخوانید بهتر) و هندلینگ مناسبتر به واسطه بدنه لاغرتر! رو هم اضافه بکنید.در نهایت برای هر کدام از این دو برند مسلما لنزهای خودشون بهترینند.ولی تفاوتهای بسیار بسیار مم بین این دو نمیتونه وزنه باشه برای انتخاب برند.
دوستان نظرتون در مورد خرید یه 350 دی کانن چیه؟؟؟الان یه اف200 فوجی دارم میخام بفروشم اینو بگیرم.قیمتش حدود 400هست.به نظرتون می ارزه؟
درود
قیمتش که همینه گویا ( 400 تا 450 )
یکی از دوستان یکی داره منهم باهاش کار کردم ، بزرگترین ضعفش LCD خیلی کوچیک و با کیفیت پایینش هست ، یعنی بعد از اینکه عکس رو گرفیتید خیلی معلوم نیست چی گرفیتین! نباید روی چیزی که LCD نمایش میده حساب کنید. ( هرچند که این همیشه در مورد همه دوربین ها گفته میشه ، که روی چیزی که در LCD دوربین میبینید حسابی باز نکنید فقط در کامیپوتر عکسها باید بررسی شوند) خلاصه یک slr هست و میشه باهاش عکاسی کرد و عکاسی رو یادگرفت ، و برای مصارف خانوادگی به عنوان یک دوربین عکاسی هنوز میشه ازش استفاده کرد ، به شرط اینکه تعداد شات زده شده آن به آستانه عمر مفید شاترش نزدیک نشده باشد ، یا باتری و شارژر آن سالم باشد ، چون در صورت نداشتن باتری سالم یا شارژر ،نصف همین قیمت را باید بابت باتری و شارژر بپردازید. ضمنا مموری آن هم cf هست.
به نظرم اگر 450D دست دوم بتوانید پیدا کنید ( البته آن کمی گرانتر است 600 میتواند باشد) خرید بهتری کرده اید شاید 200 هزار تومان بیشتر به جایی بر نخورد اما تفاوت های پر رنگی بینشان هست.
موفق باشید
سلام بر دوستان و اساتید محترم.
یکی از آشنایان دانشجوی گرافیگ هست که باید یک دوربین تهیه کنه. چه دوربین و چه لنزی را توصیه می فرمائید.
خود استادشون بدنه d3100 و 1100D و یا 450D را با لنز 28-135 توصیه کرده:
- آیا همین لنز رو باید بخره؟ بخصوص اینکه ظاهرن فقط دست دومش پیدا میشه.
- ارزونترین ترکیب دوربین و لنز که کار این دانشجو را حداقال تا پایان دوره لیسانس تامین کنه چیه؟
- آیا SLR Like هایی مثل SX40 و HS20 کفایت نمی کنه براش؟
ممنون میشم اگه دوستان راهنمایی بفرمایند
دوربین های معرفی شده دوربینهای خوبی هستن و قیمتی مناسب در بین dslr ها دارن.اگه نوع عکاسی در نور کم و یا چاپ بزرگ مطرح هست از بین همین ها انتخاب کنید در غیر این صورت دوربینهای نیمه حرفه ای یا کامپکت هم مناسب هستن (البته قیمتشون هم خیلی کم نیست).در مورد لنز هم دوستان بهتر میتونن کمکتون کنن.
به قسمت خرید و فروش سایت سر بزنید دست دوم این دوربینها رو با قیمت مناسب میتونید پیدا کنید.
نقل قول:
- ارزونترین ترکیب دوربین و لنز که کار این دانشجو را حداقال تا پایان دوره لیسانس تامین کنه چیه؟
من فکر میکنم ترکیب d3100 با یه 105-18 دست دوم ،خیلی خوب و کار راه اندازه .
معمولا دست دوم دوتاش هم گیر میاد .
ممنون از توجه شما و دوست عزیز +ehsan
- بنده خودم سررشته از لنزها ندارم. سوالم اینه که لنز 28-135 آیا ویژگی خاصی داره که طرف پیشنهاد داده یا اینکه خیر همین لنز 18-105 هم تمام نیاز فعلی این دانشجو را بر طرف می کنه؟
- قیمت دوربین (مثل بقیه ...) بشدت گرون شده. دوربین 1100D رو پنجشنبه تو ناصر خسرو بالاتر از 1800 قیمت گرفتم و خوب با اضافه شدن این لنز حتمن با لاتر از 2500 می افته و خوب اون بنده خدا هم خیلی بتونه هزینه کنه حداکثر 2000 . آیا با توجه به این قیمت می تونه بره بسمت SLR Like ها یا خیر جوابگو نیست(قیمت SX40 هم البته رسیده به 1200 و HS20 به 1180).
سپاسگزار
در مدلهای پاورشات بهترین گزینه فقط کانن به درد میخوره مثل همین sx40 ویا g12 .
HS20 هم از لحاظ کیفیت تصویری و هم بدنه خیلی پایین تر از این دو مدلهای بالا هست من این مدل را توصیه نمیکنم
لنز28-135 لنز متوسط روبه خوب است و برند کانن است 18-105 هم لنز نیکون است و کیفیت خوبی دارد من خودم هر دو لنز را در چند ماه پیش داشتم هر دولنز جز لنزهای پرکاربردی هستند درصورت تمایل به خرید بدنه های لنز خور می توان به صورت دسته دوم خرید کرد ودر غیر این صورت من کانن پاورشاتSX40 را توصیه میکنم که می توان به فاصله 800 مم دست یافت
شما به سئوالات من پاسخ ندادید.با 2 میلیون هم میشه دست دوم تهیه کرد و با لنز 18-55 هم میشه عکاسی کرد اما اگه SLR Likeبخوای بگیری با ایزو تا 400 و روی سه پایه یا فلاش اکسترنال هم به نتیجه خوبی میرسی باید دید از چه چیزی میخواد عکاسی کنه و در چه نوری و با چه کیفیتی و در چه سایزی میخواد چاپ کنه.
سلام دوست عزیز
مشکل اصلی اینجاست که از این دانشجو خواستم که از استادشون بپرس بجای اینکه مدل معرفی کنه بگه دوربین و لنز مورد نظر باید دارای چه ویژگی هایی باشند که ایشون مثلن 1100D به اضافه لنز 28-135 را پیشنهاد دادن. پرسیدن ولی متاسفانه اون استاد محترم پاسخ روشنی ندادن بجاش یکسری مدل های دیگه را پیشنهاد دادن و.....
عرض کردم این بنده خدا دانشجوی لیسانس گرافیکه. و تازه میخواد دوربین بگیره. خودش هم فعلن اطلاعات کافی از اینکه چجوری دوربین با چه ویژگیهایی باید بگیره نداره.
بهمین دلیل بنده مزاحم شدم تا اگر دوستانی هستند در اینجا که بنحوی از کاربرد دوربین تو این رشته اطلاعاتی دارن مشورتی بگیرم تا به این بنده خدا کمکی کرده باشم.
نقل قول:
ایشون مثلن 1100D به اضافه لنز 28-135 را پیشنهاد دادن
داداش صرف نظر از کیفیت 28-135 که باید با تجربه تر ها نظر بدن که در حد 105-18 هست یا نه .
28 میلی متر روی 1100 که کراپ داره واید خوبی بهت نمیده ها .
حواست به این موضوع باشه
سلام خدمت دوستان
با توجه به اینکه بودجه من خیلی محدود شده (قصد خرید D5100 داشتم)
خواستم در مورد کنن 1100D یه نظر سنجی بکنم ببینم نظر دوستان در مورد این دوربین چیه و کسایی که دارن ، آیا راضی هستند یا خیر!
ممنون
به نظرم اگه محدودیت بودجه دارید به دوربین های دست دوم هم می تونید فکر کنید.
با این قیمت میشه موارد مناسبی پیدا کرد.
به نظر من بهترین دوربین های اس ال آر آماتور دوربین های سونی هستند.از هر نظر کامل و هیچ نقصی ندارند.هم عکس هم فیلمبرداری.هم سرعت هم کیفیت.هم موتور فوکوس هم لرزشگیر.هم پانوروما هم سه بعدی.همشو یک جا داره.من nikon d5100 , و سونی A35 دارم
برای مثال مدلهای جدیدش sony a37 و سونی a57
خوشحالینا شماها!!!
میگه 1 الی 1.2 پول داره!
یکی میگه نیکون بخر یکی میگه سونی ! اونم چی a37 , a57 !!!!!
الان با 1 تومن آنالوگم نمیشه خرید (محض شوخی)
دوست من شما باید دنباله دست دو تمییز باشی
اگه 550d یا d3100 پیدا کنی که خیلی خوش شانسی !
اگر نتونستی 450d با یه لنز خوب. البته کیفیته اونارو نداره ولی میشه عکاسی کرد باهاش.