صفحه 711 از 735 نخستنخست ... 211 611 661 701 707 708 709 710 711 712 713 714 715 721 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 7,101 تا 7,110 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #7101
    كاربر همراه hosseinhmj آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2013
    محل سکونت
    مشهد مقدس
    نوشته ها
    429
    تشکر شده
    1983
    تشکر کرده
    4122

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط filtrmiltr نمایش پست ها
    دوستان یه سوال داشتم
    فرض کنید با یه لنز و شرایط مشابه و با فوکال مثلا 200 دو تا عکس با دو تا بدنه یکی کراپ دار و یکی فول فریم بگیریم (مثلا یکی با d7500 و یکی هم d750 )
    بعد عکسی که با فول فریم گرفتیم جوری کراپ کنیم که کادر و ابعادش با کراپدار یکی بشه
    سوال من اینه که این دو تا عکس چه مزیتها و معایبی نسبت به هم دارند ؟
    ضمن عرض سلام
    قطعا کیفیت کراپدار البته کراپدار همرده یا رده بالاتر از همون مدل فول فریم تصویر بهتری خواهد داشت اما در رفتار نویزی کیفیت فول فریم خیلی متفاوت خواهد بود، ابعاد سنسور هرچه کوچکتر باشد درنتیجه نویز بیشتری هم تولید می کند
    mohamad.k و filtrmiltr تشکر می‌کنند.
    عکاسی می تواند وسیله ای برای بیان آیات خداوند باشد، این آیات می تواند در چشم زنبور عسل و یا نمایش کل جهان هستی به مخاطب باشد.

  2. #7102
    كاربر آشنا alireza1200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2016
    نوشته ها
    93
    تشکر شده
    58
    تشکر کرده
    154

    پیش فرض

    به این عکس نگاه کنید این تفاوت بین عکس 550 دی و 5 دی مارک وان است سمت جچ مارک وان است و سمت راست 5 دی

    111121.jpg
    filtrmiltr تشکر می‌کند.

  3. #7103
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    262
    تشکر شده
    70
    تشکر کرده
    1505

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط alireza1200 نمایش پست ها
    به این عکس نگاه کنید این تفاوت بین عکس 550 دی و 5 دی مارک وان است سمت جچ مارک وان است و سمت راست 5 دی

    111121.jpg
    این دو تا عکس با یک فوکال گرفته شده ؟
    سمت راست 550 دی و سمت چپ 5 دی مارک وان ؟
    ........................
    لازم می دونم دلیل این سوالم رو بیشتر توضیح بدم

    من دوربینم کانن 70d با لنز کیت 18-135 است که برای کار خاصی عکاسی می کنم و به علت مبتدی بودن نیاز واقعیم رو در مورد تجهیزات نمی دونم
    ولی متوجه شدم که به لنز بلند تری نیاز دارم بعد از بررسی های مختلف فهمیدم که لنز زوم تا فوکال 200 روی بدنه کراپدار احتمالا برام کافی باشه و بتونه بیشتر نیازهامو برآورده کنه

    بعد از بررسی لنزهای مختلف به این نتیجه رسیدم که در موقع مناسب یه 70-200 2.8 تامرون تهیه کنم که این لنز می تونه در بیش از 90 درصد مواقع روی دوربین باشه و نیاز به تعویض نداره (البته نمی دونم حداقل چه دیافی برام مناسبه برای همین ترجیح می دوم برای آینده نگری دست بالا داشته باشم و از دیاف ثابت و 2.8 استفاده کنم)
    در حین همین بررسی ها بود که مشکلاتی پیش اومد که شاید (شاید ) مجبور به تعویض بدنه هم بشم کاندیداهای مورد نظر 80 در کانن و دی 7500 نیکون و دی 500 نیکون بودن
    با توجه به نظرات ترجیح می دم برم سمت نیکون ولی دوستان پیشنهاد کردن که با این هزینه بهتره برم سمت فول فریم و 750دی

    به فرض که اگر بخوام 750 دی بخرم غیر از هزینه بیشتر یه مشکل دیگه هم دارم و اونم لنز در فوکال مناسب
    وقتی فوکال 200 برای کراپدار لازمه پس فوکال 300 برای فول فریم باید باشه
    اما..
    اما لنز مناسب می شه 70-300 ولی لنزی توی این رنج که خوب باشه و قیمت خیلی بالایی(بیشتر از 4 - 4.5 ) نداشته و دیاف ثابت و کم 2.8 رو داشته باشه من ندیدم
    برای همین به ذهنم رسید که از شما بپرسم که روی 750 دی لنز تامرون 70-200 2.8 ببندیم و در صورت نیاز کراپ به اون مقدار لازم انجام بدیم کیفیت چقدر فرق می کنه که مثلا با این لنز روی 7500 دی یا دی 80 بدون کراپ کردن عکس بگیریم ؟
    (البته همه این خواب و خیالها در صورت تحقق پیدا کردن منابع مالی است )

    حالا دوستانی که حوصلشون گرفت و این همه متن رو خوندن و تجربه لازم رو دارن لطفا منو از گمراهی در بیارن

  4. #7104
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط filtrmiltr نمایش پست ها
    این دو تا عکس با یک فوکال گرفته شده ؟
    سمت راست 550 دی و سمت چپ 5 دی مارک وان ؟
    ........................
    لازم می دونم دلیل این سوالم رو بیشتر توضیح بدم

    من دوربینم کانن 70d با لنز کیت 18-135 است که برای کار خاصی عکاسی می کنم و به علت مبتدی بودن نیاز واقعیم رو در مورد تجهیزات نمی دونم
    ولی متوجه شدم که به لنز بلند تری نیاز دارم بعد از بررسی های مختلف فهمیدم که لنز زوم تا فوکال 200 روی بدنه کراپدار احتمالا برام کافی باشه و بتونه بیشتر نیازهامو برآورده کنه

    بعد از بررسی لنزهای مختلف به این نتیجه رسیدم که در موقع مناسب یه 70-200 2.8 تامرون تهیه کنم که این لنز می تونه در بیش از 90 درصد مواقع روی دوربین باشه و نیاز به تعویض نداره (البته نمی دونم حداقل چه دیافی برام مناسبه برای همین ترجیح می دوم برای آینده نگری دست بالا داشته باشم و از دیاف ثابت و 2.8 استفاده کنم)
    در حین همین بررسی ها بود که مشکلاتی پیش اومد که شاید (شاید ) مجبور به تعویض بدنه هم بشم کاندیداهای مورد نظر 80 در کانن و دی 7500 نیکون و دی 500 نیکون بودن
    با توجه به نظرات ترجیح می دم برم سمت نیکون ولی دوستان پیشنهاد کردن که با این هزینه بهتره برم سمت فول فریم و 750دی

    به فرض که اگر بخوام 750 دی بخرم غیر از هزینه بیشتر یه مشکل دیگه هم دارم و اونم لنز در فوکال مناسب
    وقتی فوکال 200 برای کراپدار لازمه پس فوکال 300 برای فول فریم باید باشه
    اما..
    اما لنز مناسب می شه 70-300 ولی لنزی توی این رنج که خوب باشه و قیمت خیلی بالایی(بیشتر از 4 - 4.5 ) نداشته و دیاف ثابت و کم 2.8 رو داشته باشه من ندیدم
    برای همین به ذهنم رسید که از شما بپرسم که روی 750 دی لنز تامرون 70-200 2.8 ببندیم و در صورت نیاز کراپ به اون مقدار لازم انجام بدیم کیفیت چقدر فرق می کنه که مثلا با این لنز روی 7500 دی یا دی 80 بدون کراپ کردن عکس بگیریم ؟
    (البته همه این خواب و خیالها در صورت تحقق پیدا کردن منابع مالی است )

    حالا دوستانی که حوصلشون گرفت و این همه متن رو خوندن و تجربه لازم رو دارن لطفا منو از گمراهی در بیارن
    دوست گرامی،
    مبحث کراپدار و فول‌فریم دقیقن برای همین‌است.
    مساله‌ای که بارها و بارها گفته‌شده این‌است که دوربین‌های فول‌فریم به دلایلی که قبلن هم گفته شده، کیفیت خروجی بهتری دارند. ولی در مقابل لنزها و تجهیزات آن‌ها نیز بسیار بسیار گران‌ترند.
    دوربین‌های کراپدار، با اندکی اختلاف در خروجی اما، این مشکلات را ندارند.
    این دیگر بستگی به نیاز شما دارد.
    بارها گفته شده که اگر نیاز به چاپ‌های بسیار بزرگ و بنر دارید، یا کار در محیط‌های کم‌نور و یا عکاسی شب برای شما ضروری‌ست، به سمت دوربین‌‎های فول‌فریم بروید. اما اگر نهایتا به چاپ‌های قطع‌های متوسط نیاز دارید و یا بودجه‌ی محدودتری دارید، ( منظور از بودجه فقط خرید بدنه نیست و آن را فقط محاسبه نکنید و مثلن D610 را با D7500 ) به سمت کراپدار.
    یک مثال می‌زنم .
    شما نمی‌توانید D850 داشته باشید و آنگاه از یک لنز با کیفیت متوسط یا ارزان‌قیمت روی آن استفاده کنید.
    چون یک لنز متوسط تاثیر مخرب‌تری روی خروجی آن خواهد داشت تا روی مثلن یک بدنه‌ی کراپدار.
    تمام فلسفه‌ی وجودی دوربین‌های کراپدار، سر همین مساله‌است.
    وگرنه کسی از سنسور بزرگ‌تر بدش نمی‌آید.

    ضمن اینکه برای عکاسی حیات وحش، استفاده از دوربین کراپدار و لنزی که اعمال ضریب شده نسبت به دوربین‌های فول‌فریم، مزیت‌هایی دارد.
    مگر اینکه به دلایلی که ذکر شد، همراه با بدنه بتوانید بهترین لنزهای تله‌فتو را خریداری کنید.
    DELL و filtrmiltr تشکر می‌کنند.

  5. #7105
    كاربر آشنا alireza1200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2016
    نوشته ها
    93
    تشکر شده
    58
    تشکر کرده
    154

    پیش فرض

    بله دوست عزیز هر دوی این عکس ها با لنز 28 135 گرفته شده و برای تست خروجی دو سنسور من بروی سوژه های مختلف گاها این کار را انجام می دم البته همین طور که دوست خوبمون گفتن برای فول فرم لنز خوب هم مورد نیازه ببینید بدنه 5 دی مارک 1 از نظر کیفیت و تکنولوژی با همین لنز 28 135 یا با لنز 24 105 به راحتی تقریبا بهترین کیفیت ممکنه را ارائه می دهد منظورم اینه که تمام توان خودش را نشون می ده حالا این توان به نسبت دوربین 5 دی مارک 4 بسیار پایین تره که 100 د100 درسته پس اگر شما 5 دی مارک 4 داشته باشی نمی تونی یک 28 135 روش بگذاری و انتظار معجزه داشته باشی در واقع لنز باید اون تکنولوژی دوربین را از لحاظ انتقال نور مد نظرمه، ساپورت کنه
    filtrmiltr تشکر می‌کند.

  6. #7106
    كاربر آشنا alireza1200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2016
    نوشته ها
    93
    تشکر شده
    58
    تشکر کرده
    154

    پیش فرض

    دوستان عزیزی که از فلاش استفاده می کنند خدمتشون یک سوالی دارم می خوام ببینم ایا میشه از فلش های رینگی منظورم همون فلش های ماکرو است بجای فلش اکسترنال استفاده کرد من می خواستم در اینده اگر بشه یک فلش بگیرم بعد گفتم اگر رینگی بگیرم بدرد ماکرو گرافی هم میخوره می خواستم ببینم اصلا این کار شدنیه یعنی منطقیه ایا نور فلش های حلقوی سوژه را برای کاربرد معمولی خراب می کنه یا نه جدای از اینکه فلاش های معمولی قدرت بیشتری دارندو یکی از دوستان با یک ترفند ساده فلاش معمولی را به فلاش ماکرو تبدیل کرده بود که تاپیک اش موجوده در اصلا من بیشتر استفاده فلاش را برای کار ماکرو مد نظرم هست حالا نظر شما چیه بنده را با توجه به تجربتون راهنمایی بفرمایید

  7. #7107
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    262
    تشکر شده
    70
    تشکر کرده
    1505

    پیش فرض

    بنابر فرمایش دوستان من اینجوری نتیجه می گیرم
    تصویر 1 : بدنه کراپ دار نیکون d7500 + لنز Tamron SP 70-200mm f/2.8 روی فوکال 200
    تصویر 2 : بدنه فول فریم نیکون d750 + لنز Tamron SP 70-200mm f/2.8 روی فوکال 200 + برش عکس به اندازه ای که کادر و ابعاد تصویر شماره 2 با تصویر شماره 1 برابر باشد

    نتیجه مقایسه این دو تصویر ، تصویر 2 از تصویر 1 بهتر خواهد بود

    نقل قول نوشته اصلی توسط alireza1200 نمایش پست ها
    بله دوست عزیز هر دوی این عکس ها با لنز 28 135 گرفته شده و برای تست خروجی دو سنسور من بروی سوژه های مختلف گاها این کار را انجام می دم البته همین طور که دوست خوبمون گفتن برای فول فرم لنز خوب هم مورد نیازه ببینید بدنه 5 دی مارک 1 از نظر کیفیت و تکنولوژی با همین لنز 28 135 یا با لنز 24 105 به راحتی تقریبا بهترین کیفیت ممکنه را ارائه می دهد منظورم اینه که تمام توان خودش را نشون می ده حالا این توان به نسبت دوربین 5 دی مارک 4 بسیار پایین تره که 100 د100 درسته پس اگر شما 5 دی مارک 4 داشته باشی نمی تونی یک 28 135 روش بگذاری و انتظار معجزه داشته باشی در واقع لنز باید اون تکنولوژی دوربین را از لحاظ انتقال نور مد نظرمه، ساپورت کنه
    ببخشید یه سوال متفرقه
    امکانش هست ببینید که عکسها رو روی چه فوکالی گرفتید؟

  8. #7108
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2007
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,747
    تشکر شده
    5241
    تشکر کرده
    2655

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط alireza1200 نمایش پست ها
    بله دوست عزیز هر دوی این عکس ها با لنز 28 135 گرفته شده و برای تست خروجی دو سنسور من بروی سوژه های مختلف گاها این کار را انجام می دم البته همین طور که دوست خوبمون گفتن برای فول فرم لنز خوب هم مورد نیازه ببینید بدنه 5 دی مارک 1 از نظر کیفیت و تکنولوژی با همین لنز 28 135 یا با لنز 24 105 به راحتی تقریبا بهترین کیفیت ممکنه را ارائه می دهد منظورم اینه که تمام توان خودش را نشون می ده حالا این توان به نسبت دوربین 5 دی مارک 4 بسیار پایین تره که 100 د100 درسته پس اگر شما 5 دی مارک 4 داشته باشی نمی تونی یک 28 135 روش بگذاری و انتظار معجزه داشته باشی در واقع لنز باید اون تکنولوژی دوربین را از لحاظ انتقال نور مد نظرمه، ساپورت کنه
    کلا 5دی موجود جالبی است. عکس های من با بدنه 5دی و لنز مشابه به مراتب شارپ از همان خروجی با بدنه 70دی هستند. فکر میکنم دلیل اصلیش هم بحث چگالی پیکسل باشه. الان بجز مواردی که بخوام عکس هام رو کراپ کنم یا ایزو رو بالای 3200 ببرم 5دی رو به 70دی ام ترجیح میدم...
    filtrmiltr و alireza1200 تشکر می‌کنند.

  9. #7109
    كاربر آشنا alireza1200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2016
    نوشته ها
    93
    تشکر شده
    58
    تشکر کرده
    154

    پیش فرض

    اگر اشتباه نکنم 135 م م بود کراپ هم مشخصه توی 550 کمی زاویه تنگ تره
    filtrmiltr تشکر می‌کند.

  10. #7110
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    27
    تشکر شده
    223
    تشکر کرده
    300

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط filtrmiltr نمایش پست ها
    دوستان یه سوال داشتم
    فرض کنید با یه لنز و شرایط مشابه و با فوکال مثلا 200 دو تا عکس با دو تا بدنه یکی کراپ دار و یکی فول فریم بگیریم (مثلا یکی با d7500 و یکی هم d750 )
    بعد عکسی که با فول فریم گرفتیم جوری کراپ کنیم که کادر و ابعادش با کراپدار یکی بشه
    سوال من اینه که این دو تا عکس چه مزیتها و معایبی نسبت به هم دارند ؟
    سلام
    نویزکمتر و دینامیک بیشتر در مقابل پیکسل بیشتر
    می شه بپرسم در چه iso ای می خواین عکاسی کنید و چقدر به فوکال 300 احتیاج دارید؟
    در ضمن در چه شرایط و اندازه ای می خواین از عکسها استفاده کنید؟

    موفق باشید
    filtrmiltr تشکر می‌کند.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •