صفحه 643 از 1201 نخستنخست ... 143 543 593 633 639 640 641 642 643 644 645 646 647 653 693 743 1143 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 6,421 تا 6,430 , از مجموع 12004
Like Tree17678تشکر

موضوع: راهنمايي براي خريد دوربين هاي DSLR

  1. #6421
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    این تفاوتهای فقط در شرایط چالش برانگیر مثل عکاسی شب یا وقتهایی که که قرار است ویرایش سنگین رو تصویر صورت بگیرد خود را نشان می دهد.
    شما وقتی در استودیو با دیافراگم 8 و شرایط کاملا کنترل شده عکاسی میکنید این تفاوتها شاید بسیار اندک باشد که بتوان از آنها چشم پوشی کرد.

    من با وجود 6دی در بسیاری از کارها از 60 دی یا 650 دی استفاده میکنم.چون میدانم در این شرایط خاص تفاوت در خروجی یک دوربین کراپ با فول فریم اهمیتی در خروجی که قرار است گرفته شود ندارد.
    Nima Sadigh، SHOK53 و Dariush Chegini تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  2. #6422
    كاربر همراه Hossein Arabi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    ساری
    نوشته ها
    225
    تشکر شده
    1611
    تشکر کرده
    4287

    پیش فرض

    ترکیب 70 دی و 50 م.م تا جایی که بنده می دانم مناسب هیچ نوعی از عکاسی نجومی نیست.

    آقا سینا به گمانم بهترین کار این است که شما سقف بودجه خودتان را مشخص کنید تا دوستان بهتر بتوانند شما را هم برای خرید بدنه و هم لنز راهنمایی کنند.
    Dariush Chegini تشکر می‌کند.
    پرتره‌ها کار مشترک هستند

  3. #6423
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    71
    تشکر شده
    70
    تشکر کرده
    252

    پیش فرض

    من رو هزینه مشکلی ندارم... یعنی پول 6d و لنزهاشم دارم... سوال و دغدغم اینه که کیفیت عکسهام خوب باشه و ازونطرف به هزینه هم بی ارزه...

  4. #6424
    كاربر همراه Soheil Qoddusi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    386
    تشکر شده
    1679
    تشکر کرده
    1639

    پیش فرض

    من هنوز از صحبت های شما متوجه نشده ام چه نوع عکاسی نجومی انجام می دهید.به 6دی تمایل دارید,سقف بودجه هم ندارید,برای 6d لنزهای فیکس 14 و 24 یا لنزهای مانند 16-35 تهیه کنید یا با یک تبدیل 14-24 نیکون را استفاده کنید و اطمینان داشته باشید که میرزه.

    مسعود گفت با وجود اینکه 6دی دارم از 650 هم استفاده میکنم.پرسیدید چرا؟در چه نوعی از عکاسی شب؟به نظرم اگر به دنبال جواب های منطقی و بهتری هستید گشتی در تاپیک های مربوط بزنید یا چند بار همراه دوستان در عکاسی شب باشید باور کنید خیلی از مسایل و جواب ها خودشان را نشان خواهند داد.

    این صحبت ها و بحث ها برای این است که دوستان خریدها و هزینه های منطقی و درست را داشته باشند و با کمترین هزینه بیشترین و بهترین نتیجه را بگیرند.
    M.Mobin و S_Mahdi تشکر می‌کنند.

  5. #6425
    كاربر فعال S_Mahdi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    562
    تشکر شده
    1906
    تشکر کرده
    3466

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط bxtt69 نمایش پست ها
    خیلی ممنون از توضیحاتی که دادی فقط این که این دو در یک رده نیستن یعنی چی تو پایتخت هم به من این رو گفتن یعنی ۵۳۰۰ سر تره یا ۶۰دی یا ۵۳۰۰ اماتوری هست و ۶۰دی نیمه حرفه ای یا این که کیفت عکس ها در یک رده نیست
    من تو قسمت نویز عکس ها هر دو رو مقایسه کردم تغریبا تو یک رده هستند حتی ۵۳۰۰ بلکن بهتر
    من منظور شما رو از این که تو یک رده نیستن نمی فهمم
    من دونبال یه دوربین خیلی خوب هستم تا حداکثر ۳ ملیون میگم سه تومن حالا ۳۰۵۰ هم شد اشکال نداره اما خوب نمی خوام بیشتر بشه تا حداکثر ۳ ملیون خیلی بهتره
    پارامترها آنقدر زیاد هستند که شما نمیتوانید فقط با در نظر گرفتن رفتار نویزی دوربین ها، حکم صادر کنید ضمن اینکه تقاوت رده ها ممکن است موجب بهتر بودن وضعیت نویز بشود ولی الزاما اینطور نیست چرا که بسیاری از بدنه ها دارای سنسور و پردازنده مشترک هستند هر چند در یک رده نباشند.
    من پستهای قبلی شما را خوندم ولی متوجه نشدم برای چه ژانری میخواهید استفاده کنید؟ خیلی هم به نوشته های روی کاغذ استناد نکنید، تجربه اساتید در این انجمن بیشتر بدرد شما خواهد خورد. نیازتان را کمی بیشتر توضیح دهید تا پاسخ بهتری بگیرید.
    برای درک بهتر رده بدنه ها، این هم پستی از جناب حسین عربی عزیز که پیشتر در همین تاپیک توضیح داده بودند:راهنمايي براي خريد دوربين هاي DSLR

    نقل قول نوشته اصلی توسط Hossein Arabi نمایش پست ها
    سطح 1. Nikon D4 , D3x و Canon 1DX, 1Ds III دوربین های این سطح غیر از فول فریم بودن(البته برخی مدل های قبلی نبودند)، سیستم فوکوس عالی، سرعت عکاسی بالا، نویز کم و... یک ویژگی دیگر هم دارند که در همه ی آن ها مشترک است آدم قیافه شون رو که مبینه می گه : چه دوربین خفنی!!!

    سطح 2. نیکون D700 و D800 و کنون 5D III , 5D II بدنه های کوچکتری نسبت به سطح 1 دارند (بدون گریپ هستند) معمولا سرعت عکاسی پایین تری نسبت به سطح 1 ارائه می دهند و تا ایی که می دانم رفتار نویزی ضعیف تری نسبت به سطح 1 دارند.

    سطح 3. نیکون D600 و برادر اصلاح نژاد شده اش D610 و کنون 6D فول فریم های سبک تر ارزان تر و با فوکوس ضعیف تر و بدنه های ضعیف تر

    سطح 4. نیکون D300 , D300s و کنون 7D (که خیلی ها منتظر رونمایی نسخه جدید آن ها هستند) در حقیقت اینها سطح یک دوربین های APS-C هستند بدنه خوب، فوکوس خوب، سرعت عکاسی خوب و البته عملکرد نویزی ضعیف تر نسبت به فول فریم ها.

    سطح 5. نیکون D7000 , D7100 کنون 60D و 70D با توجه به دو دوربین جدیدی که در این رده معرفی شده اند واقعا به طبقه ارزشمندی تبدیل شده اند توانمندی های 7D , D300 به همراه قابلیت هایی جدید در بدنه هایی ضعیف تر.

    سطح 6. نیکون دی 5100 ، 5200 و 5300 و کنون 600، 650 و 700 دی معمولا سنسوری یکسان با سطح قبل ولی بدنه های ضعیف تر و کوچک تر عمر باتری کم تر سیستم فوکوس ضعیف تر و سرعت عکاسی پایین تری دارند. معمولا سه مدل در هر برند به صورت همزمان در بازار وجود دارند که توصیه من مدل پایینی هر رده است که بیش ترین افت قیمت را داشته البته گاهی تغییرات یک مدل نسبت به مدل قبل خیلی خاص هستند ولی گاهی تفاوتی ندارند مثلا 650 دی و 700 دی کنون عملا یک دوربین هستند.

    سطح 7. نیکون دی 3100 و 3200 کنون 1100 دی و 100دی؟؟؟
    Davood21 و bxtt69 تشکر می‌کنند.

  6. #6426
    كاربر همراه bxtt69 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2014
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    121
    تشکر شده
    102
    تشکر کرده
    82

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط S_Mahdi نمایش پست ها
    پارامترها آنقدر زیاد هستند که شما نمیتوانید فقط با در نظر گرفتن رفتار نویزی دوربین ها، حکم صادر کنید ضمن اینکه تقاوت رده ها ممکن است موجب بهتر بودن وضعیت نویز بشود ولی الزاما اینطور نیست چرا که بسیاری از بدنه ها دارای سنسور و پردازنده مشترک هستند هر چند در یک رده نباشند.
    من پستهای قبلی شما را خوندم ولی متوجه نشدم برای چه ژانری میخواهید استفاده کنید؟ خیلی هم به نوشته های روی کاغذ استناد نکنید، تجربه اساتید در این انجمن بیشتر بدرد شما خواهد خورد. نیازتان را کمی بیشتر توضیح دهید تا پاسخ بهتری بگیرید.
    برای درک بهتر رده بدنه ها، این هم پستی از جناب حسین عربی عزیز که پیشتر در همین تاپیک توضیح داده بودند:راهنمايي براي خريد دوربين هاي DSLR
    خیلی ممنون از این راهنمایی دقیق
    الان متوجه شدم که رده بندی این دوربین ها چه طور هست به دلیل این که تکنولوژی پیشرفت کرده ۵۳۰۰ از ۶۰دی. بهتره و امکانات بهتری داره
    انتظارتی که از دوربین دارم و کار هایی که انجام میدم این ها هست
    عکاسی طبیعت
    منظره
    شهری و ساختمان
    عکاسی عروسی
    پرته
    عکاسی از گل یعنی ماکرو طبعیت
    عکاسی تو شب یعنی از جاده و خیاباون
    و این که من یه چند ماه دیگه عروسیمه می خوام تمام عکس های اسپرت قبل عروسی رو خودم بگیرم و نامزدی و این حرف ها هم همه رو با دوربین خودم بگیرم تو این مجالس
    و این که من تا سال ۸۶ تو اتلیه کار میکردم و کار با دوربین رو بلدم اما عکاس نبودم فوتوشاپ کار بودم اما خوب میدیدم خلاصه بلدم
    در کل انتظارات من گرفتم عکس از خانواده تو همین مراسم ها هست حالا طبعیت رو هم دوست دارم
    می خوام بدونم این دوربین واقعا کدومش بهتره نمی خوام با اختلاف ۱۰۰ ۲۰۰ ضرر کنم
    می خوام یه دوربین عمری بخرم
    ویرایش توسط bxtt69 : Sunday 6 July 2014 در ساعت 22:10
    Nikon D7200
    nikon lenses 18-105m & 50m f1.8
    در حال تحقیق بر روی لنر 24-70 f2.8

  7. #6427
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali M.Rezaei نمایش پست ها
    راستش این جمله برای من قابل درک نیست که چرا باید ایراد و اشکالات لنز در شرایط آزمایشگاهی بیشتر خودشو نشون بده.
    این که می فرمایید ایراد یک لنز در شرایط آزمایشگاهی مشهودتر از شرایط استفاده روزمره است احتمالا به این دلیله که در شرایط آزمایشگاهی برای تست دقیق یک پارامتر، سعی میشه سایر پارامترها اثرگذار نباشند. به عنوان مثال بنا به مورد تست از یک برگه کاغذ سفید استفاده بشه یا ... . اینه که نتیجه تست اون پارامتر خاص، نسبت به زمانی که اون پارامتر رو در شرایط محیطی که پارامترهای مختلفی تاثیرگذار و با هم ادغام شده اند می سنجید، مشهودتر بوده و بیشتر به چشم می آید.
    ارادت
    دوست گرامی بینید برای تست یک لنز در شرایط آزمایشگاهی پارامترهای مختلفی رو در نظر می گیرند.

    1. تست شارپنس که با نمودارهای MTF مشخص میشه. در دیافراگم ها و فوکال های مختلف.

    2. تست اعوجاج یا distortion که دو نوع هست pincushion یا تو رفتگی و barrel یا برآمدگی و نتیجه تست بر حسب درصد بیان میشه. این مورد رو هم در محیط غیر آزمایشگاهی تا حدودی می توان انجام داد. مثلا روبروی یک دیوار آجری بایستید و در دیاف ها و فوکالهای مختلف عکس بگیرید و میزان همگرایی جزیی خطوط بین آجرها (pincushion ) یا واگرایی جزیی خطوط بین آجرها (barrel) رو ببینید. اما همونطور که گفتم این مورد به درصد بیان میشه و برای نتیجه دقیقتر باید در لابراتوار انجام بشه.

    3. تست vignetting که باز هم خودتون می تونید یا عکس گرفتن از یک کاغذ سفید یا آسمون صاف نتیجه اش رو در دیافها و فوکالهای مختلف ببینید.
    4. تست coma که هنگام شب و هنگام عکسبرداری از منابع نوری انجام میشه.
    5. تست chromatic aberration یا آبراسیون رنگی که به دو صورت هست longitudinal که LoCA هم بهش میگند و latitudinal یا عرضی. در این تست هاله های رنگی سبز و بنفش یا purple fringing دور محیط اجسام و جاهایی که کنتراست زیاده ایجاد میشه و دلیلش اینه که پرتوهای نور بعد از عبور از لنز در یک نقطه شکسته نمیشوند.

    تا جایی که یادم بود مهمترینش اینها هستند که در خرید یک لنز در نظر گرفته میشوند. البته تستهای دیگه هم مثل مقاومت در برابر باران و گردو خاک هم هست یا رفتار مکانیکی لنز، جنس بدنه و ... که اینها رو هم میشه در محیط بیرون هم تست کرد.

    با توجه به صحبتهای فوق من فکر می کنم که عکس نظر شما صحیح باشه. من نوعی که دارم عکاسی می کنم ممکنه از یک منظره عکاسی کنم و لنزم در اون دیاف و فوکال مثلا distortion 3% داشته باشه و اصلا متوجه نشم یا آبراسیون رنگی داشته باشه و من متوجه نشم. اینه که برای تست دقیق تر لنزها و مشخص شدن عیب و رفتار اونها در حالتهای مختلف دیاف و فوکال، اونها رو در آزمایشگاه ها و با نرم افزار های مخصوص تست می کنند گرچه که شاید لنزی از یک نظر زیاد خوب نباشه (در شرایط آزمایشگاهی) اما از نظر ما کاملا ok باشه و بگیم که مثلا فلان لنز، لنز خوبیه و برای کسای دیگه هم پیشنهاد کنیم.

    بنابراین برای انجام یک تست، فقط روی یک پارامتر خاص، مثلا شارپنس zoom میکنند و بقیه هم به همین ترتیب، و مجموع این تستها هست که نمره یک لنز رو تعیین می کنه.
    msh2200 و SHOK53 تشکر می‌کنند.

  8. #6428
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    10
    تشکر شده
    4
    تشکر کرده
    205

    پیش فرض

    سلام دوستان
    به تازگی به عکاسی علاقمند شدم، برای همین سوالاتم آماتور هست، شرمنده.

    لطفاً بفرمایید عمر شاتر یعنی چی؟ مثلاً بعد از گرفتن 100 هزار عکس، قراره چه بلایی سر دوربین بیاد؟ قطعه ی خاصی باید عوض بشه؟ اگر اینطوره، قیمت قطعه ای که باید عوض بشه، چقدر هست؟

    سوال دومم هم اینه که با بودجه 2 تومن، چه دوربینی رو پیشنهاد میکنید؟ (برای عکس و فیلم خونگی)

  9. #6429
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Davood21 نمایش پست ها
    سلام دوستان
    به تازگی به عکاسی علاقمند شدم، برای همین سوالاتم آماتور هست، شرمنده.

    لطفاً بفرمایید عمر شاتر یعنی چی؟ مثلاً بعد از گرفتن 100 هزار عکس، قراره چه بلایی سر دوربین بیاد؟ قطعه ی خاصی باید عوض بشه؟ اگر اینطوره، قیمت قطعه ای که باید عوض بشه، چقدر هست؟

    سوال دومم هم اینه که با بودجه 2 تومن، چه دوربینی رو پیشنهاد میکنید؟ (برای عکس و فیلم خونگی)
    دوست عزیز تصور کنید که یک شرکت خودروسازی عمر مفید یک خودرو رو مثلا 5 سال درنظر میگیره. این به این معنی نیست که خودروی مورد نظر سر 5 سال دیگه راه نمیره، منظور اینه که ممکنه مشکلاتی در قطعاتش به وجود بیاد.

    در مورد سنسور هم صحبت از عمر مفید شاتر هست و منظور از 100 هزار، تعداد شاتی هست که شرکت برای عمر مفید اون شاتر در نظر گرفته بعد از اون هم قرار نیست اتفاقی بیافته و ممکنه تا مثلا 200 هزار تا هم کار کنه. هر موقع هم مشکلی پیش اومد، یونیت شاتر تعویض میشه که مشکل حادی نیست.

    در مورد دوربین حالا که 2 تومن دستتونه بهتره از slr شروع کنید که هم علاقمند تر میشید به عکاسی هم لذت عکاسی با slr یه چیز دیگست و مسیرتون برای پیشرفت هموارتر میشه.

    من این دوربینها رو پیشنهاد می کنم:

    1. Nikon D3300 + 18-55 VR II
    2.Nikon D5200 + 18-55 که نسبت به گزینه اولی حرفه ای تر هست.
    3. Canon EOS 600D + 18-55 IS

    البته شما نگفتید که توقعتون از دوربین و امکانات اون چی هست که میشه بهتر راهنمایی کرد.
    SHOK53، کوروش و Davood21 تشکر می‌کنند.

  10. #6430
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    10
    تشکر شده
    4
    تشکر کرده
    205

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ata_m3 نمایش پست ها
    دوست عزیز تصور کنید که یک شرکت خودروسازی عمر مفید یک خودرو رو مثلا 5 سال درنظر میگیره. این به این معنی نیست که خودروی مورد نظر سر 5 سال دیگه راه نمیره، منظور اینه که ممکنه مشکلاتی در قطعاتش به وجود بیاد.

    در مورد سنسور هم صحبت از عمر مفید شاتر هست و منظور از 100 هزار، تعداد شاتی هست که شرکت برای عمر مفید اون شاتر در نظر گرفته بعد از اون هم قرار نیست اتفاقی بیافته و ممکنه تا مثلا 200 هزار تا هم کار کنه. هر موقع هم مشکلی پیش اومد، یونیت شاتر تعویض میشه که مشکل حادی نیست.

    در مورد دوربین حالا که 2 تومن دستتونه بهتره از slr شروع کنید که هم علاقمند تر میشید به عکاسی هم لذت عکاسی با slr یه چیز دیگست و مسیرتون برای پیشرفت هموارتر میشه.

    من این دوربینها رو پیشنهاد می کنم:

    1. Nikon D3300 + 18-55 VR II
    2.Nikon D5200 + 18-55 که نسبت به گزینه اولی حرفه ای تر هست.
    3. Canon EOS 600D + 18-55 IS

    البته شما نگفتید که توقعتون از دوربین و امکانات اون چی هست که میشه بهتر راهنمایی کرد.
    ممنون از راهنمایی خوبتون.

    در مورد دوربین، با جستجوی سایتها، تا جایی که متوجه شدم، فکر میکنم با 2 تومن بشه Canon 700D و یا دست دوم Nikon 5300 خرید. یک مورد هم دست دوم Nikon D7000 البته با لنز ساده 55 بود که قیمتش 2 تومن بود. شما کدوم رو پیشنهاد میکنید؟

    درضمن، کاربردم برای عکس و فیلم خونگی خواهد بود. البته به منظره و طبیعت هم علاقه دارم.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •