توضیحات مفید دوستان عزیزم را خواندم و درک کردم و استفاده بردم . قضیه فرونت و بک را قبل از پست جناب چگینی بدینصورت برای خودم با عقل ناقصم امتحان کردم: لبه یک میز گرد هم ارتفاع خودم را دقیقا در وسط لبه فکوس نمودم . بعد از گرفتن عکس از لبه ، با زوم ال سی دی به آن قسمت رفتم ، تصویر چوب نئوپان آن واضح بود . به همین نسبت وقتی دو طرف این لبه بخاطر دوار بودن از دوربین فاصله بیشتری میگرفت ، بهمان نسبت آرام آرام بطرف بلور شدگی میرفتند !!!
در انتها برای خودم این تفسیر رو انجام دادم که ضمن توضیحات دوستان (چون اور شدگی و از بین رفتن دیتیل و ... ) در حقیقت زمانی این دوربین برتری خود را نشان خواهد داد که از تمام 36 مگاپیکسل آن بهره برداری نمایید ، آنهم بر روی 3 پایه و با نور کافی ! اگر دقت بفرمایید نیکون در کنار دفترچه دی 800 یک کوئیک گاید نیز برای عکسبرداری منتشر ساخته که بنظر حقیر خود دلیلی برای این مدعاست . در این کوئیک گاید همش و همش راههایی را برای جلوگیری از حرکت دوربین چون استفاده از میرور آپ و لایو ویو و زوم حتمی بر روی نقطه فکوس ، فکوس منوال و .... عنوان نموده ، گویی خود نیکون نیز بر این باور هست که برای ثبت دیتیل در این دوربین ، کوچکترین حرکت و یا عدم تنظیم فکوس ، میتواند یک چالش جدی باشد ! ( همون گایدی که درش عکس از یک کتابخونه بزرگ هست وبهنگام کراپ حتی کتابها باز کاملا واضح هستند را حتما دیدید . اگر وقت کنم لینکش رو میزارم .) وگرنه و در غیر اینصورت شما هیچ عکس فراتری از دوربینهای معمول نخواهید داشت . مگر اینکه چون جناب عاشوری یا انوش بواسطه سالها عکاسی ، ماهیچه هایی در سراسر بدن برای اینکار کاملا ورزیده شده باشند تا بتوان حرکت را به حداقل رساند و از ثبت دیتیل این دوربین لذت برد ، همانطوریکه در عکس آپلود شده توسط جناب عاشوری کاملا پیداست ، گویی که عکس روی سه پایه گرفته شده .