صفحه 410 از 735 نخستنخست ... 310 360 400 406 407 408 409 410 411 412 413 414 420 460 510 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 4,091 تا 4,100 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #4091
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed2vfx نمایش پست ها
    با سپاس از نظرتون...

    دوست عزیزم این تکنیک تنها در واقعی کارساز است که دوربین مورد استفاده دارای سنسور قطع بسیار کوچک باشد و یا مواقعی که از اپرچر بسیار بسته استفاده میکنید. در غیره اینصورت نمیتواند نتیجه مطلوبی داشته باشد.

    مطالعه مقاله زیر در این رابطه خیلی مفیده :
    Why The Focus-Recompose Method Often Fails
    یا بایستی ری کامپوزیشن کرد یا کادر را بزرگتر گرفته فوکوس را روی نقطه مورد نظر انجام داد و بعداً عکس را کراپ کرد.
    یک نمونه از عکس هائی که من با اپرچر 1.8 با لنز 50 م م و همین تکنیک ری کامپوزیشن گرفته ام:
    IMG_1290.jpg
    ویرایش توسط Dariush Chegini : Friday 7 June 2013 در ساعت 10:02
    saeed2vfx، shahbazi و Kane تشکر می‌کنند.

  2. #4092
    كاربر همراه Farid-Gh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    144
    تشکر شده
    350
    تشکر کرده
    759

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Danial_f4 نمایش پست ها
    من برای نمایش تو LED 32 برای تمام صفحه شدن 16:9 رو انتخاب میکنم .
    از این دو حالت خارج نیست 16:9 و یا 3:4
    دو تا عکس مختلف بگیر و امتحان کن .
    در مورد سوال دومت هم راستش خودمم مطمئن نیستم اما فکر میکنم
    عکسهای که با نسبت 16:9 گرفته میشند به نسبت 3:4 حجم کمتری دارند در مورد کیفیت هم فکر نمیکنم تاثیر داشته باشد .
    اساتید درست گفتم یا خیر؟
    این تغییر نسبت تصویر عملا یک کراپ از تصویر اصلی است که نسبت تصویر معادل با نسبت طول و عرض سنسور دوربین دارد.پس هر نسبت تصویر غیر از نسبت اصلی رزولشن کمتری خواهد داشت.
    من خودم ترجیح میدم تصویر اصلی را داشته باشم و بنا به نیاز خودم اونو کراپ کنم...
    Dariush Chegini تشکر می‌کند.
    الهی،به بهشت وحور چه نازم؛مرا دیده ای ده که از هر نظر بهشتی سازم

  3. #4093
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4533

    پیش فرض

    با تشکر از نظرات همگی...

    جناب قبادی پیشنهاد کردند قطعه ای رو بخرم که روی دوربین های قدیمی نصب میشده برای کمک به فوکوس کردن. نامش رو فراموش کردم. نظر شما در مورد این قطعه چیه ؟؟ و اینکه به نظرتون از کجا و با چه قیمتی میتونم تهیه کنم؟

  4. #4094
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed2vfx نمایش پست ها
    با تشکر از نظرات همگی...

    جناب قبادی پیشنهاد کردند قطعه ای رو بخرم که روی دوربین های قدیمی نصب میشده برای کمک به فوکوس کردن. نامش رو فراموش کردم. نظر شما در مورد این قطعه چیه ؟؟ و اینکه به نظرتون از کجا و با چه قیمتی میتونم تهیه کنم؟
    اسمش Split Image Microprism Focusing Screen است و از سایت های خارجی می توانید تهیه کنید (Focusing Screen) ولی با استفاده از این قطعه به جای فوکوسینگ اسکرین اصلی دوربین، باز هم فقط امکان فوکوس دستی در مرکز کادر را خواهید داشت و کماکان مجبور به Re-Composition خواهید بود. ضمناً این قبیل فوکوسینگ اسکرین ها معمولاً به میزان یک تا 2 استاپ از نوری که به صفحه Focusing و Metering دوربین می رسد را کم می کند که نتیجتاً هم نورسنجی دوربین دچار مشکل می شود و هم فوکوس اتوماتیک آن. البته شرکت Katz eye نوعی از فوکوسینگ اسکرین با پوشش خاص دارد که کاهش نور ندارد ولی قیمتش به نظرم حدود 350 دلار است!
    saeed2vfx و Miri تشکر می‌کنند.

  5. #4095
    كاربر همراه Gandolf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    103
    تشکر شده
    90
    تشکر کرده
    284

    پیش فرض

    یکی جواب منم بده

  6. #4096
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4533

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    اسمش Split Image Microprism Focusing Screen است و از سایت های خارجی می توانید تهیه کنید (Focusing Screen) ولی با استفاده از این قطعه به جای فوکوسینگ اسکرین اصلی دوربین، باز هم فقط امکان فوکوس دستی در مرکز کادر را خواهید داشت و کماکان مجبور به Re-Composition خواهید بود. ضمناً این قبیل فوکوسینگ اسکرین ها معمولاً به میزان یک تا 2 استاپ از نوری که به صفحه Focusing و Metering دوربین می رسد را کم می کند که نتیجتاً هم نورسنجی دوربین دچار مشکل می شود و هم فوکوس اتوماتیک آن. البته شرکت Katz eye نوعی از فوکوسینگ اسکرین با پوشش خاص دارد که کاهش نور ندارد ولی قیمتش به نظرم حدود 350 دلار است!
    اگر اینطور باشه که beep خودِ دوربین خیلی بهتره !!

    در مورد اون پستتون که فرموده بودید ممکن است مشکل فوکوس از دوربین باشد، در صورتی که مطمئن شدم ایراد از دوربین است، تنها راه سپردن دوربین به دست تعمیرکار است؟
    (از اونجایی که شهرستان هستم، برایم بسیار مشکل است رفتوآمد...)

  7. #4097
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed2vfx نمایش پست ها
    اگر اینطور باشه که beep خودِ دوربین خیلی بهتره !!

    در مورد اون پستتون که فرموده بودید ممکن است مشکل فوکوس از دوربین باشد، در صورتی که مطمئن شدم ایراد از دوربین است، تنها راه سپردن دوربین به دست تعمیرکار است؟
    (از اونجایی که شهرستان هستم، برایم بسیار مشکل است رفتوآمد...)
    متاسفانه 60D قابلیت Micro Adjustment ندارد (بر خلاف 50D که داشت) و برای تنظیم فوکوس به ناچار باید به مرکز تخصصی دوربین که نرم افزار مخصوص کانن را داشته باشد مراجعه کنید. البته اصلاً دوربین باز نمی شود و هیچ کار فیزیکی ای روی آن انجام نمی شود و فقط با نرم افزار مشکل حل می شود. من به شخصه فقط به تعمیرگاه مرکزی دوربین و جناب قاسمی اعتماد دارم و دوربینم را برای سرویس و تعمیر به هیچ کس دیگری نمی دهم.
    saeed2vfx تشکر می‌کند.

  8. #4098
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    متاسفانه 60D قابلیت Micro Adjustment ندارد (بر خلاف 50D که داشت) و برای تنظیم فوکوس به ناچار باید به مرکز تخصصی دوربین که نرم افزار مخصوص کانن را داشته باشد مراجعه کنید. البته اصلاً دوربین باز نمی شود و هیچ کار فیزیکی ای روی آن انجام نمی شود و فقط با نرم افزار مشکل حل می شود. من به شخصه فقط به تعمیرگاه مرکزی دوربین و جناب قاسمی اعتماد دارم و دوربینم را برای سرویس و تعمیر به هیچ کس دیگری نمی دهم.
    مشکل جلو عقب بودم فکوس از بدنه هم ممکنه باشه؟ من فکر ميکردم فقط لنز ها اين مشکل رو دارن
    Canon 6D2/5D3
    16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
    Majid

  9. #4099
    كاربر همراه amparisay آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    343
    تشکر شده
    1333
    تشکر کرده
    1389

    پیش فرض

    Niceevil عزیز، بله گاهی دوربین مشکل پیدا می کند.
    سعید جان، به عنوان کسی که با لنزهای منوال زیاد سر و کله زده (لنزهایی که بیپ هم نمی زنند!) می گویم که زیاد مشکل خاصی در عکاسی از سوژه های ثابت ندارید (گرچه اگر پول داشته باشید و لنز منوال بگیرید، خودتان را لعنت خواهید کرد! اما اگر مثل من به خاطر بی پولی لنز منوال به ناچار بخرید، بعد از مدتی عادت خواهید کرد.) البته ویوفایندر دوربین هم خیلی موثره. مثلا 7دی بسیار ویو فایندر خوبی دارد و استفاده از منوال روی دوربین های با ویوفایندر خوب، نتیجۀ بهتری دارد. و البته استفاده از لایو ویو با زوم 10برابر هم بسیار کمک خواهد کرد. فرض کنید در لایو ویو، دید کراپ 100 درصدتان را داشته باشید، و فوکوس کنید. درست است که اتوفوکوس بسیار سریع تر و دقیق تر و راحت تر است، اما اگر لنز منوال رو به دلیلی انتخاب کردید، باید بالاخره مسائل و مشکلاتش رو هم به جون بخرید. من جاهایی که نیاز به اتوفوکوس دارم از لنز 50 اف 1.8 استفاده می کنم (مثلا عکاسی از همایش، عروسی، سوژۀ متحرک و ...) و یا از دوستانم لنز قرض می گیرم! ولی مثلا برای عکاسی از مدل یا کارهای اینچنینی، شارپنس Carl zeiss Jena Pancolar 50mm f/1.8 و Cosina 70-210mm f/2.8-4 ام رو و یا بوکۀ Pentacon 50mm f/1.8 و Helios 58mm f/2 ام رو با هیچ لنزی عوض نمی کنم. من با پررویی تمام حاضرم برای شارپنس کارل زایسم روی اف 1.8 حریف بطلبم. هر لنز اتوفوکوسی با هر قیمتی خواستید بیارید، به روی چشم، مسابقه می دیم! :) یک دونه Super-Takumar 50 f/1.4 هم داشتم دادم به دوستم. به اون و این کارل زایس گاها دیدم که لقب "شارپ ترین 50 میلیمترهای ساخته شده در تاریخ" داده شده... کیفیت منوال ها گاها از هم قیمت های اتوفوکوسشان "به مراتب" سرتر است.
    masoudrejae و saeed2vfx تشکر می‌کنند.
    امیرحسین

  10. #4100
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    793
    تشکر شده
    1436
    تشکر کرده
    4533

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط amparisay نمایش پست ها
    Niceevil عزیز، بله گاهی دوربین مشکل پیدا می کند.
    سعید جان، به عنوان کسی که با لنزهای منوال زیاد سر و کله زده (لنزهایی که بیپ هم نمی زنند!) می گویم که زیاد مشکل خاصی در عکاسی از سوژه های ثابت ندارید (گرچه اگر پول داشته باشید و لنز منوال بگیرید، خودتان را لعنت خواهید کرد! اما اگر مثل من به خاطر بی پولی لنز منوال به ناچار بخرید، بعد از مدتی عادت خواهید کرد.) البته ویوفایندر دوربین هم خیلی موثره. مثلا 7دی بسیار ویو فایندر خوبی دارد و استفاده از منوال روی دوربین های با ویوفایندر خوب، نتیجۀ بهتری دارد. و البته استفاده از لایو ویو با زوم 10برابر هم بسیار کمک خواهد کرد. فرض کنید در لایو ویو، دید کراپ 100 درصدتان را داشته باشید، و فوکوس کنید. درست است که اتوفوکوس بسیار سریع تر و دقیق تر و راحت تر است، اما اگر لنز منوال رو به دلیلی انتخاب کردید، باید بالاخره مسائل و مشکلاتش رو هم به جون بخرید. من جاهایی که نیاز به اتوفوکوس دارم از لنز 50 اف 1.8 استفاده می کنم (مثلا عکاسی از همایش، عروسی، سوژۀ متحرک و ...) و یا از دوستانم لنز قرض می گیرم! ولی مثلا برای عکاسی از مدل یا کارهای اینچنینی، شارپنس Carl zeiss Jena Pancolar 50mm f/1.8 و Cosina 70-210mm f/2.8-4 ام رو و یا بوکۀ Pentacon 50mm f/1.8 و Helios 58mm f/2 ام رو با هیچ لنزی عوض نمی کنم. من با پررویی تمام حاضرم برای شارپنس کارل زایسم روی اف 1.8 حریف بطلبم. هر لنز اتوفوکوسی با هر قیمتی خواستید بیارید، به روی چشم، مسابقه می دیم! :) یک دونه Super-Takumar 50 f/1.4 هم داشتم دادم به دوستم. به اون و این کارل زایس گاها دیدم که لقب "شارپ ترین 50 میلیمترهای ساخته شده در تاریخ" داده شده... کیفیت منوال ها گاها از هم قیمت های اتوفوکوسشان "به مراتب" سرتر است.
    والا این چند روزی که دارم با لنز 50mm ام در حالت Manual استفاده میکنم، به نظرم عکسها خیلی Focusتر هستند !
    مثلاً برای مواردی که قرار باشد از سوژه های متحرک عکسبرداری شود، دوستان همگی لنزهای Autofocus را پیشنهاد میکنند، که من در تمام مدت عکاسی ام لنزی را ندیدم که روی سوژه متحرک گیج نزند! بعضی وقتا بخاطر همین گیج زدگی، شاتر فشرده نمیشود و کلی صحنه های خوب را از دست داده ام.

    البته ماشاالله شما آرشیوی از بهترین لنزهای Manual را دارید! کارل زایس! 85mm اش از 3,500 دلار شروع میشود !!
    قرار بود یک عدد همتای Cosina 70-210mm خودتان برای ما هم پیدا کنید که هنوز خبری نشده

    ممنونم از اینکه توی این بحث شرکت کردی برادر جان!

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •