سرعت شاتر ربط چندان مستقیمی به نویز نداره.اون افزایش حساسیت(iso ) است که بالا بردنش باعث ایجاد نویز میشه.
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
خواهش میکنم
البته اگر سرعت شاتر رو با زمان نوردهی یکی بگیریم «Exposure time» ، اونوقت میشه گفت یه ربطی بین نویز و سرعت شاتر هست : هرچی سرعت شاتر پایینتر بیاد ، احتمال نویزی شدن عکس بالاتر میره .
یعنی وقتی داریم از سرعت 1/8000 صحبت میکنیم ، دیگه جایی برای نویزی شدن تصویر بر اثر زمان نوردهی وجود نداره . و در این شرایط همونطور که عقیل عزیز گفتن ، تنها افزایش حساسیت در نویزگیری عکس تأثیر داره .
احمد جان به خاطر همین بود که گفتم ربط چندان مستقیمی نداره.ولی خب این مورد رو نگفتم چون به نظرم رسید دوستمون تازه واردند و بهتره مطالب رو پله پله بگیم بهشون که یکدفعه گیج نشن.که شما زحمتش رو کشدید.
این مورد هم بیشتر در عکاسی هایی با زمان طولانی مثل عکاسی در شب و عکاسی نجومی با نور دهی طولانی خودش رو نشون میده.
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
الان گرفتم چی شد
فرض کنید من میخام مثلا از لباس وقتی باد میخوره و در حرکته عکس واضح بگیرم که پس زمینه هم بلور بشه
خوب نیاز به سرعت شات بالایی دارم و حتما یه لنز واید درسته؟
چون کلا از این جور سبک عکسها خوشم میاد
الان چی پیشنها میکنید چه بدنه و چه لنزی بودج ههم نهایت 6.5
سلام
من يه موارد كلی رو خدمتتون عرض كنم
بلور شدن پس زمينه نياز به ديافراگم باز داره كه با اعداد كوچيك نشون داده ميشن ضمن اينكه نوع لنز و فاصله شما از سوژه و فاصله سوژه از پس زمينه هم تو اين موضوع دخيل هستن.
تو عكسهای متحرك اگر بتونيد تكنيك پنينگ رو با سوژه اجرا بكنيد ميتونين پس زمينه های كاملاً بلور بدست بيارين.
سرعت بالا هم فقط برای فريز (فيكس ، ثابت) كردن تمام اجرای عكس در شرايط حركت هستش و چندان كاربردی تو مورد مد نظر شما نداره.
شما بايد شروع به مطالعه در خصوص مقدمات بكنيد و تمرين رو آغاز بكنيد.
برای اينكه دستتون هم به كار بره يه پيشنهاد ميكنم.
اول اينكه شما تا قبل از اينكه المان های اصلی جزو بند و روح تون نشدن و به اصطلاح خارجكيش Second Nature شما نشدن هر خريدی بكنيد اشتباه خواهد بود و احتمال اينكه شما رو به منظورتون نرسونه وجود داره.
دوم اينكه اين رو بدونيد همين ابزار موجودتون هم قابليت مناسب برای گرفتن عكسهايی با مشخصاتی كه شما ميخواين رو داره
يك شرايط ساده براتون تعريف ميكنم كه بتونيد عكس دلخواهتون رو بگيريد.
داخل همون باغ با فاصله از سوژه بايستيد طوری كه كادر مورد نظرتون رو حداكثر زوم لنز بدست بياد و تا جای ممكن به سوژه نرديك باشيد
فاصله پس زمينه مورد نظرتون حداقل 3 برابر فاصله شما از سوژه باشه
دوربين رو در حالت AV قرار بديد (با اون دگمه چرخون اون بالاش !!!)
پايين ترين عددی كه ميشه انتخاب كرد رو تعيين كنيد (كه 5.6 خواهد بود)
نور سنجی رو هم در حالت ميانگين مركزگرا (Center Weighted Average ) بگذاريد همونكه يه مربع تو خالی هستش.
نه اینکه الان اینکارو رو نمیکنم البته در اینکه اماتورم شکی نیست اما عکسهایی دیدم با دوربین ها و لنزهای دیگه که واقعا از نظر کیفیت خیلی بهتر بود در مورد فاصله پس زمینه میدونم یه جورایی قلقش دستمه اما گاهی توی همون باغ من همون نقطه با همن فاصله نمیتونم اون بلوری که شخص دیگه ای داده بدم بعد وضوح D300 vو با لنز واید رو بادوربین خودم مقایسه میکنم مثل دوربین موبایل میمونه جلوش
همین جمله ای که گفتی
اول اينكه شما تا قبل از اينكه المان های اصلی جزو بند و روح تون نشدن و به اصطلاح خارجكيش Second Nature شما نشدن هر خريدی بكنيد اشتباه خواهد بود و احتمال اينكه شما رو به منظورتون نرسونه وجود داره.
واقعا قبول دارم برای همین اینجا اومدم
به روی چشم لینک میدی؟
ممنون از راهنماییتون اما باید اعتراض کنم که این پست واقعاً مربوط به این تاپیک نیست !
من نمیدونم سطح اطلاعات شما چقدره و در چه بخشهایی نیازمند مطالعه بیشتر هستین...نگاهی به لیست مقاله ها بندازید...کار سختی نیست!
سلام دوستان
عزیزان بنده قصد خرید یک عدد دوربین حرفه ای عالی را دارم
قیمت مهم نیست
5عدد دوربین کاندید هستند
لطفا مابین این 5 دوربین به ترتیب عدد یک تا پنج بهترین را بفرمایید .
عکاسی جهت پرتره ، طبیعت و معماری
دوربینهای مد نظر اینجانب :
CANON 7D - 60D - 650D
NIKON D7000 - D5100
پیشاپیش متشکرم