صفحه 247 از 433 نخستنخست ... 147 197 237 243 244 245 246 247 248 249 250 251 257 297 347 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 2,461 تا 2,470 , از مجموع 4323
Like Tree5932تشکر

موضوع: راهنمایی برای خرید لنز

  1. #2461
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط tahers96i نمایش پست ها
    با سلام
    یکی از دوستان دوربین d7100نیکون گرفته با توجه به سیستم جدید فوکوس داخلی بدنه روی این بدنه
    ایشون یه لنزسیگما پرایم مخصوص کراپ دارن که ماونت کاننه و موتور فوکوسش و سایر ااجزا الکترونیکیش از کار افتاده
    حالا سوالی که دارم: ایا میشه اون قسمت اهنی پشت لنز و عوض کرد و مخصوص نیکون بست روش و با سیستم اتو فوکوس داخلی دوربین d7100 عمل فوکوسو انجام داد
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    سلام دوست عزیز،

    خیر اون قسمت فلزی پشت لنز که بهش مانت میگن رو نمی تونید عوض کنید برای این کار از تبدیلهای مخصوص خود نیکون باید استفاده کنید.

    در موزد autofocus هم خیر شما با این لنز autofocus نخواهید داشت. از اونجایی که قسمتهای الکترونیکی لنز از کار افتاده پس هیچ ارتباطی بین لنز و بدنه نیست و بدنه قادر به تشخیص اینکه این لنز موتور فوکوس دارد یا خیر نمی باشد. مثل این میمونه که یه لنز آنالوگ قدیمی رو روی دوربین بسته باشید. در این حالت فقط فوکوس دستی خواهید داشت.
    SHOK53 و tahers96i تشکر می‌کنند.

  2. #2462
    كاربر همراه mohammad bagher آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    117
    تشکر شده
    272
    تشکر کرده
    164

    پیش فرض

    سلام دوستان
    یک سوال
    آیا بنظر شما ارزش داره که من 28-300 رو جایگزین 18-105 بکنم ؟ ( تجهیزاتم در امضا ام هست )
    چیز هایی که احتیاج دارم : نورگیری بهتر ، تفکیک پذیری بیشتر
    برای نورگیری بهتر مجبور هستم از 50 م م استفاده کنم واقعا با 18-105 مشکل دارم تو این زمینه مخصوصا زمانی که در محیط های بسته عکاسی میکنم ، فکر میکنم 28-300 با دهانه 77 نورگیری بیشتری داشته باشه ، بعدا هم که به فول فریم کوچ کردم کمک کننده هست . بجز 24-120 و 28-300 انتخاب دیگه ای هم در رنج قیمت پایین هست ؟ (البته 24-120 مدنظرم نیست بدیل قیمت بالا )
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 + Nikkor 50 f1.8 D + Tokina 11-16 f2.8 + Nikon SB-700

  3. #2463
    كاربر فعال Ali M.Rezaei آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2012
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    752
    تشکر شده
    917
    تشکر کرده
    1254

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad bagher نمایش پست ها
    سلام دوستان
    یک سوال
    آیا بنظر شما ارزش داره که من 28-300 رو جایگزین 18-105 بکنم ؟ ( تجهیزاتم در امضا ام هست )
    چیز هایی که احتیاج دارم : نورگیری بهتر ، تفکیک پذیری بیشتر
    برای نورگیری بهتر مجبور هستم از 50 م م استفاده کنم واقعا با 18-105 مشکل دارم تو این زمینه مخصوصا زمانی که در محیط های بسته عکاسی میکنم ، فکر میکنم 28-300 با دهانه 77 نورگیری بیشتری داشته باشه ، بعدا هم که به فول فریم کوچ کردم کمک کننده هست . بجز 24-120 و 28-300 انتخاب دیگه ای هم در رنج قیمت پایین هست ؟ (البته 24-120 مدنظرم نیست بدیل قیمت بالا )
    سلام
    فکر نمیکنم نورگیری به سایز دهانه لنز بستگی داشته باشه. اگر اینطور باشه باید نورگیری کانن 18-135 (با دهانه 67) از 85 1.8 (با دهانه 58) بیشتر باشه! در مورد توانایی جذب نور در محیط های بسته و تاریک، آنچه مهمه ماگزیمم اپرچر هست.
    SHOK53، ata_m3، Dariush Chegini و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #2464
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad bagher نمایش پست ها
    سلام دوستان
    یک سوال
    آیا بنظر شما ارزش داره که من 28-300 رو جایگزین 18-105 بکنم ؟ ( تجهیزاتم در امضا ام هست )
    چیز هایی که احتیاج دارم : نورگیری بهتر ، تفکیک پذیری بیشتر
    برای نورگیری بهتر مجبور هستم از 50 م م استفاده کنم واقعا با 18-105 مشکل دارم تو این زمینه مخصوصا زمانی که در محیط های بسته عکاسی میکنم ، فکر میکنم 28-300 با دهانه 77 نورگیری بیشتری داشته باشه ، بعدا هم که به فول فریم کوچ کردم کمک کننده هست . بجز 24-120 و 28-300 انتخاب دیگه ای هم در رنج قیمت پایین هست ؟ (البته 24-120 مدنظرم نیست بدیل قیمت بالا )
    دوست عزیز اندازه دهنه لنز ارتباطی با نورگیری لنز ندارد و این بر میگرده به اصول مهندسی ساخت اون لنز، و این دیافراگمه که با باز و بسته شدن میزان نور وروردی به لنز رو کنترل میکنه.

    متاسفانه اکثر لنزهایی که بازه وسیعی رو پوشش می دند از شارپنس یالایی برخوردار نیستن به خصوص در فوکالهای بالا و 300-28 هم از این قاعده مستثنی نیست.

    اگه بودجتون میرسه که 200-70 یکی از بهترین گزینه ها هست و با دیافراگم باز 2.8 می تونید در فضاهای بسته هم عکاسی کنید و مشکلی نخواهید داشت. یا خرید هر یک از لنزهای 300-28 یا 120-24 یا 85-24 به دلیل دیافراگم بسته همچنان مشکل عکاسی در فضاهای بسته رو خواهید داشت مضافا اینکه در فوکالهای بالای لنزهای 300-28 و 120-24 با بسته شدن بیشتر دیافراگم و همچنین افت شارپنس ذاتی لنز تجربه خوبی رو حس نخواهید کرد.
    mohammad bagher و peacekeeper تشکر می‌کنند.

  5. #2465
    كاربر همراه mohammad bagher آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    117
    تشکر شده
    272
    تشکر کرده
    164

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali M.Rezaei نمایش پست ها
    سلام
    فکر نمیکنم نورگیری به سایز دهانه لنز بستگی داشته باشه. اگر اینطور باشه باید نورگیری کانن 18-135 (با دهانه 67) از 85 1.8 (با دهانه 58) بیشتر باشه! در مورد توانایی جذب نور در محیط های بسته و تاریک، آنچه مهمه ماگزیمم اپرچر هست.


    نقل قول نوشته اصلی توسط ata_m3 نمایش پست ها
    دوست عزیز اندازه دهنه لنز ارتباطی با نورگیری لنز ندارد و این بر میگرده به اصول مهندسی ساخت اون لنز، و این دیافراگمه که با باز و بسته شدن میزان نور وروردی به لنز رو کنترل میکنه.

    متاسفانه اکثر لنزهایی که بازه وسیعی رو پوشش می دند از شارپنس یالایی برخوردار نیستن به خصوص در فوکالهای بالا و 300-28 هم از این قاعده مستثنی نیست.

    اگه بودجتون میرسه که 200-70 یکی از بهترین گزینه ها هست و با دیافراگم باز 2.8 می تونید در فضاهای بسته هم عکاسی کنید و مشکلی نخواهید داشت. یا خرید هر یک از لنزهای 300-28 یا 120-24 یا 85-24 به دلیل دیافراگم بسته همچنان مشکل عکاسی در فضاهای بسته رو خواهید داشت مضافا اینکه در فوکالهای بالای لنزهای 300-28 و 120-24 با بسته شدن بیشتر دیافراگم و همچنین افت شارپنس ذاتی لنز تجربه خوبی رو حس نخواهید کرد.
    ممنونم از دوستان عزیز
    راستش لنز توکینای11-16 در اپرچر مساوی با 18-105 در سایه ها بهتر عمل میکرد ( توکینا 77 م م و 18-105 67 م م ) همچنین 24-70 گلد نیکون هم در 50م م وقتی با 50 1.8 تست کردم 24-70 نورگیری بیشتری داشت در دیافراگم یکسان ( 24-70 با دهانه 77 م م و 50 با دهانه 58 م م ) ، برای همین این سوال رو کردم ، ممکنه دوستان راهنمایی بفرمایند
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 + Nikkor 50 f1.8 D + Tokina 11-16 f2.8 + Nikon SB-700

  6. #2466
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    1,234
    تشکر شده
    1802
    تشکر کرده
    754

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad bagher نمایش پست ها
    ممنونم از دوستان عزیز
    راستش لنز توکینای11-16 در اپرچر مساوی با 18-105 در سایه ها بهتر عمل میکرد ( توکینا 77 م م و 18-105 67 م م ) همچنین 24-70 گلد نیکون هم در 50م م وقتی با 50 1.8 تست کردم 24-70 نورگیری بیشتری داشت در دیافراگم یکسان ( 24-70 با دهانه 77 م م و 50 با دهانه 58 م م ) ، برای همین این سوال رو کردم ، ممکنه دوستان راهنمایی بفرمایند
    خیر دهانه لنز نیست که میزان عبور نور را معین میکند قطر دیافراگم است که این میزان را تعیین میکند
    حالا شما میگویید بین دو لنز دیافراگم یکسان نوردهی مختلفی ایجاد کرده است که این موضوع با 1/2 استاپ در لنز های مختلف دیده میشود بین دو لنز از یک برند نیز چنین اختلافی هرچند اندک وجود دارد که در اختلاف برند ها بیشتر میشود

    حالا چرا قطر دهانه لنز 24-70 بیشتر است؟
    جواب ساده است چون بدلیل بلندی لنز در فوکال های کم مثلا 24 بدنه لنز اگر کم باشد در عکس دیده میشود(علاوه بر این موارد کیفی نیز وجود دارد)
    در لنز های واید نیز همینطور برای میدان دید بیشتر باید دهانه بزرگتر باشد بطوری که در لنز فیش آی عدسی را طوری میسازند که از دهانه لنز بیرون زده باشد تا میدان دید کافی ایجاد شود
    ویرایش توسط siosha : Friday 10 October 2014 در ساعت 17:47
    SHOK53، mohammad bagher و Ali M.Rezaei تشکر می‌کنند.

  7. #2467
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad bagher نمایش پست ها
    ممنونم از دوستان عزیز
    راستش لنز توکینای11-16 در اپرچر مساوی با 18-105 در سایه ها بهتر عمل میکرد ( توکینا 77 م م و 18-105 67 م م ) همچنین 24-70 گلد نیکون هم در 50م م وقتی با 50 1.8 تست کردم 24-70 نورگیری بیشتری داشت در دیافراگم یکسان ( 24-70 با دهانه 77 م م و 50 با دهانه 58 م م ) ، برای همین این سوال رو کردم ، ممکنه دوستان راهنمایی بفرمایند
    دوست گرامی در اینکه اندازه دهنه لنز در نورگیری لنز هیچ تاثیری ندارد شکی نیست.

    شما توکینای 16-11 رو با 105-18 که یه لنز کیت هست مقایسه کرده اید. بدیهی است که شارپنس لنز توکینا بهتر از 105-18 هست. قضیه عبور نوری بر میگرده به جنس و نوع عدسی ها و همچنین چیدمان آنها، تعداد عدسی هایی که به هم می چسبند، فاصله آنها، کوتینگ اونها و ... بدیهیه که لنز توکینا نسبت به 105-18 از عدسی های با کیفیت تری بهره میبره. رنگهای تولیدی و همچنین شارپنس این لنز گویای همه چیز هست.

    در مورد 70-24 با لنز 50 هم خودتون قضاوت کنید. سری گلد نیکون از کوتینگ N یا همون Nano Crystal سود میبره که تاثیر به سزایی در شارپنس، عدم افت کیفیت تصویر در تمامی فوکالها، به حداقل رساندن خطاهای اپتیکی داره. خودتون میبینید که لنزهای سری گلد از نظر قیمت چقدر یا لنزهای معمولی 50mm اختلاف دارند. البته این اختلاف قیمت مربوط به لرزشگیر، بدنه ای بهتر و همچنین زوم بودن لنز نیز دارد.

    پس نتیجتا این عدسی هست که می تونه تاثیری در نورگیری لنز داشته باشد هر چقدر عدسی مرغوبتر، شکست نور کمتر و باعث میشه پرتوهای نور سالمی به سنسور برسند، هر چقدر عدسی نامرغوبتر، شکست نور بیشتر، بروز انواع و اقسام خطاهای اپتیکی و در آخر هم نور کمتری به سنسور میرسد. به طور کلی عبور نوری یا Light Transmission در لنزهایی با عدسی های مرغوب، بهتر و بیشتر و با کیفیت تر از لنزهایی با عدسی های نامرغوب و کوتینگ نا مناسب هستند.
    SHOK53، mohammad bagher، Ali M.Rezaei و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #2468
    كاربر فعال peacekeeper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    محل سکونت
    كرمان
    نوشته ها
    674
    تشکر شده
    2307
    تشکر کرده
    1716

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad bagher نمایش پست ها
    سلام دوستان
    یک سوال
    آیا بنظر شما ارزش داره که من 28-300 رو جایگزین 18-105 بکنم ؟ ( تجهیزاتم در امضا ام هست )
    چیز هایی که احتیاج دارم : نورگیری بهتر ، تفکیک پذیری بیشتر
    برای نورگیری بهتر مجبور هستم از 50 م م استفاده کنم واقعا با 18-105 مشکل دارم تو این زمینه مخصوصا زمانی که در محیط های بسته عکاسی میکنم ، فکر میکنم 28-300 با دهانه 77 نورگیری بیشتری داشته باشه ، بعدا هم که به فول فریم کوچ کردم کمک کننده هست . بجز 24-120 و 28-300 انتخاب دیگه ای هم در رنج قیمت پایین هست ؟ (البته 24-120 مدنظرم نیست بدیل قیمت بالا )
    28-300 به هیچ وجه جایگزین مناسبی برای 18-105 روی بدنه کراپ نیست حتی اگه بعدا بخواهید به فول فریم کوچ کنید چون 28mm روی کراپ اصلا واید نیست و همچنین 300-28 لنز خیلی گرونتر و همچنین بزرگتریه(بالانس روی بدنه کراپ).
    بنظر من اگه با تله لنز مشکل دارید می تونید 300-70 تهیه کنید که هم لنز فول فریم هستش و هم مناسب کراپ. اگر هم بازه وسیعتری نیاز دارید می تونید 200-18 و 300-18 رو مد نظر داشته باشید.

    در کل لنزهای سوپر زوم فول فریم به درد کراپ نمی خورند. در مورد نورگیری هم طبق فرمایشات دوستمون ربطی به دهنه لنز نداره. لنز های فول فریم برای این بزرگترن چون باید تصویر بزرگتری ایجاد کنند.اگه لنزی برای محیطهای بسته نیاز دارید باید دنبال لنزهای f2.8 به بالا بگردید. مثل 50-17 و 70-17 از برند سیگما یا 35mm f1.8 نیکون(55-17 نیکون هم هست ولی خیلی گرونه).
    SHOK53 و mohammad bagher تشکر می‌کنند.

  9. #2469
    كاربر همراه mohammad bagher آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    117
    تشکر شده
    272
    تشکر کرده
    164

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط peacekeeper نمایش پست ها
    28-300 به هیچ وجه جایگزین مناسبی برای 18-105 روی بدنه کراپ نیست حتی اگه بعدا بخواهید به فول فریم کوچ کنید چون 28mm روی کراپ اصلا واید نیست و همچنین 300-28 لنز خیلی گرونتر و همچنین بزرگتریه(بالانس روی بدنه کراپ).
    بنظر من اگه با تله لنز مشکل دارید می تونید 300-70 تهیه کنید که هم لنز فول فریم هستش و هم مناسب کراپ. اگر هم بازه وسیعتری نیاز دارید می تونید 200-18 و 300-18 رو مد نظر داشته باشید.

    در کل لنزهای سوپر زوم فول فریم به درد کراپ نمی خورند. در مورد نورگیری هم طبق فرمایشات دوستمون ربطی به دهنه لنز نداره. لنز های فول فریم برای این بزرگترن چون باید تصویر بزرگتری ایجاد کنند.اگه لنزی برای محیطهای بسته نیاز دارید باید دنبال لنزهای f2.8 به بالا بگردید. مثل 50-17 و 70-17 از برند سیگما یا 35mm f1.8 نیکون(55-17 نیکون هم هست ولی خیلی گرونه).
    ممنونم از تمام دوستان عزیز که صمیمانه پاسخ دادند
    مشکل من رنج نیست راستش بیشتر همون مشکل نورگیری هست ، با توجه به 11-16 که دارم و نیاز زیادی هم به واید حدود 16 تا 28 ندارم . مشکلی از نظر ازدست دادن واید نیست ، بازه ای که من احتیاج دارم بین 35 تا 100 م م هست ، استفاده از لنز های پرایم متاسفانه باتوجه به علاقه زیادی که به اونها دارم امکان پذیر نیست ، دنبال لنز فول فریمی میگشتم که قیمتش 3.5 به پایین باشه
    نظر دوستان راجع به 24-70 تامرون چی هست البته ریویو اون رو خوندم در همین سایت و جاهای دیگه ولی بنظرتون مشکل نورگیری من رو حل میکنه ؟ دوستان گفته بودن که تفاوت چندانی با 24-70 نیکون نداره
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 + Nikkor 50 f1.8 D + Tokina 11-16 f2.8 + Nikon SB-700

  10. #2470
    كاربر بسیار فعال Amin.Zallaghi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    اهواز
    نوشته ها
    1,515
    تشکر شده
    6871
    تشکر کرده
    3931

    پیش فرض

    دوستان برای حیات وحش چه لنزی روی Canon 60D مناسبه؟
    با 18-135 به اندازه کافی نمیتونم به سوژه نزدیک بشم.
    لنز قیمت مناسب ( نه حرفه ای ) چی پیشنهاد میدین؟
    جغرافیای زندگی، دو چیز را تعیین می کند: یکی دین، دیگری سبک عکاسی!
    اینستاگرام

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •