با سلام
نظرتون درباره لنز Sigma 70 - 300mm f/4 - 5.6 APO DG Macro چیه؟ من بیشتر برای عکس نزدیک از سوژه میخوام یا پرتره.قیمتش هم خوبه
ممنون
با سلام
نظرتون درباره لنز Sigma 70 - 300mm f/4 - 5.6 APO DG Macro چیه؟ من بیشتر برای عکس نزدیک از سوژه میخوام یا پرتره.قیمتش هم خوبه
ممنون
با درود.
بعد از ماهها تحقیق بالاخره CANON 7D را انتخاب کردم. در طی این مدت دنبال تک لنز 18-200 بودم ولی بالاخره از خر شیطون پیاده شدم و فهمیدم که این لنز به جز رنج گسترده عملا نیازهای مرا براورده نمیکند.الان به دنبال بهترین کیفیت با حدود 2 میلیون بودجه برای لنز هستم.که برای تحقق این امر به کمک و راهنمایی های گرامیان این فروم نیازمندم.
قطعا لنز تله انتخابی من CANON 70-200 F4 L IS می باشد.اما در رنج واید-نرمال به دنبال بهترین کیفیت با بودجه خودم هستم و بین سه لنز زیر مرددم.
EF-S CANON 15-85 که در ISO 12233 Chart 100% Crops سایت THE DIGITAL PICTURE یک سرو گردن از لنزی مثل 55-17 بالاتر است و 55-17 جز سرعت بالا حرفی دیگر برای گفتن ندارد.
EF CANON 24-105 F4 L که در این فروم بسیار بسیار از این لنز تعریف شده است ولی در ISO 12233 Chart 100% Crops سایت THE DIGITAL PICTURE هیچ حرفی برای گفتن پیش 15-85 ندارد!!!! (تازه نمونه عکسهای 105-24 با CANON 1 DS MARK III گرفته شده و 15-85 با 50D!!!!!!!!!!)می خواستم از دوستان بپرسم چرااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟
و لنز سوم SIGMA 17-70 OS است که در DIGITAL PICTURE برای مقایسه قرار داده نشده ولی در تاپیک لنزهای با ارزش از نسخه بدون لرزشگیر دار آن بسیار بسیار تعریف شده.
شخصا به 105-24 عللاقه ذارم و مخصوصا خط قرمزش کور کننده است و حسنش این است که EF است و در کوچ احتمالی آینده به فول فریم قابل استفاده است.ولی عیبش این است که رنج واید در APS-SENSOR ندارد و یک خرج برای 10-22 یا 10-20 روی دستم می گذارد.ولی اگر کیفیتش بسیار بهتر از 85-15 باشد واقعا می ارزد.(که در تست THE DIGITAL PICTURE کاملا بر عکس است)
ولی اگر دوستان نظر بدهند که مقایسه THE DIGITAL PICTURE درست است و 85-15 کیفیت بهتر یا اقلا مساوی دارد صرف با خرید 85-15 است.کلا به REWEW های یک سایت نمی تونم اعتماد کنم و رأی دوستان صاحب نظر این فروم را مقدم میشمارم و بنا به همین دلیل از عزیزان تقاضای یاری نمودم.
ضمنا تمامی نظرات بالا مربوط به مقایسه ISO 12233 Chart 100% Crops سایت THE DIGITAL PICTURE است و بنده در حدی نیستم که پیش بزرگان این هنر که تعدادشان در این فروم کم هم نیست بیام و نظر شخصی خودم را ارائه دهم.
با سپاس فراوان.
فرزام.
سلام
نظر شخصي من اين است كه وقتي 2 ميليون براي لنز گذاشته ايد و لنز تله را نيز كه 1300 قيمت دارد انتخاب كرده ايد بهترين انتخاب براي تكميل رنج همانا 85-15 است و بس. ضمنا شما مي توانيد اصلا كيت 7D را با 85-15 بخريد و خيال خودتان را راحت كنيد. 85-15 به غير از Build Quality و سيلينگ چيزي از 105-24 كم ندارد.
فرهاد حسيني
سلام
اینطور که متوجه شدم برای عکاسی در داخل ساختمان و در شب ( به عنوان مثال مجالس جشن و ... ) به علت نور کم وجود لنز با دیافراگم باز ضروری است و با توجه به تصاویری که با 55-18 در f3.5 گرفتم این مطلب رو حس کردم که این دیاف جوابگو نیست! حالا از شما دوستان تقاضا دارم لنزی مناسب برای این کار به من معرفی کنید البته هر چه قیمت پائین تر باشد بهتر. میخوام با توجه به قیمت ارزش خرید رو داشته باشه نه کیفیت پائینی داشته باشه و نه قیمت نجومی (که بالطبع کیفتش هم خوب هست!!)
Canon 500D + 18-55 + 55-250
حمید رضا مرادی
G12
سلام.دوست من پیشنهاد میکنم یک فلاش خوب بخرید!
با دیاف 1.8 شما عملا در یک مهمانی یا مجلس عروسی عکس هایی با بوکه یا پس زمینه ی تار شدید خواهید داشت.
موفق باشید
6D | Canon 35 f2 IS | Canon 70-200 f2.8 IS II | Canon 100 f2.8 macro
سلام
تنها جواب شما جوابي است كه آقاي قدوسي دادند. لنزهاي ديافراگم باز براي عكسهاي خاص و هنري با عمق ميدان كم مناسبند. براي عكسهاي مورد نظر، شما فلاش نياز داريد نه لنز با دياف باز.
فرهاد حسيني
دوست عزیز
عکاسی با دیاف های بسیار باز کار مشکلی است چرا که عمق میدان بسیار کمی دارند.
به عنوان مثال لنز با دیاف 1.4 که من خودم دارم هنگام عکسبرداری پرتره فقط چند میلی متر در دیاف 1.4 عمق میدان دارد و اگر روی چشم سوژه فوکوس کنید بینی و گوش ها تار هستند.
گذشته از آن به علت این عمق میدان بسیار کم اگر در فاصله زمانی که نینم شاتر می گیرید و شاتر را می چکانید سوژه چند میلی متر عقب و جلو برود از فوکوس خارج می شود
کلا این لنزها کاربردهای هنری دارند و به نظر من دیاف کمتر از 2.8 برای پرتره های مهمانی ها چندان مناسب نیستند و همانطور که دوستان گفتند فلاش یا افزایش ایزو تا حدی که نویز مزاحم نباشد بهترین چاره است.