دوست عزیز شما لنز 200-18 را برای کار حرفه ای نمی توانید استفاده کنید!
درسته که رنج وسیعی از بازه فاصله کانونی برای کار خبرنگاری مورد نیازه ولی کیفیت لنز و عکس نهایی هم مهمه!!!
اگر بنا باشه این کار را بکنید خوب لنز 300-18 تامرون را بخرید!
اصولا با افزایش میزان فاصله کانونی در یک لنز هم کیفیت اپتیک افت می کنه و هم تصویر خروجی و البته در کنار این موارد، دیافراگم لنز هم بسته می شود!
کلا هرچه المانهای مورد استفاده جلوی لنز کمتر باشه افت کیفیت کمتر خواهد بود!
پس اگر قصد دارید حرفه ای کار کنید باید پول خرج کنید و در این حالت باید یک لنزF/2.8 200-70 (حالا کنون نه تامرون) بخرید.
برای واید هم باید به فکر لنزی باشید که واید خوبی داشته باشه!
این حرف را کسی بهتون داره می زنه که روزی طرفدار دو آتیشه لنز های سوپر زوم بود ولی الان تازه داره لنزهای تخصصی جدا می خره!!!
حالا انتخاب با شماست شما هم می توانید لنز 200-18 را با شارپی کمتر و CA بیشتر نسبت به 300-70 تهیه بفرمایید.
اما در مورد 300-70 اگر یک روز قصد کردید تهیه کنید، مهمترین موردی که ممکنه باهاش برخورد کنید، در محیط های کم نوری هست که معمولا در سالن های کنفرانس و همایشها ممکنه پیش بیاد!
در این حالت استفاده از فلاش بدلیل وجود پرده رفلکتور روی سن باعث اذیت شدن چشم تمام حاضرین می شود و در نتیجه همین منجر به ایجاد مشکلاتی برای می شود.
پس بنابراین در صورت تهیه این لنز باید با iso بالا در محیط های کم نور عکاسی بفرمایید.