صفحه 13 از 22 نخستنخست ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 121 تا 130 , از مجموع 216

موضوع: Canon S2IS

  1. #121
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    February 2006
    نوشته ها
    102
    تشکر شده
    2
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض پاسخ: Canon S2 is

    جناب سرکارفرشي سلام
    متشکرم که مثل هميشه منو مورد لطف و عنايت قرار ميدهيد پس با توضيحات شما نتيجه ميگيرم که من روي گنجشک فوکوس نکردم بلکه روي زمين فوکوس کردم.
    اما يک سوال ديگه براي عکس گرفتن از اين سوژه ها نبايد بخاطر جنب و جوش زيادشون از اولويت شاتر استفاده کرد و اگر جوابتون مثبته پس اون موقع عمق ميدان چي ميشه.ميدونيد بارها شده تا من بيام بخودم بجنبم مخصوصا پرندگان دوباره حرکت ديگري کردند اين شد که اين سوال را پرسيدم
    جناب سرکار فرشي قبلا هم ازتون پرسيدم به نظر من مبتدي عکسهاي داخل خانه با فلاش داراي توزيع نور متعادل نيست(لبه هاي جلو روشن و در انتها کار تاريک ميشه) وقتي هم که فلاش بسته است عکسها با لرزش دست همراه ميشه و خراب.ميشه يک کلک بزنيم يک استوانه يا شکل اون را درست کنيم و وقتي فلاش را باز کرديم اون را بگذاريم روي اون.نميدونم توانستم مطلب را برسونم آيا اگر اين کار را کنيم به فلاش آسيبي ميرسه
    باز هم متشکرم

  2. #122
    كاربر فعال arax30th آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    498
    تشکر شده
    55
    تشکر کرده
    1

    پیش فرض پاسخ: Canon S2 is

    نقل قول نوشته اصلی توسط fc bayern
    جناب سرکارفرشي سلام
    متشکرم که مثل هميشه منو مورد لطف و عنايت قرار ميدهيد پس با توضيحات شما نتيجه ميگيرم که من روي گنجشک فوکوس نکردم بلکه روي زمين فوکوس کردم.
    اما يک سوال ديگه براي عکس گرفتن از اين سوژه ها نبايد بخاطر جنب و جوش زيادشون از اولويت شاتر استفاده کرد و اگر جوابتون مثبته پس اون موقع عمق ميدان چي ميشه.ميدونيد بارها شده تا من بيام بخودم بجنبم مخصوصا پرندگان دوباره حرکت ديگري کردند اين شد که اين سوال را پرسيدم
    جناب سرکار فرشي قبلا هم ازتون پرسيدم به نظر من مبتدي عکسهاي داخل خانه با فلاش داراي توزيع نور متعادل نيست(لبه هاي جلو روشن و در انتها کار تاريک ميشه) وقتي هم که فلاش بسته است عکسها با لرزش دست همراه ميشه و خراب.ميشه يک کلک بزنيم يک استوانه يا شکل اون را درست کنيم و وقتي فلاش را باز کرديم اون را بگذاريم روي اون.نميدونم توانستم مطلب را برسونم آيا اگر اين کار را کنيم به فلاش آسيبي ميرسه
    باز هم متشکرم
    سلام ...

    خواهش می کنم من کاری نمی کنم، فقط اطلاعاتی که خیلیهاش رو از همین فروم یاد گرفتم در اختیار بقیه می ذارم، و خوشحالم که به دردتون می خوره.

    در مورد چنین سوژه هایی باز هم میشه از مد Av استفاده کرد. فرض کنید دارین از اولویت شاتر استفاده می کنید. وقتی سرعت رو بالا می برین دوربین چی کار می کنه؟ دیافراگم رو باز می کنه و وقتی به باز ترین حالت رسید تنها کاری که می تونه بکنه بالا بردن ایزو هست (البته نمی دونم ایزو رو هم بالا می بره یا نه، ولی اگه ببره وقتیه که ایزو رو روی حالت اتوماتیک بزارین). بنابراین با صرفنظر از ایزو، بالاترین سرعت شاتر رو وقتی میتونین بدست بیارین که باز ترین دیافراگم رو داشته باشین. برای چنین سوژه هایی میتونین خیلی راحت دیاف رو تا آخر باز کنید و به بالاترین سرعت ممکن برسین. اگه سرعت باز هم کم بود ایزو رو بالا ببرین. بهتون توصیه می کنم Shortcut Button رو روی ایزو تنظیم کنین که این مواقع راحت باشین.

    در مورد فلاش هم این کاملا طبیعیه و ماهیت فلاش همینه. به خصوص با فلاشهای سرخود دوربینها که قدرت فلاشهای External رو ندارن. اگه تو خونه مثلا تو یه مهمونی می خواین از جمع عکس بگیرین سعی کنین فاصله زیادی از جمع نگیرین که سوژه تاریک نشه. اگه نور محیط خیلی کم نباشه برای واضح شدن بقیه محیط میتونین از Slow Flash هم استفاده کنین. ولی اگه بتونین ایزو رو بالا ببرین و از فلاش استفاده نکنین (در صورتی که نور خیلی کم نباشه البته) عکس بهتر میشه. سعی کنین تو این موارد حتما از سه پایه استفاده کنید و اگه سوژه جانداره ازش بخواین که تکون نخوره! لرزه گیر دوربین موثر هست ولی نیاز به سه پایه رو برطرف نمی کنه.

    در مورد استوانه ای هم که گفتین بعید می دونم اثر خاصی داشته باشه. معمولا فلاشها رو طوری طراحی می کنن که خودشن بهترین نوردهی رو به محیط بدن.
    آراز سركارفرشی
    Canon EOS 40D
    Canon EF-S 18-55 IS + Canon EF-S 55-250 IS

  3. #123
    كاربر فعال roovigital آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2004
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    619
    تشکر شده
    142
    تشکر کرده
    375

    پیش فرض پاسخ: Canon S2 is

    ببینید کلا در دوربینهای کامپکت و حتی در Slr like ها مشکل کندی فوکوس وجود دارد یه مقداری از دست رفتن سوژه بوسیله این دوربینها طبیعی است
    در مورد جوجه عکس شما در دوربین من گزینه ای هست که به صورت اتوماتیک نزدیکترین سوژه رو انتخاب میکنه و اگر اتوفوکوس رو روی single area تنظیم کنیم و در این حالت کادر وسط رو به طرف هر سوژه ای نشانه بریم همون فوکوس میشه فکر میکنم s2 هم همین قابلیت رو داشته باشه.
    در مورد عکسهای مهمانی ها خصوصا عکس سر سفره یا هر جمعی که فاصله مساوی تا دوربین شما ندارند اکیدا فلاش رو پیشنهاد نمیکنم زیرا در این صورت سوژه های نزدیک بسیار روشن و دورترها کاملا تاریک میشند یا اینکه نزدیکترها فوکوس و دورترها خارج از فوکوس خواهند بود بهترین راه ، استفاده از پایه بدون فلاش با ایزوی بالا که در مورد دوربینها غیر Slr باید دقت کنید که زیادی بالا نبرید چون عکساتون نویزی خواهد شد البته استفاده از Slow Flash که آراز گفت میتونه راه نهایی باشه و صد البته همه اینها در صورتی که همه مهمانان مثل بچه های خوب سرجاشون نشسته باشند و اگر مشغول حرکات موزون باشند موضوع فرق میکنه
    در مورد برد فلاش هم باید بگم که زیاد نباید از فلاشهای سرخود انتظار داشت
    روح الله عبدالهی

    Nikon D300 - 16-85 VR - AF-S 70-300 VR - flash Sigma 500 DG super- Micro trekker - Slik400

  4. #124
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    April 2004
    محل سکونت
    Bandar Abbas - Tehran
    نوشته ها
    140
    تشکر شده
    24
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض پاسخ: Canon S2 is

    این هم مقاله ای در مورد نحوه در دست گرفتن دوربین که در مطلب قبلیم فراموش کرده بودم لینکش رو بذارم و از این بابت معذرت می خوام. چون هر کاری کردم نتونستم از توی مطالب سایت عکاسی پیداش کنم و حتی جستجوی سایت هم کمکی بهم نکرد (قابل توجه مدیر سایت). بالاخره از طریق جستجوی گوگل تونستم مقاله رو از توی همین سایت بکشم بیرون.

    درمورد سه پایه آراز عزیز توضیحات خوبی داده. در واقع سبک یا سنگین بودن یک سه پایه به نوع کاری که شما انجام می دید بستگی داره. همیشه بهترین سه پایه ها سنگین ترین اونها نیستند، هر چند برای جلوگیری از حرکت سه پایه و احتمال افتادنش در برابر جریان باد سه پایه سنگینتر توصیه میشه. و اون قلاب زیر سه پایه هم دقیقا به همین خاطر در مرکز ثقل سه پایه کار گذاشته شده که در مواقعی که باد شدید می وزه یک جسم سنگین مثلا یه وزنه رو از قلاب آویزون بکنید. البته این حالت برای عکاسانی کاربرد داره که قصد دارند از سوژه هایی عکس بگیرند که زمان زیادی رو می طلبند و باید دوربین رو به حال خودش رها کنند.، مثلا روییدن یک گیاه یا طلوع و غروب خورشید به صورت عکاسی پیاپی، و به همین خاطر خیالشون باید از بابت سه پایه و دوربین راحت باشه.

    سه پایه های مدرن و جدید هم امکانات زیادی رو ارائه می دند، از جمله تنظیمات دقیق الکترونیکی و کنترل از راه دور. اما برای کاربرانی مثل ما فکر می کنم بهترین گزینه خرید سه پایه ای با قیمت بین بیست تا سی هزار تومن باشه.
    صادق طاهری

  5. #125
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    February 2006
    نوشته ها
    102
    تشکر شده
    2
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض پاسخ: Canon S2 is

    سلام

    جناب سرکارفرشي باز هم متشکرم من اينطوري متوجه شدم که اگر از اولويت ديافراگم استفاده کنيم که خودمون پائين ترين عدد f را انتخاب کرده ايم(براي عمق ميدان)و اگر از اولويت شاتر استفاده کنيم چون سرعت را بالا ميبريم پس خود دوربين بطور خودکار باز هم پائين ترين عدد f ممکن را انتخاب ميکنه درست فهميدم.فقط ميمونه مقدار ايزو که خودتون گفتيد
    در مورد فلاش منظورتون slow synchro هستش؟يعني اين گزينه را on کنم.در مورد تکون خوردن من بهش ميگم تکون نخوره ولي اون حرف منو گوش نميده آخه سوژه من يک کوچولو هستش
    در مورد استوانه هم شايد من بد توضيح دادم منظورم اينه که در اصل فلاش را با اينکار خفه کنيم يعني يک استوانه که يک سمتش بسته باشه و در اصل نور فلاش توي اون استوانه مستهلک بشه
    جناب آراز اين گزينه اي که دوستمون آقاي عبداللهي به اون اشاره کردند تو s2 وجود داره؟
    جناب عبداللهي بسيار متشکرم
    جناب kamira متشکرم

  6. #126
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    April 2004
    محل سکونت
    Bandar Abbas - Tehran
    نوشته ها
    140
    تشکر شده
    24
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض فوکوس خودکار با S2

    اما فوکوس! دوربین های دیجیتال از روش های مختلفی برای فوکوس خودکار استفاده می کنند. شیوه ای که امروزه اکثر دوربین های دیجیتال از اون استفاده می کنند اینه که قسمتی از تصویر رو که در مستطیل فوکوس قرار گرفته ملاک قرار می دند و اونقدر لنز رو عقب و جلو می کنند تا بالاخره تصویر در شفاف ترین حالت ممکن قرار بگیره و اصطلاحا فوکوس بشه.
    حالا اگه تصویری که وسط مستطیل قرار گرفته دارای نقاط و خطوط تاریک و روشن زیادی باشه یا به عبارتی کنتراست بیشتری بین اجزای تصویر وجود داشته باشه، فوکوس خیلی راحت تر انجام می گیره. به عنوان مثال نوشته های یک کتاب به خوبی فوکوس می شند.
    اما اگه بخواید از سوژه ای مثل یه دیوار سفید یا یک صفحه تک رنگ عکس بگیرید، فوکوس برای دوربین سخت تر میشه. چون نقاط تاریک و روشن روی یک دیوار وجود نداره. مگه اینکه دنبال یک خط یا لکه تیره روی دیوار بگردید و روش فوکوس کنید که در این حالت کادر بندی تون بهم می ریزه.
    راه حلش هم اینه :
    1- بعد از فوکوس کردن دکمه شاتر رو در همون حالت نیمه پایین نگه دارید و به کادر بندی خودتون برگردید و عکس رو بگیرید.
    2- مواقعی هست که نمیشه دوربین رو حرکت داد مثلا وقتی که روی سه پایه باشه. در این حالت اگه دوربین S2IS دارید، دکمه set رو بزنید. بدون اینکه دوربین رو تکون بدید مستطیل سبزرنگ فوکوس رو با استفاده از دکمه های جهتی به همون جایی انتقال بدید که می خواید فوکوس انجام بشه و بعد عکس رو بگیرید.

    دونستن این اطلاعات کمک خوبی به از دست ندادن بعضی سوژه ها می کنه. همیشه گفته میشه که سوژه تون رو در وسط مستطیل فوکوس تنظیم کنید، اما من شخصا سوژه رو طوری تنظیم می کنم که نصفش توی مسطیل باشه و نصف دیگه هم بک گراند باشه. چون در این حالت یه کنتراست بین سوژه و بک گراند به وجود میاد و دوربین خیلی سریع می تونه فوکوس کنه.

    به این مقاله از سایت در مورد فوکوس خودکار مراجعه کنید. مسئله ای که هست اینه که سنسوری که فوکوس رو کنترل می کنه یک نوار کوچک افقی هست. یعنی در مورد اجسامی که خطوط عمودی دارند به خوبی می تونه فوکوس بکنه. چون اون خطوط، این سنسور رو به صورت عمودی قطع می کنند. اما مثلا اگه شما بخواید از میله های افقی یک قفس عکس بگیرید فوکوس خودکار اصلا کار نمی کنه و به اشتباه میافته مگه اینکه دوربین رو کمی یا نود درجه بچرخونید و فوکوس بکنید. نمی دونم تونستم منظورم رو خوب برسونم یا نه.



    در ضمن، فعال کردن لامپ کمکی فوکوس هم در مکان های کم نور کمک زیادی میکه.
    در هر حال، فکر می کنم اگه مقاله مربوط به فوکوس رو بخونید و کمی با دوربینتون تمرین کنید تا ابد مشکلی در فوکوس کردن نخواهید داشت!
    صادق طاهری

  7. #127
    كاربر فعال roovigital آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2004
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    619
    تشکر شده
    142
    تشکر کرده
    375

    پیش فرض پاسخ: فوکوس خودکار با S2

    آقا قسمت نظرات دوستان رو بعد از مقاله مربوط به فوکوس بخونید خیلی باحاله!!
    روح الله عبدالهی

    Nikon D300 - 16-85 VR - AF-S 70-300 VR - flash Sigma 500 DG super- Micro trekker - Slik400

  8. #128
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    February 2006
    نوشته ها
    102
    تشکر شده
    2
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض پاسخ: Canon S2 is

    جناب kamira سلام و متشکرم

    راستش ميخواستم بدونم آيا رابطه اي بين فوکوس و زوم وجود داره؟بعضي وقتها موقعي که دارم عکاسي ميکنم مخصوصا زمانهاي که از کوچولوها عکس ميگيرم روي صورت کوچولو وقتي زوم ميکنم هر کاري کنم فوکوس نميشه ولي وقتي مقداري از زوم کم بشه فوکوس انجام ميشه.
    آيا اين کار درسته که وقتي فوکوس انجام نميشه ما کمي ناحيه عکسبرداري را تغيير بديم مثلا کمي به چپ يا راست حرکت کنيم فوکوس کنيم بعد به سوژه اصلي برگرديم نميدونم تونستم کار مورد نظرم را برسونم
    متشکرم

  9. #129
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    April 2004
    محل سکونت
    Bandar Abbas - Tehran
    نوشته ها
    140
    تشکر شده
    24
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض پاسخ: Canon S2 is

    اينکه نمي تونيد روي صورت کوچولوها فوکوس کنيد دو حالت داره:

    اول اينکه مستطيل مخصوص فوکوس رو در جاي خوبي قرار نداديد، در مطلب قبلي گفتم که مستطيل فوکوس رو جايي تنظيم کنيد که نقاط تيره و روشن در تصوير باشه که دوربين بتونه روي اونها عمل فوکوي رو انجام بده. مثلا من چشم ها و لب ها رو ترجيح مي دم.

    دوم اينکه اگه باز هم نتونستيد فوکوس کنيد ممکنه که بيش از حد به سوژه نزديک شده و در عين حال از زوم استفاده کرده باشيد. هميشه يا از نزديک سوژه بدون زوم عکس بگيريد يا از فاصله دور با استفاده از زوم. که در موارد پرتره توصيه ميشه که در فاصله دوري از سوژه قرار بگيريد و زوم کنيد، چون زوم کردن باعث ميشه عمق ميدان کاهش پيدا کنه و پس زمينه تار بشه و تاکيد بيشتري روي چهره باشه.

    اما اگه امکان دور شدن نيست، مي تونيد از نزديک با مد ماکرو عکس بگيريد. شايد دليل فوکوس نکردن دوربين، رعايت نکردن فاصله استاندارد باشه. نگاهي به اين جدول بندازيد :

    http://www.dpreview.com/reviews/spec...sp?dontcount=1

    مقابل Normal focus range نوشته شده : 50 cm. يعني نزديک ترين فاصله دوربين از سوژه در حالت عادي لنر، 50 سانتيمتر هست و اگه از اين فاصله نزديک تر بريد ممکنه که دوربين به سختي فوکوس کنه مگه اينکه از حالت ماکرو استفاده کنيد که اين فاصله به 10 سانتيمتر کاهش پيدا مي کنه.يعني باز هم مي تونيد نزديکتر بريد. و حتي از کمي زوم هم استفاده کنيد. Macro focus range : 10 cm

    که اين فاصله در مد سوپر ماکرو به 0 کاهش پيدا ميکنه! يعني اگه سوژه رو به لنز بچسبونيد باز هم دوربين به راحتي فوکوس مي کنه که اين يکي از مزاياي برتر اس 2 به حساب مياد.

    توصيه مي کنم مطلب قبلي من و مقاله فوکوس رو خوب بخونيد و دوباره و چندباره امتحان کنيد. اونقدر بايد با دوربينتون عکس بگيريد که عين موم توي دستتون نرم بشه!
    صادق طاهری

  10. #130
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    February 2006
    نوشته ها
    102
    تشکر شده
    2
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض پاسخ: Canon S2 is

    سلام دوستان

    جناب kamira متشکرم بخاطر توضيحات و راهنمائي هاتون
    اين بحثي که در لطفا نظر بدهيد شروع شد بزرگترين ضررش اين شد که ديگه آراز عزيز اينجا سر نميزنند که اميدوارم تجديد نظر کنند.اما يک سوال که البته اميدوارم خودش عاملي بر شروع مجدد چنين بحثهاي نشه اين پست پروسس يعني چي؟
    متشکرم

صفحه 13 از 22 نخستنخست ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •