صفحه 10 از 23 نخستنخست ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 91 تا 100 , از مجموع 222
Like Tree908تشکر

موضوع: فول فریم : برتري ها و محدوديت ها

  1. #91
    كاربر فعال morteza khademy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    یاسوج
    نوشته ها
    723
    تشکر شده
    4346
    تشکر کرده
    7060

    پیش فرض

    قسمت آخرش رو دزست متوجه نشدم!!!
    یعنی یه لنز16 روی کراپدار و یه لنز 24 روی فول فریم کادر های متفاوتی دارن؟
    پشت این پنجره جز هیچ بزرگ ، هیچ نیست!

    canon Eos 6D +canon ef 17-40 f4 L+ canon ef 50 f1.8 stm+canon ef 100mm f2.8 L macro+ avanar 135 f2.8+ zenitar 50mm f2

  2. #92
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    حالا من دقیقا میخوام بدونم آیا میشه دوربینهای کراپ دار رو از طریق لنزهای واید ( با کیفیت ) به دوربینهای فول فریم نزدیک کرد و بشه عمق میدان تقریبا مشابه ای بدست آورد . چون توجه من بیشتر به عکسهای لندسکیپ هستش
    اختلاف تا چه حد خواهد بود ؟
    در این مقایسه باید فیزیک نور را مد نظر داشته باشید. گرچه عمق میدان در سایز های متفاوت سنسور متفاوت است اما همواره توجه کنید که عکس را عکاس می گیرد. اگر یک عکاس با دوربین فول فریم نیاز به عمق میدان وسیع داشته باشد باید چه کار کند؟ یک دوربین کراپ دار در کوله اش حمل کند؟ پس به چه دلیل عکاسان حرفه ای منظره از دوربین های مدیوم فرمت و لارج فرمت استفاده می کنند؟

    توجه داشته باشید که پدیده دیفرکشن در سنسور های بزرگ از دیافراگم های تنگ تر آغاز می شود.

    تکنولوژی ساخت سنسور هر چه قدر هم که پیشرفت کند قوانین فیزیک ثابت هستند.

    آیا می توان داینامیک رنج بالا + شارپنس مناسب + رنگ مناسب + عمق میدان زیاد + سایز بالای تصویر را همزمان در یک دوربین کراپدار داشته باشیم؟
    Nima Sadigh و KHAKSAR تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  3. #93
    كاربر ويژه farsad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    اینترنت
    نوشته ها
    2,131
    تشکر شده
    18493
    تشکر کرده
    7124

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saadat نمایش پست ها
    ..عمق میدان متاثر از سه عامل:
    دیافراگم
    فاصله دوربین تا موضوع و
    فاصله کانونی لنز می باشد
    فواصل کانونی کوتاه عمق میدانهای وسیعی را ایجاد میکنند یکی از عمده تفاوتهای فول فریم و کراپ دار ,امکان دست یابی به فواصل کانونی بسیار کوتاه مانند 8 و 10 میلی متر در کراپ دار می باشد که عمق میدان های بسیار وسیعی ایجاد میکند دسترسی به این فواصل کانونی با فول فریم در شرایط عادی عملا امکان پذیر نمی باشد(بحث لنزهای فیش آی یا چشم ماهی جدا از این قظیه است) البته این را هم نباید فراموش کرد در شرایط عادی و فواصل کانونی یکسان در فول فریم کادر بزرگتری نسبت به کراپ دار خواهید داشت.

    بردیای عزیز، مواردی که گفتی کاملا درسته ولی عامل ابعاد سنسور رو جا انداختی! یعنی خود ابعاد سنسور خارج از بحث فاصله کانونی در تغییر میزان عمق میدان موثر است. عمق میدان یک لنز ۵۰ میلیمتر بر روی فول فریم با یک لنز ۳۵ میلیمتر بر روی دوربین کراپدار با فاصله فکوس و دیافراگم ثابت یکسان نیست.
    Babak Etemadzadeh، KHAKSAR، mansourian3 و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرساد غفاریان
    farsad.me
    فوتوبلاگ: TrappedLight.net

  4. #94
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط morteza khademy نمایش پست ها
    قسمت آخرش رو دزست متوجه نشدم!!!
    یعنی یه لنز16 روی کراپدار و یه لنز 24 روی فول فریم کادر های متفاوتی دارن؟
    لنز 16 روی کراپدار (با Crop Factor = 1.6x) حدود 25.6 میشه ... طبیعتاً زاویه دید لنز در هر دو باید به هم نزدیک باشه ... ولی اینکه دقیقاً با هم مو نزنه رو اطمینان ندارم.

  5. #95
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    فکر میکنم منظور ایشون در برند نیکون بود.با کراپ سنسورهای نیکون 16 همان 24 میشه که قاعدتا کادر باید یکی باشه.
    morteza khademy تشکر می‌کند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  6. #96
    كاربر فعال morteza khademy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    یاسوج
    نوشته ها
    723
    تشکر شده
    4346
    تشکر کرده
    7060

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saadat نمایش پست ها
    ..عمق میدان متاثر از سه عامل:
    دیافراگم
    فاصله دوربین تا موضوع و
    فاصله کانونی لنز می باشد
    فواصل کانونی کوتاه عمق میدانهای وسیعی را ایجاد میکنند یکی از عمده تفاوتهای فول فریم و کراپ دار ,امکان دست یابی به فواصل کانونی بسیار کوتاه مانند 8 و 10 میلی متر در کراپ دار می باشد که عمق میدان های بسیار وسیعی ایجاد میکند دسترسی به این فواصل کانونی با فول فریم در شرایط عادی عملا امکان پذیر نمی باشد(بحث لنزهای فیش آی یا چشم ماهی جدا از این قظیه است) البته این را هم نباید فراموش کرد در شرایط عادی و فواصل کانونی یکسان در فول فریم کادر بزرگتری نسبت به کراپ دار خواهید داشت.
    بله من منظورم نیکون بود. ولی معنی این جمله ای که جناب سعادت فرمودند چیه؟!
    پشت این پنجره جز هیچ بزرگ ، هیچ نیست!

    canon Eos 6D +canon ef 17-40 f4 L+ canon ef 50 f1.8 stm+canon ef 100mm f2.8 L macro+ avanar 135 f2.8+ zenitar 50mm f2

  7. #97
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط morteza khademy نمایش پست ها
    بله من منظورم نیکون بود. ولی معنی این جمله ای که جناب سعادت فرمودند چیه؟!
    بنده و جناب میری، این مطلب رو یکبار با هم و بصورت عملی تجربه کردیم:
    لنز EF24-105mm f/4.0L IS USM را روی فوکال 24mm قراردادیم، یکبار روی 5DII بنده و یکبار روی 7D جناب میری بستیم و از همان نقطه که نشسته بودیم، دوربین را به یک سمت مشابه قراول رفتیم. زاویه ی دیدی که 5DII با فوکال 24mm این لنز میداد، حدود 40% بیشتر از زاویه دیدی بود که همین لنز با فوکال 24 روی 7D میداد. منظور آقای سعادت هم از کادر بزرگتر، احتمالاً همان زاویه ی دید بیشتر (در شرایط و فوکال یکسان) بوده.

  8. #98
    كاربر فعال morteza khademy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    یاسوج
    نوشته ها
    723
    تشکر شده
    4346
    تشکر کرده
    7060

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Bayati نمایش پست ها
    بنده و جناب میری، این مطلب رو یکبار با هم و بصورت عملی تجربه کردیم:
    لنز EF24-105mm f/4.0L IS USM را روی فوکال 24mm قراردادیم، یکبار روی 5DII بنده و یکبار روی 7D جناب میری بستیم و از همان نقطه که نشسته بودیم، دوربین را به یک سمت مشابه قراول رفتیم. زاویه ی دیدی که 5DII با فوکال 24mm این لنز میداد، حدود 40% بیشتر از زاویه دیدی بود که همین لنز با فوکال 24 روی 7D میداد. منظور آقای سعادت هم از کادر بزرگتر، احتمالاً همان زاویه ی دید بیشتر (در شرایط و فوکال یکسان) بوده.
    من منظورم فوکال برابر با اعمال ضریب کراپ بود!
    مثلا همون 24 روی فول فریم و 16 روی کراپدار.
    پشت این پنجره جز هیچ بزرگ ، هیچ نیست!

    canon Eos 6D +canon ef 17-40 f4 L+ canon ef 50 f1.8 stm+canon ef 100mm f2.8 L macro+ avanar 135 f2.8+ zenitar 50mm f2

  9. #99
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    یک لنز 16mm متر بر روی بدنه کراپ دار(کراپ 1.5) همان کادری را دارد که یک لنز 24mm بر یوی فول فریم ,با این تفاوت که تصویر با لنز 16 میلی متر عمق میدان بیشتری نسبت به دومی خواهد داشت.

    بردیای عزیز، مواردی که گفتی کاملا درسته ولی عامل ابعاد سنسور رو جا انداختی! یعنی خود ابعاد سنسور خارج از بحث فاصله کانونی در تغییر میزان عمق میدان موثر است
    ..اصل قظیه کاملا درسته به عبارت دیگر با در نظر گرفتن فاصله کانونی دیگر نیازی به اعمال فاکتور اندازه سنسور یا حسگر وجود ندارد.(درست مانند اینکه شما تاریخ تولد کسی را بدانید که در اینصورت نیازی به سوال کردن سن ایشان نخواهد بود)
    برای مثال یک لنز 50 میلی متر بر روی کراپ دار(کانن با کراپ 1.6) فاصله کانونی 80 میلی متر را ایجاد میکند
    همین لنز بر روی بدنه ای با حسگر فول فریم همان 50mm خواهد بود و اگر بشود همان لنز را مثلا بر روی بدنه مدیوم فرمت نصب کنیم فاصله کانونی کوتاه تر(واید) ایجاد میکند.
    حسگرهای با اندازه بزرگ عمق میدانهای کوتاهی ایجاد میکنند زیرا که برای دستبابی به کادری مشابه.. میتوان به سوژه نزدیک تر شد در نتیجه فاصله دوربین تا موضوع کاهش می یابد و در نتیجه عمق میدان نیز کاهش خواهد یافت...

  10. #100
    كاربر فعال ehsan+ آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    خوزستان-دزفول
    نوشته ها
    610
    تشکر شده
    922
    تشکر کرده
    1367

    پیش فرض

    اگه فول فریم رو روی dx بذاریم اونوقت عمق میدان هم افزایش پیدا میکنه و اندازه کراپدار معادلش میشه؟

    مثلا تو تایپیک دی800 گفته شد روی dx به دی7000 تبدیل میشه.

    اینجوری دوستانی که دو دوربین با خودشون میبرن دیگه احتیاجی به این کار ندارن و با یه دوربین فول فریم هر دو رو دارن.
    Nima Sadigh تشکر می‌کند.
    در مملکتی که امضا حتما باید خط خطی باشه و یا اشکال هندسی داشته باشه و نمیشه اسم و فامیلت رو با دست خط خودت به عنوان امضا بنویسی ،نمی دونم چه امضایی بذارم پس انگشت میزنم

صفحه 10 از 23 نخستنخست ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •