صفحه 66 از 80 نخستنخست ... 16 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 651 تا 660 , از مجموع 799
Like Tree4527تشکر

موضوع: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت

  1. #651
    كاربر بسیار فعال Pooyan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,326
    تشکر شده
    14060
    تشکر کرده
    7620

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    با نظر شما خیلی موافق نیستم. عکس خام زیر را ببینید.
    فایل پیوست 69464
    از من که اینجا هیستوگرام را میبینم قبول کنید اشتباه فاحشی در نورسنجی در کار نبوده است. اگر 1/3 استاپ روشنتر میگرفت اسمان اور میشد و جزءیات اسمان از دست میرفت (بماند که اسمان صاف بوده. و ...) این عکس کنتراست بالایی دارد اما قطعا حالت اکستریمی که اتفاقا زیاد هم اتفاق میافتد نیست. هنوز سایه ها خیلی تیره نیستند. معمولا در عکاسی منظره کنتراست بالاتر است. حالا اگر بخواهیم این عکس را ادیت کنیم چیزی شبیه به این خواهد بود.

    فایل پیوست 69465

    قسمت سایه ها حدود +4 استاپ روشنتر شده است.
    عکس خام فقط با +4 استاپ:
    فایل پیوست 69466

    پس این حدود ریکاوری خیلی چیز عجیبی نیست. کیفیت پیکسلی هم بصورت زیر است. بدون نویز ریداکشن. البته اگر این عکس بجای ایزوی 320 مثلا با ایزوی 66؟! گرفته میشد نویز دو استاپ بهتر هم بود. گرچه همین هم با نویز رداکشن اصولی برای سنسور 36 مگاپیکسلی هنوز خوب است. حالا فرض کنید از دی5 استفاده کرده بودیم...

    فایل پیوست 69467
    سلام

    اگر هدف عكاس در اين عكس silhouette نبوده باشد، قطعا نورسنجي خطا دارد. در عكاسي حيات وحش اولويت نورسنجي صحيح سوژه است، ولو به قيمت ايجاد يك عكس high key.
    Amin Zarif، Dariush Chegini، MohammadH و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Who knows, Who knows
    Who knows, which way the whirlwind blows
    Or where the trail of tomorrow goes
    For a man without a star

  2. #652
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Pooyan نمایش پست ها
    سلام

    اگر هدف عكاس در اين عكس silhouette نبوده باشد، قطعا نورسنجي خطا دارد. در عكاسي حيات وحش اولويت نورسنجي صحيح سوژه است، ولو به قيمت ايجاد يك عكس high key.
    اصلا بحث بر سر ژانر عکس نیست دوست عزیز، شما اون مرغابی را اصلا حذف کنید، فرض کنید منظره ساده غروب است!
    peacekeeper و hasibi01 تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  3. #653
    كاربر بسیار فعال Pooyan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,326
    تشکر شده
    14060
    تشکر کرده
    7620

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    اصلا بحث بر سر ژانر عکس نیست دوست عزیز، شما اون مرغابی را اصلا حذف کنید، فرض کنید منظره ساده غروب است!
    خوب با توجه به حرف شما براي ثبت يك منظره غروب اين قدر ريكاوري لازم است؟ ضمنا اگر لازم باشد، منطقي تر نيست كه دو تا نورسنجي مختلف با هم استك شوند؟
    Amin Zarif، I.Givili، Dariush Chegini و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Who knows, Who knows
    Who knows, which way the whirlwind blows
    Or where the trail of tomorrow goes
    For a man without a star

  4. #654
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    تعدادی از دوستان با انواع روش ها با این مشکل در دوربینهای کنون کنار آمده اند از جمله: dual ISO , HDR, exposure blending یا اسامی دیگر برای ترکیب چند فریم عکس با نورسنجیهای مختلف.
    حرکت این دوستان شبیه این است که در سال 2015 ماشین نویی بخریم و از همان روز اول برای اینکه ترمز خوب بگیرد باید دو بار پدال ترمز را فشار داد. چرا ماشین خودروسازان دیگر که این مشکل را ندارند نخریم؟؟!!(به همه ی دوستان جسارت نشود، قصد جمع بندی نظرات را دارم)

    تعدادی از دوستان هم که تا به حال با این معضل در عکسهایشان برخورد نداشته اند ظاهرا در ویرایش عکسهایشان سمت گزینه ی shadows نمی روند و همیشه این زبانه را روی صفر قرار می دهند! من در 90 درصد عکسهایم این زبانه را حداقل یک سوم قسمت مثبت به راست می کشم.

    یک نمونه:
    (فرض را بر این بگذارید که بر تکنیک های ترکیب exposure مسلط نیستم یا موقعیت مناسب این کار را نداشته ام)
    Untitled-ccsa2.jpg

    Untitledfweqfq-1.jpg

    نمونه ی من و همچنین نمونه های موجود در dpreview در حالت عادی و بدون شارپ سازی اضافه هستند. کافی هست شما بخواهید عکستان را کمی شارپ سازی نمایید در این مرحله هست که معضل در قسمتهایی همچون آسمان آبی(کمی تیره) هم نمایان می شود.
    ویرایش توسط Nima Sadigh : Sunday 7 June 2015 در ساعت 23:43
    vahidshah، Mehrdad-PL، davoud maani و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  5. #655
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nima13195 نمایش پست ها
    تعدادی از دوستان با انواع روش ها با این مشکل در دوربینهای کنون کنار آمده اند از جمله: dual ISO , HDR, exposure blending یا اسامی دیگر برای ترکیب چند فریم عکس با نورسنجیهای مختلف.
    حرکت این دوستان شبیه این است که در سال 2015 ماشین نویی بخریم و از همان روز اول برای اینکه ترمز خوب بگیرد باید دو بار پدال ترمز را فشار داد. چرا ماشین خودروسازان دیگر که این مشکل را ندارند نخریم؟؟!!(به همه ی دوستان جسارت نشود، قصد جمع بندی نظرات را دارم)

    تعدادی از دوستان هم که تا به حال با این معضل در عکسهایشان برخورد نداشته اند ظاهرا در ویرایش عکسهایشان سمت گزینه ی shadows نمی روند و همیشه این زبانه را روی صفر قرار می دهند! من در 90 درصد عکسهایم این زبانه را حداقل یک سوم قسمت مثبت به راست می کشم.

    ولی نیماجان من بدون تعصب برندی میگم
    من حاضرم با این مشکلات کنون کنار بیام اما بدنه ای نخرم که بعد از خریدش یه مشکل فنی بزرگ توش پیدا بشه
    و شرکت سازنده اش به شعور دارندگان اون توهین بکنه. مشکلات یافتن لنز مناسب هم بماند.
    این مشکلاتی که شما برشمردید تا حالا در دوربین کنون مشکلی برای من به وجود نیاورده اما لا اقل مطمئن هستم
    بدنه ای خریدم که مشکل فنی نداره.
    Pooyan، MohammadH، Majix و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    داود معانی

  6. #656
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nima13195 نمایش پست ها
    تعدادی از دوستان با انواع روش ها با این مشکل در دوربینهای کنون کنار آمده اند از جمله: dual ISO , HDR, exposure blending یا اسامی دیگر برای ترکیب چند فریم عکس با نورسنجیهای مختلف.
    حرکت این دوستان شبیه این است که در سال 2015 ماشین نویی بخریم و از همان روز اول برای اینکه ترمز خوب بگیرد باید دو بار پدال ترمز را فشار داد. چرا ماشین خودروسازان دیگر که این مشکل را ندارند نخریم؟؟!!(به همه ی دوستان جسارت نشود، قصد جمع بندی نظرات را دارم)

    تعدادی از دوستان هم که تا به حال با این معضل در عکسهایشان برخورد نداشته اند ظاهرا در ویرایش عکسهایشان سمت گزینه ی shadows نمی روند و همیشه این زبانه را روی صفر قرار می دهند! من در 90 درصد عکسهایم این زبانه را حداقل یک سوم قسمت مثبت به راست می کشم.
    عکاسی فقط با داینامیک رنج سنسور یک دوربین که انجام نمی شود، بدنه، میزان نویز، دقت نورسنجی و فوکوس، سلامت فنی،مجموعه لنزها و .... انتخاب را شکل می دهند و بخش اعظم عکاسان جهان انتخابشان مشخص است.
    yaghoobi، Pooyan، davoud maani و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #657
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    عکاسی فقط با داینامیک رنج سنسور یک دوربین که انجام نمی شود، بدنه، میزان نویز، دقت نورسنجی و فوکوس، سلامت فنی،مجموعه لنزها و .... انتخاب را شکل می دهند و بخش اعظم عکاسان جهان انتخابشان مشخص است.
    داریوش خان تا حدودی در تایید فرمایش شما: به طور خاص در عکاسی منظره، داشتن ترکیب یک سنسور خوب و لنز خوب حداقل ها برای داشتن خروجی خوب است.
    موارد دیگر از جمله نورسنجی، فوکوس و .... به صورت دستی و بدون بهره بردن از امکانات پیشرفته ی قرار داده شده روی دوربینها قابل انجام هست.


    نقل قول نوشته اصلی توسط davoud maani نمایش پست ها
    ولی نیماجان من بدون تعصب برندی میگم
    من حاضرم با این مشکلات کنون کنار بیام اما بدنه ای نخرم که بعد از خریدش یه مشکل فنی بزرگ توش پیدا بشه
    و شرکت سازنده اش به شعور دارندگان اون توهین بکنه. مشکلات یافتن لنز مناسب هم بماند.
    این مشکلاتی که شما برشمردید تا حالا در دوربین کنون مشکلی برای من به وجود نیاورده اما لا اقل مطمئن هستم
    بدنه ای خریدم که مشکل فنی نداره.
    نکته جالب این هست که الان صحبت فقط دز مورد کنون در مقابل نیکون نیست. هیچ کدام از برندهای دیگر این مشکل را ندارند. از سونی گرفته تا پنتکس و الیمپوس و فوجی و ....
    حالا پرتقال فروش را پیدا نمایید.
    davoud maani، a.g g.a و Dariush Chegini تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  8. #658
    كاربر فعال Mahdi.A.Tabar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2014
    محل سکونت
    Isfahan
    نوشته ها
    630
    تشکر شده
    2865
    تشکر کرده
    5057

    پیش فرض

    با سلام به اساتید

    راستش من هر وقت بحث دینامیک رنج کنون پیش میاد و ازش ایراد میگیرن برام سوال میشه که اگه واقعأ تا این حد اوضاع سنسور کنون خرابه چرا عکاسان بزرگ طبیعت همچون دیوید نوتون از کنون به نیکون کوچ نمیکنن؟! با اینکه میدونم اونقدر درآمد دارن که راحت میتونن تغییر برند بدن!

    البته انسان و مخصوصأ ما ایرانیها همیشه کمال گراییم و دوست داریم همه چیز رو در حد اعلا داشته باشیم مگر همت و تلاش!
    یقین داشته باشید که کنون تکنولوژی ساخت سنسور با دینامیک رنج بالا رو هم داره همونطور که سنسور پنجاه مگاپیکسلی رو خیلی غیر منتظره رو کرد. ولی ظاهرأ هنوز وقتش نشده که سنسور با دینامیک رنج بالا رو بده بیرون!
    چون فعلأ کیفیت بالای بدنه ها ، اتوفوکوس بالا ، عدم وجود نقص فنی، لنزهای بسیار متنوع، با کیفیت و خوش قیمت این برند اونقدر جذاب هستن که خیلی ها بخاطر همین موارد هم که شده میرن سمت کنون!

    به هر حال هر کی هر چی داره مبارکش باشه

    David Noton Photography
    mohsen.sh، MohammadH، MEHRDAD.D و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    پس از سالها عکاسی دریافتم هنرمند واقعی خداست. چرا که او خلق میکند و ما ثبت!
    آری اوج هنر ما، ثبت هنر اوست! www.tabarpix.ir

  9. #659
    كاربر همراه I.Givili آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    Karaj - Iran
    نوشته ها
    238
    تشکر شده
    1952
    تشکر کرده
    1572

    پیش فرض

    درود

    من فقط به یک نکته کوچک اشاره میکنم : تجربه شخصی من اینه به قدری در این سال ها کانن لنزهای ارزشمندی (مخصوصا در تله و لنزهای فیکس با رنج های متنوع) ارایه داده که واقعا دل کندن از این برند مشکل است .
    دوستان اکثریت موافق هستن که در داینامیک رنج برتری به صورت محسوسی با نیکون هست ، جدیدا هم که فول فریم با رنج قیمت های متنوعی به بازاز عرضه کرده وده ها نکته برتری دیگر
    اما نباید از کانن غافل شد ، سیستم جدید dual pixel(آقای چگینی شاید بشتر از دوستان نیکونی حرف بنده را درک بکنند که این سیستم فوکوس جدید ، یک قدم محکم در حیطه فوکوس خود کار در DSLR ها هستش) ، نویز های نرم تر ، عکاسی پیا پی سریعتر(که اوجش رو در Canon 7D مشاهده کردیم ، نیکون حتی رقیبی نزدیک به 7D هم نداشت) ، لنز های STM و ده ها نکته دیگر که دوستان هم به آن واقف هستند .(جدیدا هم حس میکنم هندلینگ و ارگونومی کانن پیشرفت قابل توجهی داشته)

    اما واقعیتی که بدون تعصب باید قبول کرد این است که در 1-2 سال اخیر نیکون در حوزه دروبین های فول فریم قویتر از کانن ظا هر شده (البته منظورم بیشتر در مبحث سنسور های فول فریم هست)

    نکته آخر این که این فراز و نشیب ها برای این دو برند وجود داشته و خواهد داشت که مطمنا در آخر به سود مشتری خواهد بود ، با هر برندی کار میکنیم جدا از نقاط ضعف و قوتش ، باید از هنر عکاسی لذت ببریم ، دوربین و لنز هستن که در اختیار عکاس هسنتد ، نه عکاس در اختیار آن ها
    Niaz، yaghoobi، Dariush Chegini و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    "آیدین گیویلی"
    www.idingivili.ir
    Canon 70D + 100mm macro L , 50mm F1.4 , 10-18mm , Speedlite 600ex-rt

  10. #660
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nima13195 نمایش پست ها
    تعدادی از دوستان با انواع روش ها با این مشکل در دوربینهای کنون کنار آمده اند از جمله: dual ISO , HDR, exposure blending یا اسامی دیگر برای ترکیب چند فریم عکس با نورسنجیهای مختلف.
    حرکت این دوستان شبیه این است که در سال 2015 ماشین نویی بخریم و از همان روز اول برای اینکه ترمز خوب بگیرد باید دو بار پدال ترمز را فشار داد. چرا ماشین خودروسازان دیگر که این مشکل را ندارند نخریم؟؟!!(به همه ی دوستان جسارت نشود، قصد جمع بندی نظرات را دارم)

    تعدادی از دوستان هم که تا به حال با این معضل در عکسهایشان برخورد نداشته اند ظاهرا در ویرایش عکسهایشان سمت گزینه ی shadows نمی روند و همیشه این زبانه را روی صفر قرار می دهند! من در 90 درصد عکسهایم این زبانه را حداقل یک سوم قسمت مثبت به راست می کشم.

    یک نمونه:
    (فرض را بر این بگذارید که بر تکنیک های ترکیب exposure مسلط نیستم یا موقعیت مناسب این کار را نداشته ام)
    Untitled-ccsa2.jpg

    Untitledfweqfq-1.jpg

    نمونه ی من و همچنین نمونه های موجود در dpreview در حالت عادی و بدون شارپ سازی اضافه هستند. کافی هست شما بخواهید عکستان را کمی شارپ سازی نمایید در این مرحله هست که معضل در قسمتهایی همچون آسمان آبی(کمی تیره) هم نمایان می شود.

    شما فرمودین که در 90 درصد عکس هاتون shadow را یک سوم به راست میارید ولی اینکار اشتباه است به ویژه در عکس های منظره زیرا ماهیت توزیع یکنواخنی فضای نوری را در عکس به هم میزندو اصطلاحا فضای نوری ، مجازی می شود. عکس های منظره را باید به شیوه ای پروسس کرد که مرزهای نوری دست نخورد یا اگر قرار است این مرزها ادیت شوند باید به شیوه گرادیانی آن هم در فواصل اپسیلونی انجام داد. در روش حرفه ای تر به کانال های رنگی رجوع کرده و بعد از آسیب شناسی عکس از گزینه aplly image و انتقال این کانال های در مدهای آمیختگی بر روی کانال دیگر عمل می شود. کلا استفاده از گزینه shadow یک راه سهل الوصول برای فرار از ادیت تخصصی تر است که به عکس شما آسیب میزند. البته این تایپیک مجال این بررسی را نمی دهد و اگر مایل باشید در تایپیک مربوطه می توانیم بحث بیشتری داشته باشیم.
    Niaz، Nima Sadigh، a.g g.a و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    داود معانی

صفحه 66 از 80 نخستنخست ... 16 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •