سلام
برای عکاسی با عمق میدان کم و کیفیت بهتر تصویر لنز 18-105 رو پیشنهاد میکنید یا 18-140 ?
سلام
برای عکاسی با عمق میدان کم و کیفیت بهتر تصویر لنز 18-105 رو پیشنهاد میکنید یا 18-140 ?
درود بر شما
عمق میدان به f وابسته است که در هر دو لنز یکی است ولی با توجه به رنج فاصله کانونی بیشتر در 140-18 شما میتوانید در انتهای بازه این لنز به عمق میدان نسبتا کمتری برسید نسبت به انتهای بازه لنز دیگر یعنی ۱۰۵ میلیمتر که البته خیلی محسوس نیست.
کیفیت هر دو لنز تقریبا مشابه است در بعضی نقاط یکی به دیگری اندک برتری دارد که باز هم در استفاده عملی شاید محسوس نباشد و بیشتر در تست های آزمایشگاهی تفاوت محسوس است.
موفق باشید
سلام به نظرتون برای ژانر عکاسی منظره و خیابانی Nikon 35mm f/1.8G یا 18-105 ؟ اولویت با عکاسی خیابانی و به طور کلی عکاسی معمولی هست و بعد منظره . بادی هم نیکون 7100 هست . ممنون
جغرافیای زندگی، دو چیز را تعیین می کند: یکی دین، دیگری سبک عکاسی!
اینستاگرام
بنا به نظر اكثر عكاسان خياباني لنز نرمال(50 ميليمتر) و لنزهاي كمي وايد تر از آن مثلا 35 ميليمتر مناسب اين كار مي باشند. و صد البته لنز فيكس(پرايم). دليل پيشنهاد لنز پرايم هم به كوچكي اين لنزها مربوط هست و هم به دليل سريع تر و راحتتر بودن كادربندي با اين لنزها در ذهن. بعد از مدتي كار كردن با يك لنز ثابت، بدون نگاه كردن به ويزور يا ال سي دي دوربين هم مي توانيد عكس خود را كادر بندي نماييد. و كل عكاسي خياباني يعني همين هنر تجسم كادر در ذهن.
بنابراين فاصله كانوني لنز 35 نيكون مناسب عكاسي خياباني است. در مورد ضعفهاي سيستم اتوفوكوس يا فوكوس دستي اين لنز بحث جداگانه اي مطرح مي شود كه البته بستگي به سبك كاري شما خواهد داشت.
نقطه ضعف استفاده از اين تك لنز: محدوديت عكاسي در ژانرهاي ديگر مثلا منظره.
توصيه من: اگر مي توانيد هر دولنز را تهيه بفرماييد ضرر نخواهيد نمود.
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"
ضمن عرض سلام باید خدمتتون عرض کنم، لنز 35 میلیمتر لنز جالبی نیست همچنین برای عکاسی که مد نظر شماست چراکه برای عکاسی فتوژورنالیستی، خبری، خیابانی و ... شما قطعا نیاز به لنز زوم دارید که هم محدوده واید و هم تله معقولی را تحت پوشش خود قرار دهد ضمن اینکه باید کیفیت خوبی هم داشته باشد، با توجه به قیمت عرض می کنم 18-105 برای نیکون و 18-135 اس تی ام برای کانن بهترین گزینه هست، با لنزهای پرایم برای کارهای فوق شما مجبورید برای سوژه هایی با فواصلی متفاوت با خود مدام جا به جا شوید تا محدوده تصویر شما اجازه ثبت به شما را بدهد و به نوعی خود را محدود می نمایید ولی با یک لنز زوم میتونید با تقییر فاصله کانونی لنز به هدفتان برسید، اگر مشکل هزینه ندارید میتوانید روی 24-70 + 70-200 نیکون هم فکر کنید ، برای کار منظره هم لنز 18-105 بسیاری از نیازهای شما را براورده می کند چون واید 18 میلیمتر دارد وگرنه برای کارهای خیلی جدی تر طبیعت میتوانید در کنار این لنز یک توکینای 11-20 میلیمتر تهیه کنید، دوربینی که دارید هم بهترین دوربین کراپدار نیکون هست 7100 واقعا عالیه
موفق باشید
عکاسی می تواند وسیله ای برای بیان آیات خداوند باشد، این آیات می تواند در چشم زنبور عسل و یا نمایش کل جهان هستی به مخاطب باشد.
دوستان عزیز کدام انتخاب صحیح است ؟؟
1- Nikon 24-70 f 2.8
2- Tamron 24-70 f2.8
برای بادی نیکون از لنز هم برندش استفاده کنیم یا برند دیگری مثل تامرون فرقی نداره ؟؟
البته مزیت لرزش گیر تامرون و حدود 800 هزار تومن قیمت پایین ترش در مقایسه با برند غیر هم نام
و اینکه آیا تو این رنج برای عکاسی روی دست داشتن لرزش گیر با توجه به عدد دیاف 2.8 ضروری هست ؟؟ ( البته فکر می کنم که باشه چون نسخه جدید نیکون 24-70 لرزش گیر داره که ظاهرا قیمت خیلی بالایی خواهد داشت !!)
تو سال 2015 چیزی به اسم برند هم نام و غیر هم نام برای مصرف کننده ی حرفه ای حل شدست اما تعصبات برندی و یک سری مسائل بازاریابی که باعث تعلق خاطر مشتری به یک برند خاص می شه گاهاً تمایل رو به سوی برندهای اصلی می کشونه مثلاً در زمینه ی گوشی همراه اپل تونسته طرفداران زیادی رو برای سال های متمادی همراه خودش کنه حال اینکه خریدار اپلی زیاد توجهی ب نیازش نداره بلکه داشتن اون برند اول براش اولویته و ... . در زمینه ی دوربین هم همینجوره. الان سونی داره لنزهایی می زنه که شرکت های معروف نمی تونن باهاش رقابت داشته باشند از لحاظ کیفیت اما فروش سونی نسبت به اون ها پایین تره! تمرون هم به همین صورت، سال های اخیر لنزهای زومی که زده همگی جزء بهترین لنزهای رنج خودشون بودن اما همچنان عده ی زیادی پول اضافه تر می دن که برند اصلی بگیرن.
ایمان جان به درستی فرمودند. در حال حاضر منطقی ترین لنزهای زوم سریع فول فریم(دقت شود منطقی ترین و نه لزوما بهترین برای همه) با توجه به کیفیت و قیمت در سه رنج اولترا واید، واک اروند و تله متوسط به ترتیب 15-30 ، 24-70 و 70-200 تامرون هستند و این داستان برند متفرقه (غیر همنام) مدتهاست که بین عکاسان منتفی است.
من به شخصه حرکت این شرکت را تحسین میکنم. با تمرکز بر بهتر بودن و افزایش کیفیت محصولاتش با هدف شانه به شانه زدن با بهترین های هر رده (مدتها بهترین اولترا واید 14-24 نیکون بود و یا 24-70 کنون بهترین در رده خودش بود) نه تنها به این هدف نائل شده بلکه اکنون نه تنها محصولاتش نسبت به رقیب اصلی (سیگما) با اقبال بهتری مواجه اند بلکه بسیاری از کاربران را به تغییر لنزهایشان با نمونه مشابه تامرونی ترغیب کرده است و این ستودنی است.
این حرکت شرکت های دیگر را نیز به حرکت واداشته و خواهد داشت و آینده ای روشن را برای بازار تجهیزات در آینده رقم خواهد زد. (یک حرکت مشابه از سوی شرکت یانگنیو تولید کننده فلاش نیز به راه افتاده که در اون بخش بازار نیز اتفاقات خوشایندی را برای عکاسان رقم زده است)