صفحه 10 از 17 نخستنخست ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 91 تا 100 , از مجموع 167
Like Tree642تشکر

موضوع: باید‌ها و شایدها و نبایدها در انتخاب لنز

  1. #91
    كاربر فعال M.Nouri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    مازندران
    نوشته ها
    705
    تشکر شده
    2026
    تشکر کرده
    6030

    پیش فرض

    1- سنسور با رزولوشین بالاتر نقاط ضعف و قوت یک لنز را دقیقتر نشان می دهد؟
    2- برای سنسوری با رزولوشین بالاتر، می بایست لنز شارپتری به کار گرفت؟
    3- لنز 105-18 بر روی D90 خروجی بهتری خواهد داشت یا D7000 ؟
    منظورم از این سوال تفاوت این دو بدنه نیست بلکه می خواهم بدانم برای سنسور 16 مگاپیکسلی D7000 لنز بهتری (از هر لحاظ) مورد نیاز است؟ (آقای منصوراف تو رویو دی7000 اینو گفته!) وگرنه با توجه به رزولوشین بالاتر این بدنه نسبت به D90 استفاده از 105-18 نتیجه ضعیفتری می دهد؟
    M. Beyrami و NetNegar تشکر می‌کنند.
    Fujifilm X-E3, 18-55mm F2.8-4

  2. #92
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    October 2009
    نوشته ها
    308
    تشکر شده
    1182
    تشکر کرده
    2901

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kissx3 نمایش پست ها
    1- سنسور با رزولوشین بالاتر نقاط ضعف و قوت یک لنز را دقیقتر نشان می دهد؟
    2- برای سنسوری با رزولوشین بالاتر، می بایست لنز شارپتری به کار گرفت؟
    3- لنز 105-18 بر روی D90 خروجی بهتری خواهد داشت یا D7000 ؟
    منظورم از این سوال تفاوت این دو بدنه نیست بلکه می خواهم بدانم برای سنسور 16 مگاپیکسلی D7000 لنز بهتری (از هر لحاظ) مورد نیاز است؟ (آقای منصوراف تو رویو دی7000 اینو گفته!) وگرنه با توجه به رزولوشین بالاتر این بدنه نسبت به D90 استفاده از 105-18 نتیجه ضعیفتری می دهد؟
    درود

    1.نه لنز و نه سنسوري بدون نقاط ضعف ناشي از كنترل و هدايت نور وجود خارجي نداره

    حالا منظورتون از نقاط ضعف و قوت لنز چيه؟ اگر منظورتون خطاهاي اپتيكيه كه فرقي نميكنه، شما لنزي رو كه CA بالا داره رو با هر سنسوري به كار بگيري به چشم مياد. اما وقتي سنسور بزرگتر يا پر پيكسل تر باشه بيشتر به چشم مياد

    2.هرچه سنسور رزولوشن بالاتري داشته باشه تعداد ميكرو لنز هاي سطح سنسورش هم بيشتره

    و براي دو سنسور هم سايز رزولوشن بيشتر يعني تراكم بيشتر ميكرو لنزها، حالا شما واسه اينكه بتونيد از حداكثر توانايي سنسور در ثبت تصوير بهره بگيريد لازمه تا نور رو به بهترين نحو ممكن به سطح سنسور برسونيد

    و اين يعني لنز باكيفيت تر

    3.مسلما با D7000 به علت سنسور و پردازش تصوير پيشرفته تر.(105-18 لنز بدي نيست و اختلاف رزولوشن D7000 با D90 هم اونقدرا زياد نيست كه بخواد ايراداي لنزو نسبت به D90 خيلي با تفاوت زياد نشون بده) اما مسلما براي استفاده از حداكثر توانايي سنسور D7000 لنز با كيفيت تري نسبت به D90 مورد نيازه

    فقط اينو هميشه در نظر داشته باشيد كه پردازش خروجي سنسور مهم تر از خود سنسوره.
    ویرایش توسط M.R.Mir : Tuesday 15 March 2011 در ساعت 09:50
    Kaveh Ghobadi، yaghoobi، M. Beyrami و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #93
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    ببینید یک زمانی ( تقریبا با عرضه ی 5D MKII ) این بحث رزلوشن لنز lens resolution و حداکثر کارایی داشتن لنز در فروم بسیار داغ بود( احتمالا در اوایل تاپیک 5دی آن بحث ها هنوز وجود دارد ) اینکه سنسور های جدید با رزلوشن بالا نیازمند لنز های با کیفیت تر و با افت نوری کمتر هستند و اینکه خطاهای اپتیکی لنز ها ( بخصوص لنز های قدیمی ) در سنسورهایی با رزلوشن بالا تشدید می شود و بیشتر به چشم می اید.لنز های جدید با ساختار های بهتر و کیفیت بالاتر باعث کاهش این عوامل می شوند.

    یک بحثی هم بود و هست و بسیار هم مهم است اما زیاد به آن توجه نمی شود ( یک زمانی بنده آن را زیاد مطرح می کردم و دوستان مقداری با تعصب برخورد می کردند ) و آن موضوع پراش نور Diffraction است.این خطا در سنسور هایی با سایز یکسان اما رزلوشن متفاوت در سنسوری که رزلوشن بیشتری دارد بیشتر دیده می شود .شاید بهتر است بگوییم زود تر ! دیده می شود.مثلا در یک سنسور 10 مگاپیکسل Diffraction ممکن است این خطا در اف 16 دیده شود ولی در یک سنسور 20 مگاپیکسل در اف 11 دیده شود ( شروع شود ) همین موضوع باعث کاهش محسوس شارپنس تصویر خواهد شد.خوب برای برطرف کردن ( یا کم کردن آن نیاز به لنز هایی با کیفیت و افت نوری بسیار کم ( مثلا لنز های سری نانو نیکون ) و یا پره های دیافراگم زیاد ( بیشتر از 7 تا پره رایج و لنز هایی با 11 پره و یا بیشتر ) و المان های اپتیکی مرغوب تر است که در لنز های ارزان قیمت کمتر وجود دارد.

    خواندن این مقاله توصیه می شود...

    http://www.akkasee.com/articles/8748/

    و همچنین این مقالات در صورتی که تسلط نسبی به زبان دارید.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Optical_resolution
    http://www.luminous-landscape.com/tu...solution.shtml
    http://www.normankoren.com/Tutorials/MTF1A.html
    http://www.modernimaging.com/lens_resolution_test.htm

    در مورد دیفرکشن...

    http://www.kenrockwell.com/tech/diffraction.htm
    http://en.wikipedia.org/wiki/Diffraction
    http://www.cambridgeincolour.com/tut...hotography.htm
    http://www.luminous-landscape.com/tu...fraction.shtml
    Persian، yaghoobi، farhad44 و 13 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  4. #94
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    17
    تشکر شده
    11
    تشکر کرده
    66

    پیش فرض

    با سلام خدمت همه ی دوستان
    راستش من Canon 50D با کیت 200-18 دارم
    و بعد از گذشت زمانی، برای عکاسی از طبیعت و بناهای تاریخی میخواهم لنز جدید تهیه کنم
    دوستان چه لنزی یا لنزهایی را پیشنهاد میکنند که در کنار این لنز داشته باشم؟
    و با توجه به اینکه دوربین من فول فریم نیست بیشتر چه رنج لنزی را مورد توجه قرار دهم؟
    حداکثر مبلغی هم که میتونم بپردازم 2 میلیون تومان می باشد
    هميشه نيمه پر ليوان را ببينيم

  5. #95
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    June 2006
    نوشته ها
    2,244
    تشکر شده
    8869
    تشکر کرده
    5959

    پیش فرض

    عکاسی از طبیعت و بناهای تاریخی
    در درجۀ اول به 10-22 فکر کنید.
    سر فرصت نیازهای دیگرتان را بررسی کنید.

    فکر کنم سؤال را جای مناسبی مطرح نکردید، این تاپیک برای بررسی یک سری کلیات است نه مشاوره خرید لنز!

    پایدار باشید
    .

  6. #96
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    17
    تشکر شده
    11
    تشکر کرده
    66

    پیش فرض

    ممنون دوست عزیز از راهنماییتون
    بله متوجه اشتباه شدم که در جای مناسب پست نکردم شرمنده
    هميشه نيمه پر ليوان را ببينيم

  7. #97
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    38
    تشکر شده
    11
    تشکر کرده
    85

    پیش فرض

    سلام
    دوستان چرا در یک رنج برابر از لنزهای دو شرکت NIKON و CANON ومشخصات تقریبا یکسان (از نظر لرزشگیر، L یا N ، موتور فکوس) در بیشتر موارد لنزهای NIKON گرانتر است؟

    مثالا

    AF-S 24-70mm‎ F2.8 G ED N 2,300,000
    EF 24-70mm f/2.8L USM‎ 1,900,000


    AF-S 16-85mm F/3.5-5.6 DX VR‎ 900,000
    EF-S 15-85 mm F3.5-5.6 IS USM‎ 850,000


    AF-S 24-120mm f/4G ED VR‎ N 1,580,000
    EF 24-105mm F/4L IS USM‎ 1,350,000


    AF-S 50mm f/1.8G‎ 320,000
    EF 50mm f/1.8 II‎ 130,000

    AF-S 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II‎ 1,110,000
    EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS‎ 750,000

    AF-S DX 17-55mm f/2.8G IF-ED 1,250,000
    EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM 1,170,000
    و...

  8. #98
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    AF-S 24-70mm‎ F2.8 G ED N 2,300,000
    EF 24-70mm f/2.8L USM‎ 1,900,000

    نسخه‌ی نیکونی جدیدتر است و بهتر. زمان زیادی‌ست که کانن سواران منتظر آپدیت نسخه‌ی کاننی هستند.

    AF-S 16-85mm F/3.5-5.6 DX VR‎ 900,000
    EF-S 15-85 mm F3.5-5.6 IS USM‎ 850,000

    نمیدانم. شاید لنز نیکون رو بشه ارزونتر هم گرفت.

    AF-S 24-120mm f/4G ED VR‎ N 1,580,000
    EF 24-105mm F/4L IS USM‎ 1,350,000

    لنز نیکون جدیدتر است. رنج بهتری هم دارد.

    AF-S 50mm f/1.8G‎ 320,000
    EF 50mm f/1.8 II‎ 130,000

    باز هم لنز نیکون جدید تر است. نسخه‌ی قبلی نیکون 1.8 را اگر پیدا کنید به همان قیمت باید باشد.



    AF-S DX 17-55mm f/2.8G IF-ED 1,250,000
    EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM 1,170,000

    نسخه‌ی نیکونی قدیمی‌تر است. لرزه‌گیر هم ندارد. اما کیفیت ساخت بهتری دارد.

    این تفاوتها بود. قیمت در بازار ما ربط خاصی به کیفیت جریان ندارد و از استانداردهای! دیگر پیروی می‌کند.
    کمپانی‌ها هم همگی نسخه‌های جدید لنزهایشان را گران کرده‌اند.(در این دو سه ساله.)
    ویرایش توسط Arash : Sunday 13 November 2011 در ساعت 11:49
    yaghoobi، KHAKSAR، Mehdi Rojaie و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  9. #99
    كاربر همراه Arash Sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    451
    تشکر شده
    3544
    تشکر کرده
    1953

    پیش فرض

    چون کیفیت اپتیکی بهتری دارد!

    (در مقایسه 24-70 ها که خودم خیلی دنبالش بودم در فتوزون شارپنس مرکز و اطراف در اف 2.8 به ترتیب 3720 و 2524 عنوان شده که این مقادیر برای همتای کنونی اش 2873 و 2167 است!!!)

    24-70 کنون
    24-70 نیکون




    *عذر خواهی از جناب عاشوری نیا خط رو خط شد!!!
    ویرایش توسط Arash Sh : Sunday 13 November 2011 در ساعت 11:43 دلیل: *

  10. #100
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    38
    تشکر شده
    11
    تشکر کرده
    85

    پیش فرض

    سلام
    شاید سوال پیش پا افتاده ای برای اساتید باشه ولی می خوام بدونم که:
    فرق لنزهای DX یا EF-S که برای دوربینهای با سنسور کوچکتر تولید شده با FX یا EF که برای فول فریم تولید شده چیه،وقتی از FX یا EF میشه بجای آن یکی هم استفاده کرد با اینکه هر دو شون رو در استفاده از کراپ دار در ضریبش(1.5 یا1.6) ضرب میکنند.
    پس هدف از تولید سری DX و EF-S چیه؟ در بدنه های غیر فول فریم( کراپ دار) وقتی از لنزهای خودش استفاده کنیم تفاوتی در استفاده از لنزهای فول فریم(البته با همون مشخصات فاصله کانونی و...)داریم؟
    سپاس

صفحه 10 از 17 نخستنخست ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •