صفحه 616 از 689 نخستنخست ... 116 516 566 606 612 613 614 615 616 617 618 619 620 626 666 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 6,151 تا 6,160 , از مجموع 6884
Like Tree33617تشکر

موضوع: شايعات يا واقعيات

  1. #6151
    كاربر فعال bf  آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2005
    نوشته ها
    755
    تشکر شده
    1238
    تشکر کرده
    964

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Anoosh-Em نمایش پست ها
    درود بر شما


    میدوانید نکته این است که اصلا اینجا سلقیه شخصی کسی مطرح نیست ایکه من فلان مدل را دوست داشتم یا با فلان چیز نوستالزی دارم ....
    ماجرا فقط مقدار پذیرش روند جاری تحولات صورت گرفته است که ما چقدر آن را حاظریم بپذیریم و گویا مابقی آن احتیاج به گذر زمان بیشتری برایمان دارد

    فوجی هم با ساخت یک شبهه مدیوم فرمت و یک دو تا دونه لنز! خیلی فرقی با پنتاکس ندارد که هیچ باز پنتاکس در سری 645 یکی دو تا بدنه جلو تر است!

    خیلی تکرار مکررات شده اما برای بار چندم باید تاکید کنم نه کراپ دارها تجربه بدی بودند ( من هم مثل شما از فعل گذشته استفاده کردم اگر دقت کنید) نه میرورلس ها سیستمی هستند که پرونده انها بسته شده باشد اتفاقا به موازات SLR ها در اینده بازی کننده های میدان هستند منتها ترکیب کراپدار با مگاپیکسل هایی که عملا خروجی رو فدای عدد مگاپیکسل کرده و بد تر از آن به همراه یک لنز غیر قابل تعویض .... دقیقا در همان گراف خط آبی رنگی است که سقوط کرده.

    یک زمانی سمت و سوی حرکت کمپانی های مهم ( آنها که سهم بزرگی از بازار داشتند نظیر کنون و نیکون ، نه آنهایی که فقط هستند و تعطیل نشده اند به کاملی ) خیلی مشخص نبود هرچند با دستیابی به تکنولوژی ساخت سنسور ارزان ، دیگر سنسور بزرگتر روی بدنه های سطح SLR متوسط مثل D600 و بعد روی 6D بکار رفت یا حتی روی میرور لس ها ، پس کاملا قابل پیش بینی بود سیر تحولات و اینکه حتی خود کمپانی ها مهم ( نظیر نیکون و کنون) بسیار کمتر از قبل تمایل به کار کردن و ساخت لنز کراپدار دارند همونطوری که درچند سال گذشته در تولیدات این دو شرکت مهم شاهد بودیم ، تا همینجای کار هم همه چیز بقدر کافی آشکار است. ادامه داستان افزایش مگاپیکسل سنسور ها ( هم که به خودی خود و به تنهایی اتفاق بدی نیست) اما تا جایی که بخاطر محدودیت سایز سنسور علل خصوص سنسور کراپ APS-C ، منجر به ریز تر شدن سایز پیکسل ها شده...... بماند تا گذر زمان همه چیز را بیشتر از قبل برایمان مشخص کند


    پاینده باشید
    فکر میکنم بزرگترین اختلاف نظر شما و من در مقایسه APSC و فول فریم است. من مشابه آقای زک که ویدیوی ایشان توسط آقای صدیق به اشتراک گذاشته شد فکر میکنم. با این قسمت صحبت آقای نیما ( خزان) که نکته کلیدی تخصصی بودن محصولات است بسیار موافقم. برداشت من این است که محصولاتی ماندگار خواهند بود که بهترین توازن را بین عملکرد , کیفیت و ارگونومی داشته باشند. این مساله برای ژانرهای متفاوت پاسخهای متفاوتی خواهد داشت. برای من دوربینهای بدون آینه با سنسور APSC و DSLR با سنسور فول فریم منطقی تر هستند. با احترام به تحلیل شما اندازه پیکسل در شماری از سنسورهای ۳۵ و APSC هم نسل یکسان بوده است. برای سنسورهای با مگاپیکسل بیشتر در قطع فول فریم هم مثالهای زیادی وجود دارد که خودتان تجربه بیشتری دارید.
    msh2200، Nima Sadigh، MahBaz و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #6152
    كاربر فعال MahBaz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    محل سکونت
    Mashhad - Torbat jam
    نوشته ها
    950
    تشکر شده
    3903
    تشکر کرده
    2159

    پیش فرض

    تشکر از دوستان ، مخصوصا دوستان قدیمی فروم که در این بحث مشارکت کردن و از مطالبشون استفاده کردم.

    استارت این مطلب از خبر عدم عرضه سری DL نیکون بود ،باید بگم منم مثل جناب مقداری خیلی منتظر DL18-50 بودم اما این اتفاق رو به فال نیک میگیرم ، اول اینکه یک سری امکانات جدید با معرفی این سری در نیکون دیده شد و دوم اینکه شاید با انصراف از تولید این دوربین توسط نیکون شاهد ساخت دوربینی با همین شرایط و سنسور بزرگتر در آینده باشیم.

    و اما عامل نجات دوربینهای کامپکت و حتی سایر دوربین های با سنسور کوچکتر از کراپدار به نظر من، بحث انتقال و استفاده سریعتر و آسان تر از عکسها هست که در صحبتهای آقا نیما داشتیم ، که امیدوارم هر چه سریعتر وِیژگی های اندروید در دوربینها فراگیر بشه.

    و در نهایت لابلای صحبت دوستان یه جایی حس کردم فول فریم ارجح به کراپدار دونستن و و جایی دیگر 50 رو ارجح به 18-140 که بنده مخالفم، اونم به شدت ، چون هر کدوم کارایی و مزایا و معایب خودش رو داره ، به عنوان مثال فردی رو میشناسم با همین 18-140 و دوربین کراپ معمولی در یک ماه گذشته در هفت فستیوال ملی و بین المللی عکساش انتخاب شدن ،و عکسا در سایز بزرگ در نمایشگاه ها چاپ شدن و همچنین در کتاب جشنواره و سایت و ... هم استفاده شدن.

    حالا سوال اینجاست مگر چند درصد نیاز و قصد چاپ بزرگتر از 70*100 رو دارن و چند درصد عکس رو برای خبرگزاری،سایت،مجلات،کتاب، پوستر،نمایشگاه،تابلو،جشنو اره و ... با حداکثر سایز 70*100 میخوان.

    و جالبتر اینه که این عکاس لنز 50 و لنزهای دیگه هم داشت ولی فقط با 18-140 عکس گرفته بود شاید بخاطر اینکه این رنج رو نیاز داشت و این کیفیت برای تمام فعالیتهای او که ذکر شد و در محدوده حرفه ای هم بود کفایت میکرد.

    در نهایت باید همون جمله معروف رو بگم که عکاس هست که عکس خوب رو میسازه نه دوربین و لنز های فول فریم
    DELL، Mehrdad-PL، a.g g.a و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی

  3. #6153
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kiavash نمایش پست ها
    اقا اون ایفون 7پلاسی که میفرمایید سنسور دوگانه نداره, لنز دوگانه داره.فاصله کانونیش هم150 نیست و56هست درقسمت تله. واون بوکه ای هم که میده اپتیکال نیست و نرم افزاری هست واز طریق ترکیب عکسهای دولنز ایجاد میشه ودرضمن به شدت نیاز به نور داره. بنده که درفضای اتاق,حتی درنورروز وپشت پنجره نمیتونم عکسهای خوب وبدون نویز بگیرم.درفضای داخلی وبا اون ترکیبی که میفرماییدعکسها,حتی درحد عکسهای 5سال پیش هم نیست.منظوراینه که اینها چیزهای خوبی ان ولی ارتباطی به محصولات تخصصی ندارند.VRبسیار خوبه ولی ارتباطی با 5D یاD750 ندارند.
    نیکون یا کنون ازچیزی عقب نیوفتادن.
    طبق معمول نیم قرن گذشته دارند محصولات خوب عکاسی تولید میکنند وهنوز هم رقیبی ندارند .درالمپیک 1976تقریبا از همان شرکتهایی استفاده میشده که درالمپیک2016! اگر از نیکون انتظار دارید VRبسازد,پس لابد باید انتظار داشته باشید که مثلا موبایل و... هم بسازد.شرکتها زمانی ازبین میروند که نیازی بهشان نباشد.ایا الان تولیدات نیکون یا کنون در بازار با محصول دیگری قابل جایگزین هست؟ هر وقت بود این حرفها محل اعراب دارند.
    دوربینهای dslr کنون و نیکون هنوز در مسئله ساده ای مثل وایت بالانس مشکل دارند. الان آیفون 7 وایت بالانس بهتری از آنها دارد!!!!
    یا دوربینهای جدید کنون همچون m5 هنوز auto iso محدودی دارند در حالی که این روزها موبایل ها با توجه به میزان حرکت سوژه، ایزوی بهتری را انتحاب می کنند.

    کنون و نیکون از نظر نرم افزار و پروسس عقب هستند. نمی دانم شاید زیاد با موبایل ها عکاسی نکرده اید.

    من فقط نمی دانم این کنون که هر سال رکورد تعداد پتنت را می زند این پتنتها را چه کار می کند. همه را بایگانی می کند؟
    saeed2vfx، a.g g.a و Aier تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  4. #6154
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    4 لنز جدید سیگما لو رفتند:


    Sigma 14mm f/1.8 DG HSM Art

    Sigma 24-70mm f/2.8 DG OS HSM Art

    Sigma 135mm f/1.8 DG HSM Art

    Sigma 100-400mm f/5-6.3 DG OS HSM Contemporary

    http://www.canonrumors.com/four-new-sigma-lenses-leak-ahead-of-cp/


    14mm f/1.8!!!!!!!! فول فریم!!!!!








    msh2200، yaghoobi، Sina.J و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  5. #6155
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,932
    تشکر شده
    8721
    تشکر کرده
    4653

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Nima Sadigh نمایش پست ها
    دوربینهای dslr کنون و نیکون هنوز در مسئله ساده ای مثل وایت بالانس مشکل دارند. الان آیفون 7 وایت بالانس بهتری از آنها دارد!!!!
    یا دوربینهای جدید کنون همچون m5 هنوز auto iso محدودی دارند در حالی که این روزها موبایل ها با توجه به میزان حرکت سوژه، ایزوی بهتری را انتحاب می کنند.

    کنون و نیکون از نظر نرم افزار و پروسس عقب هستند. نمی دانم شاید زیاد با موبایل ها عکاسی نکرده اید.

    من فقط نمی دانم این کنون که هر سال رکورد تعداد پتنت را می زند این پتنتها را چه کار می کند. همه را بایگانی می کند؟
    درود
    با شما وافقم آقا نیما.
    ولی این عقب بودن از نظر نرم افزار هم نقض نیست!
    چون قرار نیست جامعه هدف دوربینی مثل DSLR با جامعه هدف یک موبایل یکی باشه!
    کسی که قراره با یک DSLR (فرای بحث کراپ و فول فریم) کار کنه می دونه نیاز به پردازش تصویر امر جدا ناشدنی از این سری بدنه است.
    از طرفی استفاده از نرم افزار قوی در موبایل ها دلایلی داره که بنظر شخصی بنده خودش نه تنها شاید حسن نباشه بلکه بد هم باشه!
    مثلا نرم افزار همیشه پیشرفتش به مراتب بیشتر از سخت افزاره! بنابراین وجود نرم افزار های گسترده متسلزم داشتن پردازش گر قوی با معماری چند منظوره است.
    این پردازشگر خودش مصرف انرژی بالاتر، تولید دمای بیشتر و استهلاک را شامل خواهد شد.
    وقتی خیلی از قابلیت ها مثل وایت بالانس، ISO در بدنه های DSLR و بادی های حرفه ای با کمک تنظیمات مود دستی قابل دستیابیه و یا در پست پروسس قابل اصلاحه چرا باید شرکت ها بجای تخصص در افزایش کیفیت سخت افزاری خودشون را معطوف به نرم افزار صرف کنند. در حالی که همین درگیر شدن با نرم افزار خود به خود منجر به افزایش هزینه سخت افزار خواهد شد؟
    من فقط نمی دانم این کنون که هر سال رکورد تعداد پتنت را می زند این پتنتها را چه کار می کند. همه را بایگانی می کند؟
    تقریبا این یک روش رایجه!
    پتنت ها منبع درامد هستند. شما ایده ای را که پتنت کنید، حق مالکیت معنوی اثر متعلق به شماست و هر فرد و شرکتی که بخواهد ازش استفاده کند مجبور می شه با شما طرف مذاکره بشه.
    از طرفی قرار نیست همه محصولات پتنت شده ناگهان وارد بازار بشوند.
    یکی از شرکت های تولید کننده هد لایت (چراغ پیشانی) معتبر، محصولی را تولید می کرد که نمونه کپی برابر اصل اون توسط چین ظرف مدت 6 ماه در بازار ایران به وفور یافت شد.
    نماینده شرکت پس از سفر به ایران و اطلاع از وضعیت و گزارش آن به شرکت سازنده اصلی موجب بروز اتفاق عجیبی شد!
    ظرف کمتر از 1 ماه از ارائه گزارش خط تولید هدلایت مذکور کلا عوض شد! حتی بسته بندی هم تغییر کرد.
    به نظر شخصی بنده محصولی که ما داریم از شرکت هایی مثل نیکون و کنون می بینیم، محصولات تولید شده و برنامه ریزی شده است!
    یعنی طرح بدنه ای مثل D900 شاید مدت زیادی باشه تولید شده ولی بدلیل نبود رقیب در برند های دیگه و وجود بازار مناسب برای محصولات گذشته نیاز به ارتقاع بدنه قبلی احساس نشده. این مسئله مسلما وجود داره و یک استراتژی برای شرکت هایی بزرگ خواهد بود. حتی ممکنه توفقات محرمانه ای هم بین شرکت های رقیب وجود داشته باشه که من مصرف کنند هیچ وقت بهش توجه نکنم! بعنوان مثال عرض می کنم، چرا بدنه های کراپ دو شرکت کنون و نیکون در سطح متوسط هیچوقت همزمان عرضه نمی شوند تا بازار به راحتی نسبت به انتخاب بین دو رقیب اقدام کنه؟
    سال گذشته 80D به بازار عرضه شد و امسال احتمالا D7300 !! و موارد مشابه؟
    اینها نکاتی هست که به نظر بنده جای تامل داره.
    اراتمند.
    yaghoobi، DELL، Mehrdad-PL و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    باتوجه به تعطیلی فروم در تلگرام پاسخگوی دوستان هستم:Telegram:@msh2200
    تولید کیف سه پایه
    تجهیزات

  6. #6156
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10515
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Nima Sadigh نمایش پست ها
    دوربینهای dslr کنون و نیکون هنوز در مسئله ساده ای مثل وایت بالانس مشکل دارند. الان آیفون 7 وایت بالانس بهتری از آنها دارد!!!!
    یا دوربینهای جدید کنون همچون m5 هنوز auto iso محدودی دارند در حالی که این روزها موبایل ها با توجه به میزان حرکت سوژه، ایزوی بهتری را انتحاب می کنند.

    کنون و نیکون از نظر نرم افزار و پروسس عقب هستند. نمی دانم شاید زیاد با موبایل ها عکاسی نکرده اید.

    من فقط نمی دانم این کنون که هر سال رکورد تعداد پتنت را می زند این پتنتها را چه کار می کند. همه را بایگانی می کند؟
    نیماجان یعنی درموقعیت برابر, شما فک میکنید ایفون بتواند اتو ایزوی بهتری نسبت به یک بدون اینه کنون انتخاب میکند؟!!!
    کامان...
    ویرایش توسط kiavash : Monday 20 February 2017 در ساعت 10:48
    msh2200، amir.komeily، arefjoon و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #6157
    كاربر فعال خزان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2014
    محل سکونت
    لاهیجان
    نوشته ها
    648
    تشکر شده
    1850
    تشکر کرده
    3572

    پیش فرض

    دوستان این مقاله رو در مورد سه سنسور جدید پاناسونیک بخونید جالبه ! سنسور CMOSکربنی با داینامیک رنج 100 برابری سنسور های حال حاضر
    اولین سنسور از مجموع سه سنسور رونمایی شده توسط پاناسونیک را باید اولین سنسور CMOS خواند که با استفاده از کربن تولید شده است. این سنسور از داینامیک رنج با قابلیت ثبت هم‌زمان ۱۲۳ دسی‌بلی بهره می‌برد. پاناسونیک مدعی است که با استفاده از این سنسور می‌توان به داینامیک رنجی دست یافت که ۱۰۰ برابر وسیع‌تر از داینامیک‌ رنجی است که بهترین سنسور‌های موجود در بازار در اختیارمان گذاشته‌اند. در سنسورهای CMOS جدید پاناسونیک از فیلم هادی نور مبتنی بر مواد آلی استفاده شده است که امکان ثبت تصاویر با وجود نور شدید در پس‌زمینه را فراهم می‌آورد. حتی در صورتی که نوری بسیار شدید در پس‌زمینه‌ی منظره‌ی عکاسی وجود داشته باشد، سنسور جدید پاناسونیک می‌تواند رنگ‌ها را به‌خوبی و با دقت بالا ثبت کند.
    dynamic.jpg
    اون دو سنسور دیگه هم یدونه برای محیط های کم نور و یکی دیگه سنسور مجهز ب گلوبال شاتر
    پتاپیکسل هم تو سر تیتر زده سنسور ارگانیک :
    Panasonic Unveils Organic CMOS Sensors with Global Shutter and 100x Sensitivity
    vahidshah، Mehrdad-PL، Nima Sadigh و 11 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نیما هستم گاه آنكه ما را به حقيقت مي رساند خود از آن عاري است .زيرا تنها حقيقت است كه رهايي مي بخشد.( مارگوت بیکل - احمد شاملو )

  8. #6158
    كاربر فعال خزان آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2014
    محل سکونت
    لاهیجان
    نوشته ها
    648
    تشکر شده
    1850
    تشکر کرده
    3572

    پیش فرض

    پرواز کوادکوپترها و هلی‌شات‌های شخصی و خصوصی در تهران ممنوع شد
    سردار سید علیرضا ربیعی، جانشین معاونت عملیات قرارگاه ثارالله تهران اعلام کرد پرواز کوادکوپترها و پهپادهای خصوصی بر فراز شهر تهران ممنوع است و صدور مجوز در این حوزه فقط بر عهده این قرارگاه خواهد بود.
    جانشین معاون عملیات قرارگاه ثارالله می گوید اکثر پهپادهای کنونی به دوربین مجهز هستند و پرواز آنها بر فراز منازل مردم موجبات ناراحتی و شکایت را به وجود آورده، ضمن اینکه پرواز روی مراکز حساس و حیاتی، تهدیدات امنیتی را در پی خواهد داشت.
    چند کانال مشخص برای کسب مجوز وجود دارد. افرادی که فعالیت های فرهنگی انجام می دهند باید از طریق وزارت ارشاد یا صدا و سیما، و افرادی که قصد انجام فعالیت های ورزشی دارند باید از طریق وزارت ورزش اقدام کنند. سه یا چهار دستگاه دیگر نیز برای این کار مشخص شده
    saeed2vfx، a.g g.a و MohammadRanjbar تشکر می‌کنند.
    نیما هستم گاه آنكه ما را به حقيقت مي رساند خود از آن عاري است .زيرا تنها حقيقت است كه رهايي مي بخشد.( مارگوت بیکل - احمد شاملو )

  9. #6159
    كاربر همراه Aier آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2016
    محل سکونت
    کاشان
    نوشته ها
    276
    تشکر شده
    526
    تشکر کرده
    248

    پیش فرض

    در ادامه ی صحبت های دوستان درمورد موبایل و دوربین اضافه میکنم که
    همین که یک شیء نورانی در آسمون شهر های زیادی دیده شده و حتی یک نفر حداقل با دوربین سوپر زوم ازش عکس نگرفته و همه با موبایل عکسو فیلم گرفتن خودش جای تامل داره.
    D3300 + 50mm f1.8G
    I don't call myself a photographer, I'm just enthusiastic about photography
    Telegram: @Mostazrafe

  10. #6160
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10515
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Aier نمایش پست ها
    در ادامه ی صحبت های دوستان درمورد موبایل و دوربین اضافه میکنم که
    همین که یک شیء نورانی در آسمون شهر های زیادی دیده شده و حتی یک نفر حداقل با دوربین سوپر زوم ازش عکس نگرفته و همه با موبایل عکسو فیلم گرفتن خودش جای تامل داره.
    بادوربین گرفته شده حتما ومانمیدانیم چه تعداد ... ولی باموبایل خیلی زودتر درشبکه ها بازدید شد.
    ویه نکته: ببخشید درچه چیزی باید تامل کرد؟
    ویرایش توسط kiavash : Tuesday 21 February 2017 در ساعت 08:38
    msh2200، amir.komeily و Aier تشکر می‌کنند.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •