لطفا به 10000 پست قبلی یک نگاهی بیاندازید.
لطفا به 10000 پست قبلی یک نگاهی بیاندازید.
در ایزو پایین و برابر و در شرایط نوری کاملا یکسان باز هم فول ها شارپنس و جزئیات بیشتری ثبت میکنن درسته در همه پرتره ها ما نیاز به جزئیات نداریم ولی کسی که دنبال شارپنس بالا باشه باید چی کار کنه؟ پس اصولا فلسفه تولید بادی فول فریم و مدیوم فرمت چیه اگه قرار باشه از نظر شما کسی سمت این بادی ها نره
دوست عزیز به نظر شما فلسفه تولیدی بادی های با سنسور کوچک تر چیه ؟ اینطورکه حتی فول فریم هم خوب نیست صرفا باید نگاهی به مدیوم و لارج فرمت داشته باشیم مابقی کشک!
یعنی میفرمایید اگر کسی این نوع دوربین ها را داشت چون توان خروجی ( از دید شما البت ) ضعیفتری در قیاس با فول فریم ها دارند پس کلا عکس گرفتن با آنها خاله بازیست ؟
فول فریم و مدیوم فرمت برای آندسته از عکاسانی مفید است که یا از عکاسی درامد دارند ( درمورد مدیوم فرمت که بیشتر بحث تبلیغات و بیلبوردست وگرنه آنها هم داخل استدیو تفاوت فاحشی با فول فریم ها ندارند ) یا اینکه وضعشان خیلی بهتر از ماست که جهت تفریح خرج آنچنانی میکنند
جهت درک بهتر قضیه این عکس را بنده در زمستان گذشته با یک عدد نیکون 3200 به همراه یک لنز 18-55 ورژن 1 و یک عدد سه پایه ولبون که لق میزد و جرات نداشتم ارتفاعش را حتی ده سانتی متر بالاتر ببرم گرفتم ( یعنی شرایط بدتر از تصور شما )
کاری به خوب یا بد بودن عکس ندارم اما ثبت همین تصویر با فولفریم زیر 5 تومن هزینه نداشت من با یک میلیون تمامش کردم!
برای شما هم به جد فکر میکنم بهتر است اگر 7200 را سریعتر بفروشید و هرطور شده فولفریمی در خور تهیه کنید به دو دلیل دلیل اول اینکه تا از وسیله ای رضایت و تعلق خاطر نداشته باشید انرژی چندانی ازش نمیگیرید پس در عکاسی شما تاثیر منفی زیادی میگذارد
دلیل دوم اینکه زودتر متوجه شوید ایراد شارپنس و مابقی موارد از لوازمتان نبوده !
نیما هستم گاه آنكه ما را به حقيقت مي رساند خود از آن عاري است .زيرا تنها حقيقت است كه رهايي مي بخشد.( مارگوت بیکل - احمد شاملو )
کاربر کاتو،
برای بار آخر تذکر جدی میدهم اصرار و پافشاری نکنید بر دادههای نادرست خود.
در غیر اینصورت پستهای جنابعالی پاک خواهندشد .
بله شدیدا در اشتباه هستید ارتباطی محسوس بین کیفیت عکس در سنسور فول و کراپ وجود ندارد مگر در ایزوی بالا
تنها مزیت سنسور بزرگ برای عکاسان معمولی نویز کمتر و بوکه بیشتر است همین
اگر پول دارید همیشه بهترین را بگیرید البته بهترین شامل لنز + بدنه است
اگر پول ندارید لنز اولویت دارد
شما 2 تا عکس پرتره با فوکال مثلا 50 یا 80 در سایز و حجم اصلی برای من بفرستید اطلاعات عکس رو هم پاک کنید که با رایت کلیک مشخص نشه اینفرمیشن . من به شما بگم کدوم با کراپ گرفته شده و کدوم با فول تا خلاف این حرف شما ثابت شه در ایزو 100 هم بگیرید. به شرطی که از فول های قدیمی مثل 700 دی نیکون و 5دی مارک 2 عکس نزارید بعد اون یکی با یه کراپ به روز مثل 7200 . از بادی هایی که همگی به روز باشند با لنز کیت خودشون نه با لنز دیگه البته اگر مدیر سایت شاکی نمیشن احیانا
به نظر میاد شما اصلا متوجه نمیشید!
دوست گرامی، شما متاسفانه نه اطلاعات کافی دارید و نه تجربهی عکاسی. نوشتههای ترولگونهی شما هم با راهنماییهای غلط و تکرار و اصرار در هر بار و علیرغم تذکرات متعدد، از حوصله دیگر خارجاست. اگر به همین شیوه ادامهدهید با محرومیت کاربری مواجهخواهیدشد.
پیشنهاد میکنم دست از این روش بردارید و سعیکنید از دوستان بیاموزید در غیراینصورت با اصرار بر اینشیوه دچار محرومیتخواهیدشد.
اگر هم میخواهید بیاموزید صفحات پیشین را بخوانید و از سوالها و بحثهای تکراری به جد خودداری کنید.
پ.ن: از دوستان هم خواهش میکنم این بحث تکراری را ادامهندهند. مطالب در صفحات پیشین گفتهشده.