با سلام . من تا کنون با دوربین DSLR کار نکرده ام و دوره مقدماتی عکاسی را گذرانده ام و قصدم از خرید دوربین صرفا علایق شخصی و عکاسی از طبیعت و پرتره میباشد و نه کسب درآمد . با یک عکاس مشورت کردم و ایشان گفتند به جای خرید دوربین نو سطح مبتدی و یا متوسط بهتر است یک دوربین فول فریم دست دوم با لنزهای فول فریم بخری . من به کرات خوانده ام که برای یک عکاس لنزها میماند ولی ممکن است بادی عوض شود . با توجه به اینکه برای استفاده از دوربین های فول فریم باید لنز مخصوص خودش را استفاده نمود و من هم پس از کسب تجربه نهایتا باید دوربین فول فریم بخرم آیا به نظر شما نیز بهتر است که طبق گفته دوست عکاسم از ابتدا یک فول فریم بخرم تا لنز های آن هم برایم ماندگار باشد . حقیقتا من شناخت درستی از لنزها ندارم سوال دیگرم این است که اگر یک دوربین غیر فول فریم مثل نیکون 5300 با یک لنز 55-18 VRII بخرم (و یا هر لنز دیگری برای یک دوربین سطخ مبتدی یا متوسط) برای دوربین های فول فریم قابل استفاده نیست ؟ با تشکر .
چه کسی گفته هر کسی که تجربه کافی کسب کرد، حتما فول فریم میخرد!؟ که شما از الان بروید سراغش! فولفریم و کراپ دار، و همینطور انواع مختلف لنز (از جهان مختلف) کاربرد خاص خودشان را دارند. وقتی تجربه کافی پیدا کنید و علایق و نیازهای خودتان را بشناید، بعد میتوانید تصمیم بگیرید که چه تجهیزاتی لازم دارید.
به نظر من بهتر است برای شروع یک لنز همه کاره مثل ۱۸-۱۳۵ یا ۱۸-۱۰۵ یا ۱۸-۱۴۰ بگیرید که حدود یک میلیون قیمت دارند و همیشه هم برای فروش مشتری دارند؛ متناسب با بودجه باقیمانده و علاقهتان، یک بدنه میان رده یا مبتدی هم بگیرید. بعد کم کم دستتان میآید که چیز بیشتری هم لازم دارید یا نه!
این لنزها هم، چیز ماندگاری هستند و اگر هم بعدا با لنزهای بهتر رنجشان را پوشش دادید و احساس کردید دیگر نیازشان ندارید، یا اصلا قرار شد به فولفریم کوچ کنید و دوربین دوم هم نخواستید، همیشه مشتری دارند.
با سلام خدمت دوستان
برای خرید دوربینی که مناسب عکاسی باشه چه پیشنهاد می کنید؟ با توجه به اینکه مخاطب ثابت است و متحرک نیست و محیط هم بسته است چه دوربین و لنزی پیشنهاد می کنید؟ مگه لنز 55-18 برای این کار بده که همه عزیزان 140-18 و ... را معرفی میکنند؟
اصلا و به هیچ وجه
بخصوص 55-18 های جدید مانند 55-18 stm کانن و 55-18 vrII نیکون که فراتر از قیمتشان هستند
دلیل اینکه مثلا در کانن 135-18 و در نیکون 140-18 توصیه میشود نکاتی مانند رنج وسیعتر بعنوان یک لنز همه کاره کاربردی تر هستند و نیاز به لنز دوم را کمتر میکند کیفیت ساخت بالاتر و مانت فلزی و لرزشگیر موثرتر میباشد
Fujifilm X-E3, 18-55mm F2.8-4
درود.
همان طور که دوست عزیز گفتن. داشتن یا نداشتن تجربه دلیل بر خرید فول فریم یا هالف فریم نیست . در واقع شناخت علایق در عکاسی و کاری که میخواهید با دوربین انجام دهید را برای خرید ملاک قرار دهید. ممکن است شما کاری را بخواهید انجام دهید و از همان اول نیاز به فول فریم داشته باشید و یا بر عکس شما به هیچ عنوان به فول فریم نیاز پیدا نکنید. کسب تجربه باعث میشه که شما علایق. خود را بهتر بشناسید و بعد مناسب با آن ابزار بهتری را انتخاب کنید.
و اما در مورد اینکه لنز ها ماندگار هستند بلی تا حدودی درست است .
اینکه بادی عوض میشود به این دلیل است که. بادی های جدید تر و به روز تر بیشتری نسبت به لنز ها می آید و یا شما از بادی زیاد کار کشیده اید و به قولی عمر بادی را تمام کرده اید.
در مورد لنز هم. بلی لنز های کراپدار را نمیتوانید برای دوربین های فول فریم استفاده کنید .
در کانن میتوانید لنز های فول فریم رو بر روی بادی های هالف فریم. استفاده کنید .
در دوربین های نیکون بنده اطلاعات کافی ندارم ولی از دوستان نیکون دار پرسیده بودم همین شرایط را دارد . بهتر است کمی بیشتر تحقیق کنید .
اگر خرید لنز برایتان مهم است و فکر میکنید که بعد ها به فول فریم کوچ خواهید کرد.
در حال حاضر سرمایه گذاری برای خرید لنز بهتر را انجام دهید و بعد ها مناسب با شرایط آینده بادی خود را عوض کنید.
لنز های پیشنهادی دوستمان هم بسیار مناسب هستند.
همیشه همه میگن فول فریم برای کار های خاص و نیاز های متفاوت
میخوام برای اطلاعاتم بدونم فول فریم الان برای چه کاری ضروری است ؟ من هم موقع خرید دوربین از طرف دوستان به خرید فول فریم تشویق میشدم ولی بعد به این نتیجه رسیدم کسی روی این دوربین سرمایه گذاری میکنه که بتونه از اون استفاده کنه
ولی همیشه این سوال برام باقی مونده که کدوم کاره که نیاز به فول داره و با کراپ انجام نمیشه
گیاه وحشی کوهم، نه لاله گلدان
مرا به بزم خوشی های خودسرانه مبر
مطمئن باشید کراپ دار برای استفاده علایق شخصی کاملا جوابگو هست. البته اگر از نظر مالی مشکلی نباشه خیلی از دوستان هم هستند که از عکاسی کسب درآمد ندارند و برای دل خودشان عکاسی میکنند و فول فریم دارند و هستند کسانی که عکاسی منبع درآمد شان هست و کراپدار دارند
عمده تفاوت فول فریم با کراپدار یکی نویز کمتر و دومی عمق میدان کمتر که هر دو بدلیل سنسور بزرگتر است
این را هم در نظر داشته باشید علاوه بر اینکه بدنه فول فریم از کراپ گرانتر هست، لنز های فول فریم نیز گرانتر هستند
ناگفته نماند که کراپدارهای فعلی از نظر کنترل نویز خیلی پیشرفت کرده اند مثلا در ایزوهای پایین تفاوتشان با فول فریم خیلی کم است از ایزو 800 و بالاتر تفاوتها دیده میشوند
Fujifilm X-E3, 18-55mm F2.8-4
این بیشتر به سیاست شرکت ها بر میگرده . تا چند سال قبل اگر کسی به طور جدی به دنبال عکاسی بود باید به سراغ فول فریم ها می رفت که هم امکانات پیشرفته را داشتند و هم بدنه های مرغوب و با کیفیت را. ولی خوشبختانه با معرفی 7دی این مشکل برطرف شد چون همه به سنسور های گران قیمت فول فریم برای چاپ بزرگ یا جزئیات بسیار بالا احتیاج ندارند و یا اینکه اولویت شان کیفیت ساخت بدنه بهتر و امکانات بیشتر هست تا قابلیت های سنسور فول فریم. به هر روی امروز دیگر نمی شود گفت برای عکاسی جدی لزوما و حتما باید به سراغ بدنه های فول فریم رفت.
سلام دوستان.و اساتید محترم و عزیز
من دوربین نیکون دی 5100 دارم و میخوام ارتقا بدم به فول فریم
به نظرتون. هزینه ای که میخوام واسه ارتقا بدم. چند تا لنز (مثلا 70 200 سیگما یا لنز های آرت و 1755 و...)و فلاش و وسایل جانبی بگیرم بهتر نیست؟
یا همون فول فریم با کیت لنز تصمیم بهتریه؟
پیشاپیش از راهنماییتون تشکر میکنم