صفحه 65 از 80 نخستنخست ... 15 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 641 تا 650 , از مجموع 799
Like Tree4527تشکر

موضوع: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت

  1. #641
    كاربر فعال Jalal Parsa آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2014
    محل سکونت
    Gilan,Lisar
    نوشته ها
    699
    تشکر شده
    7353
    تشکر کرده
    3214

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط rasoul2014 نمایش پست ها
    مقایسه دیگری در اینجا به وضوح نشان دهنده برتری سنسور 5D mark III نسبت به D800 در زمینه نویز کم در آیزوی بالا است.
    کلا همانطور که دوستان گفتند نباید خیلی به این مقیسه ها اهمیت داد. در انتخاب یک برند مسائل بسیار زیادی دخیل هستند...

    Canon 5D Mark III vs Nikon D800 noise | Cameralabs
    دوست عزیز بحث سر موضوعه ریکاوری مناطق تاریک و داینامیک رنج بوده و صد البته هر دوربینی رو برای هدف خاصی ارایه کرده اند و هر کدام مزایا و معایبی دارن.
    davoud maani، I.Givili، ata_m3 و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    جلال پارسا
    instagram

  2. #642
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    نمي توان منكر دايناميك رنج بهتر سنسورهاي سوني مورد استفاده در دوربين‌هاي سوني، پنتاكس و نيكون بود ولي اين مورد بخصوص (5 استاپ پوش كردن) به نظرم فقط در زماني به كار مي آيد كه اشتباه بسيار فاحش در نورسنجي پيش آمده باشد و به نظرم چندان به تعريف و كاربرد معمول و متعارف دايناميك رنج ارتباطي ندارد.
    با نظر شما خیلی موافق نیستم. عکس خام زیر را ببینید.
    1.jpg
    از من که اینجا هیستوگرام را میبینم قبول کنید اشتباه فاحشی در نورسنجی در کار نبوده است. اگر 1/3 استاپ روشنتر میگرفت اسمان اور میشد و جزءیات اسمان از دست میرفت (بماند که اسمان صاف بوده. و ...) این عکس کنتراست بالایی دارد اما قطعا حالت اکستریمی که اتفاقا زیاد هم اتفاق میافتد نیست. هنوز سایه ها خیلی تیره نیستند. معمولا در عکاسی منظره کنتراست بالاتر است. حالا اگر بخواهیم این عکس را ادیت کنیم چیزی شبیه به این خواهد بود.

    2.jpg

    قسمت سایه ها حدود +4 استاپ روشنتر شده است.
    عکس خام فقط با +4 استاپ:
    3.jpg

    پس این حدود ریکاوری خیلی چیز عجیبی نیست. کیفیت پیکسلی هم بصورت زیر است. بدون نویز ریداکشن. البته اگر این عکس بجای ایزوی 320 مثلا با ایزوی 66؟! گرفته میشد نویز دو استاپ بهتر هم بود. گرچه همین هم با نویز رداکشن اصولی برای سنسور 36 مگاپیکسلی هنوز خوب است. حالا فرض کنید از دی5 استفاده کرده بودیم...

    5.jpg
    ashkan 78، Mehrdad-PL، Nima Sadigh و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  3. #643
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    با نظر شما خیلی موافق نیستم. عکس خام زیر را ببینید.
    1.jpg
    از من که اینجا هیستوگرام را میبینم قبول کنید اشتباه فاحشی در نورسنجی در کار نبوده است. اگر 1/3 استاپ روشنتر میگرفت اسمان اور میشد و جزءیات اسمان از دست میرفت (بماند که اسمان صاف بوده. و ...) این عکس کنتراست بالایی دارد اما قطعا حالت اکستریمی که اتفاقا زیاد هم اتفاق میافتد نیست. هنوز سایه ها خیلی تیره نیستند. معمولا در عکاسی منظره کنتراست بالاتر است. حالا اگر بخواهیم این عکس را ادیت کنیم چیزی شبیه به این خواهد بود.

    2.jpg

    قسمت سایه ها حدود +4 استاپ روشنتر شده است.
    عکس خام فقط با +4 استاپ:
    3.jpg

    پس این حدود ریکاوری خیلی چیز عجیبی نیست. کیفیت پیکسلی هم بصورت زیر است. بدون نویز ریداکشن. البته اگر این عکس بجای ایزوی 320 مثلا با ایزوی 66؟! گرفته میشد نویز دو استاپ بهتر هم بود. گرچه همین هم با نویز رداکشن اصولی برای سنسور 36 مگاپیکسلی هنوز خوب است. حالا فرض کنید از دی5 استفاده کرده بودیم...

    5.jpg
    آيا اين نكته را در نظر گرفته ايد كه دايناميك رنج سنسورهاي كانن در قسمت Highlight بهتر از سنسورهاي سوني (نيكون) عمل مي كنند و براي همين هم همواره در چنين مواردي در هنگام نورسنجي Push to Right در هيستوگرام براي دوربين هاي كانن توصيه مي شود؟ من اگر با دوربين خودم مي خواستم اين عكس را ثبت كنم، نورسنجي را براي پرنده انجام مي دادم و بعد با High Light Recovery، بخش هاي Highlight را بر مي گرداندم.

  4. #644
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    در ادامه پست قبل اضافه کنم که این حالت (حداقل برای من و نحوه عکاسی کردن من) زیاد اتفاق میافتد که به این حد از ریکاوری نیاز پیدا کنیم. عکاسی منظره و غروب بکنار، معمولا در عکاسی از نمای شهری، حیات وحش و عکاسی خبری هم این مقدار ریکاوری دور از ذهن نیست.
    گاهی امکان عکاسی اچ دی آر وجود دارد، که انتخاب عکس اندراکسپوز گرفتن و ریکاور کردن یا عکاسی اچ دی آر بر مبنای اندازه و اهمیت قسمتهای تیره و سطح توقع عکاس است. گاهی هم مثل همین مورد این امکان نیست که...
    Nima Sadigh، Dariush Chegini، S_Mahdi و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  5. #645
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    آيا اين نكته را در نظر گرفته ايد كه دايناميك رنج سنسورهاي كانن در قسمت Highlight بهتر از سنسورهاي سوني (نيكون) عمل مي كنند و براي همين هم همواره در چنين مواردي در هنگام نورسنجي Push to Right در هيستوگرام براي دوربين هاي كانن توصيه مي شود؟ من اگر با دوربين خودم مي خواستم اين عكس را ثبت كنم، نورسنجي را براي پرنده انجام مي دادم و بعد با High Light Recovery، بخش هاي Highlight را بر مي گرداندم.
    نمیدونم بدنه شما چی مدلی است. ولی متاسفانه بدنه من (دی6) که این قدر رنج بالایی در قسمت هایلاتها ها ندارد در واقع تمام مدلهایی که تابحال با آنها کار کرده ام ندارند. Push to right هم بنظر من برای گرفتن بیشترین سطح سیگنال است. اتفاقا در همین عکس هم push to right شده و هیستوگرام به انتهای سمت راست چسبیده. منتها همیشه برای اینکار در قسمت مثبت جبران نوردهی نیستیم!!!
    ashkan 78، Dariush Chegini، Mahdi.A.Tabar و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  6. #646
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    نمیدونم بدنه شما چی مدلی است. ولی متاسفانه بدنه من (دی6) که این قدر رنج بالایی در قسمت هایلاتها ها ندارد در واقع تمام مدلهایی که تابحال با آنها کار کرده ام ندارند. Push to right هم بنظر من برای گرفتن بیشترین سطح سیگنال است. اتفاقا در همین عکس هم push to right شده و هیستوگرام به انتهای سمت راست چسبیده. منتها همیشه برای اینکار در قسمت مثبت جبران نوردهی نیستیم!!!
    دوربين بنده 70D است. اگر به نمودارهاي دايناميك رنج در سايت DPreview مراجعه كنيد مشخص است كه محدوده دايناميك رنج دوربين هاي كانن نسبت به نيكون، در سمت هايلايت دامنه وسيعتري دارد پس Push to Right كه در دوربين هاي كانن توصيه مي شود به نظرم براي دريافت سيگنال بيشتر و نسبت سيگنال به نويز بهتر نيست بلكه به دليل ثبت جزئيات بيشتر در نواحي روشن (نسبت به نواحي تاريك) است. ضمن اينكه همانطور كه جناب معاني فرمودند با نصب magic Lantern و استفاده از دوال ايزو مي توان به نتيجه مشابهي رسيد بدون اينكه نياز به پوش كردن بسيار زياد باشد.

  7. #647
    كاربر فعال S_Mahdi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    562
    تشکر شده
    1906
    تشکر کرده
    3466

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    در ادامه پست قبل اضافه کنم که این حالت (حداقل برای من و نحوه عکاسی کردن من) زیاد اتفاق میافتد که به این حد از ریکاوری نیاز پیدا کنیم. عکاسی منظره و غروب بکنار، معمولا در عکاسی از نمای شهری، حیات وحش و عکاسی خبری هم این مقدار ریکاوری دور از ذهن نیست.
    گاهی امکان عکاسی اچ دی آر وجود دارد، که انتخاب عکس اندراکسپوز گرفتن و ریکاور کردن یا عکاسی اچ دی آر بر مبنای اندازه و اهمیت قسمتهای تیره و سطح توقع عکاس است. گاهی هم مثل همین مورد این امکان نیست که...
    درود
    با کسب اجازه از محضر اساتید، خوب همانطور که دوستان هم فرمودن هیچ کس منکر DR بیشتر در سنسورهای جدید سونی نیست و ایکاش کانن هم در این زمینه..
    ولی سوالی که بنظرم قابل طرح هست اینکه: آیا مقدار دینامیک رنج در بدنه های کانن مشکل ساز هست؟
    که خوب جناب دانش پایه معتقدند بله.
    حالا سوال بعدی من این هست که آیا در کارهای حرفه ای منظره (طبیعتا واژه DR در ذهن من در کنار این ژانر قرار میگیرد)، عکاسی را سراغ دارید که بر پاش یا پول کردن 4-5 استاپی نوردهی حساب کند؟
    بحث بودش بهتر از نبودش، صحیح؛ ولی آیا واقعا شما در کارهای جدی روی آن حساب میکنید؟ با فرض اینکه شما از سنسورهای نیکون هم استفاده کنید یعنی کانن اصلا ندارید.
    چون در مثالی که قرار دادین با احترام فراوان به عکاس، بنظرم یک اسنپ شات است که - یا + 4 استاپی آسیب به جائی نخواهد زد.

    حالا توجه شما را به این پست آقای سعادت جلب میکنم؛ مطلع هستید که ایشان از بهترین سیستم های کانن و نیکون بصورت همزمان استفاده میکنند.(میکردند) و کسی هم منکر تخصص ایشان در زمینه منظره(DR) نیست.

    ثبت یک کادر(منظره) با دو یا حتی چند اسپوز متفاوت به مفهوم آن نیست که آن ثبت حتما باید به اصطلاح hdr شود و یا مرحله تون مپینگ را.....
    برداشت من از نقل قول فوق اینکه در بعضی شاتها حتی HDR هم کاربرد ندارد.
    پیشاپیش ممنونم از نظرات ارزشمند شما.
    ارادتمند
    Mehrdad-PL، m.daneshpayeh، Nima Sadigh و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #648
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    ایشون احتمالا قصد داشتند بگویند که تکنیک اچ دی ار علاوه بر افزایش محدوده رنج دینامیکی فواید دیگری هم دارد که حتی در مناظری که دینامیک رنج بالایی ندارند هم میتوان از آنها استفاده کرد.

    در مورد عکاس حرفه ای منظره واقعا نظری ندارم. باید از یک عکاس حرفه ای منظره پرسید. ولی من هم اگر باشم ترجیح میدهم از اچ دی ار استفاده کنم. چون اچ دی ار به هر حال کیفیت بالاتری میدهد و ارزش وقتی که برایش گذاشته شود را هم دارد. منتها اگر امکانش باشد! خیلی وقتها بوده به دلیل وجود حرکت در اشیا مثل موج، شاخ و برگ درختان بوسیله باد یا حرکت افراد مجبور شدم عطای کیفیت پیکسلی بالاتر در سایه ها را به لقایش ببخشم بعضی وقتها کمی نویز بیشتر در سایه ها برآیم قابل قبولتر از این مشکلات بوده است.. این در مورد عکاسی اچ دی ار است و در مورد ژانرهای دیگر که عملا امکان استفاده از براکتینگ وجود ندارد که دیگر بحثی باقی نیست. مگر فقط عکسهای منظره دینامیک رنج بالایی دارند.

    اما چرا فقط یک عکاسی حرفه ای که توانایی زیادی دارد باید از این امکان استفاده کند؟ یا اچ دی ار را به آن ترجیح دهد. به عنوان یک آماتور خیلی از عکسهای من کنتراست بالایی دارد و بدنه های نیکون، سونی و سامسونگ این امکان را به من میدهد که عکسهای کاملا مورد قبولی داشته باشم بدونه اینکه درگیر ماجرای عکاسی اچ دی ار شوم که نه توانایشش را دارم و نه حوصله اش را! درضمن خیلی از عکسهای اسنپ شات ما عکسهای با ارزشی هستند، مثل عکسهایی که در جمع خانواده و سفر میگیریم. حتی شاید با ارزشتر از عکسهایی که برایش برنامه ریزی میکنیم و...

    با این حال بنظر من این دینامیک رنج بالاتر بدنه های دیگر چه برای کاربر آماتور چه حرفه ای مورد بسیار کاربردیی و مهم است.
    Niaz، ashkan 78، Mehrdad-PL و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  9. #649
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    با سلام و احترام به نظر دوستان

    آن چه برای من در 6 دی آزاردهنده بوده نویزهای خطی در ایزوهای پایین است نه داینامیک رنج.
    چون بر اساس مسیری که در عکاسی در حال طی کردن هستم کیفیت پیکسل را فدای بازیابی مناطق سایه نمی کنم.
    نویزهای خطی نیز به راحتی با سیستم دوال ایزوی مجیک لانترن قابل رفع شدن می باشد.
    تا حالا برحسب اتفاقی چندین بار شده که اقدام به ادیت فایل خام دوربین های نیکون شدم.
    آخریش هم چند هفته پیش مربوط به فایل خام نیکون 750 بود. در آن شرایط هم نیازی به بازیابی مناطق سایه پیدا نکردم.
    به هر حال نیازها متفاوت است. در ژانرهای غیر از منظره و طبیعت به شدت درگیر حس عکس هستم تا جاییکه اصلا به این چیزها فکر هم نمی کنم
    در عکاسی منظره نیز از ترکیب دوشات به جای سه شات استفاده می کنم.

    یک توصیه دوستانه :
    دوستان به سمت اشتراک تجربیات خود در زمینه ویرایش عکس ها حرکت کنند. البته اگر میلی به اینکار در برخی وجود داشته باشد.
    ما که از دریچه هنر نگاه می کنیم و از این راه منتفع نیستیم اما به هرحال این بحث ها بارها اتفاق افتاده و تاثیری در خروجی ها نداشته اند.
    آن چه دنیای دیجیتال را منحصر میکند دنیای شگفت انگیز پروسس فایل خام است.
    روش هایی که در آن باید یادگرفت آسمان را تاریک تر کرد بدون اینکه آن را از قسمت پایین جداسازی نمود یا ایجاد بیشترین کنتراست در عکسها بدون تیره تر شدن مناطق سایه و هزاران سوال حرفه ای که ذهن مارا مشغول کرده
    اگر یک بررسی اجمالی بر هیستوگرام عکس های عکاسان مشهور بیاندازید متوجه می شوید که این عکاسان در پروسس به دنبال بیشترین کنتراست در کمترین اکسپوژ بوده اند.

    اصولا سایه جزو زیبایی عکس است و چه لزومی دارد به بازیابی آن ها معتاد شویم تا جایی که الویت های اصلی گم شوند.
    برای مثال در عکس های زیر اگر عکاس مناطق سایه را بازیابی میکرد چه بلایی سر زیبایی بصریش می آمد. خودتان امتحان کنید تا ببینید

    Mehrdad-PL، m.daneshpayeh، Nima Sadigh و 15 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    داود معانی

  10. #650
    كاربر فعال peacekeeper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    محل سکونت
    كرمان
    نوشته ها
    674
    تشکر شده
    2307
    تشکر کرده
    1716

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    دوربين بنده 70D است. اگر به نمودارهاي دايناميك رنج در سايت DPreview مراجعه كنيد مشخص است كه محدوده دايناميك رنج دوربين هاي كانن نسبت به نيكون، در سمت هايلايت دامنه وسيعتري دارد پس Push to Right كه در دوربين هاي كانن توصيه مي شود به نظرم براي دريافت سيگنال بيشتر و نسبت سيگنال به نويز بهتر نيست بلكه به دليل ثبت جزئيات بيشتر در نواحي روشن (نسبت به نواحي تاريك) است. ضمن اينكه همانطور كه جناب معاني فرمودند با نصب magic Lantern و استفاده از دوال ايزو مي توان به نتيجه مشابهي رسيد بدون اينكه نياز به پوش كردن بسيار زياد باشد.
    با سلام خدمت شما

    تفاوت در محدوده highlight میتواند ناشی از تفاوت نورسنجی بدنه های مختلف باشد. در مورد مناطق روشن در واقع چنانچه سطح سیگنال از حدی بالاتر باشد به اصطلاح سیگنال clip می شود و امکان ریکاوری به هیچ وجه وجود نخواهد داشت. در مقابل در مناطق سایه می توان با تقویت سیگنال که البته منجر به افزایش نویز و خطا خواهد شده اقدام به بازیابی سیگنال نمود.

    نمونه مقایسه توسط منصوروف روی بدنه های 6d , D800 موجود است که نشان از برتری D800 حتی در مناطق highlight دارد.
    https://photographylife.com/nikon-vs...-dynamic-range

    dual iso مشکل banding را کاهش می دهد ولی با این وجود هم به هر حال سنسورهای EXMOR و BSI برتری خواهند داشت. فراموش نکنید در dual iso 50% رزولوشن خطی به طور مثال با iso100 و 50% با iso800 ثبت می شود که برای افرادی که به دنبال حداکثر کیفیت خروجی هستند راضی کننده نخواهد بود.
    ashkan 78، m.daneshpayeh و MohammadRanjbar تشکر می‌کنند.
    "If Your pictures aren't good enough, you're not close enough"
    ROBERT CAPA
    محمدعلی جعفرزاده

صفحه 65 از 80 نخستنخست ... 15 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •