صفحه 189 از 735 نخستنخست ... 89 139 179 185 186 187 188 189 190 191 192 193 199 239 289 689 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1,881 تا 1,890 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #1881
    كاربر همراه Ali Saeedi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    435
    تشکر شده
    959
    تشکر کرده
    1566

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط aidin594 نمایش پست ها
    بله در اين عكس بك فوكوس ديده ميشود
    ولي روش تست ممكن است كه اشتباه باشد. اولا خود خط كش كج است. در ثاني بايد نقطه وسط براي تست انتخاب شده باشد و در وسط كادر بايد فقط يك خط براي فوكوس كردن باشد.

    يك چارت ساده:
    در اين چارت كه آدرسش را در پست قبليم دادم بايد دوربين در فاصله اي كه چارت كادر را پر كند با زاويه 45 درجه قرار گيرد.
    به طوري كه نقطه وسط فوكوس در قسمت سياه باشد. بعد از گرفتن عكس بايد نوشته هايي كه در امتداد خط سياه هستند واضح ثبت شده باشند.
    فایل پیوست 16742
    به گفته طراح اين چارت؛ مقداري جا دارد كه عقب تر فوكوس شود
    فایل پیوست 16744

    فایل پیوست 16743
    به نظرتون اگه لازمه یه بار دیگه تست کنم ولی وسیله ای که بتونم باهاش زاویه 45 درجه رو اندازه بگیرم ، ندارم
    برای فکوس هم از نقطه ی مرکزی استفاده کردم
    Nikon D5100 + AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5-5.6 G ED + AF-S Nikkor 50mm 1:1.8 G + 8mm + Nissin Di622 M2 + Vanguard Alta 233 AP

  2. #1882
    كاربر فعال aidin594 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    محل سکونت
    Sweden
    نوشته ها
    796
    تشکر شده
    4501
    تشکر کرده
    2643

    پیش فرض

    لازم نيست كه حتما 45 درجه باشه. فقط يه چارت مناسب درست كن. زياد هم نا اميد نباش. با چند بار آزمايش ميتوني پي ببري كه مشكلي هست يا نه.

    چارت رو از اينجا ميتوني دانلود كني.
    Ali Saeedi تشکر می‌کند.

  3. #1883
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saadat نمایش پست ها
    سلام
    بنده هم دقیقا نقطه نظرات شما را دارم و با توجه به اینکه به لنز بیشتر از بدنه اهمیت میدم تقریبا بهترین لنزهای از هر دو برند را برای خرید انتخاب کردم و خواهم کرد.
    حتی تنها لنز سیگما که نگه داشتم ,آن هم اصطلاح highly recommended را از photozone دریافت کرده
    ولی برای مثال اگر قرار باشد به عنوان راهنمایی برای کسی(کاننی) که 200-70 را تنها برای استفاده در آتلیه میخواهد یقینا ورجن اف 4 را پیشنهاد میدادم حتی ورجن بدون لرزه گیر آنرا و به قیمت حدود یک سوم f/2.8 USM L IS II که این اختلاف قیمت چیزی در حدود دو ملیون تومان خواهد بود و مبلغ کمی نیست.

    حق با شماست، در استوديو لنز f/4.0 كافي و جوابگوست (اصولاً بهتر و احتمالاً سبك‌تر هم هست)، اما اگر دوست فرضي استوديو دار ما قصد فضاي باز كند (كه مي‌كند) آنوقت 2.8 ميخواهد. من البته فرض ميگيرم كه مخاطب 200-70 عكاسي است كه با فول‌فريم (يا حتي كراپ‌دار) پرتره ميگيرد.
    Arash، Saeed61، A_Maddah و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  4. #1884
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    درسته که این لنز هنوز در حد یک شایعه است ولی وقتی اینطور پستها رو از عکاس ماهری چون شما میبینم واقعا دلم برای شرکتهای تولید کننده لوازم عکاسی میسوزد. احتمالا روزی مجبور به نابود کردن همه تولیدات مانده در انبارها بشوند.
    آیدین جان زین پس ندیمه‌ی کمپانی‌های تولید کننده می‌شوم که دل شما خدای نکرده نسوزد.


    ولی برای مثال اگر قرار باشد به عنوان راهنمایی برای کسی(کاننی) که 200-70 را تنها برای استفاده در آتلیه میخواهد یقینا ورجن اف 4 را پیشنهاد میدادم حتی ورجن بدون لرزه گیر آنرا و به قیمت حدود یک سوم f/2.8 USM L IS II که این اختلاف قیمت چیزی در حدود دو ملیون تومان خواهد بود و مبلغ کمی نیست.
    بسیار هم خوب
    بسیاری محصولات هستند که موارد استفاده‌ی خاص دارند. اما سالهاست در این فروم دیدم که کسانی برای ۷۰-۲۰۰ با دیافراگم ۴ کانن سر و دست شکانده‌اند و به نیکون فحشها دادند که نیکون چنین محصولی تولید نکرده که عکاس آماتور و عمومی بودند با تنوع عکاسی در ژانرهای متفاوت.

    یعنی بین کاربران فعال فروم خیلی کم هستند که فقط عکاسی در آتلیه انجام دهند و یا دوربین خاصی برای آتلیه داشته باشند و دوربین و لنز دیگری برای عکاسی‌های بیرون.

    اگر با تولید F4 لنز f2.8 تولید آن متوقف شود از نظر من هم این جمله درست است، ولی اگر در یک رنج مشابه با کیفیت ساخت نزدیک به هم ( احتمالا وزن f4 سبکتر هم خواهد بود ) تفاوت بخاطر دیافراگم باشد این تنوع برای مصرف کنندگان باید خوب باشه اینطور نیست؟
    تنوع و حق انتخاب همیشه خوب است. اگر راه را اشتباه نری!


    آرش جان همه كه مثل شما پهلوان نيستند :)

    تفاوت لنز 2.8 و 4 از ديد آدم ضعيف البنيه اي مثل من تفاوت چند كيلو وزن و آرتروز گردن و مچ دست و كوله ي سبك تر و احتياج به سه پايه ي ضعيف تر و .... است.


    1,490 1,470 1,310 760 705

    تفاوت که چندین کیلو نیست.
    بین سنگین‌ترین تا سبک ترین آنها ۷۸۵ گرم اختلاف وجود دارد.


    خلاصه این‌که نظرم روی لنزهای F4 مساعد نیست. البته لنزهایی با زوم زیاد مثل ۲۴-۱۰۵ کانن و یا ۲۴-۱۲۰ نیکون که کیفیت و قیمت مناسب را همراه با زوم بیشتردر دیافراگم ۴ به ارمغان آورده‌اند و تبدیل به لنزی همراه و همه‌کاره شده‌اند، بحث جداگانه‌ای دارد.
    Amir Mohebi، Saeed61، A_Maddah و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  5. #1885
    كاربر آشنا SORENNA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    84
    تشکر شده
    114
    تشکر کرده
    251

    پیش فرض

    An example of the use of f-numbers in photography is the sunny 16 rule: an approximately correct exposure will be obtained on a sunny day by using an aperture of f/16 and the shutter speed closest to the reciprocal of the ISO speed of the film; for example, using ISO 200 film, an aperture of f/16 and a shutter speed of 1/200 second. The f-number may then be adjusted downwards for situations with lower light.
    درود به گرامیان
    بنا به این نوشته اگر در محیط آفتابی ISO برای نمونه برابر با 200 باشد سرعت شاتر نیز میبایست 200 باشد... و دیاف باید از 11 یا 16 بالاتر..
    آیا این استدلال عملیست.... منظورم برابری ایزو با شاتر هست؟!
    CANON 7D+Grip | EF-S 18-55 | EF 100-400 L
    امیر حکیمی
    http://amirhakimi.org

  6. #1886
    كاربر فعال aidin594 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    محل سکونت
    Sweden
    نوشته ها
    796
    تشکر شده
    4501
    تشکر کرده
    2643

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Arash نمایش پست ها
    آیدین جان زین پس ندیمه‌ی کمپانی‌های تولید کننده می‌شوم که دل شما خدای نکرده نسوزد.

    تنوع و حق انتخاب همیشه خوب است. اگر راه را اشتباه نری!
    اولا شما لنزی سراغ دارید که نقطه ضعف نداشته باشد؟

    وقتی با قاطعیت می فرمایید 70-200 با F4 به نظرم لنز بی‌ربطی‌ است! کل سیستم نیکون رو زیر سوال می برید.الان در تاپیک Nikon1 و NEX ها و خیلی از تجهیزات جدید دیگر پر است از اظهار نظرهای مانند این.

    من فکر میکنم که شرکتها دید باز تری به بازار مصرف دارند و تولیداتشون اکثرا با نیازهای بازار هماهنگ است. و اگر هم پس از مدتی متوجه شوند کهلنز بی‌ربطی‌ تولید کرده اند خط ساختش رو بدون اینکه از ما بپرسند متوقف خواهند کرد.

    همین سوپری سر کوچه ما هم میداند که چه چیزی رو میتونه بهتر بفروشه!


    در ضمن کمپانی هایی مثل نیکون و کانن ندیمه های خودشون رو دارند که تونستن توی این اقتصاد پیچیده دنیا 70-60 سال دوام بیاورند و روز به روز پولدار تر شوند.
    Ali Saeedi تشکر می‌کند.

  7. #1887
    كاربر فعال aidin594 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    محل سکونت
    Sweden
    نوشته ها
    796
    تشکر شده
    4501
    تشکر کرده
    2643

    پیش فرض

    نه!
    طرف حرف بدی نزده ولی برداشت شما درست نیست.

    اگر عدد ایزو زیادتر شود عکس روشنتر میشود. ایزوی 800 روشن تر از ایزوی 100 است.
    اگر عدد سرعت شاتر زیادتر شود عکس تاریکتر میشود. مثلا 500 تاریکتر از 125 است.
    اگر عدد دیافراگم زیادتر شود عکس تاریکتر میشود. 16 تاریکتر از 5.6 است.

    حالا باید با این ترازوی سه کفه ای بازی کنی تا به نور مورد نظر برسی.

  8. #1888
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط SORENNA نمایش پست ها
    درود به گرامیان
    بنا به این نوشته اگر در محیط آفتابی ISO برای نمونه برابر با 200 باشد سرعت شاتر نیز میبایست 200 باشد... و دیاف باید از 11 یا 16 بالاتر..
    آیا این استدلال عملیست.... منظورم برابری ایزو با شاتر هست؟!
    عجب
    به منابع معتبر مراجعه کنید.
    البته با بستن دیافراگم میتوان سرعت شاتر را کم کرد و به هر سرعت شاتری رسید. ولی ممکن است دیافراگم مورد نظر برای سرعت شاتر 200 مثلا 4 یا 8 شود. بستگی به شدت نور دارد. ولی اصولا چه نیازی که این دو برابر شوند؟!!!!
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  9. #1889
    كاربر آشنا SORENNA آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    84
    تشکر شده
    114
    تشکر کرده
    251

    پیش فرض

    عجب
    به منابع معتبر مراجعه کنید.
    منم پرسیدم که عملی هست یا نه برای همین بود... به دلیل اینکه سورس این نوشته ویکی هست

    http://en.wikipedia.org/wiki/F-number#Sunny_16_rule
    CANON 7D+Grip | EF-S 18-55 | EF 100-400 L
    امیر حکیمی
    http://amirhakimi.org

  10. #1890
    Forum Moderator Miri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,305
    تشکر شده
    20561
    تشکر کرده
    10633

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط SORENNA نمایش پست ها
    درود به گرامیان
    بنا به این نوشته اگر در محیط آفتابی ISO برای نمونه برابر با 200 باشد سرعت شاتر نیز میبایست 200 باشد... و دیاف باید از 11 یا 16 بالاتر..
    آیا این استدلال عملیست.... منظورم برابری ایزو با شاتر هست؟!
    سلام دوست عزیز

    بحثی که مطرح کردید مربوط به قانون Sunny f/16 rule است و روشی است برای برآورد صحیح نور و اکسپوژر مناسب دوربین در برابر نور مستقیم خورشید بدون استفاده از نورسنج
    بدین شکل که برای اصلاح نورسنجی ، دیافراگم به صورت ثابت بر روی 16 و مقدار ایزو و سرعت شاتر به صورت مقادیر متغیر ولی هماهنگ با هم
    به عنوان مثال :
    در یک روز آفتابی دیافراگم برابر 16 ، ایزو برابر 100 و سرعت شاتر بر روی 100 و یا 125
    در یک روز آفتابی دیافراگم برابر 16 ، ایزو برابر 200 و سرعت شاتر بر روی 200 و یا 250
    در یک روز آفتابی دیافراگم برابر 16 ، ایزو برابر 400 و سرعت شاتر بر روی 400 و یا 500

    و یا اینکه اگر سرعت شاتر بر روی 250 و دیافراگم بر روی 11 قرار گیرد با تنظیمات دیافراگم 16 و سرعت شاتر 125 برابری خواهد کرد. یعنی هر قدم افزایش در دیافراگم ( انتخاب عدد کوچکتر ) می بایست سرعت شاتر را دو برابر انتخاب کرد.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •