نه منظورم مقدار باز موندن شاتر هست که باعث مهو شدن حرکت آب میشه. تو مود دستی نور زیاد جذب میشه میخواستم راهنمایی کنید
نه منظورم مقدار باز موندن شاتر هست که باعث مهو شدن حرکت آب میشه. تو مود دستی نور زیاد جذب میشه میخواستم راهنمایی کنید
من یه لنز 18-135 کیت کنون دارم.
برای عکاسی فشن یکی از اساتید F=22 رو پیشنهاد می کنه.
بنظر شما لنز من تو این F نتیجه قابل قبولی داره؟
تو کوتاه ترین فوکال بسته ترین دیاف من همین 22 هستش. البته تو فوکال های بیشتر تا 36 هم بسته میشه.
آیا صلاح می دونید با این دیاف عکس بگیرم (با این لنز) یا اگر کمی باز تر کنم بهتره؟
هر لنزی، در یک محدوده ی کم از رنج Aperture Size هایش، بهترین شارپنس و ... را نتیجه میدهد. این محدوده برای اغلب لنزها، از f/8 لغایت f/11 است که موسوم به Golden f-number است. در عکاسی فشن، عمق میدان و شارپنسی که در این رنج خواهید داشت، کفاف کار را خواهد داد. f/22 بعلت تنگی، باعث نیازمندی به زمان بیشتری برای حصول اکسپوز صحیح خواهد بود که شما را مجبور به قوی تر کردن نور ورودی به لنز خواهد نمود تا در زمان کمتر، مشکل Subject Motion Blur را نداشته باشید.
البته معمولاً لنزهای معمولی، در اپرچرهای خیلی تنگ، مسائلی چون CA بیشتر و ... را به ارمغان خواهند آورد.
ممنونم.
جسارت می کنم سوال دیگه ای مطرح می کنم.
آیا این حقیقت داره که لزوما ایزو پایین نویز کمتری نداره؟ بسیاری از دوربین ها در ایزوی 200 کمترین نویز رو دارن و باید در استودیو از ایزوی 200 استفاده کرد؟
بگفته Matthew Jordan Smith تنها در دوربین های آنالوگ قدیمی ایزوی پائین مساوی بود با کیفیت بالاتر و در دوربین های دیجیتال اینطور نیست.
اگر تایید می فرمائید برای دوربین 600D بهترین ایزو کدومه؟
فکر نمیکنم بشه قانونی برای این گذاشت
بستگی به سوژه شما / ایده و هدفتون و شرایط میتونه این عدد تغییر کنه و اینکه بگن برای عکاسی فشن f22 باید باشه کمی غیر حرفه ای و غیر منطقی هست
همونطور که گفتن معمولا بهترین شارپنس در دیافهایی بین 8 تا 11 (حالا کمی بیشتر هم میتونه باشه) بدست میاد
درود بر شما
ميشه اينطور بيان كرد كه ايزوي پايين هميشه هم تضمين كننده عكس خوب نيست.
به عنوان مثال براي عكاسي منظره ايزوي ١٠٠ درسته كه نويز كمتري داره ولي اگه در همون شرايط از ايزوي بالاتر مثل ٢٠٠ استفاده كنيد به شارپنس بهتري ميرسيد.
موردي كه من در 60d تجربه كردم كيفيت بهتر ايزوي ٢٠٠ نسبت به ١٠٠ هستش البته در شرايط نوري مطلوب ونه نور كم.
مطلب شما نه پایه علمی دارد و از لحاظ تجربی هم آن را متوجه نمیشوم.ميشه اينطور بيان كرد كه ايزوي پايين هميشه هم تضمين كننده عكس خوب نيست.
به عنوان مثال براي عكاسي منظره ايزوي ١٠٠ درسته كه نويز كمتري داره ولي اگه در همون شرايط از ايزوي بالاتر مثل ٢٠٠ استفاده كنيد به شارپنس بهتري ميرسيد.
موردي كه من در 60d تجربه كردم كيفيت بهتر ايزوي ٢٠٠ نسبت به ١٠٠ هستش البته در شرايط نوري مطلوب ونه نور كم.
در اکثر دوربینهای کانن بهترین کیفیت در ایزو ۱۰۰ است. در بعضی از دوربینهای نیکون بهترین کیفیت ایزوی ۲۰۰.
در ۶۰دی کانن و ۶۰۰دی هم بهترین ایزو همان ۱۰۰ است. یعنی در این ایزو بیشترین داینامیک رنج، سیگنال به نویز و در حقیقت بهترین کیفیت را دارید.
میشد تصور کرد منظور شما استقاده از ایزوی ۲۰۰ و شارپنس بهتر امکان استفاده از دیافراگم بستهتر برای رسیدن به عمق میدان بیشتر باشد. اما وقتی سخن از نور خوب و اینحرفها میکنید باید بازهم بگویم که هیچ نفهمیدم و یا سخن شما پایه علمی ندارد.
دیروز بعد 2 ساعت عکس گرفتن حتی 1 عکس هم اون طور که میخواستم نشد
مشکل من این بود
در مود M چون لنزم لرزشگیر نداره سرعت نمیتونم کمتر از 1/125 بزارم و f/2 که مجبور میشم iso روی حالت auto بزارم که تا 1600 بالا میرفت که تمام عکس هام نویز شدید دارن
از طریق نور دهی برای افزایش نور هم که استفاده میکردم مرتب تغیر میکرد
واقعا کفری شدم هر کار میکنم به ذهنم میرسید کردم اما......
دوربین و لنزم 5d markII+100 mm f/2