بله دقیقا منظورم همین بود. یعنی حتی وقتی با تایمر 3 ثانیه عکس میگیرید لرزش در کراپ 100 درصد قابل تشخیص هست ولی با 10 ثانیه خیر. ( لنز مورد استفاده 70-200 بود.)
بله دقیقا منظورم همین بود. یعنی حتی وقتی با تایمر 3 ثانیه عکس میگیرید لرزش در کراپ 100 درصد قابل تشخیص هست ولی با 10 ثانیه خیر. ( لنز مورد استفاده 70-200 بود.)
افشين دليري
Nikon D800, Nikkor 70-200 vrii, Nikkor 105mm, Nikkor 50mm 1.8G,Nikon SB 80DX, Mini S&S studio flash lighting MSFK-150-3
جناب دلیری ، بنده هم به چنین مواردی برخورد کردم . راستش انگار این دوربین برای آتلیه ساخته شده ! عکسهای بافلش دوربین زمین تا آسمون با عکسهای بدون فلش فرق دارن ! افزایش ایزو براحتی جزئیات عکس رو از بین میبره ! در داخل منزل با نور طبیعی پنجره که شما رو به سرعتهای 1/80 تا 1/160 میرسونه ، باز عکسها قابل قبول نیستن و اثر بلور شدگی در اکثرشون هست . در بیرون و طبیعت ساعتی که کمی خورشید متمایل باشه و یا آسمون ابر سنگین داشته باشه ، باز با همین مورد دست به گریبان هستید . البته برای روز کاملا آفتابی و سرعتهای بسیار بالا تا حالا موقعیتش دست نداده که تستش کنم . در عوض در آتلیه با نورهای فلش استدیویی حتی میتونید رو کراپ 200 اون حساب کنید حتی در صورتیکه دوربین در دستتون باشه . نمیدونم مشکل از حقیر هست یا نه ، اما با فلش سرخودش اصلا حال نمیکنم . مطابق اون شرایط خوب آتلیه رو هنگام استفاده از فلش اس بی 900 دارم . روی دست ، سرعت 1/80 ، فاصله کانونی زیاد ، اما بیش از 95 درصد عکسها شارپ !!!
بیبینید عکسها بد نیستند ، اما اکه قرار باشه مثلا با دی تری اس برابری کنند ، پس دیگه تعویض دوربین چه معنایی خواهد داشت ؟!؟ تازه در دی تری اس تا ایزوهای بسیار بالاتر و بدون فلش ، تغییری در عکس بوجود نمی آمد . راستی چرا از میرو آپ همراه تایمر استفاده نمیکنید ؟
تجهیزات فعلا هیچی حتی یه پوینت اند شوت !!!
شهروز باقرپور
با لنز 50MM F 1.8g هم حکایت همینه. راستش عرض کردم که سه پایه هم گیتزو کربنی با تحمل وزن خیلی بالاتر از مجموع وزن لنز و دوربینه و هد هم از دقیق ترین هدهای مانفرتو هست.
راستش انگار این دوربین برای آتلیه ساخته شده ! عکسهای بافلش دوربین زمین تا آسمون با عکسهای بدون فلش فرق دارن ! افزایش ایزو براحتی جزئیات عکس رو از بین میبره ! در داخل منزل با نور طبیعی پنجره که شما رو به سرعتهای 1/80 تا 1/160 میرسونه ، باز عکسها قابل قبول نیستن و اثر بلور شدگی در اکثرشون هست . در بیرون و طبیعت ساعتی که کمی خورشید متمایل باشه و یا آسمون ابر سنگین داشته باشه ، باز با همین مورد دست به گریبان هستید . البته برای روز کاملا آفتابی و سرعتهای بسیار بالا تا حالا موقعیتش دست نداده که تستش کنم . در عوض در آتلیه با نورهای فلش استدیویی حتی میتونید رو کراپ 200 اون حساب کنید حتی در صورتیکه دوربین در دستتون باشه . نمیدونم مشکل از حقیر هست یا نه ، اما با فلش سرخودش اصلا حال نمیکنم . مطابق اون شرایط خوب آتلیه رو هنگام استفاده از فلش اس بی 900 دارم . روی دست ، سرعت 1/80 ، فاصله کانونی زیاد ، اما بیش از 95 درصد عکسها شارپ !!!
بیبینید عکسها بد نیستند ، اما اکه قرار باشه مثلا با دی تری اس برابری کنند ، پس دیگه تعویض دوربین چه معنایی خواهد داشت ؟!؟ تازه در دی تری اس تا ایزوهای بسیار بالاتر و بدون فلش ، تغییری در عکس بوجود نمی آمد . راستی چرا از میرو آپ همراه تایمر استفاده نمیکنید ؟
مشکل اینه که هر چی تو نت هم سرچ میکنم پاسخی برای این موضوع پیدا نمیکنم. حضور جناب قبادی و بیان تجربیاتشون شاید مشکل گشا باشه.
من هم اکثرا از فلش خود دوربین با حداقل قدرت برای تریگر کردن فلاش اکسترنال SB 80DX استفاده میکنم.
در مورد میرور آپ هم چون وقتی از Live View استفاده میکنید خودبخود آینه قبلا بالا رفته و همون mirror up هست.
باید دنبال چیزی مثل "اغراض مابعد الطبیعه " باشیم تا به درک درستی از عملکرد این دوربین برسیم. هیچ جوری نمیشه قلق گیری کرد.
افشين دليري
Nikon D800, Nikkor 70-200 vrii, Nikkor 105mm, Nikkor 50mm 1.8G,Nikon SB 80DX, Mini S&S studio flash lighting MSFK-150-3
خوب ، امروز امتحان کردم . دوربین از شب یلدا خونه یکی از اقوام نزدیک جامونده بود که امروز محل کار تحویل گرفتم . موقع نهار دم منزل دیدم بچه و خانومم تو پارک شهرک هستند . خوب بهترین موقعیت بود برای تست دوربین در یک هوای کاملا آفتابی و با نور زیاد . نتیجه : ظهر از ناراحتی خوابم نبرد !!! سرعتهای بالای 1/1000 باز عکسها کاملا شارپ نیستند .(عین گفته و ادعای جناب آقای دلیری) یکی دوتا 10 تا !! عکاسی و کادربندی و جهت نور مناسب و .... یادم رفت ! با تاخیر آینه 3 ثانیه با تایمر 3 ثانیه باز هم همونطور ! دوربین رو گذاشتم روی نیمکت داخل پارک ! عکسها کاملا شارپ شدند . تایمر و تاخیر آینه رو خاموش کردم ، باز عکسها شارپ شدند . یعنی چی ؟ یعنی یه سه پایه باید دوشم ببندم و تمام دنیا اون رو با خودم بگردونم ؟ یعنی باید دوربین بدست گرفتن رو فراموش کنم ؟ فقط یه امید دیگه مونده : VR از اونجایی که 24-70 وی آر نداره ؛ منتظرم تا با لنزهای vr دار مجدد این تست رو بگیرم . اگه باز اینطور باشه که فاجعه است . همینجا فراخوان میدم همین جمعه ، اساتیدی که حقیر رو میشناسن و همشهری هستیم حتما این قضیه رو دوباره تست کنیم .
تجهیزات فعلا هیچی حتی یه پوینت اند شوت !!!
شهروز باقرپور
افشين دليري
Nikon D800, Nikkor 70-200 vrii, Nikkor 105mm, Nikkor 50mm 1.8G,Nikon SB 80DX, Mini S&S studio flash lighting MSFK-150-3
درود
از اونجایی که منهم با این دوربین کار کردم ( همون دوربین آقای باقرپور!)در نور یک بعد از ظهر ابری ، در ترکیب با 24-70 خودم روی دست ، نتیجه کاملا عادی بود.
من فکر میکنم چیزی که دوستان را بد عادت کرده ثبت جزئیات بسیار بالای این دوربین است که در نور بسیار خوب ( مثل فلاش - یا در آتلیه ) میتوان از آن دید
حتی در کراپ 100% اینقدر خروجی شارپ هست که در بعضی مواقع فکر میکنم باید از شارپنس آن کم کرد!
عکس اصلی در زیر دو شاخه فلاش ( بخاطر ریسایز، شارپ سازی بعد از ریسایز داشته است) :
( مجبور شدم از چهره نخراشیده خودم برای مثال استفاده کنم!)
re.jpg
کراپ 100% قسمتی از عکس بدون شارپ سازی:
Eye.jpg
hat.jpg
حال اینکه اگر نور معمولی باشه و روی دست عکاسی کنیم نتیجه معمولی خواهد بود. الان دارم عکسی رو نگاه میکنم که از خود آقای باقرپور با 24-70 در 70mm گرفتم
سرعت 1/100 بوده و ایزو 800 . و هیچ مشکلی نیست فقط نباید با عکسهایی که زیر نور فلاشهای آتلیه گرفته شده اند مقایسه اش کرد.
برای عکاسی با لنز های بدون لرزش گیر ( البته با دوربین های نسل قبلی که مگاپیکسل بالایی نداشتند ) یک حساب سر انگشتی برای بدست اوردن سرعت مناسب برای عکاسی روی دست رو فرهاد خان فرموده بودند ، که فاصله کانونی ضرب در 2 .
یعنی برای عکاسی در فاصله کانونی 70mm نباید سرعت از 1/140 ام ثانیه کمتر باشه.
اما حالا با مگاپیکسل های بیشتر ظاهرا باید حساب و کتاب دیگری کرد.
پی نوشت: اگر میدونستم جناب عاشوری نیا قراره عکس بگذارند این عکسها آبرو بر رو از خودم نمیگذاشتم
بعد از اضافه کردن متوجه شدم...
موفق باشید
ویرایش توسط Anoosh-Em : Saturday 22 December 2012 در ساعت 21:00
DSC_2007.jpg
DSC_2007c1.jpg
DSC_2007c2.jpg
عکس بالا شارپ نیست؟ مشخصات عجیبی هم ندارد. روی دست گرفته شده با ۷۰-۲۰۰ نسخه ۱.
F5.6 - 1/320s
عکس اول با سرعت 1/1000 ثانیه گرفته شده به همراه کراپ صد در صد و بدون هیچ ویرایشی. و عکس دوم با سرعت 1/60 ثانیه و با فلاش به همراه کراپ صد در صد . هر دو تصویر با لنز 70-200 ورژن 2 گرفته شدن و لرزشگیر فعال بوده و روی دست گرفته شدن. فوکوس در هر دو مورد روی چشم بوده.
به نظر کدوم شارپ تر میاد ؟ کدوم یکی حاوی جزئیات بیشتری هست؟( گشودگی دیافراگم در تصویر دوم کمتر بوده ولی چون دم دست تصویر دیگه ای نبود این مثال رو آوردم).
DSC_4405.jpg
crop-DSC_4405.jpg
-----------------------------------------------------------------------------
DSC_4471.jpg
Crop-DSC_4471.jpg
افشين دليري
Nikon D800, Nikkor 70-200 vrii, Nikkor 105mm, Nikkor 50mm 1.8G,Nikon SB 80DX, Mini S&S studio flash lighting MSFK-150-3