حمید رضا مرادی
G12
سلام
بابت متالب جالبتون تشكر ميكنم كه در اينجا قرار داديد يه سوال از خدمدتون داشتم و اين بود كه بقيه لنزها هم موتور فوكوس داره
درود
مطلب جالبی در مورد روش انتخاب لنز دیدم (how-to-choose-a-lens-thats-right-for-you) که فکر کردم بد نیست بقیه هم ببینن
Part of what you need to do to select the lenses that are right for you is rent several zooms over 5 or 6 weeks (or weekends), and see which lens you use to get the majority of your pictures. You’ll find that a certain zoom provides you with the majority of images that you want to show off (maybe it’s that 10 – 20mm or maybe its a 80 – 200mm or maybe a 18 – 55mm).
توصیه اش اینه که قبل از خرید لنز ابتدا چند تا واسه چند هفته لنز کرایه کنیم و باهاشون کار کنیم تا بتونیم چیزی رو که نیاز داریم انتخاب کنیم!
ازون جایی که در بلاد ما خیلی چیزا در دسترس نیست (این هم روش) ما باید برعکس عمل کنیم
یعنی اول پول بدیم بخریم بعد کشف کنیم چی باید میخریدیم
حتی فکر قرض گرفتن از دوستامون هم کمی دور از ذهنه
چون کمتر کسی پیدا میشه که لنز عزیز تر از جانشو واسه مدتی از خودش دور کنه اونم دست یه تازه کار با ریسک بالا!
لینک نوشته:
http://www.thephotoargus.com/gear/ho...right-for-you/
ویرایش توسط M.R.Mir : Thursday 6 May 2010 در ساعت 13:08
[QUOTE=dojo arman;163830]سلام
بابت متالب جالبتون تشكر ميكنم كه در اينجا قرار داديد يه سوال از خدمدتون داشتم و اين بود كه بقيه لنزها هم موتور
فوكوس[/COLOR]
سلام كسي از دوستان نميخواد جواب ما رو بده
[QUOTE=dojo arman;164517] تمام لنزهاي EF و EFS كنن موتور فوكوس دارند چون اصولا كنن پس از اختراع تكنولوژي اتوفوكوس ماونت لنز هايش را از FD به EF تغيير داد و بنابر اين چون از ابتدا طراحي كنن بر مبناي تعبيه ي موتور فوكوس بر روي لنزها بوده است؛ هيچ يك از بدنه هاي كنن موتور فوكوس ندارند.
بر عكس شركت نيكن چون ماونت لنزهايش را از زمان دوربين هاي فيلمي تا به حال تغيير نداده است براي امكان استفاده از لنز هاي قديمي تر؛ در بدنه هايش موتور فوكوس قرار داد ولي پس از چندي براي اينكه بتواند از لحاظ قيمتي با برند هاي ديگر در دوربين هاي Entry Level رقابت كند؛ موتور فوكوس را از بدنه هاي ارزان قيمت خود حذف كرد.
فرهاد حسيني
سلام به همه
آیا لنزهای حرفه ای و گران قیمت تر مثل 120-24جدید یا 70-24 نیکون روی بدنه فول فریم و کراپ دار خروجی کیفی متفاوتی دارند؟
یعنی اگر از امثال این لنزها روی بدنه کراپدار استفاده شود: 1-فرقی ندارد 2- بهتر است 3- بدتر است؟
Fujifilm X-E3, 18-55mm F2.8-4
یقینا و 100% متفاوت است.
هم از نظر کیفیت تصویر و هم از نظر تکنیکال لنز.
بر روی کراپ دار و فول فریم زاویه دید کاملا متفاوت است .عمق میدان متفاوت است و حتی نورسنجی هم متفاوت است.
از نظر شارپنس و کیفیت تصویر هم تفاوت هایی دارد.اینگونه فرض کنید که بر روی کراپ دار شما از وسط کادر لنز استفاده می کنید و شارپنس قسمت CENTER را بیشتر ثبت می کنید و حاشیه تصویر یا Border تصویر لنز فول فریم در دوربین کراپدار کمتر ثبت می شود ( یا اصلا ثبت نمی شود )
به همین دلیل در تست ها Chart MTF بر روی دوربین کراپ دار و فول فریم مجزا نمایش داده می شود.
اما اصولا و اغلب شارپنس تصویر در چارت های تست لنز بر روی فول فریم بالاتر است.
این نکته را در نظر داشته باشید که رزلوشن های مختلف هم باعث تغییر چارت های تست و ریویو ها می شود.
اگر یک لنز ثابت بر روی دو دوربین کراپ دار و یا فول فریم ( با سایز سنسور یکسان ) تست شود آن دوربینی که رزلوشن بیشتری دارد یقینا اعداد بالاتری را نشان می دهد.
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
دقیقا همین مساله باعث ایجاد سوال برایم شده بود (مثلا سایت فتوزون برای 35-16 نیکون دو تست جداگانه بر روی فول فریم و کراپدار گذاشته)به همین دلیل در تست ها Chart MTF بر روی دوربین کراپ دار و فول فریم مجزا نمایش داده می شود.
بخاطر سنسور بزرگتر یا رزولوشین بیشتر فول فریم؟اما اصولا و اغلب شارپنس تصویر در چارت های تست لنز بر روی فول فریم بالاتر است.
جواب خیلی از سوال هام تو این جمله شما بود. سپاساگر یک لنز ثابت بر روی دو دوربین کراپ دار و یا فول فریم ( با سایز سنسور یکسان ) تست شود آن دوربینی که رزلوشن بیشتری دارد یقینا اعداد بالاتری را نشان می دهد.
Fujifilm X-E3, 18-55mm F2.8-4
سلام جناب قبادی
می خواستم در مورد قسمتی که قرمز کردم ببینم میتونید بیشتر توضیح بدید
من همیشه فکر می کردم یکی از تفاوت های اصلی دوربین های فول فریم با کراپ دار سایز سنسورشونه،یعنی سنسور دوربین های فول فریم هم اندازه ی سنسور دوربین های 35م م و یزرگتر از سنسور دوربین های کراپ داره و اینکه اساسا یکی از ملاکهای طبقه بندی دوربین های قطع کوچیک به این دو دسته همین سایز سنسورشونه
پیشاپیش ازتون ممنونم
محسن مقصودی
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson