صفحه 628 از 689 نخستنخست ... 128 528 578 618 624 625 626 627 628 629 630 631 632 638 678 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 6,271 تا 6,280 , از مجموع 6884
Like Tree33618تشکر

موضوع: شايعات يا واقعيات

  1. #6271
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    ۱- دوستان بحث رو لطفا علمی و فنی نگهدارید.
    ۲- پست‌های نامربوط پاک‌شدند.
    ۳- در صورت تکرار محرومیت ایجاد‌خواهد‌شد.
    ۴- گفته‌ها گفته‌شدند و دیگر پذیرش یا عدم پذیرش آنها به عهده‌ی مخاطبان است که با توجه به ادله و وزنه‌ی فنی گوینده و نوع بیان می‌توانند قضاوت‌کنند. به نظرم ادامه‌ی بحث بی‌فایده‌ست. ( مورد اول و دوم و سوم نظر مدیریتی‌ست و مورد چهارم نظر شخصی من‌است )
    Mehrdad-PL، Sina.J، shahbazi و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #6272
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10518
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    باعذرخواهی ازدوستان گرامی برای عوض شدن جو :
    شایعات میگن 6dIIروزاول اردیبهشت همزمان بانمایشگاهnab2017 معرفی خواهدشد.
    گفته شده کنون چندی قبل دومدل باکدهایDS126631وDS126671ثبت نمود که اولی مربوط بهدوربین فوق الذکر و دومی 150dمیباشدوازهمان سنسور24مگی80d وسایردوربینهای سال گذشته کنون استفاده خواهدکرد.

    مشخصات 6D II:
    سنسور28
    فناوی دوال پیکسلaf
    نمایشگر لمسی بازشو وفیلمبرداری4k

    ویرایش توسط kiavash : Monday 17 April 2017 در ساعت 12:55
    yaghoobi، Mehrdad-PL، amir.komeily و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #6273
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10518
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    راستش این مطلب رو دوسه جا خوندم. لینک نیکون رومر رو پیدا نکردم ونمیدونم تاچه حد واقعیت خواهد داشت:

    ((به گزارش نیکون رومورز و به نقل از یک منبع مطمئن، درحال حاضر ۳ دوربین با سنسورهای متفاوت توسط مهندسین نیکون در دست بررسی است که نمونه اول به سنسور ۴۶ مگاپیکسل، نمونه دوم به سنسور ۵۲ مگاپیکسل و نمونه سوم به سنسور ۷۰ یا ۸۰ مگاپیکسل مجهز می باشند!

    مشخصات دوربین عکاسی D820

    • ۴۶MP FX-Format CMOS Sensor
    • EXPEED 4 Image Processor
    • No Optical Low Pass Filter
    • Internal UHD 4K Video
    • New Multi-CAM AF Sensor

    مشخصات دوربین عکاسی D850

    • ۵۲MP FX-Format CMOS Sensor
    • Base ISO start from ISO 32
    • EXPEED 4 Image Processor
    • No Optical Low Pass Filter
    • Internal UHD 4K Video
    • New Multi-CAM AF Sensor

    مشخصات دوربین عکاسی D900

    • ۷۰/۸۰MP FX-Format CMOS Sensor from Sony
    • Base ISO start from ISO 50
    • EXPEED 4 Image Processor
    • No Optical Low Pass Filter
    • Internal UHD 4K Video
    • New Multi-CAM AF Sensor

    جانشین D810 به احتمال فراوان D820 نام داشته و حوالی آگست ۲۰۱۷ همزمان یا پس از معرفی جانشین دوربین کانن ۵DS/5DSR معرفی خواهد شد. ظاهرا رزولوشن دوربین جدید، بستگی زیادی به دوربین در دست توسعه کانن (با نام احتمالی ۵D S Mark II) خواهد داشت.))


  4. #6274
    كاربر همراه scorpion8 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2014
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    398
    تشکر شده
    1399
    تشکر کرده
    136

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kiavash نمایش پست ها
    راستش این مطلب رو دوسه جا خوندم. لینک نیکون رومر رو پیدا نکردم ونمیدونم تاچه حد واقعیت خواهد داشت:

    ((به گزارش نیکون رومورز و به نقل از یک منبع مطمئن، درحال حاضر ۳ دوربین با سنسورهای متفاوت توسط مهندسین نیکون در دست بررسی است که نمونه اول به سنسور ۴۶ مگاپیکسل، نمونه دوم به سنسور ۵۲ مگاپیکسل و نمونه سوم به سنسور ۷۰ یا ۸۰ مگاپیکسل مجهز می باشند!

    مشخصات دوربین عکاسی D820

    • ۴۶MP FX-Format CMOS Sensor
    • EXPEED 4 Image Processor
    • No Optical Low Pass Filter
    • Internal UHD 4K Video
    • New Multi-CAM AF Sensor

    مشخصات دوربین عکاسی D850

    • ۵۲MP FX-Format CMOS Sensor
    • Base ISO start from ISO 32
    • EXPEED 4 Image Processor
    • No Optical Low Pass Filter
    • Internal UHD 4K Video
    • New Multi-CAM AF Sensor

    مشخصات دوربین عکاسی D900

    • ۷۰/۸۰MP FX-Format CMOS Sensor from Sony
    • Base ISO start from ISO 50
    • EXPEED 4 Image Processor
    • No Optical Low Pass Filter
    • Internal UHD 4K Video
    • New Multi-CAM AF Sensor

    جانشین D810 به احتمال فراوان D820 نام داشته و حوالی آگست ۲۰۱۷ همزمان یا پس از معرفی جانشین دوربین کانن ۵DS/5DSR معرفی خواهد شد. ظاهرا رزولوشن دوربین جدید، بستگی زیادی به دوربین در دست توسعه کانن (با نام احتمالی ۵D S Mark II) خواهد داشت.))

    در مورد مطلبی آخری که زدید منم یه حرفایی شنیدم نمیدونم چه قدر واقعیت داره از 120 تا 200 مگاپیکسل ولی اگه واقعا بیاد و مشکلات قبل رو نداشته باشه که عالیه ولی بعید میدونم بشه با این قطع سنسور چیزی مثل قطع متوسط در آورد
    obsidiyan تشکر می‌کند.
    CANON 5D MARK IV / TAMRON 85MM 1.8 SP VC / TAMRON 15-30MM 2.8 SP VC
    GODOX AD600B / NISI ND 1000 150×150 / NISI ND GRAD 0.9 150×70/ LOWEPRO WHISTLER 450
    Kupo C stand 40

  5. #6275
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    122
    تشکر شده
    512
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط esfandiyar2002 نمایش پست ها
    درود..

    ابتدا بابت آف تاپیک بودن این پست پوزش می خواهم..مدیران محترم اگر صلاح دیدند،عنایت فرموده، زحمت انتقال آن را بکشند..


    از آنجایی که بنده در ابتدا مالک چند ساله یک عدد بدنه نیکون D810 بودم و اکنون بدنه کنون 5D MARK IV را جهت عکاسی در اختیار دارم،امیدوارم تجربه بنده مفید فایده واقع گردد..

    اما از همه اینها که بگذریم،هریک از دوربین های فوق کارایی بالایی داشته و ارزشمند هستند..بنده وقتی می خواهم از یک تابلوی نقاشی در یک گالری هنری،یا برخی اشیای موزه سلطنتی اونتاریو که مربوط به پیکره ها و اشیای هنری ظریف ایرانی است،عکاسی نمایم،حتما از دوربین 5DSR کنون یا بدنه نیکون D810 بسته به شرایط نوری حاکم استفاده می کنم..اگر بخواهم در استودیو پرتره کار کنم،حتما از 5D MARK IV استفاده می کنم..اگر بخواهم عکاسی ورزشی یا حیات وحش داشته باشم،حتما از نیکون D500 استفاده می کنم.مگر اینکه سوژه های مورد ثبت بنده حرکت آهسته تری داشته باشند..اگر بخواهم بعنوان عکاس مراسم عروسی خروجی بگیرم،حتما از 5D MARK IV بهره می گیرم..اگر هم بخواهم در ژانر عکاسی صنعتی و تبلیغاتی کار کنم(جا دارد یادی از استاد مسلم این کار یعنی جناب عاشوری نیا بکنم)،حتما از 5DSR بهره می گیرم..در عکاسی از طبیعت از D810 بهره می گیرم و در معماری با جزئیات زیاد از 5DSR سود می جویم.طبیعتا در این بین نمی توان منکر خروجی فوق العاده و کارکرد تخصصی EOS-1D X Mark II و یا نیکون D5 شد..

    پس می بینید که هریک از دوربین های فوق،هنوز هم برای گرفتن خروجی تخصصی ارزشمند است..نکاتی که ارائه شد نیز برای برخی عکاسان بصورت تخصصی نمود پیدا می کند و ممکن است همواره مورد نیاز نباشد..پس عکاسی کنید و عکس های زیبایی از آن خلق کنید و از آن لذت ببرید،گرفتن بیشترین بهره از امکانات موجود ارزش بیشتری دارد تا پرداختن به بحث های بی پایان مقایسه ای و امکانات فنی و بقول کافرین Pixel peeping کردن..یادمان باشد که برخی از تفاوت های ریز آزمایشگاهی و یا امکانات خاص یاد شده ممکن است هیچ گاه در طبیعت عکاسی ما دیده نشده و ظاهر نشوند و اهمیت خاصی نداشته باشند..

    پی نوشت:اگر ایراد و اشکال فنی بر اظهارات یاد شده وارد بود و احتمالا اگر بنده در درج آنها دچار خطا شده باشم،از دوستان و سروران گرامی خواهشمند است تذکرات اساسی را جهت اصلاح و بهبود پست فوق بفرمایند..پیشاپیش سپاسگزارم..

    بدرود تا درودی دیگربار
    سلام دوست عزیز

    در مورد مقایسه ای که بین دوربینهای کنون و نیکون گذاشته‌اید ذکر چند نکته ضروری است:

    فیلتر Low pass که جهت کنترل moire بکار می رود،در بدنه نیکونی810 وجود ندارد..مگاپیکسل مورد اختلاف دوبدنه فوق، تنها شش مگاپیکسل است،ولی در خروجی نهایی،بهمین دو دلیل یاد شده،شما جزئیات بیشتری در خروجی نیکون خواهید داشت..از طرفی،این بالا بودن مگاپیکسل سبب می شود تا دست عکاس برای کاهش نویز در فرآیند پست پراسس بازتر باشد..در چند سال اخیر نیکون و سونی با ارتقای تکنولوژی ساخت سنسور های خود، دیگر نیازی به استفاده از این فیلتر ندیده اند و آن را از جلوی سنسور های دوربین های خود حذف کرده اند.
    اولین بار که نیکون در D800 و d7100 فیلتر LPF را حذف کرد سایت DPReview بررسی مفصلی از نظر تاثیر عملی این کار بر روی کیفیت خروجی این دوربینها در ریویوی منتشر شده خود انجام داد که نتیجه بسیار جالب بود! به طور خلاصه: بود و نبود LPF روی رزولوشون واقعی در اکثریت موارد تاثیری ندارد. تنها در صورت استفاده از لنزهای بسیار شارپ اختلاف قابل مشاهده وجود دارد که حتی در این موارد هم اختلاف بسیار ناچیز است. شاید عکسهای دوربینهای فاقد LPF شارپتر به نظر برسد ولی این شارپنس در اکثر موارد ناشی از وجود جزییات کاذب است.

    وجود intervalometer داخلی در دوربین مسئله مهمی است.. با استفاده از این قابلیت می توانید برای دوربین تعیین کنید که هر چند ثانیه یک عکس بگیرد و بعد با کنار هم قرار دادن این عکس ها فیلم هایtime-lapse بسازید. دوربین کنون این امکان را در مدلهای قبلی نداشت و باید برای ساخت چنین فیلم هایی یک intervalometer جداگانه برای آن خریداری می کردید که در بدنه جدید آن،این امکان گذاشته شده است.بدنه های نیکون از مدتها قبل تر به این امکان مجهز بودند
    این امکان از زمان 7DMK2 یعنی سه سال قبل روی بدنه‌های رده میانی و بالاتر کنون وجود دارد.

    امکان Dual pixel Raw که در بدنه کنون بکار رفته است،هنوز نیازمند بلوغ بیشتری است
    اگر چه این تکنولوژی رفته رفته بهتر میشود ولی حتی در حال حاضر بهترین تکنولوژی فوکوس خودکار حین فیلمبرداری در بین تمامی شرکتهای سازنده دوربین می‌باشد.

    دقت فوکوس در بدنه جدید کنون بسیار بسیار بهتر از بدنه ماقبل خود است(حدود سی درصد بهتر)،ولی به میزان دقت بدنه نیکون نیست
    از آنجا که هیچ تست واقعی در شرایط یکسان برای سیستم فوکوس در حال حاضر وجود ندارد این گفته شما یک ارزیابی بسیار شخصی است. درست است که Subject Tracking در بدنه‌های نیکون در اکثر موارد بهتر از بدنه‌های کنون می‌باشد ولی این امر با دقت فوکوس فرق دارد. و از این نظر عملا تفاوت واقعی قابل اثبات بین انواع DSLR هم رده وجود ندارد هر چند بدنه‌های بدون آیینه به طور ذاتی دقت فوکوس بالاتری دارند.

    سرعت سینک 1/320 در بدنه های نیکون و تفاوت آن با سرعت 1/200 بدنه های کنون
    سرعت Sync در بدنه‌های مختلف کنون :
    کد HTML:
    77D   = 1/200s
    80D   = 1/250s
    7DMK2 = 1/250s
    6D    = 1/180s
    5DMK4 = 1/200s
    سرعت Sync در بدنه‌های مختلف نیکون :

    کد HTML:
    D5600 = 1/200s
    D7200 = 1/250s
    D500  = 1/250s
    D610  = 1/200s
    D750  = 1/200s
    D810  = 1/250s
    می‌بینید که در عمل تفاوتی وجود ندارد سرعت 1/320s سرعت Sync واقعی نیست در این حالت میزان خروجی فلاش به شدت کم می‌شود و این مورد تنها با تعداد محدودی از فلاشهای نیکون سازگار است.

    قابلیت فعال کردن نور فلاش های اکسترنال در بدنه نیکون به عنوان مدلینگ که در هیچ کدام از فلاش های کنون دیده نمی شود.
    من منظور شما را از این مورد متوجه نشدم اگر منظورتان Remote Flash Trigger و خاصیت Slave/Master برای فعال کردن فلاشهای خارجی غیر متصل به دوربین هست این خاصیت از سالها قبل حتی در بدنه‌های رده پایین کنون مثل 650D و حتی برای فلاشهای نصب شده بر روی خود دوربین هم وجود دارد. اگر منظورتان چیز دیگری است لطفا برای روشن شدن موضوع بیشتر توضیح دهید.

    سیستم Bracketing پیشرفته نیکون را مقایسه کنید با سیستم موجود کنون....
    در این مورد هم متوجه منظورتان نشدم سیستم براکتینگ نیکون چه چیزی دارد که کنون فاقد آن است؟ تقریبا از این نظر هیچ تفاوتی بین دوربینهای هم رده وجود ندارد لطفا در صورت امکان بیشتر توضیح دهید.

    یا نشانگر باطری ! بالاخره کنون بعد از 5D MK2 فهمید که عکاس نیاز دارد بداند چقدر باطری دوربین انرژی دارد.قبلا فقط بصورت فول / نصفه / تمام را نشان می داد..
    دوربین 5DMK2 مربوط به 9 سال قبل است در تمامی بدنه‌های چند سال اخیر تفاوت عملی بین بدنه‌های هم رده این دو شرکت وجود ندارد.

    حالت Interval timer shooting که مدتهاست در بدنه های نیکون وجود دارد،و بالاخره کنون توانست در بدنه 5D MARK IV آن را جایگذاری نماید..
    این امکان از زمان 7DMK2 یعنی سه سال قبل روی بدنه‌های رده میانی و بالاتر کنون وجود دارد.

    معتقدم دقیق ترین نورسنجی در بین DSLR ها مربوط به نیکون است.بارها دیده ام که تعدادی از عکاسان همکار اصلا نمی دانند تاثیر ابعاد محدوده نورسنجی به چه کاری می آید.
    متاسفانه این گفته شما هم مبتنی بر اعتقادات شخصی است اگر منبع دیگری که بدنه‌های هم رده این دو شرکت را با هم مقایسه کرده است وجود دارد معرفی کنید. بدنه های کنون از 7D به اینطرف از نظر نورسنجی با توجه به استفاده از تکنولوژی های جدید تفاوت عملی با بدنه‌های نیکون ندارند.

    امکان انتخاب فوکوس اسکرین از مدتها قبل تر از کنون،در بدنه های نیکون وجود داشته است..
    امکان تعویض و انتخاب بین فوکوس اسکرینهای مختلف خداقل از زمان 5DMK2 یعنی حدود 9 سال قبل (حتی جلوتر از آن در رده 1D ) در اکثر بدنه‌های کنون وجود دارد.

    نیکون حتی برای دوربین های Entry Level اش تریگر وایرلس را تولید کرده است،درحالیکه این امکان هم اینک به بدنه 5D MARK IV اضافه شده است و مدلهای قبلی از آن بی بهره بودند..
    من باز هم دقیقا متوجه منظور شما نشدم اگر منظورتان Wireless Remote Shutter Release است این امکان حداقل از زمان D30 (اولین DSLR ساخت کنون سال 2000 ) در تمامی بدنه‌های کنون از مبتدی تا پیشرفته وجود دارد.

    وضعیت Dynamic-area AF که مدت ها است در بدنه های نیکون وجود دارد..
    معادل این تکنولوژی در کنون AF Point Expansion نامیده می‌شود و از سالها قبل در بدنه‌های حرفه‌ای کنون مانند سری 1D و 7D وجود دارد.

    تعداد نقاط فوکوس که در دوربین های نیکون 5 سال پیش هم از تعداد نقاط فوکوس دوربین های حال حاضر کنون بیشتر و گسترده تر است و در مدل اخیر یعنی 5D MARK IV بهبود داده شده است و تعداد آن بیشتر شده است.
    حتما می‌دانید تعداد نقاط فوکوس به تنهایی نشانه برتری یک سیستم فوکوس بر دیگری نیست کیفیت و حساسیت نقاط فوکوس با همدیگر بسیار متفاوتند در اکثزیت موارد نقاط فوکوس Cross-Type و Dual Cross-Type که حساسیت و دقت بسیار بالاتری نسبت به نقاط فوکوس معمولی دارند در بدنه‌های کنون نسبت به هم رده های نیکونی خودشان هم از نظر تعداد بسیار بیشتر است و هم گستردگی بیشتری دارد.

    مکان اضافه کردن اطلاعات Copy Right که در اکثر دوربین های نیکون از قدیم الایام هست اما در بعضی از بدنه های اخیر کنون دیده می شود ..مثلا تا 5D MK3 اطلاعات را بدنه دوربین از طریق نرم افزار به عکس ها اضافه می کرد..
    باز هم این امکان از زمان 550D یعنی 7 سال قبل در منوی اکثر بدنه‌های کنون از مبتدی تا پیشرفته وجود دارد.

    امکان استفاده از لنز ها DX بر روی نیکون های فول فریم.آیا واقعا این امکان یک امکان بدرد نخور و یا بی استفاده است؟احیانا یک زمان اگر یک لنز EF-S داشته باشید دوست ندارید بتوانید آن را بر روی 5D تان تجربه کنید؟
    ختما می‌دانید که در این حالت بدنه‌ های فول فریم نیکون فقط از قسمت مرکزی سنسور استفاده می‌کنند؟

    امکان Focus tracking with lock-on در تمامی دوربین های حرفه ای نیکون جز امکانات ثابت است.
    باز هم این امکان با نام دیگر یعنی Tracking Sensivity در منوی اکثر بدنه‌های کنون وجود دارد.

    وضعیت Focus point illumination که امکان بسیار خوبی است..شما دوست ندارید وقتی با یک لنز دستی فوکوس کار می کنید مقیاس و معیاری بیشتر از چشم تان داشته باشید؟احیانا هیچ وقت نشده هوس کنید که یک لنز دستی را بر روی دوربین تان ببندید؟نیکون به راحتی به شما کمک می کند که بتوانید دقیق ترین و سریع ترین فوکوس را به صورت دستی داشته باشید.
    باز متوجه منظورتان نشدم اگر منظور روشن شدن نقطه فوکوس حین اخذ فوکوس است این امکان تقریبا در اکثر بدنه‌های کنون از سالها قبل وجود دارد.اگر منظورتان چیز دیگری است لطفا بیشتر توضیح دهید.

    وضعیت Center weight area نیکون هم که آرزوی همه کنونی های حرفه ای است و بی شک یکی از کاربردی ترین امکانات بدنه های نیکون همین آپشن است.
    باز هم متوجه منظورتان نشدم اگر منظورتان وجود نورسنجی Center-weighted Metering می‌باشد این امکان از سالها قبل در تمامی بدنه‌های کنون از مبتدی تا پیشرفته وجود دارد.

    امکان Flicker reduction که از مدتها پیش در بدنه دوربین های نیکون وجود داشته است..
    در این مورد موضوع کاملا برعکس است این تکنولوژی برای اولین بار در یک DSLR توسط کنون در 7DMK2 سه سال قبل معرفی شد و پس از آن در تمامی بدنه‌های رده میانی به بالای خودش استفاده کرده است و نیکون تنها در D5 و D500 سال قبل از این تکنولوژی استفاده کرده‌است.

    هنوز هم Image comment در بدنه کنون وجود ندارد که در بدنه های نیکون از مدتها پیش وجود داشته است..
    این امکان در بدنه‌های کنون وجود ندارد ولی امکان آن به صورت نرم‌افزاری توسط نرم‌افزار خود کنون به سادگی امکان پذیر است.

    انتخاب ابعاد کادر تصویر که وقتی در این حالت شما کادر تصویری را انتخاب می‌کنید، ویزور هوشمند نیکون خودش قسمت‌های کراپ شده را تاریک می‌کند. باور کنید امکان بسیار جذابی است و نیاز است حتما یک بار از نزدیک با آن کار کنید.
    این امکان در کنون وجود ندارد در نیکون هم فقط در یک ابعاد از پیش تعیین شده وجود دارد هر چند در مورد کاربردی بودن آن با شما مخالفم چون در هر حالت اگر با فرمت RAW عکاسی بکنید تمام کادر تصویر ثبت خواهد شد.

    دیفرکشن و نویز و کنتراست و دینامیک رنج محدود که از عواقب رزلوشن بالا است،در بدنه نیکون به لطف سنسور‌های back-illuminated CMOS بسیار کم و ناچیز گردیده است.
    نیکون در هیچ کدام از DSLR های خود از این تکنولوژی استفاده نمی‌کند تنها بدنه‌های معدودی از سونی و سامسونگ از این نوع سنسور استفاده‌کرده‌اند.

    باور کنید خروجی یک سنسور با مگاپیکسل بالاتر، یقینا جزییات و دیتیل و شارپنس بهتری برایمان خواهد داشت تا یک سنسور کم مگاپیکسل. سیستم‌هایی شبیه به Hasselblad H4D-200MS با رزلوشن 200 مگاپیکسل را درنظر بگیرید، کیفیت یک سنسور 50 مگاپیکسلی در کنون 5DSR که 6 بار از سوژه عکاسی می‌کند و بعد این 6 شات را بر روی هم ترکیب کرده و یک تصویر 200 مگاپیکسل خروجی می‌دهد را باید با همان میدیوم فرمت مقایسه کرد....وقتی برند‌های اینچنینی که دیگر اغوای مگاپیکسل نمی‌شوند به دنبال افزایش هستند یقین بدانید که داشتن رزلوشن بالا‌تر نعمتی است.
    من منظور شما را از این پاراگراف متوجه نشدم.رزولوشن طبیعی Hasselblad H4D-200MS فقط 50 مگاپیکسل است این دوربین چند عکس از صحنه می‌گیرد و پس از ترکیب آنها خروجی 200 مگاپیکسل را عرضه می‌کند که عملا قابلیت استفاده آن را بسیار محدود می‌کند.

    اطلاعات شما در مورد بدنه‌های کنون بسیار ناقص و قدیمی است به نظر میرسد شما سالها است به صورت جدی از بدنه‌های کنون استفاده نکرده‌اید. برندهایی مانند کنون و نیکون اگر دارای چنین اشکالات عمده‌ای باشند نمی‌توانند برای این مدت طولانی بازار DSLR را در اختیار داشته باشند.

    ارادتمند
    ویرایش توسط vtn54 : Monday 17 April 2017 در ساعت 17:57
    Babak Borhani، yaghoobi، usef و 12 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #6276
    كاربر همراه usef آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2007
    نوشته ها
    281
    تشکر شده
    1730
    تشکر کرده
    4817

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط vtn54 نمایش پست ها
    سلام دوست عزیز

    در مورد مقایسه ای که بین دوربینهای کنون و نیکون گذاشته‌اید ذکر چند نکته ضروری است:









    این امکان در کنون وجود ندارد در نیکون هم فقط در یک ابعاد از پیش تعیین شده وجود دارد هر چند در مورد کاربردی بودن آن با شما مخالفم چون در هر حالت اگر با فرمت RAW عکاسی بکنید تمام کادر تصویر ثبت خواهد شد.




    ارادتمند
    تشکر بابت نوشتن مطلب طولانی و روشن کردن مشکلات زیاد متن ارسالی آقای اسفندیاری، البته از ایشون مطالب خوب زیادی خواندم ولی در این مورد خاص کمی با عجله نوشتند.

    فقط در مورد امکان تیره کردن حاشیه در حالت کراپ باید توضیح بدم که این امکان روی 5ds و 5dsr وجود دارد امکان خوبیست اما نبود آن هم مشکل ساز نیست.
    ویرایش توسط usef : Monday 17 April 2017 در ساعت 16:40
    Ahmad_، obsidiyan، vtn54 و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #6277
    كاربر همراه scorpion8 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2014
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    398
    تشکر شده
    1399
    تشکر کرده
    136

    پیش فرض

    از شما vtn54 دوست گرامی کمال تشکر رو دارم بابت روشنگری که کردید راستش بنده اطلاعاتم دز این حد نبود چون تمام مدل های نیکون رو کار نکرده بودم و بیشتر به بررسی های سایت های خارجی اکتفا کردم که بتونم درستی یا نادرستی مطالب رو تایید کنم ولی شما هم منظقی بررسی کردید و روشن کردید

    چون بنده هم شک کردم اگر قرار باشه این مواردی که ایشون گفتن درست باشه پس واقعا برند کنون باید تعطیل کنه بره مثلا در مورد نقاط فوکوس کاملا به نظرم اشتباه بود چون حداقل الانم میشه دید که سری 5D کنون نقاط فوکوس بیشتری از دوربین های نیکون داره حتی تو مدل مارک 4 کراس تایپ فوکوس های بهتر هم شده من احساس میکنم جناب اسفندیار که خودشون هم گفتن که مدل مارک 4 رو خریداری کردن یکم کم لطفی کردن در مورد توضیح و بررسی بدنه این مدل دوربین اینقدر موارد خوب داره که حالا اگر بشه اسمشو ضعف گذاشت موضوع داینامیک رنج کاملا چشم پوشی کرد مثلا تو همون ویدیو که گذاشته بودن حتی به وضوح مشخص بود که سنسور کنون تو نویر عالی تر از نیکون عمل میکنه یا در مورد سیستم فوکوس به نظر من نظر شخصی من سیستم فوکوس سری 1DX کنون فوق العادس که خب الانم میبینم تو مارک 4 به صورتی آورده شده

    باز اگر موردی مونده که روشن بشه ممنون میشم اطلاع رسانی کنید اگر در مواردی هم که من گفتم اشکالی هست بفرمایید که اصلاح کنم اطلاعاتم رو
    Amin Zarif، obsidiyan، eternal و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    CANON 5D MARK IV / TAMRON 85MM 1.8 SP VC / TAMRON 15-30MM 2.8 SP VC
    GODOX AD600B / NISI ND 1000 150×150 / NISI ND GRAD 0.9 150×70/ LOWEPRO WHISTLER 450
    Kupo C stand 40

  8. #6278
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    فوجی دو لنز برای بدنه‌های رده‌ی مدیوم فرمت G خود معرفی کرد :

    لنز GF 23mm F4 R LM WR

    0304228299.jpg

    و لنز GF 110mm F2 R LM WR

    1255164046.jpg


    https://www.dpreview.com/news/966475...ampaign=buffer
    yaghoobi، Mehrdad-PL، M.Mobin و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #6279
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10518
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    :
    (((براساس گزارش منتشر شده از یک وب‌سایت فرانسوی، به‌نظر می‌رسد که اطلاعات جدیدی در یک مصاحبه در رابطه با فناوری جدید برای لنزهای دوربین Canon از سوی مدیران اجرایی این شرکت به آن‌ها در یکی از کارخانه‌های Canon در ژاپن اعلام شده است.
    بر همین اساس، شرکت کانن موفق شده است تا فناوری جدیدی را برای لنزهای دوربین توسعه دهد که به عکاسان اجازه می‌دهد تا نوع جدیدی از تصاویر را به ثبت برسانند؛ البته منظور از این عبارت، چندان مشخص نیست و به همین جهت، باید آن‌را تنها به عنوان یک تغییر اساسی در شیوه عکس‌برداری کنونی در نظر گرفت.
    در اصل، این گزارش به زبان فرانسوی منتشر شده است اما هنگامی‌که آن‌را به انگلیسی ترجمه می‌کنید، به چنین عبارتی خواهید رسید: «بدون اینکه مجاز باشیم تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم، ما (شرکت کانن) در حال توسعه یک فناوری جدید هستیم که پیشرفت‌های قابل‎‌توجهی را در عکاسی با خود به همراه دارد و (به عکاسان) اجازه می‎دهد تا نوع جدیدی از تصاویر را به ثبت برسانند.»)))

  10. #6280
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10518
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    به تازگی شرکت سونی نقشه راهی جدید را برای محصولات خود عرضه کرده است که در آن سنسوری از نوع Backlit با رزولوشن 150 مگا پیکسل برای عرضه در سال 2018 در نظر گرفته شده است. این نقشه راه بخشی از برنامه هایی است که سونی قصد دارد آن را در نمایشگاه CeBIT 2017 که دو ماه دیگر در آلمان برگزار می‌شود آنها را به صورت عمومی تشریح کند. سونی در این نقشه راه اعلام کرده که سنسور های 100 و 150 مگاپیکسلی که در سال آینده معرفی خواهند شد نورهای دریافت شده توسط سنسور دوربین را در آرایه ای میکروسکوپی ذخیره خواهند کرد که با این اوصاف امکان زوم و برش تصویر در آنها بسیار بیشتر از دوربین های عادی امروزی خواهد بود. قابلیت زومی که به این سنسورها اضافه خواهد شد بستر مناسبی برای استفاده در دستگاه هایی که نیاز مبرم به زوم بدون لنز دارند خواهد بود؛ دستگاه ههای مانند پهپاد ها و دوربین های نظارت و مراقبتی خواهند بود. از دیگر مشخصات این سنسور ها این است که اندازه کلی مجموعه سنسور در آنها تنها 2 میلی‌متر خواهد بود که با توجه به ابعاد بسیار کوچکی که مجموعه نهایی دوربین خواهد داشت می‌‍توان استفاده از آنها را در همه دستگاه های همراه ممکن کرد؛ حتی دستگاه هایی مانند ساعت های هوشمند!
    sony-sensor-roadmap.jpg

    البته در کنار سنسور های بکلیتی که آنها را معرفی کردیم سونی در نظر دارد تا سنسورهای 100 مگاپیکسلی فرونت لیت دیگری مانند IMX211 را نیز عرضه کند که پیش از این نیز در دوربین PhaseOne XF استفاده شده بود. سال آینده سنسور دیگری به نام IMX461 نیز معرفی خواهد شد که از نوع بک لیت خواهد بود. سنسورهای بک لیت به صورت ساده مدارات راه انداز و اولیه سنسور را به پشت آن منتقل خواهند کرد که این کار باعث بهبود بسیار مناسبی در عملکرد سنسور در مکان های با نور کم خواهد شد. البته سنسور 150 مگا پیکسلی دیگری نیز با شماره مدل IMX411 نیز برای این سال در نظر گرفته شده است که در دو نوع مونوکروم و رنگی در سال 2018 عرضه خواهد شد. البته در گزارشی که منتشر شده این مورد مشخص نشده است که این سنسور های دیجیتال در کدام دوربین ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت ولی مسلماً با استفاده از آنها بسیار از دستگاه های عکسبرداری، دستگاه های نظارتی و مراقبتی از اماکن، پهپاد ها و دوربین های عکسبرداری از اماکن تاریخی و فرهنگی بهبودهای شگرفی را به خود خواهند دید. همانطور که می‌دانید در حال حاضر علاوه بر سنسورهای مورد استفاده در دوربین های خود شرکت، سونی سنسورهای بسیاری از دوربین های ساخت دیگر شرکت ها مانند Nikon و PhaseOne را می‌سازد و در کنار آن تولید کنندگان دیگر نیز می‌توانند به جمع طرفداران سنسورهای دوربین این شرکت بپیوندند. در قسمت دیگری از این گزارش نیز آمده است که سونی در حال حاضر در حال توسعه سنسور های با تراکم پیکسل بسیار بالا برای استفاده در دوربین های دید در شب است. همچنین این شرکت برنامه های بسیاری برای تمرکز بیشتر بر روی سنسورهای دوربین با نرخ فریم بسیار بالا برای افزایش زمان پاسخ دهی و عملکرد در صنایع روباتیک و خودروهای خودران است.(برگرفته ازیکی از سایتهای وطنی!!!!)

    همچنین بازهم از سونی :
    (((تکنولوژی خودران با سرعتی باورنکردنی درحال پیشرفت است. برندهای مطرح خودروسازی دنیا، در تلاشی گسترده برای ساخت خودروهای ایمن، با قابلیت حرکت بدون راننده هستند. مسلما این فناوری نیازمند سنسورهایی مدرن در بحث دریافت اطلاعات محیط است و سیستم‌های مرتبط با برداشت تصویر اهمیت بالایی در آن دارند. سنسور جدید سونی به نام IMX390 نه‌تنها تصویری با دامنه‌های دینامیک بالا (HDR) و یکدست از نظر نوری، فراهم می‌کند که چراغ‌های چشمک‌زن را هم به‌خوبی تشخیص‌ می‌دهد.
    3d4013f0-7520-44aa-afd0-7dca4653a280.jpg
    فناوری IMX390، روشنایی نقاط تاریک را بدون ایجاد نویز‌، افزایش می‌دهد و حتی در محیطی با شدت نور ۰.۱ لوکس (لوکس واحد اندازه‌گیری روشنایی محیط است و ۰.۱ لوکس معادل نور ماه کامل روی سطح زمین اندازه‌گیری می‌شود.) می‌تواند تصویری واضح ارائه دهد. همان‌طور که در فیلم مشاهده می‌کنید، سنسور سونی کمک بزرگی به فناوری خودران خواهد کرد، تا اطلاعاتی دقیق به پردازنده‌ی خودرو برسد. با کمک IMX390، نور مربوط به بخشی از تصویر که چراغ‌ راهنمایی در آن قرار دارد، طوری تنظیم می‌شود که ثابت یا چشمک‌زن بودن آن‌هم مشخص شود.
    56e069b1-f055-4695-ae99-677e404fd4a1.jpg
    پیش از این، در سنسور IMX378 که سونی برای تلفن هوشمند گوگل پیکسل ارائه کرده بود، فناوری مشابه IMX390 را دیده بودیم، اما مهم‌ترین تفاوت سنسور جدید با مدل قبلی در پایین‌ بودن رزولوشن تصویر و سرعت فیلم‌برداری با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است که منجر به درشت شدن پیکسل‌ها و درک‌ بهتر اطلاعات آن‌ها برای سیستم خودروهای هوشمند می‌شود.)))

    به نظرمیرسد اینده از ان تکنولوژی و تکنولوژی سنسوروتصویر از ان سونی ست!
    عملکرد IMX390 سنسور دوربین HDR جدید سونی

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •