همانطور که عرضشد ، 105-18 بهمراتب شارپتر از 140-18 است :
Untitled.png
https://www.dxomark.com/Lenses/Nikon...kon-D500__1061
همانطور که عرضشد ، 105-18 بهمراتب شارپتر از 140-18 است :
Untitled.png
https://www.dxomark.com/Lenses/Nikon...kon-D500__1061
من از شرایطی که با لنز 18-140 عکس گرفتهاید خبر ندارم آیا لرزش گیر لنز فعال بوده است؟ آیا سرعت شاتر با فاصله کانونی متناسب بوده است؟ در هر حالت برای قضاوت صحیح در مورد شارپنس یک لنز باید روی سه پایه و با فوکوس دستی دقیق و استفاده از شاتر با تاخیر لنز را تست کنید اگر باز هم عکسها شارپ نبود حتما اشکال از نمونه تست شده است.
دوستان نیکونی قطع dx اگر شما بودجه ی کافی دارید و قصد کوچ به فول فریم را هم در اینده ندارید پولتون رو صرف لنز هایی مثل 18-140 . 18-200 . 18-105 . 18-55 و ............ نکنید برای نیکون 2 تا لنز فوق العاده وجود داره یکی 16-80 هست که با بدنه d500 به صورت کیت عرضه میشه و یکی لنز 17-55 نیکون . این دو گزینه شما رو بهترین کیفیت میرسونه البته به نظرم اولی گزینه معقول تری باشه چون هم جدید تره و هم فوکال بلند تر
من با هر دو کار کردم . لنز 105-18 بهمراتب شارپتر است و در ریویوهای بسیاری این مطلب هم قید شده . ضمن اینکه خطای ca ی بیشتری دارد 140-18 و هم در کنارهها هم نسبت به 105-18 وضعیت خوب نیست .
از دیرباز در مورد DXO حرفوحدیثهای بسیاری هست . مثلن طبق گفتهی اخیر یکی از دوستان ، بر طبق این سایت تصویر خروجی 85-16 نیکون از 105-18 به مراتب بدتر است . در حالیکه در واقعیت کاملن برعکس است . حالا نه اینکه همهی نتایج اشتباه هستند. ولی خالی از اشتباه هم نیستند .
به هر حال شما هم مجبور نیستید نظر من رو بپذیرید .
سلام
بنده با لنزهای ۱۰۵-۱۸ و ۱۴۰-۱۸ و ۸۵-۱۶ تجربه کار دارم.
اگر قیمت را در نظر نگیریم ۸۵-۱۶ لنز عالی با رنگ و کنتراست کاملا سرتر از آن دو لنز دیگر ، تنها چیزی که به دلم ننشست سرعت فوکوس نسبتا کند ۸۵-۱۶ بود.
از میان این سه ۱۴۰-۱۸ اصلا به دلم ننشست و ضعیف تر از آن دو لنز دیگر بود.
لنز ۱۰۵-۱۸ هنوز از نظر قیمت برنده اول و در خروجی رتبه بعد از ۸۵-۱۶ هست.
(این لنز ۸۰-۱۶ جدید نیکون و دیاف ۴-۲.۸ با قیمت ۳۸۰۰ تومان اگه نمونه عکسهای آزمایشگاهی دیجیتالپیچکرز درست باشند، ضعیفتر از ۸۵-۱۶ هست)
Fujifilm X-E3, 18-55mm F2.8-4
چند نکته:
1- مقایسه یک لنز زوم با لنز پرایم از بیخ و بن اشتباه هست ، شکی نیست پرایم های ارزان نیکون مثل 50mm F/1.8 کیفیت بهتری از لنز زوم 18-140 و 18-105 و ... دارند ، هر لنزی رو برای کاری ساختن معلومه لنز زوم که بازه ی زیادی رو پوشش میده کیفیت پایین تری داره
2- برای فیلم برداری آماتور با توجه به ساختار جدید AF-P 18-55 و صدای کمتر و فوکوس سریع تر توصیه میشود.
3- برای فیلم بردای حرفه ای با میکروفن لنز های ثابت با دیافراگم باز مثل 35 و 50 و .... بهتر هست.
4- هم 18-140 و هم 50 F/1.8 رو داشتم اما باید گفت 18-140 یک لنز همه کاره هست با قیمت بسیار پایین و امکانات مناسب مثل مانت فلزی،لرزشگیر 4 استاپ،رنج بلند
اما به هیچ عنوان جای دیافراگم باز رو نمیگیره
در یک کلام هر لنزی رو برای کاری ساختن
مهدی
ممنونم
ديروز قيمت 18-140 رو گرفتم فرمودند با خريد بادي ميشه حدود 800 تومن! در حاليكه در سايت ها با 1 ميليون نيز قيمت داده شده است. يعني اين لنز با اين رقم، لنز جالبي درنيومده؟
اگر بخواهيم در مد كاربري كه بصورت خيلي حرفه اي عكاسي نمي كند ولي در عين حال مي خواهد عكس هاي بسيار شارپ و با جزئياتي داشته باشد كه در فتوشاپ اديت كند و خروجي هاي بسيار باكيفيتي داشته باشد، دوربين D3400 را با 700D از نظر جزئيات و شارپنس مقايسه اي داشته باشيم، شما كداميك را ارجح مي دانيد؟ و يا دوربين هاي ديگري در همين رنج قيمت 2 ميليون تومان. آيا نقاط 9 نقطه اي كراس 700D مي توانند برگ برنده كيفيت نهايي عكس توليدي باشند؟ و يا فقط برنده اتوفوكس بهتر و سريعتر هستند؟ براي كاربراني كه
متشكرم
ویرایش توسط Kavian : Tuesday 27 December 2016 در ساعت 11:35 دلیل: اصلاح
D7200