Who knows, Who knows
Who knows, which way the whirlwind blows
Or where the trail of tomorrow goes
For a man without a star
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.
تعدادی از دوستان با انواع روش ها با این مشکل در دوربینهای کنون کنار آمده اند از جمله: dual ISO , HDR, exposure blending یا اسامی دیگر برای ترکیب چند فریم عکس با نورسنجیهای مختلف.
حرکت این دوستان شبیه این است که در سال 2015 ماشین نویی بخریم و از همان روز اول برای اینکه ترمز خوب بگیرد باید دو بار پدال ترمز را فشار داد. چرا ماشین خودروسازان دیگر که این مشکل را ندارند نخریم؟؟!!(به همه ی دوستان جسارت نشود، قصد جمع بندی نظرات را دارم)
تعدادی از دوستان هم که تا به حال با این معضل در عکسهایشان برخورد نداشته اند ظاهرا در ویرایش عکسهایشان سمت گزینه ی shadows نمی روند و همیشه این زبانه را روی صفر قرار می دهند! من در 90 درصد عکسهایم این زبانه را حداقل یک سوم قسمت مثبت به راست می کشم.
یک نمونه:
(فرض را بر این بگذارید که بر تکنیک های ترکیب exposure مسلط نیستم یا موقعیت مناسب این کار را نداشته ام)
Untitled-ccsa2.jpg
Untitledfweqfq-1.jpg
نمونه ی من و همچنین نمونه های موجود در dpreview در حالت عادی و بدون شارپ سازی اضافه هستند. کافی هست شما بخواهید عکستان را کمی شارپ سازی نمایید در این مرحله هست که معضل در قسمتهایی همچون آسمان آبی(کمی تیره) هم نمایان می شود.
ویرایش توسط Nima Sadigh : Sunday 7 June 2015 در ساعت 23:43
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"
ولی نیماجان من بدون تعصب برندی میگم
من حاضرم با این مشکلات کنون کنار بیام اما بدنه ای نخرم که بعد از خریدش یه مشکل فنی بزرگ توش پیدا بشه
و شرکت سازنده اش به شعور دارندگان اون توهین بکنه. مشکلات یافتن لنز مناسب هم بماند.
این مشکلاتی که شما برشمردید تا حالا در دوربین کنون مشکلی برای من به وجود نیاورده اما لا اقل مطمئن هستم
بدنه ای خریدم که مشکل فنی نداره.
داود معانی
داریوش خان تا حدودی در تایید فرمایش شما: به طور خاص در عکاسی منظره، داشتن ترکیب یک سنسور خوب و لنز خوب حداقل ها برای داشتن خروجی خوب است.
موارد دیگر از جمله نورسنجی، فوکوس و .... به صورت دستی و بدون بهره بردن از امکانات پیشرفته ی قرار داده شده روی دوربینها قابل انجام هست.
نکته جالب این هست که الان صحبت فقط دز مورد کنون در مقابل نیکون نیست. هیچ کدام از برندهای دیگر این مشکل را ندارند. از سونی گرفته تا پنتکس و الیمپوس و فوجی و ....
حالا پرتقال فروش را پیدا نمایید.
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"
با سلام به اساتید
راستش من هر وقت بحث دینامیک رنج کنون پیش میاد و ازش ایراد میگیرن برام سوال میشه که اگه واقعأ تا این حد اوضاع سنسور کنون خرابه چرا عکاسان بزرگ طبیعت همچون دیوید نوتون از کنون به نیکون کوچ نمیکنن؟! با اینکه میدونم اونقدر درآمد دارن که راحت میتونن تغییر برند بدن!
البته انسان و مخصوصأ ما ایرانیها همیشه کمال گراییم و دوست داریم همه چیز رو در حد اعلا داشته باشیم مگر همت و تلاش!
یقین داشته باشید که کنون تکنولوژی ساخت سنسور با دینامیک رنج بالا رو هم داره همونطور که سنسور پنجاه مگاپیکسلی رو خیلی غیر منتظره رو کرد. ولی ظاهرأ هنوز وقتش نشده که سنسور با دینامیک رنج بالا رو بده بیرون!
چون فعلأ کیفیت بالای بدنه ها ، اتوفوکوس بالا ، عدم وجود نقص فنی، لنزهای بسیار متنوع، با کیفیت و خوش قیمت این برند اونقدر جذاب هستن که خیلی ها بخاطر همین موارد هم که شده میرن سمت کنون!
به هر حال هر کی هر چی داره مبارکش باشه
David Noton Photography
پس از سالها عکاسی دریافتم هنرمند واقعی خداست. چرا که او خلق میکند و ما ثبت!
آری اوج هنر ما، ثبت هنر اوست! www.tabarpix.ir
درود
من فقط به یک نکته کوچک اشاره میکنم : تجربه شخصی من اینه به قدری در این سال ها کانن لنزهای ارزشمندی (مخصوصا در تله و لنزهای فیکس با رنج های متنوع) ارایه داده که واقعا دل کندن از این برند مشکل است .
دوستان اکثریت موافق هستن که در داینامیک رنج برتری به صورت محسوسی با نیکون هست ، جدیدا هم که فول فریم با رنج قیمت های متنوعی به بازاز عرضه کرده وده ها نکته برتری دیگر
اما نباید از کانن غافل شد ، سیستم جدید dual pixel(آقای چگینی شاید بشتر از دوستان نیکونی حرف بنده را درک بکنند که این سیستم فوکوس جدید ، یک قدم محکم در حیطه فوکوس خود کار در DSLR ها هستش) ، نویز های نرم تر ، عکاسی پیا پی سریعتر(که اوجش رو در Canon 7D مشاهده کردیم ، نیکون حتی رقیبی نزدیک به 7D هم نداشت) ، لنز های STM و ده ها نکته دیگر که دوستان هم به آن واقف هستند .(جدیدا هم حس میکنم هندلینگ و ارگونومی کانن پیشرفت قابل توجهی داشته)
اما واقعیتی که بدون تعصب باید قبول کرد این است که در 1-2 سال اخیر نیکون در حوزه دروبین های فول فریم قویتر از کانن ظا هر شده (البته منظورم بیشتر در مبحث سنسور های فول فریم هست)
نکته آخر این که این فراز و نشیب ها برای این دو برند وجود داشته و خواهد داشت که مطمنا در آخر به سود مشتری خواهد بود ، با هر برندی کار میکنیم جدا از نقاط ضعف و قوتش ، باید از هنر عکاسی لذت ببریم ، دوربین و لنز هستن که در اختیار عکاس هسنتد ، نه عکاس در اختیار آن ها
"آیدین گیویلی"
www.idingivili.ir
Canon 70D + 100mm macro L , 50mm F1.4 , 10-18mm , Speedlite 600ex-rt
شما فرمودین که در 90 درصد عکس هاتون shadow را یک سوم به راست میارید ولی اینکار اشتباه است به ویژه در عکس های منظره زیرا ماهیت توزیع یکنواخنی فضای نوری را در عکس به هم میزندو اصطلاحا فضای نوری ، مجازی می شود. عکس های منظره را باید به شیوه ای پروسس کرد که مرزهای نوری دست نخورد یا اگر قرار است این مرزها ادیت شوند باید به شیوه گرادیانی آن هم در فواصل اپسیلونی انجام داد. در روش حرفه ای تر به کانال های رنگی رجوع کرده و بعد از آسیب شناسی عکس از گزینه aplly image و انتقال این کانال های در مدهای آمیختگی بر روی کانال دیگر عمل می شود. کلا استفاده از گزینه shadow یک راه سهل الوصول برای فرار از ادیت تخصصی تر است که به عکس شما آسیب میزند. البته این تایپیک مجال این بررسی را نمی دهد و اگر مایل باشید در تایپیک مربوطه می توانیم بحث بیشتری داشته باشیم.
داود معانی