صفحه 292 از 735 نخستنخست ... 192 242 282 288 289 290 291 292 293 294 295 296 302 342 392 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 2,911 تا 2,920 , از مجموع 7347
Like Tree10536تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #2911
    كاربر آشنا مازیار باقرپور آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    نوشته ها
    68
    تشکر شده
    39
    تشکر کرده
    36

    پیش فرض

    نه منظورم مقدار باز موندن شاتر هست که باعث مهو شدن حرکت آب میشه. تو مود دستی نور زیاد جذب میشه میخواستم راهنمایی کنید

  2. #2912
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط مازیار باقرپور نمایش پست ها
    نه منظورم مقدار باز موندن شاتر هست که باعث مهو شدن حرکت آب میشه. تو مود دستی نور زیاد جذب میشه میخواستم راهنمایی کنید
    به نظرم ارتباطی با ریموت ندارد. شما بایستی از فیلتر ND استفاده کنید تا مقدار نوری که به سنسور می رسد کاهش یافته و نتیجتاً زمان نوردهی افزایش یابد.

  3. #2913
    كاربر همراه mojtaba79 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    176
    تشکر شده
    381
    تشکر کرده
    606

    پیش فرض

    من یه لنز 18-135 کیت کنون دارم.
    برای عکاسی فشن یکی از اساتید F=22 رو پیشنهاد می کنه.
    بنظر شما لنز من تو این F نتیجه قابل قبولی داره؟
    تو کوتاه ترین فوکال بسته ترین دیاف من همین 22 هستش. البته تو فوکال های بیشتر تا 36 هم بسته میشه.
    آیا صلاح می دونید با این دیاف عکس بگیرم (با این لنز) یا اگر کمی باز تر کنم بهتره؟

  4. #2914
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mojtaba79 نمایش پست ها
    من یه لنز 18-135 کیت کنون دارم.
    برای عکاسی فشن یکی از اساتید F=22 رو پیشنهاد می کنه.
    بنظر شما لنز من تو این F نتیجه قابل قبولی داره؟
    تو کوتاه ترین فوکال بسته ترین دیاف من همین 22 هستش. البته تو فوکال های بیشتر تا 36 هم بسته میشه.
    آیا صلاح می دونید با این دیاف عکس بگیرم (با این لنز) یا اگر کمی باز تر کنم بهتره؟
    هر لنزی، در یک محدوده ی کم از رنج Aperture Size هایش، بهترین شارپنس و ... را نتیجه میدهد. این محدوده برای اغلب لنزها، از f/8 لغایت f/11 است که موسوم به Golden f-number است. در عکاسی فشن، عمق میدان و شارپنسی که در این رنج خواهید داشت، کفاف کار را خواهد داد. f/22 بعلت تنگی، باعث نیازمندی به زمان بیشتری برای حصول اکسپوز صحیح خواهد بود که شما را مجبور به قوی تر کردن نور ورودی به لنز خواهد نمود تا در زمان کمتر، مشکل Subject Motion Blur را نداشته باشید.

    البته معمولاً لنزهای معمولی، در اپرچرهای خیلی تنگ، مسائلی چون CA بیشتر و ... را به ارمغان خواهند آورد.

  5. #2915
    كاربر همراه mojtaba79 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    176
    تشکر شده
    381
    تشکر کرده
    606

    پیش فرض

    ممنونم.
    جسارت می کنم سوال دیگه ای مطرح می کنم.
    آیا این حقیقت داره که لزوما ایزو پایین نویز کمتری نداره؟ بسیاری از دوربین ها در ایزوی 200 کمترین نویز رو دارن و باید در استودیو از ایزوی 200 استفاده کرد؟
    بگفته Matthew Jordan Smith تنها در دوربین های آنالوگ قدیمی ایزوی پائین مساوی بود با کیفیت بالاتر و در دوربین های دیجیتال اینطور نیست.
    اگر تایید می فرمائید برای دوربین 600D بهترین ایزو کدومه؟

  6. #2916
    كاربر فعال iman kh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2011
    محل سکونت
    Stockholm, Sweden
    نوشته ها
    625
    تشکر شده
    1439
    تشکر کرده
    747

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mojtaba79 نمایش پست ها
    من یه لنز 18-135 کیت کنون دارم.
    برای عکاسی فشن یکی از اساتید F=22 رو پیشنهاد می کنه.
    بنظر شما لنز من تو این F نتیجه قابل قبولی داره؟
    تو کوتاه ترین فوکال بسته ترین دیاف من همین 22 هستش. البته تو فوکال های بیشتر تا 36 هم بسته میشه.
    آیا صلاح می دونید با این دیاف عکس بگیرم (با این لنز) یا اگر کمی باز تر کنم بهتره؟
    فکر نمیکنم بشه قانونی برای این گذاشت
    بستگی به سوژه شما / ایده و هدفتون و شرایط میتونه این عدد تغییر کنه و اینکه بگن برای عکاسی فشن f22 باید باشه کمی غیر حرفه ای و غیر منطقی هست

    همونطور که گفتن معمولا بهترین شارپنس در دیافهایی بین 8 تا 11 (حالا کمی بیشتر هم میتونه باشه) بدست میاد
    mojtaba79 تشکر می‌کند.

  7. #2917
    كاربر بسیار فعال farshad.s آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2012
    محل سکونت
    رامسر
    نوشته ها
    1,163
    تشکر شده
    9522
    تشکر کرده
    9086

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mojtaba79 نمایش پست ها
    ممنونم.
    جسارت می کنم سوال دیگه ای مطرح می کنم.
    آیا این حقیقت داره که لزوما ایزو پایین نویز کمتری نداره؟ بسیاری از دوربین ها در ایزوی 200 کمترین نویز رو دارن و باید در استودیو از ایزوی 200 استفاده کرد؟
    بگفته Matthew Jordan Smith تنها در دوربین های آنالوگ قدیمی ایزوی پائین مساوی بود با کیفیت بالاتر و در دوربین های دیجیتال اینطور نیست.
    اگر تایید می فرمائید برای دوربین 600D بهترین ایزو کدومه؟
    درود بر شما
    ميشه اينطور بيان كرد كه ايزوي پايين هميشه هم تضمين كننده عكس خوب نيست.
    به عنوان مثال براي عكاسي منظره ايزوي ١٠٠ درسته كه نويز كمتري داره ولي اگه در همون شرايط از ايزوي بالاتر مثل ٢٠٠ استفاده كنيد به شارپنس بهتري ميرسيد.
    موردي كه من در 60d تجربه كردم كيفيت بهتر ايزوي ٢٠٠ نسبت به ١٠٠ هستش البته در شرايط نوري مطلوب ونه نور كم.
    mojtaba79 تشکر می‌کند.

  8. #2918
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    ميشه اينطور بيان كرد كه ايزوي پايين هميشه هم تضمين كننده عكس خوب نيست.
    به عنوان مثال براي عكاسي منظره ايزوي ١٠٠ درسته كه نويز كمتري داره ولي اگه در همون شرايط از ايزوي بالاتر مثل ٢٠٠ استفاده كنيد به شارپنس بهتري ميرسيد.
    موردي كه من در 60d تجربه كردم كيفيت بهتر ايزوي ٢٠٠ نسبت به ١٠٠ هستش البته در شرايط نوري مطلوب ونه نور كم.
    مطلب شما نه پایه علمی دارد و از لحاظ تجربی هم آن را متوجه نمی‌شوم.
    در اکثر دوربین‌های کانن به‌ترین کیفیت در ایزو ۱۰۰ است. در بعضی از دوربین‌های نیکون به‌ترین کیفیت ایزوی ۲۰۰.
    در ۶۰دی کانن و ۶۰۰دی هم به‌ترین ایزو همان ۱۰۰ است. یعنی در این ایزو بیش‌ترین داینامیک رنج، سیگنال به نویز و در حقیقت به‌ترین کیفیت را دارید.
    می‌شد تصور کرد منظور شما استقاده از ایزوی ۲۰۰ و شارپنس به‌تر امکان استفاده از دیافراگم بسته‌تر برای رسیدن به عمق میدان بیش‌تر باشد. اما وقتی سخن از نور خوب و این‌حرفها می‌کنید باید بازهم بگویم که هیچ نفهمیدم و یا سخن شما پایه علمی ندارد.
    K_NMT، farhad44، alonebaby و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  9. #2919
    كاربر بسیار فعال Pooyan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,326
    تشکر شده
    14060
    تشکر کرده
    7620

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Bayati نمایش پست ها
    هر لنزی، در یک محدوده ی کم از رنج Aperture Size هایش، بهترین شارپنس و ... را نتیجه میدهد. این محدوده برای اغلب لنزها، از f/8 لغایت f/11 است که موسوم به Golden f-number است. در عکاسی فشن، عمق میدان و شارپنسی که در این رنج خواهید داشت، کفاف کار را خواهد داد. f/22 بعلت تنگی، باعث نیازمندی به زمان بیشتری برای حصول اکسپوز صحیح خواهد بود که شما را مجبور به قوی تر کردن نور ورودی به لنز خواهد نمود تا در زمان کمتر، مشکل Subject Motion Blur را نداشته باشید.

    البته معمولاً لنزهای معمولی، در اپرچرهای خیلی تنگ، مسائلی چون CA بیشتر و ... را به ارمغان خواهند آورد.
    سلام؛
    عموميت دادن اين مساله هم صحيح نيست. شايد بشود اين طور گفت كه در حالت كلي لنزها بهترين عملكرد خود را مثلا حدود دو استاپ بسته از بازترين ديافراگم خود در يك فوكال مشخص دارند؛ به شرطي كه مساله Diffraction را هم در نظر بگيريم.

  10. #2920
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2010
    نوشته ها
    183
    تشکر شده
    1420
    تشکر کرده
    360

    پیش فرض

    دیروز بعد 2 ساعت عکس گرفتن حتی 1 عکس هم اون طور که میخواستم نشد
    مشکل من این بود
    در مود M چون لنزم لرزشگیر نداره سرعت نمیتونم کمتر از 1/125 بزارم و f/2 که مجبور میشم iso روی حالت auto بزارم که تا 1600 بالا میرفت که تمام عکس هام نویز شدید دارن
    از طریق نور دهی برای افزایش نور هم که استفاده میکردم مرتب تغیر میکرد
    واقعا کفری شدم هر کار میکنم به ذهنم میرسید کردم اما......

    دوربین و لنزم 5d markII+100 mm f/2

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •