ظاهرا تعریف شارپنس تغییر پیدا کرده است!
کادر کامل کراپی که مشاهده فرمودید!
ویرایش توسط SinaVT : Thursday 7 October 2010 در ساعت 02:25 دلیل: افزودن کادر کامل
آن کس که نداند و بداند که نداند/لنگان خرک خویش به منزل برساندآن کس که نداند و نداند که نداند/در جهل مرکب ابدالدهر بماند
بهتر نيست جناب حاجي آبادي عزيز نمونه عكس را قرار دهيد تا ما نيز استفاده نماييم.
به هر حال احتمال مشكل در بادي نيز ممكن بوده تا باشد و تنها با ارائه نمونه امكانپذير است.
ظاهرا جنگ بين بزرگان در گرفته و جايي براي كوچكترها نيست. و بدتر اينكه بجاي نمونه عكس صحبت از شير شارپنس و ... است.
نادر مسلمی
نمونه عکس بزرگان باشه بهتر میشه قضاوت کرد..
فکر نمیکردم با این مسئله غیرتی برخورد کنید! عکسی که آقای تهامی آپلود کردند با اینکه باز هم از فاصله 4 متری و با لنز200 و سوژه ای مستعد نمایش جزئیات ثبت شده اما اون وضوحی که باید بین جزئیات باشه دیده نمیشه، یک اصطلاحی هست به اسم Razor Sharp ؛(تفکیک مرز جزئیات) در این فاصله ای که دوستان نمونه ارائه کردند کاملا باید این تفکیک خودشو نشون بده که نمیده! دقیقا مشکل نمونه های پست شماره 550، فقط اونجا فاصله بیشتر بوده اینجا کمتر! یه جور interpolation !!
آقای مسلمی جنگی در کار نیست، هدف بررسی رفتار خروجی 7دی و اشتراک تجربیات است و بس...
در اینجا یک عکس تقریبا مشابه با canon 40D آپلود کرده بودم که متاسفانه از بین رفته، در اولین فرصت عکس را مجددا آپلود میکنم تا تفاوتی که عرض میکنم متوجه بشید.
1-برخورد غیرتی کدام است؟! شما می گویید شارپ نیست؟ ما می گوییم شارپ است، اینم نمونه عکس هاش. کجای این برخورد غیرتی و دور از منطق است؟ والا از من امید وار بودم با دیدن مو های درون گوش گربه رضایت شما جلب شود!! کمی یکه خوردم. در نمونه عکس از برگ ها که با 15-85 گرفته شده و کراپ از مرکز هم نیست و به خواست خودتون فاصله کانونی هم نرمال است(35*1.6=56) به نظر من دیتیل خیلی هم عالی ثبت شده. حالا شما هم نمونه آپلود کنید تا ببینیم منظور شما چیست؟فکر نمیکردم با این مسئله غیرتی برخورد کنید!
2-آقای مسلمی عزیز، این جا نه جنگی صورت گرفته و نه بزرگ و کوچکی در میان است. در مقایسه با بحث هایی که در جاهای دیگر فروم انجام شده این صحبت ها مثل "نامه فدایت شوم " است.:)ظاهرا جنگ بين بزرگان در گرفته و جايي براي كوچكترها نيست.
آن کس که نداند و بداند که نداند/لنگان خرک خویش به منزل برساندآن کس که نداند و نداند که نداند/در جهل مرکب ابدالدهر بماند
جناب تهامي عزيز كافيست چند پست به عقب بازگرديد و روند را ببينيد:
با اين بين پستي ها - پستهاي جناب حاجي آبادي با جناب مبين و بالعكس در كنار جناب حسينيان انجام گرفته.
جنگ را هم مزاح كردم تا جو دوستانه تري حاكم شده و با ارائه نمونه ما نيز بتوانيم بهره اي را از تجربه اين عزيزان بگيريم.
ظاهرا نوع تست و برداشت از شرايط تست بيشتر مسئله ساز شده تا خود بادي. بنده هم در چند پست قبل سوالي نمودم كه براي روشن شدن خودم پرسيدم ولي توجهي به آن نشد.
ولي در مجموع از دوستان عزيزم تشكر ميكنم چون با دقت اين تاپيكها رو پيگيري ميكنم تا نتيجه خوبي ازش بيرون بياد و بشه استفاده كرد.
نادر مسلمی
جناب حاجی آبادی عزیز
تعریف وضوح و ثبت جرئیات (که قطعا در کراپ 100% هست ) ربطی به فاصله 4 متری یا 40 متری نداره و اگر در این دو حالت فرقی باشه که هست قطعا تاثیر کیفیت لنزه نه دوربین.
Canon EOS 7D Review sample image
The 18MP sensor allows for an impressive level of detail. Thanks to some clever processing from the Dual DIGIC IV processors, the image noise has been kept well under control here too. Canon EF 24-70mm f/2.8, 24mm, f/8, 1/25sec, ISO 3200, AWB
Canon 7D review - Sharpness and Detail
For most of the testing I used pro L series lenses to ensure the maximum quality from the 7D and I wasn't disappointed. Images were extremely well detailed throughout, and blisteringly sharp even on some of the moving subjects.
Canon EOS 7D Review sample image .
Even under difficult lighting the Auto White Balance produced great skin tones. Canon EF 24-70mm, f/2.8, 1/320sec, ISO 100
نادر مسلمی
سلام
نتیجه ای که از مطالعه چند پست اخیر می گیرم اینه که بعضی از دوستان انتظار بیش از حدی از دوربین دارند و نقائص لنز را از چشم دوربین می بینند. همانطور که دوستان اشاره کردند مقایسه دیتیل ، شارپنس و نویز دو دوربین 7D و 5dM2 قیاس مع الفارقه و هر دو دوربین با توجه به نوع کاربردشان بدنه های بسیار خوبی هستند.
بعضی از دوستان انتظار دارند که دیتیل یک عکس ماکرو را که از فاصله نیم متری گرفته اند در عکسی که از فاصله مثلا 20 متری گرفته اند داشته باشند که عملا مقدور نیست. خروجی هیچ لنزی در وسط کادر با گوشه ها یکسان نیست. تاثیر فاصله و ناپاکی هوا ! هم مزید بر علت می شود.
شارپنس هیچ عکس منظره ای در وسط کادر با گوشه ها در هیچ ابرلنزی برابر نیست. حالا مشکل از دوربینه یا لنز ؟
در خصوص سافت بودن عکسهای 7D ، با توجه نظرتان در مورد فاصله کم عکس گرفته شده توسط آقای مبین علی ، لینک کراپ صددرصد از سه عکس در فواصل مختلف رو می ذارم که فقط ریسایز شده و در لول 9 با فرمت جی پگ ذخیره شده اند و شیر شارپنس دوربین هم بسته بوده :
از فاصله 14.9 متری :
از فاصله 44.4 متری:کد:http://imgdl.ir/images/392IMG_2621.jpg
از فاصله بی نهایت ! (گویا دوربین 7D فواصل بیشتر از 82 متر را بی نهایت نشان می دهد تخمینا فاصله هوایی سنسور دوربین با خانه ای که در عکس ذیل مشاهده می فرمائید کمتر از 400 متر نبود ) :کد:http://imgdl.ir/images/282IMG_0029.jpg
اگر این عکسهای آماتوری ادیت نشده ، سافت هستند بضاعت لنز و عکاس همین بوده و ربط چندانی به دوربین نداره و اگر این عکسها مثلا با دوربین 60D و لنز 500 میلی متری گرفته می شد قطعا نتیجه بهتر از این بود و بر عکس اگر با لنز 250-55 گرفته شده بود نتیجه از این بدتر بود.کد:http://imgdl.ir/images/557IMG_4978.jpg
اصغـرمحمـدی
خروجی همه دوربین های کنون و نیکون میتونه Razor-Sharp باشه به شرطی که شرکت تولید کننده برای اختلاف طبقاتی دوربینها، در پروسس درون دوربین تغییراتی ایجاد نکنه.
حالا منظور چیست؟
در مقاله ای که در مورد مراحل ثبت تصویر توسط سنسور گفته شده به این نتیجه می رسیم [لطفا این پست را مطالعه کنید]
در مرحله Anti-Aliasing درون دوربین شما دیتیل اصلی تصویر را از دست می دهید و در مقابل Moiré تصویر از بین میره و تصویر بهتری بدست میاد.
نمونه این کار را یک شرکت روی دوربین D700 نیکون انجام داده و مرحله Anti-Aliasing را از پروسس درون دوربین حذف کرده. [لطفا این پست را مطالعه کنید]
پس در اصل این شرکت سازنده است که انتخاب می کنه کدوم دوربین شارپتر باشه.
البته این پروسس درون دوربین میتونه با نویز دوربین هم در ارتباط باشه که من در این مورد اطلاعات کافی ندارم فعلا.
در مورد Moiré به این لینک مراجعه کنین:
گالری عکس بهنام صفرزادهNikon D600, Nikkor 24-70, Nikkor 70-200 VR II, Nikon SB-900, Nikon SB-800 2x