قطر دقیق سنسور 60d برابر با 26.8 م م هستش
با احتساب ضریب کراپ کنون:
26.8*1.6=42.88
تقریبا 43 میلیمتر
قطر دقیق سنسور 60d برابر با 26.8 م م هستش
با احتساب ضریب کراپ کنون:
26.8*1.6=42.88
تقریبا 43 میلیمتر
43 میلیمتر برای سنسور فول فریم صدق می کنه، ولی بر اساس تعریف ویکی پدیا نیازی به ضریب کراپ نیست و فواصل کانونی کوتاهتر از قطر سنسور مورد استفاده، بیان کننده زاویه واید برای همان سنسور هستند. پس برای APS-C ها همان 27 میلیمتر صحیح است (البته اگه برداشت من از تعریف ویکی پدیا درست باشه).
با سلام
میتونی از دفترچه شروع کنی و در مراحل بعد از کتابچه های آموزش عکاسی که بصورت PDF هم موجوده استفاده کنی که خیلی تاثیر گذاره
پ ن: این پست اینجا اشتباه ارسال شده
مدیران محترم لطفا حذف کنن
با تشکر
بنده به عنوان نمونه و بر اساس تعریف ویکی پدیا محاسبات رو برای 60D انجام دادم، نتیجه این شد که تا فاصله کانونی 27mm برای این دوربین زاویه واید محسوب میشه و عرض کردم در این راستا نیازی به استفاده از ضریب کراپ نیست.
حال اگر شما ضریب کراپ رو برای محاسبه فاصله کانونی مورد نیاز برای بدست آوردن زوایای واید در فول فریم ها استفاده کردید، کاملا صحیح است و بحثی در آن نیست.
آیا اینکه به دوربین های فیلمی، آنالوگ بگوئیم درست است؟
با توجه به اینکه سیگنال های آنالوگ و دیجیتال در مبحث الکترونیک تعریف می شوند و اصولاً فرایند عکاسی فیلمی، فرایندی شیمیائی است، نه الکترونیکی، آیا اطلاق عکاسی آنالوگ به عکاسی با فیلم درست است؟
در خصوص تصاویر ویدئو چون تصویر طی فرایندی الکترونیکی و با تولید، ارسال، دریافت و نمایش سیگنال های آنالوگ انجام می شد و اکنون توسط سیگنال های دیجیتال انجام می شود، اطلاق تصاویر ویدئو آنالوگ و دیجیتال درست است ولی آیا در خصوص عکاسی هم این امر درست است؟
جناب چگینی به نظر من صحیح نیست.
عموما در بحث دیجیتال، نقطه مقابل دیجیتال، آنالوگ هست. در بحث الکترونیک مفهوم دیجیتال، 0و1 هست. یعنی سطح یک سیگنال یا یک 1 هست یا 0 و غیر از این دو مقدار مقادیر دیگری نمی تواند داشته باشد. و تمامی اعداد و رقم ها با این 0و1 توسط کامپیوتر قابل فهم و شناسایی هستند.
مثلا عدد 6 در مقیاس باینری یا دودویی به صورت 0110 بیان میشود. مفهوم باینری هم یعنی دوتایی یعنی یا 0 یا 1. بنابراین تمامی رقم ها و کاراکترها از مجموعه ای از 0 ها و 1 ها تشکیل شده اند که قابل کد گشایی (decryption) توسط cpu کامپیوتر هستند.
اما در بحث آنالوگ مقادیر سیگنال مثل یک نمودار سینوسی دائما در حال تغییر هستند و می تونند مقادیر مختلفی داشته باشند که 0 و 1 هم جزو این مقادیر هستند.
اگر دوربین های فیلمی بسیار قدیمی رو در نظر بگیریم که در اونها هیچ گونه مدار یا برد الکترونیکی وجود نداشته است پس واژه آنالوگ که منشا و سرچشمه آن الکترونیک هست، در این مورد بی معنی خواهد بود و مفهوم و معنی نخواهد داشت و به قول شما در این دوربین ها که ظهور عکس یر روی نگاتیو توسط فرآیند شیمیایی صورت می پذیرد نشان از این دارد که باز هم واژه آنالوگ در این مورد بی معنی است.
به نظر من اصطلاح غلطی است که بین مردم رایج شده و منشا آن هم این است که می خواهند واژه یا مفهومی در نقطه مقابل دیجیتال داشته باشند تا راحتتر بتوانند مقاصد و مفاهیم خود را بیان کنند.
دوربین فیلمی همان دوربین فیلمی هست و بهتر است که با همین واژه مورد خطاب قرار گیرد. آیا قبل از ظهور عصر دیجیتال باز هم دوربین های فیلمی را دوربین های آنالوگ خطاب می کردند؟
بیشتر مردم عامه حتی واژه آنالوگ هم به گوششان نخورده بود.
دوستان میشه چند تا مقاله در رابطه با اصول اولیه کادربندی معرفی کنید ؟