صفحه 42 از 219 نخستنخست ... 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 92 142 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 411 تا 420 , از مجموع 2189
Like Tree27758تشکر

موضوع: عکاسی خیابانی Street Photography

  1. #411
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    338
    تشکر شده
    2377
    تشکر کرده
    837

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط auditore نمایش پست ها
    فایل پیوست 29792
    عکس برگزیده مسابقات عکاسی دانشکده های فنی سراسر کشور و راه یافته به نمایشکاه خانه عکاسان ایران .
    هارمونی این عکس دیدنیست
    پیراهن ،کلاه ،پلاک خانه و قسمتهایی از در با هم و شلوار پیرمرد و قسمتهای دیگری از در نیز با هم در واقع بزرگترین نقطه قوت این فریم همین هارمونی جاری در آن است
    موفق باشید
    Mehdi Rojaie، M.Nouri، ahmad.abaee و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    در سرزمینی که سایه ی آدم های کوچک بزرگ میشود، قطعا آفتاب در حال غروب است!
    Nikkor 16-35 | Nikon F5

  2. #412
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    338
    تشکر شده
    2377
    تشکر کرده
    837

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Herati نمایش پست ها
    مرتضی جان هدف از ارائه ی این پرتره چه بوده؟
    آیا یک فریم از یک مجموعه است؟
    اگر هست هدف این مجموعه چیست که در قالب یک فریم قابل بازگو کردن نیست و اگر نیست سعی در نشان دادن چه چیزی داشتید؟
    رضا هنرور ، چند عدد جارو یک در قدیمی که به نظرم در این فریم بهش کم لطفی شده یک کودک و یک لیوان چای که هیچ سنخیتی با سن و سال این کودک ندارد یک کادر شلخته که از هر طرف گوشه ای رو قطع کرده و چشم رو آزار میده قرار دادن کودک در مرکز و در این فریم بدترین جای ممکن و استفاده از فاصله کانونی ای که هیچ اطلاعاتی به مخاطب نمیده یک کار ابتر و گنگ رو پدید آورده!
    پیش از این هم در خلال صحبتهایی که با هم داشتیم به تکرار در کارهایت اشاره ای کردم دوست من و طبق وعده ای که دادی منتظر دیدن کارهای جدید و بهتری از طرف شما بودم
    یک نگاه به عکسهای ارسال شده ات در این تاپیک بیانداز یک سری پرتره های خیابانی که اکثرا بگکراندهایی فلو دارد و مخاطب هیچ اطلاعاتی در رابطه با زمان و مکان و یا اتفاق خاصی را شاهد نیست در بین این کارها به عنوان مثال عکس آن پسر بچه که تیغه های چاقو محصورش کرده بسیار دلنشین است و فکر میکنم از همه هم بیشتر مورد استقبال قرار گرفت چون نگاه جدیدی بود پیشنهاد میکنم نگاهت را به عکاسی خیابانی کمی تغییر بده قطعا عکسهایت از این رکود در خواهد آمد مجموعه کار کردن یکی از راههای گریز از یکنواختی در کارهاست. امیدوارم برداشت بدی از این متن نداشته باشی
    Umberto Verdoliva نام یک عکاس ایتالیایی نه چندان سرشناس است که عکسهای مستند و خیابانی بسیار خوبی دارد یکی از بهترین مجموعه هایش در این ژانر bi, double, twins… است که دیدنش رو به همه ی دوستان علاقه مند توصیه میکنم
    jebrahim، ahmad.abaee و mehdi.rezazadeh تشکر می‌کنند.
    در سرزمینی که سایه ی آدم های کوچک بزرگ میشود، قطعا آفتاب در حال غروب است!
    Nikkor 16-35 | Nikon F5

  3. #413
    كاربر بسیار فعال Madjidm آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2010
    محل سکونت
    بیهق
    نوشته ها
    1,120
    تشکر شده
    14904
    تشکر کرده
    7162

    پیش فرض

    به نظر من این پسر فروشنده جارو هست و در کنار بساطش داره چای مینوشه
    عکس خیابانی از مردم و کار
    من که آثار جناب هراتی رو پسندیدم و مطمئنا آثار خوبش خیلی بیشتر از یک عکس است
    Usef Bagheri تشکر می‌کند.
    گزینه تشکر برای عکس خوب است نه عکاس آشنا!
    در باره من،

    سلف پرتره ،
    گالری.

  4. #414
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6917
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط jahangir نمایش پست ها
    مرتضی جان هدف از ارائه ی این پرتره چه بوده؟
    آیا یک فریم از یک مجموعه است؟
    اگر هست هدف این مجموعه چیست که در قالب یک فریم قابل بازگو کردن نیست و اگر نیست سعی در نشان دادن چه چیزی داشتید؟
    رضا هنرور ، چند عدد جارو یک در قدیمی که به نظرم در این فریم بهش کم لطفی شده یک کودک و یک لیوان چای که هیچ سنخیتی با سن و سال این کودک ندارد یک کادر شلخته که از هر طرف گوشه ای رو قطع کرده و چشم رو آزار میده قرار دادن کودک در مرکز و در این فریم بدترین جای ممکن و استفاده از فاصله کانونی ای که هیچ اطلاعاتی به مخاطب نمیده یک کار ابتر و گنگ رو پدید آورده!
    پیش از این هم در خلال صحبتهایی که با هم داشتیم به تکرار در کارهایت اشاره ای کردم دوست من و طبق وعده ای که دادی منتظر دیدن کارهای جدید و بهتری از طرف شما بودم
    یک نگاه به عکسهای ارسال شده ات در این تاپیک بیانداز یک سری پرتره های خیابانی که اکثرا بگکراندهایی فلو دارد و مخاطب هیچ اطلاعاتی در رابطه با زمان و مکان و یا اتفاق خاصی را شاهد نیست در بین این کارها به عنوان مثال عکس آن پسر بچه که تیغه های چاقو محصورش کرده بسیار دلنشین است و فکر میکنم از همه هم بیشتر مورد استقبال قرار گرفت چون نگاه جدیدی بود پیشنهاد میکنم نگاهت را به عکاسی خیابانی کمی تغییر بده قطعا عکسهایت از این رکود در خواهد آمد مجموعه کار کردن یکی از راههای گریز از یکنواختی در کارهاست. امیدوارم برداشت بدی از این متن نداشته باشی
    Umberto Verdoliva نام یک عکاس ایتالیایی نه چندان سرشناس است که عکسهای مستند و خیابانی بسیار خوبی دارد یکی از بهترین مجموعه هایش در این ژانر bi, double, twins… است که دیدنش رو به همه ی دوستان علاقه مند توصیه میکنم



    ممنون دوست عزیز . راستش رو بخواهید عکس گذاشتن در فورم دسته بندی و یا مجموعه ندارد!! که من بتوانم عکس ها رو مجموعه بندی کنم!!! اما در مورد این عکس یکی از مجموعه Street Angels است که مربوط به کودکان خیابانی می باشد!!!! اما اینکه بی مفهوم و یا شلخته باشد !!!!!! بودن اون تابلو در این عکس ناگزیر و من نمیتوانستم آن را حذف کنم !!!!! اما در مورد خود عکس :همانوطور که شاهید هستید که یکی از معظلات و مشکلات جامعه شاغل بودن کودکان است!! بخصوص تیپ این پسر در این عکس فکر کنم اصلا به سن و سال یک کودک نمیخورد!!! در مورد رکود عکس هام : اگر شاهد باشید خیلی وقت است که من کمتر در فورم عکس میذارم !! البته این عکس کودک فکر کنم تنها یک پرتره نیست

  5. #415
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    338
    تشکر شده
    2377
    تشکر کرده
    837

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Madjidm نمایش پست ها
    به نظر من این پسر فروشنده جارو هست و در کنار بساطش داره چای مینوشه
    عکس خیابانی از مردم و کار
    من که آثار جناب هراتی رو پسندیدم و مطمئنا آثار خوبش خیلی بیشتر از یک عکس است
    غالب کارهای ارائه شده توسط دوستان در این تاپیک با توجه به ضعفهایی که دارند سطح توقع شما رو از عکاسی خیابانی خیلی پایین آورده
    کارهای ارائه شده شاید با ارفاق مینیموم استاندارها رو داشته باشه (شاید!) ولی فرسنگها از نقطه ی ایده آل فاصله داره
    فرق یک عکاس حرفه ای با تجهیزات حرفه ای با یک فرد عادی و موبایل 8 مگاپیکسلی اش در چیست؟ نوع نگاه به پیرامون و ارتباط دادن عناصر بصری برای القا یک حس و یا مفهوم این نگاه من و شماست که اسممون رو گذاشتن عکاس و الا صرف داشتم یک اس ال آر کسی رو عکاس نکرده دوست من
    با توجه به تفسیر شما از این عکس ،این عکس میتونه حاصل نگاه ساده و سطحی یک فرد عامی باشه نه یک حرفه ای
    در سرزمینی که سایه ی آدم های کوچک بزرگ میشود، قطعا آفتاب در حال غروب است!
    Nikkor 16-35 | Nikon F5

  6. #416
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    ارتباط سوژه با پسزمینه ارتباطی تنگاتنگه اما بستگی به چند نکته داره :
    اگر هدف ارتباط سوژه با محل زندگی ، محل کار ، و ... است و کسب اطلاعاتی از این طریق ، باید این ارتباط با انتخاب و سپس چینش درست اونها در بیاد .
    گاهی حتی معنی مورد نظر عکاس به این صورت است که قصد دارد تاکید بیشتری بر مکانها داشته باشد تا آدمها . در چنین تصاویری همه المانها به شکلی انتخاب و چینش می یابند که تاثیر و اهمیت و تاکید بر محیط باشد تا انسان . حتی گاهی نشاندهنده فشار خرد کننده همه این عناصر مانند ساختمانهای غول آسا ، ساخت و سازها ، شلوغی و ترافیک و ... بر انسان معاصر . به عنوان یک راهکار تکنیکی عمق میدان بیشتر در این موارد بسیار کاربرد دارد . و زوایایی که پرسپکتیوهای عمیق دارد . یک نمونه موفق :

    نام: 5-1.JPG نمایش: 489 اندازه: 53.0 کیلو بایت

    اما گاهی تاکید نه بر این رابطه که بر فرد است . یعنی اینجا سوژه نه محیط که خود انسان است . و نه ارتباط او با محیط . که در این صورت این ارتباط می تواند از طریق مثلن عمق میدان کمتر و یا زاویه دید و ... گسسته شود تا نگاه بیشتر بر خود فرد متمرکز شود و نه محیط .
    هر چند که در عکاسی خیابانی بیشتر اولی مد نظر است و در پرتره دومی .
    اما گاهی اینها بر هم نیز همپوشانی پیدا میکنند . مثلن میشه به جدا افتادگی یک فرد از محیط پیرامونش از همین طریق دوم تاکید کرد .
    و یا برعکس ، در پرتره ، محیط نیز بازتابی از روحیات و یا خلقیات و یا کاراکتر فرد را بازتاب دهد.
    ravanfar، jahangir، illidan و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #417
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    جناب هراتی کارهای خوب و موفق زیادی دارد و این باعث شده سطح توقعمان از ایشان بالا باشد ,کار اخیر اندکی ضعیفتر از بقیه می باشد

  8. #418
    كاربر همراه illidan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2010
    نوشته ها
    127
    تشکر شده
    1249
    تشکر کرده
    7441

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط jahangir نمایش پست ها
    مرتضی جان هدف از ارائه ی این پرتره چه بوده؟
    آیا یک فریم از یک مجموعه است؟
    اگر هست هدف این مجموعه چیست که در قالب یک فریم قابل بازگو کردن نیست و اگر نیست سعی در نشان دادن چه چیزی داشتید؟
    رضا هنرور ، چند عدد جارو یک در قدیمی که به نظرم در این فریم بهش کم لطفی شده یک کودک و یک لیوان چای که هیچ سنخیتی با سن و سال این کودک ندارد یک کادر شلخته که از هر طرف گوشه ای رو قطع کرده و چشم رو آزار میده قرار دادن کودک در مرکز و در این فریم بدترین جای ممکن و استفاده از فاصله کانونی ای که هیچ اطلاعاتی به مخاطب نمیده یک کار ابتر و گنگ رو پدید آورده!
    پیش از این هم در خلال صحبتهایی که با هم داشتیم به تکرار در کارهایت اشاره ای کردم دوست من و طبق وعده ای که دادی منتظر دیدن کارهای جدید و بهتری از طرف شما بودم
    یک نگاه به عکسهای ارسال شده ات در این تاپیک بیانداز یک سری پرتره های خیابانی که اکثرا بگکراندهایی فلو دارد و مخاطب هیچ اطلاعاتی در رابطه با زمان و مکان و یا اتفاق خاصی را شاهد نیست در بین این کارها به عنوان مثال عکس آن پسر بچه که تیغه های چاقو محصورش کرده بسیار دلنشین است و فکر میکنم از همه هم بیشتر مورد استقبال قرار گرفت چون نگاه جدیدی بود پیشنهاد میکنم نگاهت را به عکاسی خیابانی کمی تغییر بده قطعا عکسهایت از این رکود در خواهد آمد مجموعه کار کردن یکی از راههای گریز از یکنواختی در کارهاست. امیدوارم برداشت بدی از این متن نداشته باشی
    Umberto Verdoliva نام یک عکاس ایتالیایی نه چندان سرشناس است که عکسهای مستند و خیابانی بسیار خوبی دارد یکی از بهترین مجموعه هایش در این ژانر bi, double, twins… است که دیدنش رو به همه ی دوستان علاقه مند توصیه میکنم
    با نظر شما مخالفم. به نظر من تنها اون نوشته هست که توجه رو به سمت خودش میکشه و شاید اگر حذف میشد بهتر بود باقی المان ها به سوژه مربوط میشن در مورد در قدیمی هم فکر نمی کنم اجباری باشه که ما هر جا در قدیمی دیدم از اون بهترین استفاده رو کنیم.
    lamagra تشکر می‌کند.
    امین حق شناس

  9. #419
    كاربر بسیار فعال Madjidm آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2010
    محل سکونت
    بیهق
    نوشته ها
    1,120
    تشکر شده
    14904
    تشکر کرده
    7162

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط jahangir نمایش پست ها
    غالب کارهای ارائه شده توسط دوستان در این تاپیک با توجه به ضعفهایی که دارند سطح توقع شما رو از عکاسی خیابانی خیلی پایین آورده
    کارهای ارائه شده شاید با ارفاق مینیموم استاندارها رو داشته باشه (شاید!) ولی فرسنگها از نقطه ی ایده آل فاصله داره
    فرق یک عکاس حرفه ای با تجهیزات حرفه ای با یک فرد عادی و موبایل 8 مگاپیکسلی اش در چیست؟ نوع نگاه به پیرامون و ارتباط دادن عناصر بصری برای القا یک حس و یا مفهوم این نگاه من و شماست که اسممون رو گذاشتن عکاس و الا صرف داشتم یک اس ال آر کسی رو عکاس نکرده دوست من
    با توجه به تفسیر شما از این عکس ،این عکس میتونه حاصل نگاه ساده و سطحی یک فرد عامی باشه نه یک حرفه ای
    اینکه عکس ایده آل باشد منظور بنده نیست

    یک نگاه به عکسهای ارسال شده ات در این تاپیک بیانداز یک سری پرتره های خیابانی که اکثرا بگکراندهایی فلو دارد و مخاطب هیچ اطلاعاتی در رابطه با زمان و مکان و یا اتفاق خاصی را شاهد نیست
    این جمله را دوباره بخوانید
    اعتراض بنده به این نوع ادبیات است
    بهترین تعریفی که شما یا هر عکاس در هر ژانری می تواند ارایه دهد پست یک عکس خوب از عکسهای ثبت شده توسط خودش است
    هراز گاهی شاهد پستهایی شبیه پست شما هستیم که در تاپیکی عکسهای دیگران را نقد می کنند و با نظر استادانه سعی در رفع ایرادها و خط دادن به طرف مقابل هستند
    در فروم ما رقابت می تواند پیشرفت را رونق دهد اکثر این تعاریف و این عکاسان بزرگ را همه می شناسیم و آثارشان را دیده ایم
    اگر پستها یکی بهتر از دیگیر باشد عکاس سعی میکند آن را ارتقا دهد
    شما عکسی پست کنید که از عکس هراتی بهتر باشد فردا هراتی سعی میکند عکس بهتری پست کند
    این ادبیات نقادانه را فراموش کنید و بسپارید به نقادها شما عکاس هستید
    در نهایت اینها نظر شخصی بنده است و نگاشته های شما هم در پست و هم در پیام خصوصی برای بنده محترم
    nmroshan، A_Maddah، Kholeno و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    گزینه تشکر برای عکس خوب است نه عکاس آشنا!
    در باره من،

    سلف پرتره ،
    گالری.

  10. #420
    كاربر همراه auditore آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    mashhad
    نوشته ها
    311
    تشکر شده
    2633
    تشکر کرده
    3132

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Herati نمایش پست ها
    سلام
    با احترام نسبت به نظر تمام دوستان گرامی . من فکر میکنم این یک شات زیبا و نسبتا موفق است . تابلو و قسمتی از دهنه در سمت راست فقط اضافه به نظر می ایند شاید با یک کراپ در حذف شود بهتر شود . اما نگاه نافذ پسر بچه که اصلا مال این سن نیست با آدم حرف میزنه . طبق گفته دوست عزیز و گرامی جناب جهانگیر جاروها و لیوان چای هیچ سنخیتی با پسر بچه ندارند و به نظر همین عدم سنخیت نقطه قوت کار است . فکر میکنم هدف جناب هراتی از این شات همان نشان دادن تاثیر کار بر کودکان است که در این شات به خوبی بیان شده .
    من که با دیدن این شات لذت بردم . با تشکر از جناب هراتی
    Madjidm و illidan تشکر می‌کنند.
    پیمان شکوری من
    Nikon d7100 +sigma 20mm1.4 art . nikkor 50mm f1.8g + sigma 150mm macro
    Manfrotto 290dual . Manfrotto 804
    Tifoto ball head

صفحه 42 از 219 نخستنخست ... 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 92 142 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •