صفحه 708 از 735 نخستنخست ... 208 608 658 698 704 705 706 707 708 709 710 711 712 718 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 7,071 تا 7,080 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #7071
    كاربر همراه mostafa_1366 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    محل سکونت
    DEZFOUL
    نوشته ها
    479
    تشکر شده
    1160
    تشکر کرده
    2646

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط enybody نمایش پست ها
    مساله که فقط شارپ تر بودن یا نبودن نیست که در مورد شارپنس هم بحث فراوان است !مساله اینجاست که آیا شما هیچ لنز با دیافراگم 1.8 پرایم برای سنسور کراپ میشناسید؟
    بله nikon 35/1.8 و sigma 30/1.4
    davood تشکر می‌کند.

  2. #7072
    كاربر همراه davood آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2014
    نوشته ها
    103
    تشکر شده
    357
    تشکر کرده
    2943

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mr.amin نمایش پست ها
    احتمالاً شنیده‌اید که استفاده از لنز فول فریم بر بدنه کراپ تصویری شارپ‌تر را ارائه می‌دهد. این یک تصور غلط است که در بین عموم متداول شده است؛ زیرا لنزهای طراحی شده برای بدنه کراپ تمامی نور ورودی را بر روی حسگر می‌اندازند در حالی که یک لنز فول فریم بخش قابل توجهی از نور ورودی را خارج از حسگر کراپ می‌اندازد و عملاً این قسمت از تصاویر بلااستفاده می‌مانند. محققان DxOMark پارامتری به نام مگاپیکسل دریافتی یا Perceptual Megapixel را برای به‌ دست آوردن شارپنس تصویر ثبت شده در ترکیب‌های وسیعی از بدنه‌ها و لنز‌های مختلف محاسبه کرده‌اند. به عنوان مثال تصویر ثبت شده توسط 5D mark III به همراه یک لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متر شارپنسی معادل 14 P-Mpix خواهد داشت. این در حالی است که شارپنس تصویر ثبت شده توسط بدنه کراپ Canon 7D با همان لنز فول فریم تا 7 P-Mpix کاهش می‌یابد؛ بنابراین وضوح تصویر به نسبت کم خواهد شد؛ اما اگر لنز 55-18 میلی‌متر F3.5-5.6 کانن که برای حسگر‌های کراپ APS-C طراحی شده است بر بدنه 7D ببندیم تصویر نهایی شارپنسی برابر با 8 P-Mpix ارائه می‌دهد. لازم است بدانید که برای خرید لنز اول باید رقم به مراتب بیشتری پرداخت کنید؛ بنابراین اگر قصد ندارید که دوربین کراپ خود را به فول‌فریم ارتقا دهید خرید لنز فول فریم کار منطقی‌ای به نظر نمی‌رسد؛ زیرا علاوه بر از دست دادن وضوح تصویر، هزینه چند برابری نیز باید بابت آن بپردازی

    این مطلب رو در یک سایت دیدم، قصد خرید 50mm f1.8 که لنز فول فریمه رو دوربین DX دارم و فعلا هم قصد ارتقا ب فول فریم ندارم، اینجا گفته چون لنز مخصوص DX نيست پس به اندازه كافي شارپ نيست روي هاف فريم. اين صحت داره؟؟ دليل بر انتخاب نكردن اين لنز ميشه؟؟


    سلام
    راستش من همیشه فکر میکردم چون رفتار لنزها هرچه از مرکز به گوشه بریم با افت کیفیت همراهه ، پس استفاده از لنز فول فریم روی سنسور Aps-c باعث میشه کنتراست و شارپنس بهتری داشته باشیم ، مثل چیزی که روی نمودارهای MTF میشه دید ، انگار که گل وسط هندوانه رو جدا کنیم ، این تصور غلطه؟
    میشه لطفا منو راهنمایی کنید ؟
    hadi1363 تشکر می‌کند.

  3. #7073
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    September 2015
    محل سکونت
    بندرعباس
    نوشته ها
    94
    تشکر شده
    322
    تشکر کرده
    572

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط davood نمایش پست ها
    سلام
    راستش من همیشه فکر میکردم چون رفتار لنزها هرچه از مرکز به گوشه بریم با افت کیفیت همراهه ، پس استفاده از لنز فول فریم روی سنسور Aps-c باعث میشه کنتراست و شارپنس بهتری داشته باشیم ، مثل چیزی که روی نمودارهای MTF میشه دید ، انگار که گل وسط هندوانه رو جدا کنیم ، این تصور غلطه؟
    میشه لطفا منو راهنمایی کنید ؟
    من هم این مطلب رو جایی مطالعه کردم اما در صحت بودنش هیچ اطلاعی ندارم اما از انجایی که من یک لنز 85mm fx دارم و روی سنسور کراپ D7200 استفاده میکنم از لحاظ شارپنس کاملا راضی هستم. و اینکه باید در ادیت مقداری شارپ سازی نهایی انجام بشه و نباید به این مساله زیاد حساس بود.و در انتهای مطلب هم نوشته به نظرم هر عکاس مبتدی با پیشرفتش در عکاسی روزی به فول فریم کوچ میکنه یه نمونش هم خودم هستم پس خرید لنز فول فریم منطقی تره.
    davood و mr.amin تشکر می‌کنند.

  4. #7074
    كاربر همراه Aier آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2016
    محل سکونت
    کاشان
    نوشته ها
    276
    تشکر شده
    526
    تشکر کرده
    248

    پیش فرض

    عکاسهای حرفه ای زیادی وجود دارند که هیچوقت به فول فریم کوچ نکرده اند، اصلا ربطی نداره!
    این تفاوت های شارپنس رو هم اگه از اعداد بیاید بیرون و تفاوتشون رو روی تفاوت عکس های خروجی ببینید، بیخیال بحث سر شارپنس میشید!
    درمورد لنز 50mm ، این لنز هم DX هست هم FX ، و لنز جدایی برای کراپ ساخته نشده و روی هردو مورد عملکرد خوبی داره. اگه لنز 50mm خاصی برای کراپ در آینده نیکون بسازه، و قیمتش کمتر باشه، قطعا بنده که کراپ دارم و سمت فول فریم نمیرم، خریدش برام به صرفه تر خواهد بود.

    یه مورد که مثلا خرید کراپش برای کسایی که قصد کوچ به فول فریم ندارن واقعا بهتره، همین 70-300 جدید AFP هست که قیمتش به زیر یک میلیون تومن رسیده و نسخه فول فریمش دوبرابر قیمت داره، علاوه بر اینکه قیمتش دوبرابره، هم کیفیتش کمتره، هم فوکسش ضعیف تره. پس کسی که کراپ داره فوق العاده براش بهتره که لنز کراپ رو بخره که هم ارزون تره و هم بهتر!

    مطلبی هم که گذاشته شد درین مورد بود که فکر نکنیم لنز فول فریم معجزه میکنه و هزینه زیاد بکنیم و بخریمش خصوصا وقتی که نمیخواهیم به فول فریم کوچ کنیم
    من شخصا 24-85 دو میلیون تومانیو با 18-55 روی کراپ مقایسه کردمو حتی نتایج 18-55 بهتر هم بود، پس وقتی لنز 200 تومانی میتونه همون نتایج لنز 2 میلیون تومانیو بده هیچ عقل سلیمی 10 برابر هزینه نمیکنه که شاید در آینده به فول فریم کوچ کنه.

    و نکته آخر که فراموش نکنیم که لنز های کراپ چقدر سبک ترو گوگولی تر هستند!
    با اینکه در تیم ما همه دوربینی از D810 گرفته تا D610 و 5D و غیره وجود داره، بهترین های گروهمون همیشه D5300 و D3300 رو برای عکاسی انتخاب میکنند و فول فریم ها در اکثر اردو ها و مسافرت های عکاسی در استدیو خاک میخورند! چرا که این تفاوت وزن دوربین های کراپ و لنز هاشون واقعا لذت بخشه. عکس خروجی به هیچ وجه تفاوت قابل توجهی نداره.

    کلا هرجا حرف از فول فریم میشه من کهیر میزنم! کاش خدا به همه ی دوستانی که تو کف فول فریم هستند، فول فریم رو برسونه تا ببینند که معجزه ای نخواهد شد و به بنده هم چند تا لنز چه FX چه DX برسونه که خسته شدم ازین 50MM
    ویرایش توسط Aier : Sunday 9 July 2017 در ساعت 12:16
    enybody و yaserdarabi تشکر می‌کنند.
    D3300 + 50mm f1.8G
    I don't call myself a photographer, I'm just enthusiastic about photography
    Telegram: @Mostazrafe

  5. #7075
    كاربر همراه Shadows آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2015
    نوشته ها
    397
    تشکر شده
    788
    تشکر کرده
    659

    پیش فرض

    یک سری لنزها معادل رنج های معروف 35 mm ، مخصوص DX (کراپ)ساخته میشوند
    مثلا همین لنز 35mm dx
    در نیکون که تصویری معادل 50 روی فول فریم به شما میدهد
    و البته سازنده سعی کرده اپتیک آنرا مخصوص کراپ بهینه کند

  6. #7076
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Shadows نمایش پست ها
    یک سری لنزها معادل رنج های معروف 35 mm ، مخصوص DX (کراپ)ساخته میشوند
    مثلا همین لنز 35mm dx
    در نیکون که تصویری معادل 50 روی فول فریم به شما میدهد
    و البته سازنده سعی کرده اپتیک آنرا مخصوص کراپ بهینه کند
    دقیقا سوالی که هست همین جا است که چرا لنزهای مخصوص کراپ در برخی موارد از بهترین لنزهای فول فریم هم روی دوربین کرا‍پ بهتر عمل می کنند.

    بررسی که من داشتم این بود که نمی توان این بحث را به همه لنزها بسط داد. ظاهرا اختلاف خروجی در میان لنزهای زوم بیشتر هست. ویدیویی هم در یوتیوب هست که روی این قضیه بحث میکند که روی دوربین کراپ حتما از لنز کراپ استفاده کنید تا خروجی شارپتری داشته باشید(به جز عکاسی از حیات وحش).

    https://www.youtube.com/watch?v=YDbUIfB5YUc
    davood تشکر می‌کند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  7. #7077
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    October 2014
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    43
    تشکر شده
    55
    تشکر کرده
    35

    پیش فرض

    سلام

    دوستان راهی وجود داره در زمان عکس گرفتن از کالا , رنگ کالا در عکس دقیقا مثل خودش بیفته ؟ خصوصا رنگ های تیره و مشکی

  8. #7078
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Behzady نمایش پست ها
    سلام

    دوستان راهی وجود داره در زمان عکس گرفتن از کالا , رنگ کالا در عکس دقیقا مثل خودش بیفته ؟ خصوصا رنگ های تیره و مشکی
    نورپردازی مهم هست که آن هم وابسته به جنس و متریال هست.
    Aier تشکر می‌کند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  9. #7079
    كاربر آشنا alireza1200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2016
    نوشته ها
    93
    تشکر شده
    58
    تشکر کرده
    154

    پیش فرض

    دوست عزیز سلام در مورد نیکون نمی دونم اما درباره کنون بنده هم 5 دی مارک 1 همون کلاسیکه را دارم و هم 550 دی را وقتی مثلا از سوژه ایی مثل میوه که رنگ و لعب خوبی داره عکاسی کردم در شرایط نوری یکسان با اینکه 5 دی 12 مگاپیکسلی بود نتایج اش برای من بهتر از 550 دی بود شفافیت و کیفیت عکس یک چیز دیگه بود لنز 28-135 هم بروی هر دو دوربین تست شد و بروی 550 دی هم 18-55 اس تی ام تست شد البته این نظر شخصی منه ممکنه هر کسی یک سلیقه ایی داشته باشه همچنین من تا به حال تجربه نیکون داشتم موفق باشی

  10. #7080
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    October 2014
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    43
    تشکر شده
    55
    تشکر کرده
    35

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط alireza1200 نمایش پست ها
    دوست عزیز سلام در مورد نیکون نمی دونم اما درباره کنون بنده هم 5 دی مارک 1 همون کلاسیکه را دارم و هم 550 دی را وقتی مثلا از سوژه ایی مثل میوه که رنگ و لعب خوبی داره عکاسی کردم در شرایط نوری یکسان با اینکه 5 دی 12 مگاپیکسلی بود نتایج اش برای من بهتر از 550 دی بود شفافیت و کیفیت عکس یک چیز دیگه بود لنز 28-135 هم بروی هر دو دوربین تست شد و بروی 550 دی هم 18-55 اس تی ام تست شد البته این نظر شخصی منه ممکنه هر کسی یک سلیقه ایی داشته باشه همچنین من تا به حال تجربه نیکون داشتم موفق باشی
    سلام ممنون , دوربین ما نیکون هست و عمده مشکل ما خروجی رنگ عکس هست , فروشگاه ما برای عکاسی از پارچه ها نیاز مبرم داره که رنگ خروجی عکسش با رنگ کالا دقیقا یکی در بیاد , توی یک سایتی زده بود X-Rite ColorChecker یک جعبه شامل رنگ های مختلف برای اصلاح رنگ عکس , نمیدونم شرگت های خودروسازی یا صنعت پوشاک رنگ کالاهاشون رو چطوری تنظیم میکنن که خروجی عکسشون با رنگ محصول دقیقا برابره

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •