سلام
به نظر من با توجه به بودجه 3500 و نياز به فيلمبرداري و عكاسي جسارتاً يك پيشنهاد ديگر هم داردم:
Canon 100D+ 18-135 STM+40mm f/2.8 STM
به نظرم جمع موارد فوق همان 3500 مي شود.
ارادت
Printable View
سلام
من یکی از دوستانم تصمیم به خرید دوربین حرفه ای داره و راستش من در قیمتها و مدل ها خیلی وارد نیستم
بیشتر عکاسی معماری هم مد نظرش هست تا حدود قیمت 2 الی 2500 چه بادی و لنزی رو پیشنهاد میکنید؟
سلام دوست عزیز
اول از همه از مدیر عزیز عذر خواهی میکنم که به کار اونا دخالت میکنم اما بعنوان یکی از اعضای فروم این وضیفه رو در خودم میبینم که هم خودم به قوانین این فروم اترام بگذارم و هم دیگران رو به قوانین آگاه کنم
طبق قوانین سایت کسی این اجازه رو نداره که اسم فروشگاهی رو ببره توی نوشته های عمومی
حالا چ بد تعریف کنه چه خوب
لطفا به قوانین سایت احترام بذارین تا بعدا مشکلی به وجود نیاد
موفق و پایدار باشید
بهتون پیشنهاد میدم که 300 هزار تومن دیگه بزارید روش و یه d7000 بخرید با 18-105 دوربین خیلی بهتری هست و خروجی خیلی بهتری داره . ولی اگر علاقه به تنوع لنز دارید کنون بخرید چون قیمت لنز هاش از نیکون کمتر هست و رنج های خوبی داره از کنون میتونید 60d بخرید توصیم اینه که حتما دوربین پروزیومر بخرید نه سطح متوسط .
سلام ممنون از راهنماییتون راستش برند canon مد نظرم هست
ولی توی این رنج قیمت 700D ,600D هم هست بین این سه چه تفاوتهایی هست؟
700d بهتر نیست؟
ممنون دوست عزیز من خودم 60D دارم و در عالی بودنش شکی نیست ولی توی همین رنج قیمت حتی کمتر و نه بیشتر یکی از دوستانم با من مشورت کرد که چی بگیره ولی واقعا نمیدونم چی بهش پیشنهاد کنم که بعدا پشیمون نشه :\
ممنون دوست عزیز اشنای مطمئن در این زمینه داریم که سالهاست ازش خرید میکنیم بدون هیچ مشکلی :))))))نقل قول:
d5200 دورببین خیلی خوبیه مخصوصا توی عکاسی. از لحاظ فیلمبردای ممکنه از 650 یه مقدار پایینتر باشه.
پ ن: اگه خواستی بخری حتما از یه جای معتبر بخر باتری رو هم حتما از لحاظ اصل بودن چک کن مثل من نری از فروشگاه د ک بخری که بعدا .....
سلام به همه بنده دیگه زدم به سیم آخر !!!
میخوام دوربین و تجهیزات بخرم دیروز رفتم جمهوری یک عده گرگ گرسنه دم مغازه هاشون بودن که میخوان جیب مشتریو پاره کنن...
وحشت کردم واقعا...
برای شروع میخوام 70d با کیت 135 و سه پایه و کوله بخرم بنظرتون برای شروع عکاسی خوبه ؟؟ با این بودجه که حدود 5.5 میشه گزینه بهتری برای عکاسی خوب و فیلمبرداری روون و خوب هست ؟؟؟ چند ساله این سایتو دنبال میکنم دیگه دلو زدم بع دریا... احساس میکنم کمتر از این راضیم نمیکنه ... 7100 هم خوبه اما احساس میکنم فیلمبرداری و صفحه تاچ واسم مهمه ...
ممنون میشم منو مطمئن کنید و یک جای خوب که طرف جنس قلابی با قیمت فضایی نفروشه به آدم معرفی کنید... خیلی وضع بازار خرابه... واقعا متاسف شدم ... 600d با 18-55 کیت میگفت 2.300نمیدونم چی فکر کردن پیش خودشون...
خواهشا برای خرید از محل مناسب و معتبر منو راهنمایی کنید
تشکر
سلام دوستان من چد روزه دارم در مورد خرید دوربین تحقیق میکنم و می خواستم بدون کدوم از دوربین هارو بهتره
canon 60D با کیت 18-135 قیمت حدود 3100
nikon D5300 با کیت 18-55 قیمت حدوده 2500 با کیت 18-140 حدود 3150
من بیشتر چون الان توان خرید ندارم می خوام 18-55 نیکان رو تهیه کنم اما اگه خیلی خوب 18-130 یا 18-140 بهرته اون رو تهیه کنم
اما در کل بادی کدوم بهتره ؟
nikon D5300 VS Canon 60D
دوست عزیز در کل D5300 نسبت به 60D بهتره. سنسور جدید تر، پردازنده سریعتر و بهتر، امکانات بیشتر، داینامیک رنج بیشتر و ...
در مورد لنز هم باید عرض کنم که اگه توانایی خرید 140-18 رو دارید که بهتر از 55-18 هست. هم کیفیتش بهتره هم اینکه بازه بیشتری رو پوشش می ده و می تونه
بسیاری از نیازهای شما رو برآورده کنه.
در این میان می تونید به 105-18 نیکون هم فکر کنید که قیمتی کمتر از 140-18 داره با کیفیت مشابه و رنج کمتر در سر تله.
درود بر دوستان!
هدف من خرید دوربینی ارزان است که با لنز پرایم 50mm استفاده کنم. هدف هم بازگشت به عکاسی و ثبت خاطرات است. بعد از نگاهی به قیمتها به نظرم آمد Canon 1100D که این روزها در هر بقالی هم 300$ به فروش می رسد مورد مناسبی است. کیفیت عکسهای آن هم در DPR از نظر نویز بد نبود.
در فروم هم همه از این مدل بد گفته اند! البته در آن زمان قیمتی دو برابر داشته است.
هدف برای آینده اگر پولی باشد فول فریم است. برای همین فکر میکنم پول خرج کردن برای سیستمهای APS-C با جیب خالی چندان منطقی نیست.
خواهش و سوال از دوستان این است که اگر رده اشتباهی را هدف گرفته ام - در استدلالم اشتباهی میکنم یا در این دوربین نکته منفی است که من نمیدانم من را راهنمایی کنند.
در پایین مدلهای هم رده اما جدیدتر و گرانتر را هم ردیف کرده ام که همه کیت 18-55 دارند. (ارزانترین رقیب 50% یا به اندازه یک لنز پرایم گرانتر است)
Canon 1100D (T3) => $299
Sony a58 => $448
Nikon D3200 => $477
Canon 1200D (T5) => $499
Pentax K-50 =>$546
Canon 600D (T3i) => $549
Nikon D3300 => 597
Canon EOS 100D (SL1) => $599
Nikon D5200 $697
دوست عزیز خیلی ممنون از راهنمایی شما خیلی تحقیق کردم الان خیالم راحت شد
من یکی از دوستام ۶۰دی داره توی چشمیش اون پایین میزان داینامیک نور و سرعت شاتر و دیافراگم و باطری رو میزنه و خیلی راحت میشه از تو چشمی قبل از عکس میزان نور رو درست کرد ایزو میشه دید خلاصه همه کار از توچشمی میشه کرد
ایا توی ۵۳۰۰ هم داره چون من چند تا سایت رو دیدم در مورد چیزی ندیدم
خواستم از بچه هایی که دارن سوال کنم
http://www.fotomagazin.de/images/new...0_FD_dpy_1.jpgمنظورم این جوری هست ایا ؟
خروجی ۱۸_۱۰۵ به صورت فاحش از ۱۸_۱۴۰ بهتر است ، متاسفانه ۱۸_۱۴۰ آپدیت مناسبی برای نیکون نبود.نقل قول:
در این میان می تونید به 105-18 نیکون هم فکر کنید که قیمتی کمتر از 140-18 داره با کیفیت مشابه و رنج کمتر در سر تله.
سلام
جناب شهبازی این موضوع را حتما تجربه کردید.ممکنه کمی توضیح بدید؟ممنونم.
مشکل شارپنس و افت کنتراست در دیافراگم های پایین که نمیشه ازش گذشت
Nikon 18-105mm f/3.5-5.6G AF-S ED VR DX Nikkor Lens Image Quality
جناب شهبازی شخصا در عمل به هیچ عنوان این تفاوت فاحش که میفرمایید رو در بین این دو لنز ندیده ام ....
و 18-140 رو لنزی در همان حد و حدود 18-105 میدونم ...
بنده هم همین سوال رو دارم جناب شهبازی آیا خودتون هم این دو لنز رو تجربه کرده اید ؟ و با هم مقایسه کرده اید؟
جناب شهبازی فرموده شما به طور کامل صحیح نیست.
این لینکها رو ببینید که حتی در بیشتر موارد 140-18 بهتر عمل کرده و تفاوت فاحشی بین اونها وجود نداره.
Nikon 18-140 vs 18-105- Lens Review, Samples and Discussion | CameraRec
Test results: Nikon 18-140mm vs 18-105mm: Nikon SLR Lens Talk Forum: Digital Photography Review
تو لینیکی که شما داده اید بله 105-18 بهتره اما تو لینکهایی که من دادم 140-18 بهتره. همیشه تصمیم گیری بر اساس شرایط آزمایشگاهی و نمودار و اعداد و ارقام سایتها نمی تونه درست از آب در بیاد و تعیین کننده باشه و وحی ملزم باشه. نتیجه اون تستی که در فضای واقعی انجام میشه بسیار تعیین کننده تر از اون تستی هست که در شرایط آزمایشگاهی انجام میشه.
دوستان هم این لینکها رو ببینند.
سلام
جسارتاً من با اين بخش از فرمايش شما موافق نيستم. در سايت The-Digital-Picture كه جناب شهبازي لينكش را گذاشتند از چارت 12233 ISO كه روش استاندارد براي تعين تفكيك پذيري (رزولوشن) و SFR تصاوير ثابت (عكس) است بهره گيري شده است و شرايط نوري نيز در شرايط تست مطابق استاندارد و ثابت بوده است. تا جائي كه بنده مي دانم براي ترسيم منحني هاي MTF لنزها نيز از همين استاندارد بهرهگيري مي شود. مسلماً نتيجه تستي كه در شرايط استاندارد و با استفاده از چارت هاي استاندارد انجام شده قابل اتكاتر از بررسي عكس هائي است كه در شرايط نامعلوم گرفته شده است.
ارادتمند
دوستان من امروز برای دیدن دوربین ها به پاساژ پایتخت رفتم و باید این رو خدمت شما بگم هیچ کس از اونجا خرید نکنه قیمت ها بسیار بالا بوده و قیمت ها فضایی بود
رفتم اونجا هر کس یه چیزی میگفت
۶۰دی قابل مقایسه با ۵۳۰۰ نیست و نمیشه باهم مقایسه کرد
چرا ؟ همه چیش به نظر من سر تره
میگفتن تو هم رده هم نیستن
و بعضی جاها میگفتن ۶۰ دی بهتره چون نویز گیره داره و از این چرت پرت ها
حالا من می خواستم بدونم واقعا کدوم بهتره
لنز هم می خوام ۱۸-۱۰۵ بگیرم برا ۵۳۰۰ بودجم نمیرسه
واقعا کسانی که دارن و تست کردن بگن چون دلم نمی خواد کلی پول بدم و بعد پشیمون بشم
بهترین جا برا خرید دوربین تو تهران کجاس؟ پاساژ خواستی هست؟ مثلا مثل علاالدین یا پاساژ ایرانیان
درود جناب چگینی،
بنده با صحبتهای شما موافقم و بالاخره یک سری پارامترها هستند که با اعداد و ارقام و نمودار تعیین میشوند. اما تو لینکهایی که من دادم و خودتونم دیدید برتری با 140-18 بود اون هم نه به طور فاحش.
طبیعتا اون چیزی که ما با چشم خودمون میبینیم و برامون Ok هست رو برای دیگران هم پیشنهاد میدیم. در این میان یک سری پارامترها هستند که در شزایط آزمایشگاهی خودشو
بیشتر نشون میده و ممکنه نکته منفی برای یک لنز به حساب بیاد. مثل Vignetting، یا مثلا دیستورشن 1% و ... و طبیعتا چشم ما در بعضی موارد قادر به تشخیص اونها و سایر مسائل ریز نیست.
من خودم می خواستم که لنز نیکون 85مم f/1.8 رو تهیه کنم و با تستی که در شرایط آزمایشگاهی از این لنز کرده بودند همگی بر این باور بودند که این لنز در زیر نور خورشید و جاهایی که کنتراست شدید هست، purple fringing داره اون هم نه میزان کم.
اما من در همین فروم و از دوستانی که این لنز رو داشتن در مورد مساله فوق سوال کردم که همگی جوابشون منفی بود و خیلی هم از لنز راضی بودند و این برای من کافی بود تا نظر من هم مثبت بشه.
طبیعتا هر لنزی ایراد و اشکالاتی داره که در شرایط آزمایشگاهی بیشتر خودشو نشون می ده. اما در بیشتر موارد قضیه برای چشم ما ok هست و قبولش داریم.
مطالعه و بررسی رفتار یک لنز با اعداد و ارقام و نمودار بسیار خوبه اما در کنار اون باید به رفتار لنز در محیط بیرون و review های سایر کاربران هم توجه کرد که موضوع کم اهمیتی نیست.
سپاس از پاسخ شما. فکر میکنم جابه جا گفتید. نیکون لنز DX 35mm f/1.8 دارد اما در مورد کنون پرایم EF-S وجود ندارد و باید بین 50mm/f1.8 و یا پنکک 40mm f/2.8 STM انتخاب کرد که هر دو برای فورمت APS-C فاصله کانونی معادل بیش از نرمال خواهند داشت.
شاید سوالم را کمی پیچیده مطرح کردم. پرسش اصلی من این بود که آیا نکته منفی یا بازدارنده ای در Canon 1100D وجود دارد که خریدار را از پرداخت همین $300 پشیمان کند؟ (ظاهرا اولین نکته این است که در دیافراگمهای باز باید قید فوکوس خودکار را در این مدل زد و آن لنز پرایم را هم دستی فکوس کرد)
سوال مشابهی هم در مورد لنز ارزان و بی کیفیت EF 75-300 f/4-5.6 III دارم! آیا پرداخت 50$ برای این لنز پول دور ریختن است؟ (آنرا به همراه یک دوربین به این قیمت میدهند)
به نظر می یاد جز عکس اول در لینک اول تفاوت معنی داری مشاهده نمی شه و حتی به نظر من به طور کلی وزنه به سمت 105-18 سنگینی می کنه. به جمله آخر در لینک اول (آخرین عکس) دقت کنید: Don’t buy this for the increased range – the difference in zoom or reach between 105 and 140 is small.
در لینک دوم هم خیلی نزدیکن. حتی عکسای آخری رای من به 105-18 هست.
بله تست کردم.
اگر از نظر شما خوبه تهیه کنید و لذت ببرید.
در کار حرفه ای همین یک درصد ها تعیین کننده هستن و همین یک درصدها در مجموع باعث میشود که در خروجی نهایی تاثیر ایجاد بشه البته این تفاوتها در عکاسی ماکرو بیشتر به میاد و باعث شده ما روی این موارد بیشتر حساسیت به خرج بدیم.
من توضیح اضافه ای ندارم و نظرم همانی است که عرض کردم.
سلام
دوستان من موندم بین 6D و 70 D ... برا عکاسی نجومی میخوام... اما ازونطرف تاچ داره 70 دی و گویا فیلمبرداریشم بهتره... اگر میشه راهنماییم کنید...
فقط جمهوری البته بشرطی که زرنگ باشی و اولش یجوری رفتار کنی که میدونی اینا ممکنه باتریشو عوض کنن و اینا... من تا 300 هم بادی رو اونجا ارزونتر گرفتم
در بین دوربین های فعلی کنن دوربین 6دی بهترین وضعیت نویزی را پس از 1DX دارد و اگر برای عکاسی نجومی می خواهید این دوربین بهتر است. هر دو دوربین وای فای دارند که در عکس هاس استار تریل می تواند کنترل از طریق وای فای و گوشی شما را از خرید ریموت بی نیاز کند و امکانات اضافه ای به شما می دهد. در مورد فیلم برداری نیز گرچه 70 دی فوکوس خودکار در فیلم برداری ارائه می دهد ولی از لحاظ کیفیت فیلم 6دی به ویژه در ایزوهای بالا بهتر است. اگر عکاسی از صحنه های اکشن نیز برای شما اهمیت دارد 70 دی گزینه بهتری است.
البته باید به قیمت بالاتر لنزهای 6دی به دلیل فول فریم بودن نیز توجه کنید.
تنها فرق اصلی دوربین 60D و D5300 توی سرعت شاترشون هست
سرعت شاتر 5300
1/4000 ثانیه
و
سرعت شاتر 60 D
1/8000 ثانیه
دقیقا این سرعت به چه دردی می خوره ایا همیشه استفاده میشه ؟ تو چه شرایطی از این سرت استفاده میشه کرد
درود
البته تنها فرقشان این نیست!!
مثلا برای من LCD روی دوربین بسیار حائز اهمیت است ولی شاید برای شما نباشه، یا اینکه شما به Wifi نیاز داشته باشید و دیگری خیر.
ضمنا این دو بدنه در یک رده نیستند، شما این مدل کنون را باید با D7000 مثلا مقایسه کنید.
بنظرم در انتخاب برند، بد نیست سری هم به لنزها و دیگر تجهیزات آن برند بزنید و ببینید آنچه میخواهید مثلا در نیکون موجود است یا خیر؟ و مشابه کنونی آن به چه صورت است؟
در مورد سرعت شاتر، باید بگم که خیر کاربرد چندانی ندارد، فکر میکنم با 1/4000 هر جنبنده ای را بتوان فریز کرد حتی جت، ولی گاها نیاز به عمق میدان کم دارید که آنجا میتواند کاربرد داشته باشد.
یا مثلا شما سعی کنید از یک لامپ کم مصرف عکس بگیرید، میبینید که هر چه سرعت شاتر را بالاتر ببرید نتیجه جالبتر میشود و جزئیات بیشتری دارید.
یا اینکه در نور روز میخواهید عکاسی کنید و بستن بیش از حد دیافراگم، سبب کاهش شارپنس و مشکلات دیگر میگردد، اینجاست که شاید این سرعت میتواند کاربرد داشته باشد.
ارادت
خیلی ممنون از توضیحاتی که دادی فقط این که این دو در یک رده نیستن یعنی چی تو پایتخت هم به من این رو گفتن یعنی ۵۳۰۰ سر تره یا ۶۰دی یا ۵۳۰۰ اماتوری هست و ۶۰دی نیمه حرفه ای یا این که کیفت عکس ها در یک رده نیست
من تو قسمت نویز عکس ها هر دو رو مقایسه کردم تغریبا تو یک رده هستند حتی ۵۳۰۰ بلکن بهتر
من منظور شما رو از این که تو یک رده نیستن نمی فهمم
من دونبال یه دوربین خیلی خوب هستم تا حداکثر ۳ ملیون میگم سه تومن حالا ۳۰۵۰ هم شد اشکال نداره اما خوب نمی خوام بیشتر بشه تا حداکثر ۳ ملیون خیلی بهتره
راستش این جمله برای من قابل درک نیست که چرا باید ایراد و اشکالات لنز در شرایط آزمایشگاهی بیشتر خودشو نشون بده.
این که می فرمایید ایراد یک لنز در شرایط آزمایشگاهی مشهودتر از شرایط استفاده روزمره است احتمالا به این دلیله که در شرایط آزمایشگاهی برای تست دقیق یک پارامتر، سعی میشه سایر پارامترها اثرگذار نباشند. به عنوان مثال بنا به مورد تست از یک برگه کاغذ سفید استفاده بشه یا ... . اینه که نتیجه تست اون پارامتر خاص، نسبت به زمانی که اون پارامتر رو در شرایط محیطی که پارامترهای مختلفی تاثیرگذار و با هم ادغام شده اند می سنجید، مشهودتر بوده و بیشتر به چشم می آید.
ارادت
به طور خلاصه باید عرض کنم دوربین های DSLR هم در بین خود رده بندی خاصی دارند. Entry-Level ها یا دوربین های سطح مبتدی، Mid-Range ها یا رده متوسط و Professional یا حرفه ای (تر) ها.
کانن DSLR های سطح مبتدی خود را به صورت XXXD، رده متوسط را به صورت XXD و رده حرفه ای را به صورت XD نامگذاری می کند.
نیکون هم برای خود قواعدی دارد که دوستان نیکونی واقف ترند.
60D و D7000 در زمره DSLR های رده متوسط (میانی) کانن و نیکون جای می گیرند که تقریبا رقیب مستقیم یکدیگر محسوب می شوند.
اما D5300 در رده Entry-Level دوربین های نیکون جای دارد.
توجه به این نکته ضروری است که با پیشرفت های صورت گرفته در Entry-Level های جدید، ممکن است این دوربین ها گاها با Prosumer های قدیمی تر هم رقابت کنند. اما به لحاظ منطقی مقایسه دو دوربین از دو رده مختلف صحیح نیست.
دوستان سلام
تاچ اسکرین تو 70 دی چقدر براتون کاربرد داشته؟ اونهایی که با فول فریم کار کردن یه دوربین فول فریم چقدر متفاوت تر از کراپداره؟ ممنون میشم اینارو بهم بگد چون بین 6 دی و 70 دی موندم
سلام
اینکه چقدر تفاوت دارند بیشتر به این مربوط میشود که چه کاری با دوربین قرار هست انجام دهید.بحث هزینه ها را هم باید در نظر بگیرید. علاوه بر قیمت دوربین،لنزهای دوربینها فول فریم معمولا قیمتهای بالاتری دارند.
استفاده از تاچ اسکرین هم باعث میشود کمی سرعت کار با دوربین بالا برود و استهلاک و رفتن رنگ دکمه های دوربین هم کمتر شود.
عکاسی نجومی
سلام.من به شما قویا 70دی را پیشنهاد میکنم.قصد جسارت ندارم اما وقتی کسی از بهترین کراپدار حال حاضر با سیستم فوکوس قوی و امکانات جانبی فراوان و لنزهای سبک و ارزان کراپدار خصوصا STM ها میگزرد و پایین ترین رده فول فریم ها را انتخاب میکند حتما نیازش را میداند و می شناسد.نقل قول:
چون بین 6 دی و 70 دی موندم
عکاسی نجومی هم حالت های مختلفی دارد.deep sky؟star trails؟...
عاشق این نوع پاسخ دادنهام... دمتون گرم... من میخوام عکاسی نجومی کار کنم... البته عکسهای دیگه هم حتما خواهم گرفت... تازه کلاس عکاسی مقدماتی همین سایت رو دارم میرم... لنز ندارم میخوام بخرم تازه... میخوام عکسهام باکیفیت باشن... اپتیک نجومی دارم و خوبشم دارم... ممنون از پاسخهای محکمتون
همانطور که سهیل گفت 70دی دوربین بسیار خوبی است ولی برای عکاسی نجومی 6دی مناسب تر است.
امکانات خاص این دوربین مثل وایرلس و جی پی اس در عکاسی نجومی کاربردی هستند.
البته قیمت لنزها را در انتخاب هم در نظر بگیرید.(مثل تفاوت قیمت توکینا 11-16 و 16-35 ورژن دو کنون که هر دو یک کادر رو روی فول فریم و کراپ با بازترین دیافراگم 2.8 به شما ارائه میکنند.)
قیمت گرفتم بادی 70 دی رو در حد بنز چونه زدن 2800 جمهوری ... یه لنز 50 با 1.8 340 میشه 3200 اینا میشد کلش... خوب بود؟ میترسم راضیم نکنه عکسها و فیلمهاش
در اینکه 70 دی دوربین خیلی خوبی هست شکی نیست (از نظر من)
ولی از هر ابزار اندازه سطح و قیمت خودش باید توقع داشته باشید.استفاده درست از ابزار و شناخت و آشنایی درست عکاس نسبت به ابزار هم در دستیابی به خروجی بهتر نقش بسیار مهمی دارد.
در مورد راهنمایی برای خرید لنز و لنزهای مناسب عکاسی نجومی هم تاپیکهای مربوط وجود دارد و در صورت نیاز میتوانید از آنها استفاده کنید.
اینکه فرمودید
در اینکه 70 دی دوربین خیلی خوبی هست شکی نیست (از نظر من)
ولی از هر ابزار اندازه سطح و قیمت خودش باید توقع داشته باشید
واسه همینه که چه تو فیلمبرداری و چه تو کیفیت عکس من نمونه هاشو که دیدم واقعا 6D سرتره؟
این تفاوتهای فقط در شرایط چالش برانگیر مثل عکاسی شب یا وقتهایی که که قرار است ویرایش سنگین رو تصویر صورت بگیرد خود را نشان می دهد.
شما وقتی در استودیو با دیافراگم 8 و شرایط کاملا کنترل شده عکاسی میکنید این تفاوتها شاید بسیار اندک باشد که بتوان از آنها چشم پوشی کرد.
من با وجود 6دی در بسیاری از کارها از 60 دی یا 650 دی استفاده میکنم.چون میدانم در این شرایط خاص تفاوت در خروجی یک دوربین کراپ با فول فریم اهمیتی در خروجی که قرار است گرفته شود ندارد.
ترکیب 70 دی و 50 م.م تا جایی که بنده می دانم مناسب هیچ نوعی از عکاسی نجومی نیست.
آقا سینا به گمانم بهترین کار این است که شما سقف بودجه خودتان را مشخص کنید تا دوستان بهتر بتوانند شما را هم برای خرید بدنه و هم لنز راهنمایی کنند.
من رو هزینه مشکلی ندارم... یعنی پول 6d و لنزهاشم دارم... سوال و دغدغم اینه که کیفیت عکسهام خوب باشه و ازونطرف به هزینه هم بی ارزه...
من هنوز از صحبت های شما متوجه نشده ام چه نوع عکاسی نجومی انجام می دهید.به 6دی تمایل دارید,سقف بودجه هم ندارید,برای 6d لنزهای فیکس 14 و 24 یا لنزهای مانند 16-35 تهیه کنید یا با یک تبدیل 14-24 نیکون را استفاده کنید و اطمینان داشته باشید که میرزه.
مسعود گفت با وجود اینکه 6دی دارم از 650 هم استفاده میکنم.پرسیدید چرا؟در چه نوعی از عکاسی شب؟به نظرم اگر به دنبال جواب های منطقی و بهتری هستید گشتی در تاپیک های مربوط بزنید یا چند بار همراه دوستان در عکاسی شب باشید باور کنید خیلی از مسایل و جواب ها خودشان را نشان خواهند داد.
این صحبت ها و بحث ها برای این است که دوستان خریدها و هزینه های منطقی و درست را داشته باشند و با کمترین هزینه بیشترین و بهترین نتیجه را بگیرند.
پارامترها آنقدر زیاد هستند که شما نمیتوانید فقط با در نظر گرفتن رفتار نویزی دوربین ها، حکم صادر کنید ضمن اینکه تقاوت رده ها ممکن است موجب بهتر بودن وضعیت نویز بشود ولی الزاما اینطور نیست چرا که بسیاری از بدنه ها دارای سنسور و پردازنده مشترک هستند هر چند در یک رده نباشند.
من پستهای قبلی شما را خوندم ولی متوجه نشدم برای چه ژانری میخواهید استفاده کنید؟ خیلی هم به نوشته های روی کاغذ استناد نکنید، تجربه اساتید در این انجمن بیشتر بدرد شما خواهد خورد. نیازتان را کمی بیشتر توضیح دهید تا پاسخ بهتری بگیرید.
برای درک بهتر رده بدنه ها، این هم پستی از جناب حسین عربی عزیز که پیشتر در همین تاپیک توضیح داده بودند:http://forum.akkasee.com/f28/t8700-39.html#post358271
خیلی ممنون از این راهنمایی دقیق
الان متوجه شدم که رده بندی این دوربین ها چه طور هست به دلیل این که تکنولوژی پیشرفت کرده ۵۳۰۰ از ۶۰دی. بهتره و امکانات بهتری داره
انتظارتی که از دوربین دارم و کار هایی که انجام میدم این ها هست
عکاسی طبیعت
منظره
شهری و ساختمان
عکاسی عروسی
پرته
عکاسی از گل یعنی ماکرو طبعیت
عکاسی تو شب یعنی از جاده و خیاباون
و این که من یه چند ماه دیگه عروسیمه می خوام تمام عکس های اسپرت قبل عروسی رو خودم بگیرم و نامزدی و این حرف ها هم همه رو با دوربین خودم بگیرم تو این مجالس
و این که من تا سال ۸۶ تو اتلیه کار میکردم و کار با دوربین رو بلدم اما عکاس نبودم فوتوشاپ کار بودم اما خوب میدیدم خلاصه بلدم
در کل انتظارات من گرفتم عکس از خانواده تو همین مراسم ها هست حالا طبعیت رو هم دوست دارم
می خوام بدونم این دوربین واقعا کدومش بهتره نمی خوام با اختلاف ۱۰۰ ۲۰۰ ضرر کنم
می خوام یه دوربین عمری بخرم
دوست گرامی بینید برای تست یک لنز در شرایط آزمایشگاهی پارامترهای مختلفی رو در نظر می گیرند.
1. تست شارپنس که با نمودارهای MTF مشخص میشه. در دیافراگم ها و فوکال های مختلف.
2. تست اعوجاج یا distortion که دو نوع هست pincushion یا تو رفتگی و barrel یا برآمدگی و نتیجه تست بر حسب درصد بیان میشه. این مورد رو هم در محیط غیر آزمایشگاهی تا حدودی می توان انجام داد. مثلا روبروی یک دیوار آجری بایستید و در دیاف ها و فوکالهای مختلف عکس بگیرید و میزان همگرایی جزیی خطوط بین آجرها (pincushion ) یا واگرایی جزیی خطوط بین آجرها (barrel) رو ببینید. اما همونطور که گفتم این مورد به درصد بیان میشه و برای نتیجه دقیقتر باید در لابراتوار انجام بشه.
3. تست vignetting که باز هم خودتون می تونید یا عکس گرفتن از یک کاغذ سفید یا آسمون صاف نتیجه اش رو در دیافها و فوکالهای مختلف ببینید.
4. تست coma که هنگام شب و هنگام عکسبرداری از منابع نوری انجام میشه.
5. تست chromatic aberration یا آبراسیون رنگی که به دو صورت هست longitudinal که LoCA هم بهش میگند و latitudinal یا عرضی. در این تست هاله های رنگی سبز و بنفش یا purple fringing دور محیط اجسام و جاهایی که کنتراست زیاده ایجاد میشه و دلیلش اینه که پرتوهای نور بعد از عبور از لنز در یک نقطه شکسته نمیشوند.
تا جایی که یادم بود مهمترینش اینها هستند که در خرید یک لنز در نظر گرفته میشوند. البته تستهای دیگه هم مثل مقاومت در برابر باران و گردو خاک هم هست یا رفتار مکانیکی لنز، جنس بدنه و ... که اینها رو هم میشه در محیط بیرون هم تست کرد.
با توجه به صحبتهای فوق من فکر می کنم که عکس نظر شما صحیح باشه. من نوعی که دارم عکاسی می کنم ممکنه از یک منظره عکاسی کنم و لنزم در اون دیاف و فوکال مثلا distortion 3% داشته باشه و اصلا متوجه نشم یا آبراسیون رنگی داشته باشه و من متوجه نشم. اینه که برای تست دقیق تر لنزها و مشخص شدن عیب و رفتار اونها در حالتهای مختلف دیاف و فوکال، اونها رو در آزمایشگاه ها و با نرم افزار های مخصوص تست می کنند گرچه که شاید لنزی از یک نظر زیاد خوب نباشه (در شرایط آزمایشگاهی) اما از نظر ما کاملا ok باشه و بگیم که مثلا فلان لنز، لنز خوبیه و برای کسای دیگه هم پیشنهاد کنیم.
بنابراین برای انجام یک تست، فقط روی یک پارامتر خاص، مثلا شارپنس zoom میکنند و بقیه هم به همین ترتیب، و مجموع این تستها هست که نمره یک لنز رو تعیین می کنه.
سلام دوستان
به تازگی به عکاسی علاقمند شدم، برای همین سوالاتم آماتور هست، شرمنده.
لطفاً بفرمایید عمر شاتر یعنی چی؟ مثلاً بعد از گرفتن 100 هزار عکس، قراره چه بلایی سر دوربین بیاد؟ قطعه ی خاصی باید عوض بشه؟ اگر اینطوره، قیمت قطعه ای که باید عوض بشه، چقدر هست؟
سوال دومم هم اینه که با بودجه 2 تومن، چه دوربینی رو پیشنهاد میکنید؟ (برای عکس و فیلم خونگی)
دوست عزیز تصور کنید که یک شرکت خودروسازی عمر مفید یک خودرو رو مثلا 5 سال درنظر میگیره. این به این معنی نیست که خودروی مورد نظر سر 5 سال دیگه راه نمیره، منظور اینه که ممکنه مشکلاتی در قطعاتش به وجود بیاد.
در مورد سنسور هم صحبت از عمر مفید شاتر هست و منظور از 100 هزار، تعداد شاتی هست که شرکت برای عمر مفید اون شاتر در نظر گرفته بعد از اون هم قرار نیست اتفاقی بیافته و ممکنه تا مثلا 200 هزار تا هم کار کنه. هر موقع هم مشکلی پیش اومد، یونیت شاتر تعویض میشه که مشکل حادی نیست.
در مورد دوربین حالا که 2 تومن دستتونه بهتره از slr شروع کنید که هم علاقمند تر میشید به عکاسی هم لذت عکاسی با slr یه چیز دیگست و مسیرتون برای پیشرفت هموارتر میشه.
من این دوربینها رو پیشنهاد می کنم:
1. Nikon D3300 + 18-55 VR II
2.Nikon D5200 + 18-55 که نسبت به گزینه اولی حرفه ای تر هست.
3. Canon EOS 600D + 18-55 IS
البته شما نگفتید که توقعتون از دوربین و امکانات اون چی هست که میشه بهتر راهنمایی کرد.
ممنون از راهنمایی خوبتون.
در مورد دوربین، با جستجوی سایتها، تا جایی که متوجه شدم، فکر میکنم با 2 تومن بشه Canon 700D و یا دست دوم Nikon 5300 خرید. یک مورد هم دست دوم Nikon D7000 البته با لنز ساده 55 بود که قیمتش 2 تومن بود. شما کدوم رو پیشنهاد میکنید؟
درضمن، کاربردم برای عکس و فیلم خونگی خواهد بود. البته به منظره و طبیعت هم علاقه دارم.
دوست عزیز معمولا علاقه با یک ژانر شروع میشه و رفته رفته به ژانرهای دیگه هم بسط پیدا میکنه. در مورد دوربین ها که خوب d7000 از هر دو دوربین دیگه بهتره، البته می تونید به 5300 هم فکر کنید اما من 7000 رو پیشنهاد می کنم، به شرطی که تمیز باشه و با یک آدم خبره اقدام به خرید کنید تا خدای ناکرده مشکلی نداشته باشه. لنز 55-18 هم لنز خوبیه و می تونه نیازهاتونو بر آورده کنه اما یگه کمی بیشتر هزینه کنید می تونید لنز 105-18 رو تهیه کنید که کیفیت و رنج اون از 55-18 بهتره.
اقا ata پیشنهاد شما واسه من چیه بخدا دیوونه شدم تو چند تا پست عقب تر هم کار هایی که با دوربین انجام میدم رو گفتم
چی بخرم ؟ تا ۳ تومن ۶۰دی ۵۳۰۰ یا پیشنهادی شما چیه ؟
بعد این که ۶۰دی حرفه ای تر از ۵۳۰۰ هست یعنی بهتره ؟ سختره ؟ اسون تره ؟ کیفیت بهتری داره ؟
کلافه شدم بخدا انقدر درمورد این دوتا سرچ کردم
نمی خوام یه چیزی بگیرم بعدا پشیمون بشم بگم ای کاش...
دیگه ریش و قیچی دسته شماس شما بگو ما عمل کنیم لطفا شما هم که انقدر خبره هستی یکم قشنگ توضیح بده من حالیم بشه
دمت گرم
ایشاالله عروسیت
خواهش می کنم دوست عزیز بنده هم هر چی دارم به لطف اساتید این فروم هست.
ببینید دوربین 60d کنون دوربین خوبیه مخصوصا فیلمبرداریش. این دوربین رقیب نیکون D7000 بود که تو سال 2010 معرفی شده بود. به عبارتی این دو یک رده بالاتر از دوربینهایی مثل 5100، 5200، 5300 نیکون و 500D، 550D، 600D،650D و 700D کنون جای می گیریند.
منتها این دو دوربین دیگه قذیمی شدند و کمپانی های مذکور، دوربین های جدید رو با سنسور های جدید با الگوریتمهای پردازش سریع و بهینه و امکانات جدید و خوب و استفاده از تکنولوژی روز رو ضمیمه محصولاتشون کردند.
نیکون سری 5xxx بین سری 3xxx که مبتدی ترین سری هست و 7xxx که بهترین رده دوربین های کراپدار نیکون هست قرار میگیره.
من به شما با توجه به جدید بودن دوربین و استفاده از تکنولوژی های روز، سنسور بهتر، داینامیک رنج بهتر، رفتار نویزی بهتر و امکانات بیشتر نیکون D5300 رو پیشنهاد میکنم و 100% مطمئن باشید که از انتخابتون پشیمون نخواهید شد به شرط اینکه از یک لنز خوب هم بهره ببرید مثل 105-18.
تو پستهای قبلی اشاره شده که این دو دوربین در یک رده نیستند و کاملا صحیحه. حرفه ای بودن 60d، به دلیل قدیمی بودن دلیل بر بهتر بودن نیست. منظور از حرفه ای بودن تنظیمات دوربینه که بله میشه گفت باید وقت بیشتری بذارید تا یاد بگیرید چون امکانات حرفه ای تری داره. همچنین من به شما پیشنهاد میدم تا با 5300 شروع کنید و رفته رفته و در صورت احساس نیاز به فول فریم کوچ کنید اما همین 5300 به راحتی پاسخگوی نیازهاتون خواهد بود.
دوست عزیز تو پستهای قبلی به ژانرهای مختلفی اشاره داشتید. اول بگم که عامل تاثیر گذار در کیفیت یک عکس، لنز هست نه دوربین و به عبارتی 80% کیفیت عکسها مربوط به لنز میشه. شما برای این ژانرها در صورت عکاسی حرفه ای باید ابزار مخصوص خودشو ( لنز مخصوص به خودشو ) تهیه کنید مثلا برای منظره اولترا واید یا واید، برای پرتره لنزهای ثابت 50 و 85، برای عکاسی شب لنز با دیاف باز و ...
اما همین لنز 105-18 تا حدودی بیشتر این ژانرها رو پوشش میده با کیفیت خوب.
شما اگه بهترین دوربین رو هم داشته باشی اما از یک لنز معمولی و نه چندان خوب استفاده کنی، از کیفیت کار راضی نخواهی بود و بر عکس این موضوع هم صادقه. شما حتی میتونی به گزینه های پایین تر مثل D5200 هم فکر کنی در عوض لنز بهتر بگیری.
یکیم اینکه به نمونه عکسهای دوربین های فوق و همچنین لنز 105-18 هم نگاهی بیندازید.
خلاصه کلام اینکه با توجه به صحبتهایی که شد و شناخت نیازهای شما، من برای شما 5300 با لنز 105-18 رو پیشنهاد میدم. اگه بودجتون کمه و نمی رسه از دوربین بزنید نه لنز.
مثلا 5200 با 105-18 که شاید کمی از امکانات دوربین کم بشه اما از کیفیت عکسها کم نمیشه.
ببینید، شما با ارزانترین بدنه ها هم میتوانید کار را شروع کنید و برای سال ها از آن استفاده کنید. ولی شما این همه ژانر که در سوالتون ردیف کردین!! شاید همه را با یک دوربین بشه شروع کرد ولی با یک لنز خیر، بخاطر همین هم گفتم:
مثلا شما برای مکرو گرافی حداقل نیاز به لنز 2ملیونی(در کنون) دارید که بتوانید به بزرگنمائی 1:1 برسید.نقل قول:
بنظرم در انتخاب برند، بد نیست سری هم به لنزها و دیگر تجهیزات آن برند بزنید
بنظرم بهتر است فعلا با بدنه ای مانند 60D یا 650D و یک لنز همه کاره مثل 18-135 STM شروع کنید. مطمئنا اگر خیلی وقت بذارید و پشتکار زیادی داشته باشید؛ تا یکی 2سال چیز برای یاد گرفتن دارید و سرتون شلوغه، بعد از اون و پس از شناخت بهتر از ژانر مد نظر و تجهیزات مورد نیاز، اقدام به خرید های بعدی نمائید.
فراموش نکنید که در حیطه ی Dslr ها، حرف اول را لنز میزند و نه بدنه؛ پس با خیال راحت خرید کنید و مطمئن باشید چیزی از دست نخواهید داد جز زمان.(اگر بیش از این حساس شوید)
موفق باشید.
پ.ن: این موقع صبح تداخل پست خیلی جالبه، تاکید میکنم مدلی که از کنون نام بردم فقط پیشنهاد بود و بهتر است هر دو بدنه نیکون و کنون را از نزدیک ببینید و آرگونومی هر دو را با هم مقایسه کنید. با هر دو برند میتوان شروع کرد.
جسارتا نظر بنده این نبود که در ارزیابی لنزها به منظور خرید، تنها به بررسی یک یا چند پارامتر خاص بسنده کنید. بدیهی است لنزی که برآیند خطاهایش کمتر باشد ارزشمندتر است.
توضیحات بنده فقط در جهت این بود که روشن نماید چرا میزان تاثیر یک خطای خاص در تست آزمایشگاهی به دلیل استفاده از ابزارهای ویژه مشهودتر است و چرا در شرایط استفاده روزمره ممکن است متوجه برخی خطاها نشوید.
به هر حال از توضیحات زیباتون در خصوص خطاهای رایج در لنزها بهره بردم.
متشکرم
پیشنهاد می کنم پست ها به تاپیک مربوطه منتقل شوند.
با تشکر از راهنمایی های شما دوستان دیگه خریدم برای 5300 حتمی شد با یک لنز 18-105
حالا بنظر شما اساتید بهترین جا واسه خرید کجاس ؟
یکی بهم گفت پاساژ نورنگار خوب یکی جمهوری ؟
جمهوری دقیقا کجاش باید برم پاساژ خواستی داره؟
مواردی رو که حتما باید بهش دقت کنم موقع خرید چی هست ؟
چه تست هایی انجام بدم؟
درون جعبه چه چیز هایی هست؟
برای تست دوربین چیکار کنم ؟
گارانتی اصلی دوربین چی هست؟
خلاصه هرچی که باید موقع خرید بهش باید دقت کنم چیه ؟
در عکاسی نجومی بخشی از مسائل لنز و دوربینه!
در کنار این موارد شما باید به فکر خرید ریموت، سه پایه خوب، کیف مناسب و ... هم باشید!
البته در برابر قیمت دوربین شاید قیمت این ابزار به چشم نیاد ولی نمی شه ازشون چشم پوشی کرد!
اما در مورد نوع کار شما و خرید دوربین، من به میزان آشنایی شما با نجوم و عکاسی نجومی آشنا نیستم ولی در مجموع دوربین های کراپدار هم خیلی کارها را برای شما انجام می دهند و محدودیت زیادی در این زمینه نخواهید داشت!
مگر در ISO بالا که بحث نویز خیلی جدی خواهد شد و نیازمند برخی مسائل خاص هست!
در مجموع:
اگر فعالیت شما با دوربین صرفا برای عکاسی از پشت تلسکوپ باشه (اعمال آسمان) خوب کراپ در برخی موارد مزیت هم برای شما داره مثل عکاسی از سطح ماه ولی در مورد سحابی های کم نور دوربین کراپدار شاید محدودیت هایی از نظر نویز برای شما ایجاد کنه
اگر استفاده شما برای عکاسی از مناظر ترکیبی در شب هست، در این صورت هم باز دوربین کراپدار با یک لنز باکیفیت و F پایین به راحتی پاسخگوی شما خواهد بود!
به سلامتی.
در مورد فروشگاه که دوستان تهرانی نظر بدند.
در مورد تست، دوربین رو که از جعبه اش بیرون آوردید بدون لنز خواهد بود و اجازه ندید تا فروشنده فورا لنز رو سوار دوربین کنه. اول یکم دوربین رو تکون بدید و اطمینان حاصل کنید که صدای غیر عادی به گوش نمیرسه همین تست رو در مورد لنز هم باید انجام بدید. بعد به مانت دوربین و لنز ( محلی که لنز روی بدنه، چفت میشود. باید کاملا تمیز و صیقلی باشه و اثری از استفاده قبلی روش نباشه.
دوربین برای بار اول که روشن میشه از شما تنظیم موقعیت جغرافیایی، ساعت و تاریخ رو خواهد خواست اگه نخواست، بدونید که دوریین قبل از شما روشن شده و آکبند نیست.
حتما از سوژه های مختلف با فوکال های مختلف عکس بگیرید، حتی بیرون از مغازه، دور، نزدیک، پرتره، آسمون، ماکرو و ... و مطمئن بشید که لنزتون front focus با back focus نداره و تصاویر باید بسیار خوب باشه و راضی کننده.
رینگ فوکوس رو تا انتهای هر دو سر کامل بچرخونید و مطمئن بشید که روان می چرخه همین تست رو برای رینگ فوکال هم انجام بدید.
همینها به ذهنم می رسید باز اگه موردی رو فراموش کردم، اساتید اضافه کنند.
درون جعبه دوربین هم: دوربین، درپوش جلوی مانت دوربین، بند گردنی، شارژر، باتری همراه با ترمینال سر اون، کابل برق شارژر، کابل کامپوننت و کابل usb.
درون جعبه لنز: لنز، درپوش جلو و عقب لنز، کیف لنز و هود باید باشه.
از اونجایی که 105-18 لنز کیت دوربین d5300 نیست موقع خرید اینو به فروشنده حتما بگین. که می خوایین 5300 با 105-18 بگیرید نه با لنز کیت.
گارانتی هم فکر کنم باید ایده آل باشه که مطمئن و معتبر هست هم برای لنز هم برای دوربین.
البته اگر دوریبن را Reset Factory کنید و یا باطری داخلی دوربین تمام شود احتمالا هم همین اتفاق خواهد افتاد (مورد باطری در دوربین های قدیمی رایج بود)نقل قول:
دوربین برای بار اول که روشن میشه از شما تنظیم موقعیت جغرافیایی، ساعت و تاریخ رو خواهد خواست اگه نخواست، بدونید که دوریین قبل از شما روشن شده و آکبند نیست.
از روی تعداد شاتی که دوربین زده هم تا حدودی می توانید به میزان سلامت پی ببرید. تعداد شات گرفته شده نباید قانونا بیشتر از 100 الی 200 تا عکس باشه و اگر بود باید با دقت بیشتری بررسی شود ولی نمی شود الزاما گفت دوربین نو نیست!
معمولا محتویات داخل جعبه را روی کارتن می نویسند و می توانید از همان چک لیست برای کنترل وسایل استفاده کنید! (در این لیست حتی کابل های همراه دوربین و وجود یا عدم وجود دفترچه ذکر می شود! البته در نیکون را دقیقا اطلاعی ندارم ولی باید همین طور باشه)
بله دوست عزیز در مورد reset factory اطلاعی ندارم اما در مورد باتری در دوربین های جدید این مورد منتفیه یعنی اگه باتری هم تموم بشه و دوربین خاموش بشه دفع بعد که روشن می کنید ازتون اون اطلاعات اولیه رو نمی خواد.
تا جایی که من می دونم موضوع تعیین تعداد دقیق شات، از طریق فتو شاپ قابل فهمیدنه اما اگر راهی برای فهمیدن اینکه دوربین چند شات خورده از منوهای خود دوربین وجود داره، خوشحال می شم راهنمایی بفرمایید.