صفحه 13 از 23 نخستنخست ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 121 تا 130 , از مجموع 222
Like Tree908تشکر

موضوع: فول فریم : برتري ها و محدوديت ها

  1. #121
    كاربر همراه Hossein Arabi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    ساری
    نوشته ها
    225
    تشکر شده
    1611
    تشکر کرده
    4287

    پیش فرض

    با توجه با مقاله ای که جناب روشن معرفی نمودند و با توجه به تفاوت تقریبا ناچیز در شارپنس بین دوربینی مثل 70دی و 6دی در مقایسه هایی مانند این لینک اگر استفاده از دوربین فقط در موقعیت هایی مانند استودیو باشد که نور کنترل شده است و عمق میدان، بوکه و میزان نویز اهمیت زیادی ندارند آیا رفتن به سمت فول فریم کار درستی است؟
    اینکه برخی معتقدند جنس تصاویر فول فریم ها با دوربین های کراپ دار متفاوت است تا چه اندازه صحیح است؟
    آیا بافت و رنگ پوست در عکس های استودیو بین دوربین های فول فریم و کراپ دار تفاوت معناداری دارد؟
    ویرایش توسط Hossein Arabi : Thursday 19 December 2013 در ساعت 18:34
    پرتره‌ها کار مشترک هستند

  2. #122
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    December 2013
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    136
    تشکر شده
    65
    تشکر کرده
    148

    پیش فرض

    سلام. شاید این سوالم مبتدیانه بنظر بیاد (احتمالا به این خاطر که من مبتدی هستم)... اما اصولا من متوجه نشدم فلسفه تولید دوربین های کراپ چی هست؟ چرا همه رو فول فریم تولید نمیکنن؟ و یا بر عکس ؟ آیا مزیت هایی نسبت به هم دارن؟ میشه توضیح کاملی بدین؟

  3. #123
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط behnamb نمایش پست ها
    سلام. شاید این سوالم مبتدیانه بنظر بیاد (احتمالا به این خاطر که من مبتدی هستم)... اما اصولا من متوجه نشدم فلسفه تولید دوربین های کراپ چی هست؟ چرا همه رو فول فریم تولید نمیکنن؟ و یا بر عکس ؟ آیا مزیت هایی نسبت به هم دارن؟ میشه توضیح کاملی بدین؟
    به طور خلاصه دوربین و لنزهای فول فریم قیمت،وزن و اندازه بزرگتری دارند و مزیتهای آنها هم نویز کمتر،داینامیک رنج بیشتر،خروجی بهتر لنزها (نه در همه موارد) و تفاوت در عمق میدان در شرایط برابر (با کادر،دیافراگم و فوکال لنت مشابه عمق میدان در تصویر دوربینهای فول فریم کمتر است)
    برای جواب مفصل تر هم میتوانید همین تاپیک را مطالعه کنید.

    موردی هم که برای من خیلی اهمیت داشت و خود را نشان میداد قابلیت ادیت بیشتر با تخریب کمتر روی فایلهای سنسورهای فول فریم نسب به کراپدار است.
    yaghoobi، Silence، Saadat و 11 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  4. #124
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط behnamb نمایش پست ها
    سلام. شاید این سوالم مبتدیانه بنظر بیاد (احتمالا به این خاطر که من مبتدی هستم)... اما اصولا من متوجه نشدم فلسفه تولید دوربین های کراپ چی هست؟ چرا همه رو فول فریم تولید نمیکنن؟ و یا بر عکس ؟ آیا مزیت هایی نسبت به هم دارن؟ میشه توضیح کاملی بدین؟
    شما که به قول خودتون مبتدی هستيد ميتونيد 7 تومن واسه بدنه و 3-4 تومن واسه هر لنز هزينه کنيد؟؟

    (شايد هم از نظر مالی بتونيد اما فکر ميکنيد توجيه اقتصادی داره؟)
    فروشنده هايی که روی بازار عمومی تمرکز دارند بايد سعی کنند برای هر مشتری با هر سقف بودجه اي محصولی ارائه بدهند واسه همين انواع اقسام سری های دوربين يا هر وسيله ديگه رو ميبينيد که روی اون بازار تمرکز کرده اند تا مشتری رو از دست ندهند
    D.Daneshmand و amir.komeily تشکر می‌کنند.

  5. #125
    كاربر بسیار فعال amir.komeily آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2013
    محل سکونت
    نیشابور
    نوشته ها
    1,638
    تشکر شده
    6556
    تشکر کرده
    12403

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط behnamb نمایش پست ها
    سلام. شاید این سوالم مبتدیانه بنظر بیاد (احتمالا به این خاطر که من مبتدی هستم)... اما اصولا من متوجه نشدم فلسفه تولید دوربین های کراپ چی هست؟ چرا همه رو فول فریم تولید نمیکنن؟ و یا بر عکس ؟ آیا مزیت هایی نسبت به هم دارن؟ میشه توضیح کاملی بدین؟
    بهنام جان، اگه همین تاپیک و یا حتی چند پست آخر بخونی فلسفه تولید دوربینهای کراپدار و فول فریم متوجه میشی. تنها چیزی که من فکر میکنم تو این تاپیک بهش اشاره نشده ( دلیلی هم نداره بشه چون مربوط به کراپداره ) یکی از نکات مثبت دوربینهای کراپدار، در یک سری شاخه های عکاسی مثل عکاسی حیاط وحشه که به خاطر همین کراپشون به نسبت فول فریم ها، هزینه کمتری بهتون تحمیل میشه.
    پ.ن: با niceevil عزیز خط رو خط شدیم. ارادت داریم
    Majix و behnamb تشکر می‌کنند.

  6. #126
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    December 2013
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    136
    تشکر شده
    65
    تشکر کرده
    148

    پیش فرض

    حالا قیمت بالای فول فریم ها برای چی هست؟

  7. #127
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    27
    تشکر شده
    223
    تشکر کرده
    300

    پیش فرض

    سلام
    فکر کنم منظور بیشتر این بود که دوربینهای کراپدار خود به تنهایی تمام نیازهای بیشتر عکاسان را براورده می کنند،
    دیگر لازم نیست با فول فریمها مقایسه شود، که اگر قرار باشد با فول فریم ها مقایسه شود سالها بعد و با پیشرفت بیشتر تکنولوژی هم باز کراپها یک قدم عقب تر هستند
    obsidiyan تشکر می‌کند.

  8. #128
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط behnamb نمایش پست ها
    حالا قیمت بالای فول فریم ها برای چی هست؟

    از دلایل نفع مالی و سیاستهای اقتصادی کارخانه ها که بگذریم بخش زیادی از قیمت دوربین را سنسور آن تشکیل میدهد.مثلا زمانی که 7دی معرفی شد حدود 70% مارک تو قیمت داشت با وجود اینکه مارک تو افت قیمت خود را کرده بود و 7دی از نظر بدنه و تمام امکانات نرم افزاری و سخت افزاری (به جز سنسور) از مارک تو بسیار پیشرفته تر بود.

    در مورد لنزهای فول فریم هم دایره تصویر بزرگتر لنز باعث هزینه های بیشتر تولید و قیمت تمام شده خواهد بود.
    ویرایش توسط M.Mobin : Thursday 19 December 2013 در ساعت 21:55
    yaghoobi، Saadat، M. Beyrami و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  9. #129
    كاربر همراه mh.noori آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    237
    تشکر شده
    406
    تشکر کرده
    1422

    پیش فرض

    اگر سنسوری طراحی شود که بر اساس سنسوری همانند 6D باشد، اما در اندازه کوچک، با داینامیک رنج وسیع، نویز کم و تراکم پیکسل معقول ( فتو دیودهای بزرگ ) شاید خیلی از

    کسانی که مجبور هستند برای تهیه بدنه ها و لنزهای فول فریم بسیار زیاد هزینه کنند و این مسئله برایشان مشکل است، راه حل مناسبی باشد .

    من در عکاسی با تلسکوپ از 40D استفاده می کنم . به چند دلیل استفاده از 40D برایم معقول است . با اینکه تصویر خروجی اپتیک، به اندازه یک سنسور فول فریم است، اما با توجه به

    کوچکتر بودن سنسور کراپدار، ترجیح من استفاده از بدنه های کراپ دار است . اما اگر 40D با تراکم پیکسل کم ( همین مقدار که هست ) و خصوصیات 6D و قیمت یک بدنه کراپدار، تولید

    مجدد گردد، قطعا برای عکاسی در نور کم و لنزهای تله، از ان بدنه استفاده میکردم .



    شاید تولید بدنه ای با مشخصات زیر خیلی از کسانی را که مجبور به کوچ به فول فریم هستند را متقاعد به خرید دوربین کراپ خورده کند .

    1-سنسور کراپ با تراکم پیکسل حدود 12 مگا پیکسل
    2- با توجه به سایز بزرگ فوتو دیودها و تکنولوژی جدید، کم نویز باشد
    3- داینامیک رنج بالا
    4- ویزور کامل ( هر چند که کنون بازی در می اورد و 6D هم ندارد )
    5- کنترل فلاش اسلیو ( مانند 7D)
    6- بدنه مقاوم حداقل مانند 60D ( من تا -15 درجه با رطوبت متوسط با این دوربین، شب تا صبح عکاسی کرده ام )
    7- مصرف باطری قابل قبول حدود 1000 شات
    و این یکی که خیلی از دوستان باهاش مخالفن ( ال سی دی چرخان )
    ویرایش توسط mh.noori : Thursday 19 December 2013 در ساعت 23:55
    hadhoo، saeed2vfx، obsidiyan و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    instagram
    محمدهادی نوری

  10. #130
    كاربر همراه Hossein Arabi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    ساری
    نوشته ها
    225
    تشکر شده
    1611
    تشکر کرده
    4287

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mosaffadel نمایش پست ها
    با توجه با مقاله ای که جناب روشن معرفی نمودند و با توجه به تفاوت تقریبا ناچیز در شارپنس بین دوربینی مثل 70دی و 6دی در مقایسه هایی مانند این لینک اگر استفاده از دوربین فقط در موقعیت هایی مانند استودیو باشد که نور کنترل شده است و عمق میدان، بوکه و میزان نویز اهمیت زیادی ندارند آیا رفتن به سمت فول فریم کار درستی است؟
    اینکه برخی معتقدند جنس تصاویر فول فریم ها با دوربین های کراپ دار متفاوت است تا چه اندازه صحیح است؟
    آیا بافت و رنگ پوست در عکس های استودیو بین دوربین های فول فریم و کراپ دار تفاوت معناداری دارد؟
    ممنون می شم دوستان به سوالات بنده هم پاسخ بدهند.
    پرتره‌ها کار مشترک هستند

صفحه 13 از 23 نخستنخست ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •