کاوه عزیز خیلی ممنون
دو نکته در گزارش فوق اهمیت بسیار دارد، اول ملاک مقایسه که خودش هم گفته:
و دوم نتیجه آمار موافقان و مخالفان گزارش :biggrin::biggrin:Ratings and rankings can change due to pricing and technology changes
کاوه عزیز خیلی ممنون
دو نکته در گزارش فوق اهمیت بسیار دارد، اول ملاک مقایسه که خودش هم گفته:
و دوم نتیجه آمار موافقان و مخالفان گزارش :biggrin::biggrin:Ratings and rankings can change due to pricing and technology changes
ویرایش توسط Tooraj : Saturday 10 May 2008 در ساعت 11:58
تورج فارسی
JiNi عزیز
توضیحات شما در مورد شرکت بازرگانی ایران تجربی و حدسی بود.اما سندیت نداشت..
دوستان آگاه (!) حتما پاسخ مناسب خواهند داد
دوست عزیز باید بپذیریم که با پیشرفت های عظیم صورت گرفته در علوم و مهندسی دیگر هیچ شرکتی دوربین "بد" تولید نمی کند. آنقدر رقابت بین شرکتهای تولید کننده وجود دارد که فرصتی برای اشتباه هم باقی نمی ماند و اگر نگاه کنید تنها چند(دو یا سه) دوربین بوده اند در این سالها که واقعاً باگ داشته اند.
به قول کاوه وجود نویز هم در تصاویر دیجیتال انکار ناپذیر است و قطعاً این نویز با استفاده از ابزارهای حرفه ای کاهش می یابد اما هنوز از بین نرفته است. اما در SLR-Like ها به دلیل کوچک بودن سنسور و استفاده از لنزهای ارزان تر این نویز بیشتر است. میزان شارپنس وسافتنس هم انتخاب کاربر است. کسی شارپنس بیشتری می خواهد نویز بیشتری را هم تحمل می کند و کسی که از نویز فراری است احتمالاً تصاویر سافت را ترجیح می دهد. اما در این بین احتمالاً دوربینی که به شما امکان می دهد تا خود میزان عملکرد کاهنده نویز را تنظیم کنید در مطلوب تر خواهد بود. من از سافتنس اجباری H9/H7 واقعاً ناراضی بودم اما در H50 این امکان به کاربر داده شده تا میزان کاهش نویز را به میل خود تنظیم کند.
ادامه...:
برخلاف نظر شما در dpreview نظرات امیدوارکننده وجود داشت. از زمانی که این دوربین به دست مصرف کنندگان رسیده تنها دو کاربر اظهار نارضایتی کرده اند و سایرین همگی از انتخاب خود کاملاً راضی بودند. توجه کنید که در آمریکا و اروپا در بسیاری فروشگاهها به کاربر اجازه پس دادن کالا هم داده می شود یعنی چون مجبورند دوربین را تحمل کنند نظر مثبت نمی دهند...این را مقایسه کنید با نظراتی که در مورد دوربین های هم رده H50 ابراز شده اند..منظورم دوربین هاییست که تقریباً همزمان با این دوربین هم معرفی شده اند. نسبت ناراضیان را ببینید.
ویرایش توسط JiNi : Monday 12 May 2008 در ساعت 23:36
سلام خدمت دوستان عزیز.
در موزد بازرگانی ایران کاملا حق با شماست.
همین امشب که زنگ زدم (چند پست پایین تر گفتم) یه بنده خدایی با حالتی عصبی گفت اصلا H50 وجود نداره.
من هم گفتم شاید تو ایران وجود نداشته باشه ولی بی زحمت یه نگاهی به محصولات عرضه شده بکنید و بعد پشت تلفن بنشینید.
ایشون هم در جواب گفتن اگه وجود داره پس ما هنوز نیاوردیم !!!!!!
اما در مورد محصولات سونی به طور کلی یه دیدگاه نسبتا بدی وجود داره. نمیدونم چرا.
شاید دلیلش این باشه که بیشتر کاربرا کانن داشتن به دلیل معروفیت و محبوبیت بیشتر و اصلا حتی یک بار هم با لنزهای فوق العاده ی سونی (زایس) کار نکردن و به همین خاطر هم در مورد سونی اظهار لطف میکنن. البته فقط نظر شخصیه.
نمونش دور و بر من خیلی زیاده و جالبه وقتی ازشون میپرسم چرا سونی دوربین هاش خوب نیست دلایلی بسیار سوال برانگیز مطرح میکنند.
دوربین قبلی من یک دوربین کامپکت بود. مدل W55 سونی. باور کنید تا قبل از اینکه از دستم بیفته و داغون بشه حتی عکساش از کانن مدل Sx100 Is خیلی سرتر بود.
اینو به عینه تجربه کردم.
حالا یا من خیلی خوب عکس گرفته بودم یا اون دوستم نتونسته بود خوب عکس بگیره.
ولی به هر حال تا الان سونی هیچ وقت و تو هیچ کدوم از محصولاتش به من بی وفایی نکرده. هر چقدر هم که موج انتقادات بالا باشه باز هم همین دوربین رو میخرم.
من فقط و فقط به این دلیل میخوام با گارانتی بازرگانی ایران بخرم که مطمئن تر باشه و می ترسم اگه از مغازه های متفرقه بخرم دوربین رو بهم قالب کنن.
این رو هم میدونم که بازرگانی ایران چیزی جز پول دور ریختن نیست.
راستی دوست عزیز جناب مهیار شما از کجا قیمت گرفتید 440 تومان؟ اگه جای معتبریست من همین فردا میخرم...
ممکن است که مثلاً H5 را الان به شما قالب کنند و یک کارکرده آن را به جای نو به شما بفروشند یا در مورد یک کراوات ممکن است مارک پیر کاردین را روی کراوات ترکیه ای بچسبانند اما دوربینی که تازه به بازار آمده که...در موزد بازرگانی ایران کاملا حق با شماست.
همین امشب که زنگ زدم (چند پست پایین تر گفتم) یه بنده خدایی با حالتی عصبی گفت اصلا H50 وجود نداره.
من هم گفتم شاید تو ایران وجود نداشته باشه ولی بی زحمت یه نگاهی به محصولات عرضه شده بکنید و بعد پشت تلفن بنشینید.
ایشون هم در جواب گفتن اگه وجود داره پس ما هنوز نیاوردیم !!!!!!
...
من فقط و فقط به این دلیل میخوام با گارانتی بازرگانی ایران بخرم که مطمئن تر باشه و می ترسم اگه از مغازه های متفرقه بخرم دوربین رو بهم قالب کنن.
فقط دقت کنید که لوازم دوربین کامل باشد.
در مورد بازرگانی ایران هم می شد خیلی مسائل را مطرح کرد که شاید بهتر باشد از موضوع بحث خارج نشویم. هدف من هم این نبوده که که آنها را کلاه بردار معرفی کنم! نه! خود آنها هم اعلام کرده اند که فقط فروشنده سونی هستند اما ایراد از من و شمای نوعی است که تا یک شرکت به هر دلیل نام یک کمپانی بزرگ را به خود می چسباند فکر می کنیم او شعبه ای از همان کمپانی عظیم است. هدف من این بود که بگویم لزومی وجود ندارد که H50 از بازرگانی ایران تهیه شود. با یک تحقیق ساده در مورد کیفیت خدمات پس از فروش شرکتهای دیگر هم میتوانید در پول خود صرفه جویی کنید. ببینید...نماینده فروش یعنی کسی که کالایی را زیاد می خرد و برای اینکه سود بیشتری کند و قیمت اش هم نسبت به سایر رقبایش کمتر باشد با تولید کننده وارد مذاکره می شود که به او تخفیفی ویژه بدهد و یا در حمل کالا تسهیلاتی قائل شود و...در نهایت تنها سود این قرارداد برای مشتری می تواند نزول قیمتها باشد که در مورد بازرگانی ایران این کاملاً برعکس است. یعنی چون قراردادی سودآور با سونی امضاء کرده از آن برای تبلیغات خود هم بهره می برد و با چسباندن نام سونی به خود طوری وانمود می کند که گویی شعبه سونی در ایران است و قیمتهایش هم که....اینطور است که نام یک کمپانی بزرگ را به خود می چسبانند. در حالی که سونی یعنی مجموعه فروش و خدمات پس از فروش و دیسیپلین های کاری و رعایت استانداردها و... قرارداد وارداتی بازرگانی ایران با سونی سودی برای مشتری ندارد و سودش در جیب خودشان می رود.
دوست عزیزم JINI جان...
شما یک مقداری برداشت اشتباه داشته اید...
اول اینکه در ایران هیچ کس مثل خارج از ایران رفتار نمی کند.اگر گذرتان به یک نمایندگی خودرو در ایران افتاده باشد متوجه خواهید شد.مثلا نمایندگی شماره X ایران خودرو ( که یقینا نماینده بزرگ ترین خودرو ساز خاورمیانه و شانزدهمین خودرو ساز دنیا است ) رفتاری مثل نمایندگی BMW US خواهد داشت؟
دوست عزیزم اینجا ایران است!چرا گاهی فراموش می کنید؟؟؟
کدام نمایندگی و یا عامل فروش بوده که شما کار با مثلا دوربین و یا هر چیز دیگرشان را بلد نبوده اید و پشت تلفن راهنمایی کرده اند؟لطفا آدرس و شماره و نام را در همین تاپیک اعلام کنید تا ما هم دلمان خوش باشد در ایران یک نفر وجود دارد که روال عادی فروش و خدمات پس از فروش را بلد است...
دوست خوبم در خارج خیلی چیزها وجود دارد و شرکت ها خیلی کارها می کنند اما اینجا ایران است...
شما اگر یک دستگاه پورشه 80 هزار دلاری بخرید سه جلسه آموزش در سریع ترین پیست جهان به همراه ان است.
اگر یک روزلزویس 500 هزار دلاری بخرید در هر کجای دنیا که باشید ( حتی ایران و افغانستان و بورکینا فاسو و برمه و عراق ) اگر مشکلی برای اتومبیل در دوره گارانتی پیش بیاید تکنسین و کلیه لوازم مجانی در محل شما خواهد بود و اگر مشکل حاد باشد اتومبیل به هزینه کمپانی به کارخانه فرستاده می شود.
شما اگر یک ساعت سواچ با گارانتی اصلی در هر کجای دنیا بخرید و باطری آن در کمتر از 10 سال مشکل داشته باشد به نمایندگی می روید و یک ساعت نو به شما خواهند داد.
دوست عزیزم اینجا ایران است...فراموشتان نشود در کجا زندگی می کنید خدای نکرده زبانم لال در کشور عجنبی های کافر زندگی نمی کنیم که اینهمه هوای ما را داشته باشند....
در مورد بازرگانی ایران باید عرض کنم که بر خلاف تصور شما متاسفانه با وجود خدمات ضعیف و غیر قابل قبول این شرکت در ایران این دوستان نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش سونی در ایران هستند...
شما برای اینکه خیالتان راحت شود به راحتی از سونی خاور میانه و شمال افریقا و یا سونی گلوبال و یا سایت SOny Style توسط یک ایمیل سوال بفرمایید.سریع و در کمتر از چند ساعت پاسخ خواهند داد که بازرگانی ایران شریک شرکت تجاری Sony GULF FZE Limited به ریاست جناب مهدی ساعتچی نماینده رسمی در ایران است.
به سایت سونی گلوبال مراجعه کنید و بخواهید یک خدمات پس از فروش را در تهران به شما معرفی کند.متوجه خواهید شد که سونی گلوبال بازرگانی ایران را نماینده رسمی خود می داند.
دلیل از این محکم تر که شرکت مادر بازرگانی ایران را نماینده رسمی می داند؟
حالا سطح خدمات چطور است و چقدر است شما باز هم اگر بخواهید به سبک کشور های متمدن رفتار کنید باید یک ایمل به شرکت سونی خاور میانه بزنید و از نحوه خدمات این شرکت شکایت کنید و اگر جوابی نیامد به سونی گلوبال و باز هم اگر جوابی نیامد به شرکت مادر ( سونی ژاپن ) ایمیل بزنید و شکایت کنید و جویای داستان شوید...
اگر رفتار درست می خواهید باید از راه های درست هم وارد شوید...
بازرگانی ایران هم یک ناظر دارد و شما می توانید به این دوستان شکایت کنید.به شرکت بازرگانی ایران زنگ بزنید و بخواهید به جناب فیضی وصل کنند تا انجا که بنده اطلاع دارم ایشان عضو هیات مدیره و همین طور ناظر نمایندگی ها هستند..
تلفن هم : 66969491
گاهی باید حرف هایمان با سند و مدرک باشد.برای انعکاس شکایت خود به سونی گلوبال هم باید با سند و مدرک صحبت کنید ، آنها ایرانی نیستند که با حرف های روی هوا چیزی را پیگیری کنند و رای صادر کنند و بعد اعدام کنند و بعد متوجه شوند که ای وای اشتباه شده بود.....
اگر مدرکی داشتید بنده هم خوشحال خواهم شد که در فرستادن ایمیل به شما کمک کنم و از دوستانی که به زبان مسلط هستند بخواهم که متن خوبی را اماده کنند...
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
کاوه عزیز سلام
اولاً شراکت تجاری یک چیز است و نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش بودن چیز دیگر. من منکر این نیستم که سونی قراردادی با بازرگانی ایران دارد من می گویم محال است اینها نمایندگی سرویس پس از فروش سونی در ایران باشند. من الان یک ایمیل هم به سونی می زنم و دقیقاً شرح می دهم موضوع را و اگر جوابی بدهند شک ندارم که بر خلاف نظر شما خواهد بود. برای این حرف هم دلیل دارم.
من در کانادا تحصیل کردم و در دوران دانشجویی برای کسب درآمد مجبور بودم هرکاری را قبول کنم. supporter شرکت Dell شدم به این معنی که پاسخگوی مشتریانی شدم که لپ تاپ های این شرکت را خریده بودند. در دوره آموزشی ما را توجیه کردند که مثلاً ممکن است یک پیرزن که تا به حال پشت کامپیوتر ننشسته به شما زنگ بزند و از شما بخواهد که طریقه روشن کردن لپ تاپ را به او توضیح بدهید و تاکید کردند که نباید در حین مکالمه طوری حرف بزنیم که طرف احساس کند ما کلافه شده ایم یا حوصله نداریم. گفتند شما برای همین کار پول می گیرید پس با دقت اینکار را انجام دهید. راستش فقط یک بار کم حوصله به تلفن جواب دادم. خانمی بود که هرچه توضیح می دادم انگار برایش شعر خوانده بودم و باز سوال خود را تکرار می کرد و در نهایت می گفت که لهجه من را نمی فهمد! به هر شکلی بود تلفن ختم شد و فردا صبح نامه ای رسمی روی میزم بود از طرف رئیس بخش پشتیبانی Dell با مضمون اینکه اخراج شده ام! آن خانم ظاهراً خنگ شخص رئیس بود....!!!
و بعدها که تحقیق کردم دیدم دقیقاً همین نظارت بر روی تمام نمایندگی های Dell در سراسر دنیا اعمال می شود. مالزی و سنگاپور و ...همه جا! تک تک نمایندگی ها را ناظران داخلی و مادر کنترل می کردند و کسانی کارشان این بود که درخواست سرویس کنند و کیفیت ارائه خدمات را بررسی کنند و به عملکرد شرکت ها و پشتیبان ها را به شرکت مادر گزارش کنند. به هیمن دلیل است که می گویم محال است اینها نمایندگی خدمات پس از فروش سونی را داشته باشند چون کمپانی های بزرگ اعتبار خود را به خاطر عملکرد بد نمایندگانشان در خطر نمی اندازند. لازم نیست من و شما تذکر بدهیم...خودشان برای حفظ اعتبار تمام مدت کنترل می کنند. چون عملکرد یک نمایندگی در کسب اعتبار یک کمپانی بسیار موثز است، آن هم نمایندگی خدمات پس از فروش!
شما می گویید اینجا ایران است! اما دقت نمی کنید که سونی شرکتی ایرانی نیست. سونی دیسیپلین جهانی دارد و حاضر هم نیست که چون فعلاً نمی تواند نمایندگی واقعی در ایران داشته باشد به واسطه یک قرار داد، اعتبار خود را در یکی از بزرگترین بازارهایش به خطر بیاندازد.
چگونه است که اگر بازرگانی ایران تنها نماینده رسمی سونی در ایران است نمی تواند نماینده انحصاری آن باشد؟! می دانید که سیستم پخش سونی چگونه است...یعنی اگر در ایران فقط و فقط یک نمایندگی وجود دارد قائتاً او باید نماینده انحصاری باشد و بقیه هم باید از او خرید کنند...
بهتر است سعی نکنیم شرکتهای دلال را بیش از این مهم و بزرگ نشان دهیم. آنها فقط وارد کننده هستند و نه بیشتر. راستی خیلی وقت است از این شرکت و زیر مجموعه هایش خریدی نداشته ام آیا هنوز هم کارت گارانتی ایران رهجو و ... را دست مشتری می دهند یا کارت گارانتی سونی را؟!! این یکی که دیگر واضح است که سونی در همه جا کارت گارانتی Sony می دهد و لاغیر!
راجه به مدرک هم عرض کردم که اگر سند و مدرکی موجود باشد در دست بازرگانی ایران است که به هیچ وجه هم مایل نیست راجع به جزئیاتش با کسی صحبت کند. خب آنها ادعا می کنند که نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش سونی در ایران هستند و ما می گوییم این اصلاً به سونی شباهتی ندارد...می توانند به راحتی اسناد و مدارک را نشان دهند. اگر روزی چنین کاری کردند من شخصاً حاضرم رسماً معذرت خواهی کرده و بپذیرم که صلاحیت برخورداری از خدمات آن طرف آبی سونی را ندارم و برای همیشه سکوت کنم....یا شما سونی را نمی شناسید یا این دلال ها را...
حالا چه فرقی به حال همه ی ما میکند که اینها نمایندگی اصلی باشند یا خیر، به قول جناب قبادی عزیز "اینجا ایران است"، و هم ی ما به این مسایل عادت داریم. مگه اتصالات خودش رو نماینده رسمی sony ericsson معرفی نمیکنه؟؟؟ غیر از قیمت بسیار بالا تر، کی خدمات خاصی از این شرکت دیده؟؟؟ یا نوریانی و BMW !!!!!
ما که میدونیم هیچ کدوم خدماتی که باید بدهند رو نمیدهند، خوب اصلآ از اینها خرید نمیکنیم، خدمات نداشته یشان هم پیشکش خودشان!!
غیر از این است؟؟؟ فکر نمیکنم ارزش بحث داشته باشد، این خانه از پایبست ویران است!!!!
چیز جالبی که من در این دوربین( h50) دیدم(دوربین دیگه ای ندیدم) این بود که شامل زبان فارسی هم هست، و ترجمه های خوبی هم داره!
اما زمانی که رفتم از داخل CD خواستم کالام رو رجیستر کنم، باز هم متاسفانه با جمله ی "متاسفانه مملکت شما رو آدم حساب نمیکنیم" مواجه شدم!!!!
حالا به نظر شما اگر در کشور ما نمیندگی ای بود، هنوز این جمله رو میدیدیم؟؟؟